De ultieme cabrio

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mathieu

De ultieme cabrio

Bericht door Mathieu » 13 jan 2012, 11:47

De krachtigste Chevrolet Corvette Convertible ooit

Afbeelding

DETROIT - Door de motor uit de Z06 onder de kap te lepelen ontstaat de krachtigste open Chevrolet Corvette ooit. De achterste wielen krijgen liefst 512 pk te verwerken.

Afbeelding

De potente Corvette Convertible is ongelimiteerd leverbaar, maar de productie-aantallen zullen beperkt zijn. De komst van de open sportwagen markeert het einde van de huidige Corvette, de C6. De opvolger van de snelste Chevy is volop in ontwikkeling en zal over meer dan een jaar aan het publiek worden voorgesteld.
Wat maakt de wagen dan zo bijzonder? Als eerste Corvette Convertible beschikt de 427 Convertible Collector Edition over designelementen van de Z06 en ZR1. Dat begint met de aandrijflijn. Voorin hangt de 512 pk sterke 7,0 liter V8-motor met een koppel van 637 Nm. Aan de atmosferische achtpitter koppelt Chevrolet een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een automaat is zelfs niet beschikbaar.

Afbeelding

De 427 Convertible Collector Edition is in staat om de sprint 0-96 km/h (60 mph) in 3,8 tellen af te ronden. De topsnelheid ligt boven de 300 km/h. Verder is de accu achterin geplaatst en krijgt de sportwagen het Magnetic Selective Ride Control. De fabrikant zet de potente bolide op 19 inch banden vóór, 20 inch schoeisel achter. Michelin verzorgt het rubber om de lichtgewicht wielen. Voor de motorkap en de zijschermen gebruikt Chevrolet nu koolstofvezel. Mede daardoor is het wagengewicht teruggebracht tot 1.522 kg.

Afbeelding

CHASSISNUMMER
Om het exclusieve karakter van de wagen te benadrukken krijgt de 427 Convertible Collector Edition een afwijkend productienummer. Ook de Corvette ZR1 beschikt over een apart nummer; ze worden niet opgenomen in de lijst chassisnummers van de reguliere types.
427 Convertible Collector Edition
Vanaf deze zomer staat de versie bij de Amerikaanse dealers. Chevrolet noemt de speciale editie de 427 Convertible Collector Edition. De aanwezigen tijdens de klassiekerveiling Barrett Jackson in Scottsdale, Arizona, op 21 januari krijgen de bolide als eerste te zien. Wie het meeste biedt, mag de sportwagen zelfs mee naar huis nemen.

Afbeelding

Metchu

Re: De ultieme cabrio

Bericht door Metchu » 13 jan 2012, 11:53

ik dacht dat dit topic over een mx5 NA zou gaan...

klikt teleurgesteld weer terug...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2012, 11:54

Metchu schreef:ik dacht dat dit topic over een mx5 NA zou gaan...

klikt teleurgesteld weer terug...
+1 maar als de importeur aanbied om te ruilen dan zal ik dat toch overwegen.

Metchu

Bericht door Metchu » 13 jan 2012, 11:57

ja als we geld toe krijgen!!!!!!!!!!!!!1111111111eeneeneeenbbq!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2012, 11:58

*bokst met mede NA enthousiasteling*

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jan 2012, 12:14

"Collector Edition" vind ik altijd zo suf gekozen... maar verder wel een heftig ding als je geen SL AMG kunt behappen.

ErikS

Bericht door ErikS » 13 jan 2012, 12:16

Doe mij dan toch maar die oude corvette die erachter staat.

Cabrio is om relax te kunnen genieten van een zonnetje op de bol.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jan 2012, 12:17

Bij '427' denk ik aan een trademark voor de Cobra's (eerst de 289 ci daarna de 427ci), maar dit is GM en geen Ford. Wel leuk dat 427ci dus bijna 7 liter is, wat de Cobra 427 dus had(dikke DOH) en de Z06 dus ook , dus leuk herbedacht.

Qua ultieme cabrio zou dit wel in de buurt komen, maar Benz heeft z'n SLS, Lambo een open Gallardo en Ferrari de 458 Spyder....tja....keuzes. :kikker:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jan 2012, 12:56

Trademark van Ford/Cobra/Shelby is echt onzin. Dit is gewoon een Big Block van Chevy en die blokken hebben een rijke historie. http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Big-Block_engine

Dan zou Ford ook de trademark hebben van de Five O en Chevy op de 5.7 Small Blocks?

De 427 Big Blocks in Chevy's kwamen nagenoeg gelijkertijd met de Big Blocks in de Shelby Cobra's op de markt/circuits. Allebei in '63 als ik mij niet vergis.

Het zijn maar getalletjes. De emoties die erbij horen worden alleen gedeeld door de merk+typeclubjes, veelal door gasten die ik niet zal tegenspreken omdat ze zelf aan die blokken sleutelen.

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2012, 13:25

Dennis Cavallino schreef:Trademark van Ford/Cobra/Shelby is echt onzin. Dit is gewoon een Big Block van Chevy en die blokken hebben een rijke historie. http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Big-Block_engine

Dan zou Ford ook de trademark hebben van de Five O en Chevy op de 5.7 Small Blocks?

De 427 Big Blocks in Chevy's kwamen nagenoeg gelijkertijd met de Big Blocks in de Shelby Cobra's op de markt/circuits. Allebei in '63 als ik mij niet vergis.

Het zijn maar getalletjes. De emoties die erbij horen worden alleen gedeeld door de merk+typeclubjes, veelal door gasten die ik niet zal tegenspreken omdat ze zelf aan die blokken sleutelen.
Het woord trademark was niet zo expliciet bedoeld in dit verhaal door mij, Dennis. Wat jij vertelt, weet en snap ik ook.

Maar als jij als autogek de cijfercombi '427' hoort of leest denk je aan 'n Cobra in eerste instantie, nietwaar. Dat ik dat 'trademark' noem is misschien onhandig. Maar met trademark als normaal woord is niks mis, TM was wat anders geweest. En dat heeft de cijfercombi '427'inderdaad niet.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jan 2012, 13:44

<PVV modus>Ok, je mag blijven. :ken ik jou:

Richard430

Bericht door Richard430 » 13 jan 2012, 14:11

Erg mooie auto hoor, maar ik heb toch een ander idee bij een ideale cabrio.

Een Mercedes A124 E320 Sportline is een heerlijke cabrio en een stuk beter betaalbaar.
Ik vind, dat een cabrio niet sportief moet willen zijn. Heerlijk de kap open en genieten van de omgeving.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 13 jan 2012, 14:37

Een cabrio hoeft niet ultiem snel te zijn vind ik. Goede looks, mooi geluidje en lekker comfortabel. Dat is de ultieme cabrio.

Maar verder wel een gaaf ding hoor, die 'Vette!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 jan 2012, 14:39

Dennis Cavallino schreef:Trademark van Ford/Cobra/Shelby is echt onzin. Dit is gewoon een Big Block van Chevy en die blokken hebben een rijke historie. http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Big-Block_engine

In deze auto zit een 427 small block........
Small block heeft in tegenstelling wat sommige denken niets te maken met de inhoud van de motor.

Wat zal dat heerlijk klinken zeg met je kap naar beneden en dan vol op het gas..................

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2012, 15:41

Dat big en small block heeft toch met de buitenafmetingen van het blok aan sich te maken dacht ik? Niet met de motorinhoud wat Hans zegt inderdaad.

Zou hij 't verschil weten?

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jan 2012, 15:46

lol@Robin humor :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 jan 2012, 18:45

Robin schreef:Dat big en small block heeft toch met de buitenafmetingen van het blok aan sich te maken dacht ik? Niet met de motorinhoud wat Hans zegt inderdaad.

Zou hij 't verschil weten?

Afbeelding

FORD..........they circled the problem :goodnight:

Luco

Bericht door Luco » 13 jan 2012, 21:55

Al eentje besteld Hans?
Met plastic schermen mag je vast weel meedoen met de streetorgasmeclub :tooth:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 jan 2012, 23:32

Luco schreef:Al eentje besteld Hans?

Daar heb ik al een evo voor................

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 14 jan 2012, 02:32

Downforce Hans schreef:
Luco schreef:Al eentje besteld Hans?

Daar heb ik al een evo voor................
We hebben een koper ;) , vd week dan maar eens gaan kijken naar zo'n verse dakloze porkert ...

ErikS

Bericht door ErikS » 14 jan 2012, 07:41

Hanz de Evo gekocht?!

Gefeliciteerd! Gaaf apparaat! :strong:

Luco

Bericht door Luco » 14 jan 2012, 09:49

Ja erg gaaf, nu nog even dat plastic ding in de schuur af maken Hans :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 jan 2012, 09:56

Robin schreef:Qua ultieme cabrio zou dit wel in de buurt komen, maar Benz heeft z'n SLS, Lambo een open Gallardo en Ferrari de 458 Spyder....tja....keuzes. :kikker:
En dan is er nog dit: http://www.driving-fun.com/2715/home/ne ... ement.aspx

Ik ben niet zo'n cabrio-fapper, maar als het over ultieme cabrio's gaat zou ik aan een SLS of zo'n LFA denken, geloof ik. Met de aantekening dat het natuurlijk geen cabrio's zijn, maar roadsters. Schijnt gevoelig te liggen bij die kappers.

Robin

Bericht door Robin » 14 jan 2012, 10:04

Snipe schreef:
Robin schreef:Qua ultieme cabrio zou dit wel in de buurt komen, maar Benz heeft z'n SLS, Lambo een open Gallardo en Ferrari de 458 Spyder....tja....keuzes. :kikker:
En dan is er nog dit: http://www.driving-fun.com/2715/home/ne ... ement.aspx

Ik ben niet zo'n cabrio-fapper, maar als het over ultieme cabrio's gaat zou ik aan een SLS of zo'n LFA denken, geloof ik. Met de aantekening dat het natuurlijk geen cabrio's zijn, maar roadsters. Schijnt gevoelig te liggen bij die kappers.
OK.
Wat was ook alweer 't verschil tussen 'n cabrio en 'n roadster? Was dat niet dat 'n roadster an sich alléén als zo'n model op de markt kwam en 'n cabrio als basisversie ook 'n dichte broer heeft? Hoe zit dat ook alweer? :bag:

Ah hier voor wat 't waard is. Is eigenlijk niks meer roadster te noemen bahlve Caterham/Donkervoort toestanden?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roadster

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2012, 12:44

Ik denk dat zo'n Corvette Cabrio uit de topicstart heel dicht bij de ultieme Cabrio komt. Veel power, veel geluid, doet het dus geweldig in een boulevarddrift van 20 tot 80 km/h.

Zelf kocht ik de nieuwe, schitterende, geweldige en fantastische Porsche Boxster in standaard uitvoering. Maar dat is logisch.

Plaats reactie