Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-04 Luie mensen spiegels]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Martijn M » 10 okt 2023, 10:08

Eeuwe schreef: 10 okt 2023, 09:37 Prima daily, Renault altijd goed. Vind je geen cruise geen gemis?
Wie weet. De meeste kilometers zullen in en rondom t dorp zijn, en die 1x per week dat ik em meeneem naar kantoor sta ik toch in de file of rijdt het toch niet constant.
frank de jonge schreef: 10 okt 2023, 09:38 Was een 0.9TCE niet wat geweest? Die dingen zijn ook gewoon gierig met brandstof want we rijden met grootste gemak 1 op 20 in de onze.. verder zijn Clio's best leuke wagens 😊
Een IV 0.9 TCE is minimaal 2 tot 3x duurder. 1.2 TCE is wel beschikbaar in de Clio 3 maar daar ga ik me niet aan wagen.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Eeuwe » 10 okt 2023, 10:14

Zo slecht is die 1.2 TCE toch niet?

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Martijn M » 10 okt 2023, 10:22

Tsja, lees er veel problemen over online, de een rijdt em tot 3 ton en de ander zuipt olie en kvs als een dolle. Ben maar voor simpele oude techniek.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [12-09 Remkoeling]

Bericht door Wouter81 » 10 okt 2023, 10:22

Andry schreef: 13 sep 2023, 17:21 Neem dan geen Endless MX72, die is teveel gericht op straat gebruik. Ik vind ze ook op straat enorm tegenvallen en minder dan de Z rated van PFC. Wel had ik dit onder een Evo die een stuk zwaarder is. Dan liever de HPS of veel beter nog de HP+ van Hawk.
Ik heb de Endless MX87 (opvolger van de 72 bij mijn weten) icm mijn GR86, die bevallen me super. Prima bite (ook koud) op straat, minimaal gepiep en remstof en op het circuit doen ze het ook prima.

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Thomasss » 10 okt 2023, 11:20

Klepje van het luchtfilterhuis af halen, dan klinkt hij opeens een stuk leuker. 😁 Nette auto!

KoenM
Berichten: 1767
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door KoenM » 10 okt 2023, 15:15

De foto’s doen het niet bij mij maar de Clio 3 is altijd goed, ziet er nog modern uit :thumbup:

Wat is er gebeurd tussen


Aan 't begin van de week moesten we ongeveer een planning maken wie wanneer op kantoor zou werken en wie wanneer de auto kon meenemen. Noem het verwend, maar als je meerdere auto's gewend bent is terug naar 1 auto toch behelpen. Daar komt nog bij dat alle ritten toch aardig in de papieren lopen met het verbruik van de Megane en de huidige benzineprijs.
En
Martijn M schreef: 10 okt 2023, 10:08
Eeuwe schreef: 10 okt 2023, 09:37 Prima daily, Renault altijd goed. Vind je geen cruise geen gemis?
Wie weet. De meeste kilometers zullen in en rondom t dorp zijn, en die 1x per week dat ik em meeneem naar kantoor sta ik toch in de file of rijdt het toch niet constant.
Klinkt bijna als man maths :D

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Vanreijmersdal » 10 okt 2023, 16:27

blijft een mooi model clio die clio 3.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Godspeed » 10 okt 2023, 20:43

Mooi autootje Martijn! Heb je al andere stoelen en remmen gekocht?

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Franswa » 10 okt 2023, 21:15

Een Clio 3 naast een grijze Megane 2, waar heb ik dat eerder gezien? :mrgreen:

Veel plezier ermee, ben benieuwd hoe die bevalt! Ben vorig jaar ook op zoek gegaan naar een Clio en had de 1.6 16v als enige eis, maar kon toen ook niet slagen. Allemaal vage auto's of eigenaren, echt raar. Heb toen uiteindelijk een Fiesta 1.6 16v gekocht, en daar heb ik tot op heden ook gewoon veel "plezier" van. :)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Martijn M » 11 okt 2023, 14:18

KoenM schreef: 10 okt 2023, 15:15 De foto’s doen het niet bij mij maar de Clio 3 is altijd goed, ziet er nog modern uit :thumbup:

Wat is er gebeurd tussen

Aan 't begin van de week moesten we ongeveer een planning maken wie wanneer op kantoor zou werken en wie wanneer de auto kon meenemen. Noem het verwend, maar als je meerdere auto's gewend bent is terug naar 1 auto toch behelpen. Daar komt nog bij dat alle ritten toch aardig in de papieren lopen met het verbruik van de Megane en de huidige benzineprijs.
En
Martijn M schreef: 10 okt 2023, 10:08
Eeuwe schreef: 10 okt 2023, 09:37 Prima daily, Renault altijd goed. Vind je geen cruise geen gemis?
Wie weet. De meeste kilometers zullen in en rondom t dorp zijn, en die 1x per week dat ik em meeneem naar kantoor sta ik toch in de file of rijdt het toch niet constant.
Klinkt bijna als man maths :D
Haha, we komen gelukkig op meer plaatsen dan mijn ritje(s) naar kantoor :tooth: Het is ook vooral het gemak dat je beide kan gaan en staan waar je wilt als het nodig is.

Godspeed schreef: 10 okt 2023, 20:43 Mooi autootje Martijn! Heb je al andere stoelen en remmen gekocht?
Nee. Wel een bluetooth dongel.
Er valt ook weinig te upgraden aan dit ding :lol:

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]

Bericht door Godspeed » 11 okt 2023, 18:01

Er valt juist heel veel te upgraden toch?!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Martijn M » 21 okt 2023, 14:20

Vorig weekend was het gelukkig weer zo ver. Een gezellig weekendje Ring met de mannen. Speciaal weekend uitgezocht waarin er geen Green Hell File Days waren maar de Ring wel lekker lang (en laat) open was. Op de donderdag in m'n lunchpauze naar de Ring gereden, daar nog even de laptop open geklapt om nog door te werken tot de Touristenfahrten begon. Dit was het laatste weekend van het jaar dat de Ring tot 19:00 open was en gezien de zon om 18:45 onder gaat rij je al bijna het donker in. Dat is het dichtste bij een 24h gevoel dat wij normale stervelingen kunnen komen :tooth: Dus om 18:40 voor de 'laatste ronde' om 18:45 snel de baan op.

Afbeelding
Uitgang Wehrseifen

Afbeelding

Afbeelding
Naarmate je richting de Karusell reed werd het steeds donkerder. De foto's maken het iets donkerder dan de werkelijkheid, maar het zijn zo wel gave plaatjes! :) Op m'n gemakje 2 rondjes gedaan, het was nat en dus ook best glad en dat in de schemer maakt het toch spannend. Op de vrijdag avond ook nog 7 rondes gereden.

Afbeelding
Zaterdagochtend weer vroeg voor de poort (08:05 :tooth:), het was nat en koud, maar de zon kwam snel door wat een mooie sfeer op de baan bracht. Plaatje bij Bergwerk.

Afbeelding
Hatzenbach

Afbeelding
T13-Sabine Schmitz Kurve

Afbeelding
Höhe Acht

Afbeelding
Füchsrohre

Afbeelding
Schwalbenschwanz

's Ochtends 10 rondes achter elkaar geplakt in het nat, was heerlijk rustig op de baan. Later toen de baan wat droger was er nog 2 gedaan. Toen stond de teller alweer op 21.

Afbeelding
Daarna besloten dat 21 niet echt een mooi aantal is, dus weer richting de ingang waar ik bij het poortje Franswa tegen kwam, daar 2 rondes mee gedaan. Ging erg leuk, auto's zijn best aan elkaar gewaagd, waar de Clio wat harder door de bocht gaat heeft de Megane wat meer koppel om de bocht sneller uit te komen. Na 2 rondes met Franswa op m'n achterbumper voelde ik steeds een hardere trilling in de remmerij rechtsvoor. Dus de auto even af laten koelen en naar de ED tankstelle gereden om alles eens te bekijken.

Afbeelding
Boosdoener was snel gevonden, helaas zat het rijden op de Ring voor het laatste weekend in 't jaar er toen op. Maar met 23 rondes in de pocket mag ik denk ik niet klagen. Als de remmerij mee zat hadden het er makkelijk het dubbele kunnen zijn. Setje nieuwe schijven en blokken stond toch al op de planning voor de winter, dus geen man over boord. Goede reden om weer wat te upgraden. :df:
Schijven hebben 't 2,5 jaar volgehouden, 2 roadtrips en een flink aantal rondes Ring en Zolder. Feit dat er nooit remkoeling aanwezig was zal niet hebben geholpen met de levensduur, hopelijk gaat dat met de nieuwe set met remkoeling wat langer mee.
Laatst gewijzigd door Martijn M op 23 okt 2023, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door SlowCo » 21 okt 2023, 14:34

Wat een schitterende foto's!
Serieus aantal rondes gereden zeg, om moe van te worden :df: :hot:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Knot » 21 okt 2023, 14:36

Doet me denken aan de Hawk HT10 tijden, blokken waren zo agressief dat halverwege de 2e set blokken de schijven doorscheurden, zowel OEM als ATE als Powerdiscs als Brembo.

Wel lekker bezig geweest zeg, 23 ronden!

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Godspeed » 21 okt 2023, 20:09

Gaaf Martijn! Naast een klein vermogen aan de rondes zelf dus ook een vermogen aan foto's uitgegeven :lol:

Ik vind het altijd dapper dat je niet terugdeinst voor nat en koud weer. Sterker nog, je hebt daar zowaar een voorkeur voor, niet? De Megane wordt in ieder geval goed gebruikt, echt geweldig om te zien :df:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Knot » 21 okt 2023, 20:23

Het is stukken rustiger als alle angsthazen er niet zijn natuurlijk

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26738
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Martijn_bmw » 21 okt 2023, 20:35

Gave foto’s! :df:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Martijn M » 21 okt 2023, 20:44

Godspeed schreef: 21 okt 2023, 20:09 Gaaf Martijn! Naast een klein vermogen aan de rondes zelf dus ook een vermogen aan foto's uitgegeven :lol:

Ik vind het altijd dapper dat je niet terugdeinst voor nat en koud weer. Sterker nog, je hebt daar zowaar een voorkeur voor, niet? De Megane wordt in ieder geval goed gebruikt, echt geweldig om te zien :df:
Ja na zo’n weekend toch wel leuk om weer wat beeldmateriaal te hebben. Koop dan liever zo’n voordeel pack 😆

Ring in t nat is mooi, wat Knot zegt, het is lekker rustig en iedereen rijdt met respect voor elkaar, tenslotte wil iedereen heel aankomen. Bijkomend voordeel dat benzine niet zo rap er door gaat, 12 rondes achter elkaar was een halve tank. Op droog staat ie na 7 rondjes alweer in t reserve 😆

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Franswa » 21 okt 2023, 21:10

Volgens mij waren die rondes met mij en niet met HSR. :kikker:

Maar mooie foto's van een mooie auto! Heb ook genoten van die 2 rondes, leuk om de verschillen zo te zien. Het viel me al wel op dat ik bij het remmen behoorlijk wat meters terugpakte, maar nu snap ik ook waarom.

Het aantal rondes ging bij mij ook behoorlijk snel! Heb er volgens mij 10 gereden, en ik ben er 2,5 uur geweest zaterdag? Heb ook nog 3 rondes opgereden met een zwarte Duitse Clio 3RS: moet die kerel eigenlijk nog op zien te sporen, want ik zou wel heel graag die videobeelden willen hebben. :)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Martijn M » 23 okt 2023, 08:30

Franswa schreef: 21 okt 2023, 21:10 Volgens mij waren die rondes met mij en niet met HSR. :kikker:

Maar mooie foto's van een mooie auto! Heb ook genoten van die 2 rondes, leuk om de verschillen zo te zien. Het viel me al wel op dat ik bij het remmen behoorlijk wat meters terugpakte, maar nu snap ik ook waarom.

Het aantal rondes ging bij mij ook behoorlijk snel! Heb er volgens mij 10 gereden, en ik ben er 2,5 uur geweest zaterdag? Heb ook nog 3 rondes opgereden met een zwarte Duitse Clio 3RS: moet die kerel eigenlijk nog op zien te sporen, want ik zou wel heel graag die videobeelden willen hebben. :)
Oepsie, even wat namen door elkaar gehaald :blackeye:

Het remmen ging niet meer van harte nee. Die Clio heb ik dit jaar ook enorm vaak gezien, super mooi opgebouwde auto ook. Volgens mij ben ik em wel eens tegen gekomen op Instagram, maar zou niet meer weten wat z'n gebruikersnaam daar is.

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Franswa » 24 okt 2023, 08:52

Dat is zeker een leuk opgebouwde Clio, daar is serieus wat geld in gestoken. Heb hem na het eerste rondje even gesproken bij de tussenstop bij de oude ingang/T13. Toen kwam hij er achter dat zijn camera niet aanstond, dus hebben we nog 2 rondes gereden met werkende camera. Heb zelf geen Instagram en gebruik eigenlijk helemaal geen social media, ik zal de oude eigenaar van mijn auto eens vragen of hij hem toevallig (online) kent. :)

Welke remblokken gebruikte je? En hoeveel sets heb je daarvan in die 2,5 jaar tijd versleten?

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Martijn M » 24 okt 2023, 20:58

Franswa schreef: 24 okt 2023, 08:52 Dat is zeker een leuk opgebouwde Clio, daar is serieus wat geld in gestoken. Heb hem na het eerste rondje even gesproken bij de tussenstop bij de oude ingang/T13. Toen kwam hij er achter dat zijn camera niet aanstond, dus hebben we nog 2 rondes gereden met werkende camera. Heb zelf geen Instagram en gebruik eigenlijk helemaal geen social media, ik zal de oude eigenaar van mijn auto eens vragen of hij hem toevallig (online) kent. :)

Welke remblokken gebruikte je? En hoeveel sets heb je daarvan in die 2,5 jaar tijd versleten?
Ik reed nu met PFC Z-Rated en dat zijn nog dezelfde als ik er tegelijk met de schijven op heb geduwd. Dat is een 25k km geleden.

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Franswa » 25 okt 2023, 15:14

Die blokken heb ik ook op de Megane, 25k met zo'n set blokken vind ik echt netjes! Heb vorig jaar mijn schijven na 40k vervangen en heb in die tijd 3 sets van die blokken versleten. Ben je er al wat de volgende set gaat worden?

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 527
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-10 Scheuren bij Touristenfahrten]

Bericht door Rolf205 » 26 okt 2023, 09:33

Ik rij met alle 205jes met Megane II RS klauwen en met 3 verschillende soorten blokken; standaard blokken van Brembo op de cabrio, Z-rated op de GTI en D1.11 op de racer. Eerder reed ik ook met de racer met Z-rated, maar de D1.11 lijken het langer mee te gaan (1ste set nog). Voor weggebruik zou ik bij Z-rated blijven, aangezien die al vanaf koud werken. Met een zwaardere Megane is dat misschien minder een issue.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [25-01 Pompen maar]

Bericht door Martijn M » 25 jan 2024, 20:33

Zo, even stof af blazen. Niet zoveel gebeurd met de Megane, t is nog een maandje wachten tot er wat groot onderhoud gedaan wordt en de remmerij geupgrade wordt. Maar in de tussentijd stil zitten...?

De Megane had bij aankoop een aftermarket radio met 2 versterkers in de kofferbak, 1 versterker die de 4 boxen en 2 tweeters aanstuurde en 1 versterker die de subwoofer aanstuurde. De subwoofer en bijbehorende versterker snel uit de auto gegooid, later de radio vervangen door een Pioneer radio, de 4 boxen ook vervangen door Pioneer boxen en de schrale versterker vervangen door een 4 kanaals JBL versterker. Dat klonk opzich best goed, vooral vergeleken met het geknutsel van de vorige eigenaar.

Het enige dat ik een beetje miste was wat laag. Dus eigenlijk wilde ik wel weer een subwoofer. Het liefste eentje die in een reservewiel past, om ruimte te besparen.
Kwam uit bij een JBL Basspro Hub. Kant en klaar, bekabeling ligt er al dus dat zou er zo in moeten prikken. Alleen die prijs, €350, dat is het me niet waard...

Na wat googlen er achter gekomen dat er veel auto's met een Bose pakket, een mooie Bose subwoofer in de reservewielbak hebben. Onderdelenlijn aangeslingerd en voor 50 pegels een Bose subwoofer uit een Renault Talisman Estate gescoord. Waarom die van een Talisman Estate? Die heeft geen ingebouwde versterker, waar die van andere merken/modellen dat wel hebben. Toen kon het knutselen beginnen.

Afbeelding

De desbetreffende subwoofer

Afbeelding

De binnenkant, met 2 subs en 1 stekker met een + en - draad.

Afbeelding

+ en - draad aan beide subs gemaakt, voor 2 verschillende kanalen

Afbeelding

Kleppie er weer op

Afbeelding

Aangesloten in de kofferbak en voila, mooi laag tijdens het afspelen van muziek. Na wat afstellen op de versterker en via de headunit klinkt het nu mooi vol. Erg blij mee, kleine investering, groot resultaat.

En ja, de bekabeling in de kofferbak moet ik nog opruimen. Maar ik moet eerst een volwaardig reservewiel scoren die ik in de bak kan plaatsen, waar de sub dan weer in kan. Volgende projectje :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Spinazie, Wimo en 98 gasten