Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [22-10 Laatste Ringtrip van 't jaar]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-04 Luie mensen spiegels]

Bericht door EvdP » 22 apr 2024, 11:16

Leuke mod!

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 26 apr 2024, 19:47

Arstey schreef: 22 apr 2024, 11:09 Dus als je in de auto zit kon je de spiegels wel elektrisch inklappen.

Ik dacht eventjes dat je de motortjes enzo voor het inklappen ook zou gaan installeren... :')
Ja dat dacht in ook! Dat je te lui was om de spiegels handmatig in te klappen. Maar je was te lui om op het knopje te drukken!

Nu ben ik dat ook, dus klap ik ze van de Z4 ook nooit in... Toch ook maar eens kijken of ik daar wat voor kan vinden.

JessieJ
Auto: BMW M140i

Bericht door JessieJ » 27 apr 2024, 11:26

Dit soort mods zijn de beste :)
Via Youtube ergens op komen en dan op Alie bestellen, top!

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 27 apr 2024, 19:10

Joël D. schreef: 26 apr 2024, 19:47
Arstey schreef: 22 apr 2024, 11:09 Dus als je in de auto zit kon je de spiegels wel elektrisch inklappen.

Ik dacht eventjes dat je de motortjes enzo voor het inklappen ook zou gaan installeren... :')
Ja dat dacht in ook! Dat je te lui was om de spiegels handmatig in te klappen. Maar je was te lui om op het knopje te drukken!

Nu ben ik dat ook, dus klap ik ze van de Z4 ook nooit in... Toch ook maar eens kijken of ik daar wat voor kan vinden.
Hier klappen ze in als je de "sluiten" knop een paar keer achter elkaar in drukt, dat al eens geprobeerd?

Martijn M

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [22-7 Halve Rolkooi]

Bericht door Martijn M » 22 jul 2024, 08:35

Gezien Yannik z'n halve rolkooi heeft vervangen voor een volledig gelaste rolkooi, bleef er een halve rolkooi over. Die is mijn kant op gekomen. Aangezien ik zelf niet zo'n fan was van de kleur, was ik van plan om de kooi te laten spuiten in de kleur van de auto.

Dat laten spuiten veranderde in 'dat kan ik zelf wel voor minder'. Wat uiteindelijk 'dat kan ik zelf wel voor meer' werd. Moet toch stiekem meer kopen dan je denkt en vooral spul dat je 'eenmalig' gebruikt zoals de partytent, masker met ffp3 filter om de dampen niet in te ademen etc etc tikt snel aan.

Afbeelding

Mooie opstelling in de partytent. Kooi was hier al ontvet en geschuurd.

Afbeelding

Laagje primer er op (Colormatic 1k Epoxy Primer)

Afbeelding

Laagje Renault F60 Gris Makaha er op.

Afbeelding

En erna lopen stoeien met de blanke lak. (Colormatic 2k blanke lak) Uiteindelijk wel resultaat waar ik tevreden mee ben.

Afbeelding

Afbeelding

En dit is het resultaat na het inbouwen. Ben er zelf erg blij mee, de kooi in kleur van de auto vind ik mooi afsteken tov de rest van het interieur. De stang achterin wil ik nog zo'n netje aan maken, zodat er wat bagage mee kan die dan niet ligt rond te slingeren.

Weinig met de auto gereden afgelopen tijd, komend weekend maar weer eens naar de Nürburgring!

Yannik Schmidt
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS

Bericht door Yannik Schmidt » 22 jul 2024, 08:54

:tooth: 't ziet er echt super dik uit in de autokleur en het gehele plaatje met het interieur zo mooi zwart geeft echt zieke OEM+ vibes.
...hoewel de originele kleur natuurlijk veel beter was, maar goed. :tooth:

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 22 jul 2024, 09:50

Lekker gewerkt, Martijn! Ziet er echt dik uit :thumbup:

Kleine tip voor je stoelen, ik zie dat de zitting wat vaal is geworden. Ik had dit ook in de Fiesta. Met een beetje APC, een borstel, een doek en een simpele handstoomreiniger krijg je die best heel aardig schoon! Hoef je geen fancy extractor ofzo voor te hebben eigenlijk.

Overigens wil ik as zaterdag ook naar de Ring, als ik m’n remmen op tijd gefixt krijg. Wellicht even meeten?!

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 22 jul 2024, 09:50

Edit: dubbel.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 23 jul 2024, 07:52

Yannik Schmidt schreef: 22 jul 2024, 08:54 :tooth: 't ziet er echt super dik uit in de autokleur en het gehele plaatje met het interieur zo mooi zwart geeft echt zieke OEM+ vibes.
...hoewel de originele kleur natuurlijk veel beter was, maar goed. :tooth:
Thanks, dat was ook wel wat ik voor ogen had.

En nee, RAL6027 is nooit een goed idee :zwijntje:

Godspeed schreef: 22 jul 2024, 09:50 Lekker gewerkt, Martijn! Ziet er echt dik uit :thumbup:

Kleine tip voor je stoelen, ik zie dat de zitting wat vaal is geworden. Ik had dit ook in de Fiesta. Met een beetje APC, een borstel, een doek en een simpele handstoomreiniger krijg je die best heel aardig schoon! Hoef je geen fancy extractor ofzo voor te hebben eigenlijk.

Overigens wil ik as zaterdag ook naar de Ring, als ik m’n remmen op tijd gefixt krijg. Wellicht even meeten?!
Merci! Goede tip van de stoelen, zal er eens mee aan de slag gaan als 't ooit weer zonnig wordt.

Yes, regelen die remmerij, dan zie ik je zaterdag!

Philipoo

Bericht door Philipoo » 23 jul 2024, 08:49

Ziet er super goed uit zeg!

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 23 jul 2024, 12:40

Ziet er super goed uit inderdaad, erg mooie mod! En zoals Yannick al opmerkt lijkt het inderdaad een mooie clubsport/OEM+ mod zo!

Lex70V

Bericht door Lex70V » 23 jul 2024, 17:10

Mooi!

Martijn M

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [31-7 Ringtrip]

Bericht door Martijn M » 31 jul 2024, 10:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer een mooi weekendje Ring achter de rug. Met een clubje op camping Fringsmuhle gekampeerd, wat weer enorm goed bevallen is. Fijne camping, aardige mensen en lekker rustig. Mooie vervanger voor Viktoria Station, die helaas niet meer lijkt terug te keren door wat politiek geneuzel in de regio.

8 rondes gedaan met de Megane, waarvan 6 op een vochtige/natte Ring en 2 op droog. Op de kooi na geen mods na de vorige trip, maar wel voor de eerste keer met de nieuwe remmerij op droog en dat remt toch wel alsof je een boot anker uit gooit. De straatbanden (Michelin PS5) kunnen het eigenlijk niet bijhouden, de ABS maakt overuren waardoor je wat meer gedoseerd moet remmen ipv vol op de rem beuken. Volgend jaar toch maar weer de Compomotives met (nieuwe) semi's er onder doen bij een Ringtripje.

Op de terugweg deed de Airco het opeens niet, daar maar eens naar kijken voor de trip naar Schotland in september.

Arstey

Bericht door Arstey » 31 jul 2024, 11:43

Kan zo maar zijn dat je geen Airco nodig hebt in Schotland, maar heb je dan pech of geluk...

Philipoo

Bericht door Philipoo » 31 jul 2024, 15:52

Ik blijf dit zo'n lekker model megane vinden! En ik ben helemaal voor de terugkeer van groene compomotives!

Jammer dat ik je niet gezien heb zondag btw.

Chaert-RS
Auto: Renault Megane RS Cup

Bericht door Chaert-RS » 31 jul 2024, 17:00

Prachtige RS, wat droogt deze generatie toch goed op. Gave foto's ook weer! Vooral de tweede.

Luco

Bericht door Luco » 31 jul 2024, 20:22

:thumbup:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 31 jul 2024, 20:40

Gave foto's zeg om in te lijsten !! :thumbup:

BMWDennis

Bericht door BMWDennis » 31 jul 2024, 21:15

Leuke update Martijn. Stiekem is mede dit topic met de leuke foto's en verhalen wel een grote reden dat ik vaak die kant op wil.

Heerlijk dat je ook met de drukte de baan op gaat, dat durf ik zelf nooit aan. Was er gisteravond, maar was mij veel te veel een gekkenhuis.

Benieuwd naar de foto's uit Schotland straks!

vester86

Bericht door vester86 » 31 jul 2024, 21:37

Arstey schreef: 31 jul 2024, 11:43 Kan zo maar zijn dat je geen Airco nodig hebt in Schotland, maar heb je dan pech of geluk...
airco is ook bijzonder fijn bij regen….

Martijn M

Bericht door Martijn M » 02 aug 2024, 08:14

Thanks heren!

BMWDennis schreef: 31 jul 2024, 21:15 Leuke update Martijn. Stiekem is mede dit topic met de leuke foto's en verhalen wel een grote reden dat ik vaak die kant op wil.

Heerlijk dat je ook met de drukte de baan op gaat, dat durf ik zelf nooit aan. Was er gisteravond, maar was mij veel te veel een gekkenhuis.

Benieuwd naar de foto's uit Schotland straks!
Daarom zie je ook veel foto's in de regen voorbij komen, dan is het een stuk rustiger en vind ik net zo leuk, misschien wel leuker dan op droog.
Verder heb ik op de baan nooit zoveel last van drukte en verkeer. Denk dat ik qua tempo wel snel genoeg ga om het meeste TF verkeer voor te blijven. Gemiddeld zit een rondje tussen de 8:20 en 8:50, dus als iemand 2 minuten na mij de baan op gaat moet ie al verrekte snel rijden om mij nog in te halen, dan blijven bijna alleen de GT3's en M3's/M4's over. En met inhalen neem ik altijd lekker de tijd, geen gekke capriolen uithalen, valt toch niks te winnen behalve een Lenz rekening en een gouden ananas.
Chaert-RS schreef: 31 jul 2024, 17:00 Prachtige RS, wat droogt deze generatie toch goed op. Gave foto's ook weer! Vooral de tweede.
Vind het ook wel opvallend dat je ze niet meer zoveel ziet rijden. Ook rondom de Ring heb ik er afgelopen weekend maar 1 gezien. Terwijl je dood gegooid wordt met de 3RS en de 4RS.

timoty
Auto: BMW E30 & E90

Bericht door timoty » 02 aug 2024, 09:28

Die kooi heb je strak gespoten zeg!

Leuke foto's ook weer van de ringtrip. De auto is fotogeniek op de ring :df:

Martijn M

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-8 Wissewasjes]

Bericht door Martijn M » 30 aug 2024, 15:45

Afbeelding

Volgende week naar Schotland, dus de ruitenwisser achter maar verwijderd :tooth:

SlowCo

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-8 Wissewasjes]

Bericht door SlowCo » 30 aug 2024, 15:47

Want daar heb je hem niet nodig of wist ie de verkeerde kant op voor Schotland...? :hmmm:

Martijn M

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [2-10 Roadtrip Schotland]

Bericht door Martijn M » 02 okt 2024, 11:06

Alweer even terug van de geplande Roadtrip door Schotland. 6 september vertrokken en 14 september weer terug in NL. Op de 6e vertrokken met de ferry vanaf Ijmuiden naar Newcastle, om de volgende dag via Cairngorms National Park (Old Military Road) naar Inverness te rijden.

Afbeelding

Was mooi weer deze dag. Old Military Road was prachtig om te rijden. Leuke eerste rijdersdag!

Afbeelding

Dag 2 van Inverness naar Thurso was wat matig. Kwam vooral door het weer, de hele ochtend echt dichte mist gehad, weinig van de omgeving kunnen zien. Nog door Dornoch gereden maar geen Robert-Jan gezien :tooth: Via Duncansby Stacks en John o' Groats in Thurso uitgekomen. Daar hadden we nog een Whiskeytour bij Wolfburn, kleine distilleerderij die voor ons wel op zondag even open wilde om een tour te geven. Was erg leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 3 zijn we naar Stoer gereden. Dus richting het noordwesten van Schotland. Het weer was goed, redelijk droog en geen mist. Dit was wel meer wat ik van de Schotse Hooglanden had verwacht. Glooiende heuvels en steile rotswanden. Wel een aantal slechte wegen gehad (die er op streetview best aardig uit zagen :tooth:) en een van de andere jongens had een band lek gereden. Die hebben we gelukkig vlakbij bij kunnen laten proppen en toen konden we weer door. Later moesten we op een smalle weg de berm in voor een vrachtwagen die moest passeren. De auto voor me ging er zo doorheen, ik stond meteen vast op de bodemplaat. Gelukkig een sleepkabel bij en was ik zo los getrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 4 gingen we richting Applecross. Helaas halverwege de ochtend een Megane moeten afslepen omdat hier de brandstofpomp kapot was. Heel noord Schotland nog afgebeld om te kijken naar een vervangend exemplaar, maar helaas. Dus toen met 3 auto's door naar Applecross. Applecross Pass was leuk om te rijden, prachtig uitzicht van boven. Precies toen we daar aankwamen begon het zonnetje nog te schijnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 5 stond Isle of Skye op het programma. Vroeg weer in de auto om de hele dag rond te rijden op Isle of Skye. Denk dat we bijna alle wegen op 't eiland wel gehad hebben. Een weg kwamen we werkelijk niemand tegen en er waren geen blinde bochten. Op zo'n enkelbaans weg is t dan net een rally parcours. Prachtig om te rijden! Op Isle of Skye was 't op momenten wel druk, maar de omgeving maakte erg veel goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 6 zijn we via t Glenfinnan Viaduct en Glencoe naar Tarbet gereden voor de laatste overnachtingsstop. Ook echt een prachtige omgeving om door te rijden. Nog een poging gedaan tot 't shot uit Skyfall na te maken, als je er dan toch bent.

Dag 7 eigenlijk geen beeldmateriaal van, maar misschien hier wel een van de leukste wegen gereden van de trip. National Cycle Route 7, door de naam had ik hordes fietsers verwacht van tevoren, maar we hebben er geen 1 gezien. We zijn uberhaupt maar 3 andere auto's tegengekomen. Het asfalt was gloednieuw en strak, mooie bochten die ook nog verkant waren aangelegd. Echt lekker door kunnen rijden, heerlijk! Daarna in 1 rechte streep naar Newcastle om de ferry te halen. Waar mijn bijrijdersraam toen dacht dat die niet meer dicht hoefde. Op de parkeerplaats van de Subway begonnen met het ontmantelen van de deur. Op de ferry de ruit uit de geleiders gehaald, omhoog gedaan en vast gemaakt met ducttape. Dus waar eerder de airco het al had begeven, was nu de arko kapot :tooth: Totaal 3400km gereden deze trip. Rustig aan vergeleken met vorig jaar.

Al met al een fantastische trip. Schotland is een prachtig land om door te rijden! Het links rijden went meteen (vond ik) en geen enkele keer de op de verkeerde weghelft beland. Waar je wel op moet letten is de schaarsheid van tankstations. Bij elke gelegenheid hebben wij de tank maar volgegooid, ook al was het niet nodig. Na Inverness tot Ullapool is er geen 98 te krijgen mocht je de NC500 tegen de klok in rijden. Ook was opvallend dat niet bij elk tankstation de Visa kaart het deed (AMEX wel).
Verder zorg voor een ruitverzekering. We mogen allemaal naar de Carglass, 2 voor een nieuwe ruit en 2 om wat sterretjes te laten vullen voor ze doorscheuren. :gek:
De wegen zijn op sommige plaatsen echt slecht of lopen heel bol. Ik kon soms niet in het midden van de weg rijden omdat de bodemplaat/subframe dan over de grond gingen. Met wat verraderlijke kuilen hier en daar heeft mn subframe toch aardig geleden.

Plaats reactie