Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-04 Luie mensen spiegels]
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Hele gave trip!
Ondanks dat het aan het einde van het voorjaar was toch nog de nodige wisselende condities gehad zo te zien.
Ondanks dat het aan het einde van het voorjaar was toch nog de nodige wisselende condities gehad zo te zien.
- Opa
- Berichten: 6263
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Gaaf hoor, wij zijn daar in 2015 geweest, ook in juni en het is echt een prachtig land en zo heerlijk rustig op de weg.
Zie heel bekende dingen op jouw foto's, wij zijn op de terugweg van ons zo'n beetje langs dezelfde plaatsen gekomen....naar Lauvsnes om Zeearenden te fotograferen, heenweg via Denemarken en Zweden en terug zo'n beetje via Atlantic Route, Trollstigen, Geiranger fjord, Runde, Aurlandsfjellet, Skjervsfossen, Preikestolen en dan met de pont van Kristiansand weer terug via Denemarken en in Duitsland nog naar het eiland Helgoland geweest met de boot.
Alles natuurlijk zoveel mogelijk binnendoor gereden, echt super mooi allemaal.
Veel tunnels en pontjes genomen(om de fjorden over te steken) en zelfs een tunnel met een rotonde erin tegen gekomen.
Heel veel watervallen gezien en overnachtingen hoefden we in juni nog niet van tevoren te bespreken, gewoon rijden en als je het zat bent een hut huren, helemaal toppie, zo'n hut zit ook altijd wel iets in om op te koken.
Zie heel bekende dingen op jouw foto's, wij zijn op de terugweg van ons zo'n beetje langs dezelfde plaatsen gekomen....naar Lauvsnes om Zeearenden te fotograferen, heenweg via Denemarken en Zweden en terug zo'n beetje via Atlantic Route, Trollstigen, Geiranger fjord, Runde, Aurlandsfjellet, Skjervsfossen, Preikestolen en dan met de pont van Kristiansand weer terug via Denemarken en in Duitsland nog naar het eiland Helgoland geweest met de boot.
Alles natuurlijk zoveel mogelijk binnendoor gereden, echt super mooi allemaal.
Veel tunnels en pontjes genomen(om de fjorden over te steken) en zelfs een tunnel met een rotonde erin tegen gekomen.
Heel veel watervallen gezien en overnachtingen hoefden we in juni nog niet van tevoren te bespreken, gewoon rijden en als je het zat bent een hut huren, helemaal toppie, zo'n hut zit ook altijd wel iets in om op te koken.
- Godspeed
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Gaaf Martijn!
Wel allemaal alleen in de eigen auto, geen passagiers?
Wel allemaal alleen in de eigen auto, geen passagiers?
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Geweldig hoor. Gave trip!
Zit je dan slle 3 alleen in de auto?
Zit je dan slle 3 alleen in de auto?
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Schitterend ! Noorwegen staat hier nog zeker op de "to do list". Met dit soort foto's wordt dat nog meer aangewakkerd.
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Mooie foto's en een geweldige trip. Staat ook hoog op mijn lijstje. Ik zou graag eens in de zomer via de Lofoten naar de Noordkaap willen rijden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Zeker een aanrader! Heb ik ook in juni gedaan.
Neem dan ook zeker mee via Oslo naar hardangervida via Voss waterval en nero fjord naar Jostedalsbreen vanaf daar weer de E6 oppakken naar boven toe
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Bedankt voor de leuke reacties!
Overigens ook de meest gehoorde vraag voor de trip van collega's en vrienden, waarom we alle 3 zelf rijden, grappig hoe dat 'vreemd' is als je met de auto op rijvakantie gaat, maar iedereen dat weer heel normaal vindt als mensen met de motor gaan.
Ja dat lijkt er wel een beetje op. Die tunnel met rotonde zijn we ook nog ergens tegen gekomen. Wij hebben wel alles van tevoren vastgelegd, dan wisten we zeker dat we geen enkele leuke weg zouden overslaanOpa schreef: ↑07 jun 2023, 14:22 Gaaf hoor, wij zijn daar in 2015 geweest, ook in juni en het is echt een prachtig land en zo heerlijk rustig op de weg.
Zie heel bekende dingen op jouw foto's, wij zijn op de terugweg van ons zo'n beetje langs dezelfde plaatsen gekomen....naar Lauvsnes om Zeearenden te fotograferen, heenweg via Denemarken en Zweden en terug zo'n beetje via Atlantic Route, Trollstigen, Geiranger fjord, Runde, Aurlandsfjellet, Skjervsfossen, Preikestolen en dan met de pont van Kristiansand weer terug via Denemarken en in Duitsland nog naar het eiland Helgoland geweest met de boot.
Alles natuurlijk zoveel mogelijk binnendoor gereden, echt super mooi allemaal.
Veel tunnels en pontjes genomen(om de fjorden over te steken) en zelfs een tunnel met een rotonde erin tegen gekomen.
Heel veel watervallen gezien en overnachtingen hoefden we in juni nog niet van tevoren te bespreken, gewoon rijden en als je het zat bent een hut huren, helemaal toppie, zo'n hut zit ook altijd wel iets in om op te koken.
Jep, van -5 tot 25 graden eigenlijk alles wel gehad. Ook nog lichte sneeuwval gezien en op sommige passen nog door wat sneeuw moeten ploegen op de PS5's, was niet ideaal maar ook wel weer heel grappig.
Zeker, je wilt toch alles zelf rijden met de eigen auto. En we hadden alle 3 een walkie talkie dus genoeg te ouwehoeren onderweg.
Overigens ook de meest gehoorde vraag voor de trip van collega's en vrienden, waarom we alle 3 zelf rijden, grappig hoe dat 'vreemd' is als je met de auto op rijvakantie gaat, maar iedereen dat weer heel normaal vindt als mensen met de motor gaan.
- Rolf205
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Mooie trip!!
Wij deden dat ook met walkie talkie. Werkt prima en gratis, zolang je maar aan dezelfde kant van de berg zit...
Wij deden dat ook met walkie talkie. Werkt prima en gratis, zolang je maar aan dezelfde kant van de berg zit...
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
+1, zo doen wij dat ook elk jaar. ieder in eigen auto en gaan. juist leuk ook om dan einde dag een recap te doen onder het genot van wat lekkers te eten en drinken.
- Baboulah
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Zweden en Noorwegen hebben fantastische rijderswegen, en hebben ook een mooie autocultuur (vooral zweden) elke keer met de carbagerun in het verleden altijd geprobeerde de winter edities in scandinavie te doen, zulke gave wegen, en lekker rustig op wegen dat je ook lekker je gang kan gaan kwa "hoonen"
Lekker topgear style, allemaal eigen auto met walkietalkies elkaar afzeiken onderweg
Lekker topgear style, allemaal eigen auto met walkietalkies elkaar afzeiken onderweg
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Zoals beloofd, hierbij de Route vanaf Kristiansand tot en met Kristiansand, de plek waar je met de ferry aan komt vanuit Denemarken. Let op, deze route is absoluut niet geschikt voor mensen die niet van autorijden houden of van mensen die alles uitgebreid willen bezichtigen. Het is
De afstanden en tijden (zonder verkeer) komen uit Maps. De tijden kloppen opzich redelijk, over het algemeen deden we er zo lang over inclusief tank, foto en eet stops.
Dag 1: Naar Hirtshals (DK) trappen om de ferry te nemen
Dag 2: Van Kristiansand naar Rauland, 467km, 9u 57min in de auto.
Dag 3: Van Rauland naar Tessanden, 544km, 9u 44 min in de auto.
Dag 4: Van Tessanden naar Trollveggen, 503km, 7u 51min in de auto.
Dag 5: Van Trollveggen naar Svelgen, 295km, 6u 59min in de auto.
Dag 6: Van Svelgen naar Ulvik, 550km, 10u 32min in de auto.
Dag 7: Van Ulvik naar Hebnes, 302km, 6u 5min in de auto.
Dag 8: Van Hebnes naar Kristiansand, 437km, 7u 45 min in de auto.
Dag 9: De ferry in Kristiansand naar Hirtshals (DK) pakken om daarna naar huis te rijden
Al met al 3098km door Noorwegen. Als je deze route rustig aan wilt doen en wilt hiken en dingen bezichtigen zou ik er minimaal 3 weken voor uit trekken. Wij zijn elke dag rond 6/6:30 's ochtends vertrokken, het was dan heerlijk rustig op de wegen en dan was er veel wildlife te zien. De laatste aankomsttijd op de volgende overnachtingslocatie was volgens mij 17:00.
De afstanden en tijden (zonder verkeer) komen uit Maps. De tijden kloppen opzich redelijk, over het algemeen deden we er zo lang over inclusief tank, foto en eet stops.
Dag 1: Naar Hirtshals (DK) trappen om de ferry te nemen
Dag 2: Van Kristiansand naar Rauland, 467km, 9u 57min in de auto.
Dag 3: Van Rauland naar Tessanden, 544km, 9u 44 min in de auto.
Dag 4: Van Tessanden naar Trollveggen, 503km, 7u 51min in de auto.
Dag 5: Van Trollveggen naar Svelgen, 295km, 6u 59min in de auto.
Dag 6: Van Svelgen naar Ulvik, 550km, 10u 32min in de auto.
Dag 7: Van Ulvik naar Hebnes, 302km, 6u 5min in de auto.
Dag 8: Van Hebnes naar Kristiansand, 437km, 7u 45 min in de auto.
Dag 9: De ferry in Kristiansand naar Hirtshals (DK) pakken om daarna naar huis te rijden
Al met al 3098km door Noorwegen. Als je deze route rustig aan wilt doen en wilt hiken en dingen bezichtigen zou ik er minimaal 3 weken voor uit trekken. Wij zijn elke dag rond 6/6:30 's ochtends vertrokken, het was dan heerlijk rustig op de wegen en dan was er veel wildlife te zien. De laatste aankomsttijd op de volgende overnachtingslocatie was volgens mij 17:00.
Laatst gewijzigd door Martijn M op 31 jan 2024, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- martll
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
Mooi tripje zeg, bedankt voor het delen van de route!
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [07-06 Noorwegen 5200km Roadtrip]]
heel gaaf, bedankt voor het delen van de route!
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [02-07 Nürburgring]
Afgelopen weekend weer naar de Ring geweest. Zo'n 7 rondjes gedaan, 5 op zaterdag en 2 op de zondagmorgen.
Zaterdag was heerlijk rijden, na de middag zo'n 40-50 auto's op de baan, dan kom je dus gewoon niemand tegen het hele rondje, heerlijk!
Hierboven bij 13 minuten zie je me voorbij komen. Was het eerste rondje op de zaterdag in half natte omstandigheden, vandaar de 'rare' regenlijn.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [12-09 Remkoeling]
Eens afstoffen, toch alweer ff geleden dat er wat aan de auto gebeurd is.
Had op 't circuit nog wel eens dat het rempedaal wat zachter werd, dus deed ik op de Ring meestal maar 1 'snelle' ronde per keer, nu is het natuurlijk lekkerder om de rondjes aan elkaar te knopen dus werd het tijd om wat te zoeken om de remmen wat meer frisse lucht te geven. Gelukkig heeft de Megane mistlampen die er uit kunnen Dus een setje 3d geprinte ducts gescoord, stukkie slang en beunen maar. Stukje uit de wielkuipen gesneden en het paste prima. Op de foto's zitten de wielkuipen er nog niet in
Rechts
Links
En 't neusje zonder mistlampen.
Volgende maand weer naar de Ring, ben benieuwd wat ik ervan ga merken.
Zou ook goed moeten zijn voor de levensduur van de blokken en de schijven dus dat is mooi meegenomen.
Ondertussen zijn de voorbanden aan de binnenkant best kaal dus daar komen weer 2 nieuwe PS5's voor in de plaats.
Had op 't circuit nog wel eens dat het rempedaal wat zachter werd, dus deed ik op de Ring meestal maar 1 'snelle' ronde per keer, nu is het natuurlijk lekkerder om de rondjes aan elkaar te knopen dus werd het tijd om wat te zoeken om de remmen wat meer frisse lucht te geven. Gelukkig heeft de Megane mistlampen die er uit kunnen Dus een setje 3d geprinte ducts gescoord, stukkie slang en beunen maar. Stukje uit de wielkuipen gesneden en het paste prima. Op de foto's zitten de wielkuipen er nog niet in
Rechts
Links
En 't neusje zonder mistlampen.
Volgende maand weer naar de Ring, ben benieuwd wat ik ervan ga merken.
Zou ook goed moeten zijn voor de levensduur van de blokken en de schijven dus dat is mooi meegenomen.
Ondertussen zijn de voorbanden aan de binnenkant best kaal dus daar komen weer 2 nieuwe PS5's voor in de plaats.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [12-09 Remkoeling]
Nice! Zinvolle update. Had je echt zo snel last van fading?!
-
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [12-09 Remkoeling]
Met welke remblokken rijd je? Ik heb ook altijd lopen tobben met de standaard remklauwtjes op mijn R26. Nu met Hawk HP5 achter en Hawk HP+ voor remt het met die standaard klauwtjes als een malle. Op de ring en CPZ geen issues ondervonden. Wel scheurende schijven, rond de perforaties maar dat is een easy fix door goedkopere gladde schijven te plaatsen
-
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [12-09 Remkoeling]
Hp+ remt goed, maar je moet wel je velgen een beetje bij blijven houden.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [12-09 Remkoeling]
Nee niet perse, remkracht was altijd wel goed alleen t gevoel in t pedaal werd iets minder. Met 2 rondes Ring achter elkaar begon ik t te merken bij Breidscheid, en dat is wel een plek waar je wil dat de remmen het goed doen, die betonnen muur komt anders zo snel dichtbij.
Ik heb voor PFC Z-Rated er in zitten, die bevallen wel goed maar ga denk ik toch over naar Pagid/Endless volgend jaar, die zouden wat meer initiele bite moeten hebben. Achter zit er Ferodo DS2500 in. Als er een beetje temperatuur in zit remt het echt als een dolleHSR schreef: ↑12 sep 2023, 18:48 Met welke remblokken rijd je? Ik heb ook altijd lopen tobben met de standaard remklauwtjes op mijn R26. Nu met Hawk HP5 achter en Hawk HP+ voor remt het met die standaard klauwtjes als een malle. Op de ring en CPZ geen issues ondervonden. Wel scheurende schijven, rond de perforaties maar dat is een easy fix door goedkopere gladde schijven te plaatsen
Glade schijven is beter dan geboord ja, maar J-hooks zou ook nog kunnen, dat zou minder snel krom moeten gaan dacht ik.
- Andry
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [12-09 Remkoeling]
Neem dan geen Endless MX72, die is teveel gericht op straat gebruik. Ik vind ze ook op straat enorm tegenvallen en minder dan de Z rated van PFC. Wel had ik dit onder een Evo die een stuk zwaarder is. Dan liever de HPS of veel beter nog de HP+ van Hawk.
-
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Martijn met z'n Megane RS Trophy [12-09 Remkoeling]
Ik heb veel verschillende remblokken geprobeerd op verschillende auto's en vind de HP+ eigenlijk het beste blok dat ik tot nu toe gereden heb. Pittige bijt, ook bij koude remmen en je remt de auto ook niet meteen de ABS in. Bovendien een goedkoop remblokje
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]
Gezien m'n vriendin van baan is gewisseld en haar lease auto moest inleveren, was de Megane gebombardeerd tot daily. Aan 't begin van de week moesten we ongeveer een planning maken wie wanneer op kantoor zou werken en wie wanneer de auto kon meenemen. Noem het verwend, maar als je meerdere auto's gewend bent is terug naar 1 auto toch behelpen. Daar komt nog bij dat alle ritten toch aardig in de papieren lopen met het verbruik van de Megane en de huidige benzineprijs.
Dus op zoek naar een daily. Ogen gericht op een Clio 3, eigenlijk alleen omdat ik Renault ondertussen wel een beetje ken en ze vaak prima uitgerust zijn voor een niet al te hoge aanschaf prijs. Hele wensenlijst gemaakt wat de auto wel moest hebben. Liefste de 1.6 16v met cruise control, climate control en het elektrisch pakket met elektrische spiegels en elektrische ramen voor en achter.
Ik denk wel 100 verkopers aan de lijn gehad over verschillende Clio's, bij de meeste ontbrak alle vorm van onderhoudshistorie en distributieriemen worden blijkbaar nooit vervangen. Een verkoper gesproken over een Clio waarvan de distributie voor het laatst in 2011 gedaan was "want dat hoeft maar om de 120 duizend km".
Nagoed, al met al een Clio gevonden niet al te ver van huis, van de 2e eigenaar, voor een nette prijs en waar de distributieriem recent van gedaan is. Het is een 1.4 16v (98pk) met handmatig bediende airco, geen cruise control en geen elektrisch pakket, dus handmatig verstelbare spiegels en raamslingers achter.
Al met al wel een net wagentje om te zien, heeft natuurlijk z'n gebruikssporen. Op het moment staat ie op 15 inch wielen met winterbanden, helemaal prima voor de komende winter. Na de winter eens op zoek naar een setje 16 inch waar dan zomerbanden op kunnen. Met de verlagingsveren die ik al had aangeschaft zal dat nog iets beter smoelen.
Dus op zoek naar een daily. Ogen gericht op een Clio 3, eigenlijk alleen omdat ik Renault ondertussen wel een beetje ken en ze vaak prima uitgerust zijn voor een niet al te hoge aanschaf prijs. Hele wensenlijst gemaakt wat de auto wel moest hebben. Liefste de 1.6 16v met cruise control, climate control en het elektrisch pakket met elektrische spiegels en elektrische ramen voor en achter.
Ik denk wel 100 verkopers aan de lijn gehad over verschillende Clio's, bij de meeste ontbrak alle vorm van onderhoudshistorie en distributieriemen worden blijkbaar nooit vervangen. Een verkoper gesproken over een Clio waarvan de distributie voor het laatst in 2011 gedaan was "want dat hoeft maar om de 120 duizend km".
Nagoed, al met al een Clio gevonden niet al te ver van huis, van de 2e eigenaar, voor een nette prijs en waar de distributieriem recent van gedaan is. Het is een 1.4 16v (98pk) met handmatig bediende airco, geen cruise control en geen elektrisch pakket, dus handmatig verstelbare spiegels en raamslingers achter.
Al met al wel een net wagentje om te zien, heeft natuurlijk z'n gebruikssporen. Op het moment staat ie op 15 inch wielen met winterbanden, helemaal prima voor de komende winter. Na de winter eens op zoek naar een setje 16 inch waar dan zomerbanden op kunnen. Met de verlagingsveren die ik al had aangeschaft zal dat nog iets beter smoelen.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]
Prima daily, Renault altijd goed. Vind je geen cruise geen gemis?
- frank de jonge
- Berichten: 9727
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [10-10 Nieuwe daily]
Was een 0.9TCE niet wat geweest? Die dingen zijn ook gewoon gierig met brandstof want we rijden met grootste gemak 1 op 20 in de onze.. verder zijn Clio's best leuke wagens