Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-04 Luie mensen spiegels]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [25-01 Pompen maar]

Bericht door Eeuwe » 26 jan 2024, 08:24

Lekker, zijn altijd fijne upgrades. Mooi uitgezocht ook, het werk er aan valt relatief mee lijkt het wel.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [25-01 Pompen maar]

Bericht door Emiel » 26 jan 2024, 20:02

Mooie oplossing zo en creatief! Kan ik wel waarderen gezien mijn Lotus bij elkaar geraapt zooitje is :D

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [25-01 Pompen maar]

Bericht door Martijn M » 30 jan 2024, 16:14

Eeuwe schreef: 26 jan 2024, 08:24 Lekker, zijn altijd fijne upgrades. Mooi uitgezocht ook, het werk er aan valt relatief mee lijkt het wel.
Ja, was kwestie van de + en - van de subs verlengen. Kind kan de was doen.

Tijdje terug voor een leuk bedrag een setje Autec Wizard overgenomen van een vriend van me. Set heeft alle stoepranden in Nederland gezien en 1 was er krom. De kromme is gericht, daarna de huidige winterbanden er op laten duwen en klaar is Kees. Staat in ieder geval al een stuk beter dan de winterset die ik had die gaven de auto een beetje een saaie uitstraling. :tooth:

Een van de redenen om een andere winterset de nemen, is het feit dat de remschijf rechts voor natuurlijk gescheurd was, en van een wijs man hier op het forum heb ik geleerd dat als er iets kapot is, je moet upgraden. Dus om de toekomstige remmerij passend te maken, had ik (denk ik) andere velgen nodig voor de winter, met wat meer ruimte.

Maar hier het resultaat, wellicht ga ik ooit nog eens langs de schades met een lakstift. Wielen staan lekker breed met ET45, tegen ET68 van de vorige winterset.

Afbeelding

Afbeelding

En dan ook maar een plaatje van de nieuwe pizza's:

Afbeelding

Dit keer voor de 355mm 2-delige variant gekozen. Die komen er binnenkort onder. Ook meteen nieuwe remblokken en dit keer wordt het Pagid RSL29 .
Verder een nieuwe distributie en waterpomp en komt er nog Powerflex Zwart in de draagarmen. :df:

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-01 Klaar voor de winter]

Bericht door Godspeed » 30 jan 2024, 19:22

Die wielen staan goed man!

En dikke pizza’s, ook altijd lekker :df:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-01 Klaar voor de winter]

Bericht door Eeuwe » 30 jan 2024, 20:01

Wielen smoelen goed! Ook erg benieuwd naar hoe de remupgrade uit gaat pakken :D

Gebruikersavatar
Chaert-RS
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2018, 19:05
Auto: Renault Megane RS Cup

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-01 Klaar voor de winter]

Bericht door Chaert-RS » 30 jan 2024, 22:26

ET45 is bijna perfect inderdaad, stance is super!

Paul S
Berichten: 464
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-01 Klaar voor de winter]

Bericht door Paul S » 31 jan 2024, 20:39

Wielen staan erg goed. Ook een aardig lichte velg toch, rond de 8 a 9 kilo meen ik ?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10782
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-01 Klaar voor de winter]

Bericht door Joy » 31 jan 2024, 21:15

Hoe ouder ze worden hoe meer ik ze kan waarderen. In het begin vond ik het echt vreemde auto's om te zien, maar inmiddels heeft het wel wat. Toffe upgrades.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 527
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-01 Klaar voor de winter]

Bericht door Rolf205 » 01 feb 2024, 09:24

+1 ... Het model was vooral vreemd als je vergat een achterspoiler te monteren.
Laatst gewijzigd door Rolf205 op 01 feb 2024, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-01 Klaar voor de winter]

Bericht door Franswa » 01 feb 2024, 10:36

True, van een R26R achterspoiler en facelift achterlichten wordt de achterkant echt een heel stuk fraaier!

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [30-01 Klaar voor de winter]

Bericht door Yannik Schmidt » 04 feb 2024, 18:38

Lekker hoor Martijn, staat de auto goed. Hij staat er bijna net zo goed bij als... ;)
Ben benieuwd naar die pizzaschijven straks met de nieuwe remblokken.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [04-03 Remmen upgrade]

Bericht door Martijn M » 04 mar 2024, 09:06

Afgelopen weekend de Megane weer opgehaald. Er is een hele bult werk aan verricht en dat was ook wel nodig. Ik had in mijn hoofd zitten dat de distributieriem in 2018 gedaan was, als je dan 6 jaar verder rekent dan moet die in 2024 gedaan worden, dus mooi op tijd.

Toen ik het op ging zoeken, bleek die alleen in 2017 gedaan te zijn en moet deze bij een Megane RS om de 5 jaar vervangen worden. Oeps, 2 jaar te laat :blackeye:
Nagoed, beetje dom dat ik dat niet eerder heb gecontroleerd, aan de andere kant, er is gelukkig niks gebeurd.

Verder trok de Megane onder acceleratie iets naar rechts, ook al waren de draagarmen inc rubbers etc pas 2 jaar oud. Deze zijn vervangen voor nieuwe draagarmen met Powerflex Zwart rubbers. Rijdt nu weer keurig rechtuit en reageert nog wat directer op de stuurinput.

En last but not least, als vervanging van de gescheurde remschijf een set 355mm 2-delige Godspeed schijven in combinatie met een set Pagid RSL29 remblokken. Hieronder een foto hoe dat een 18 inch wiel vult.

Afbeelding

Verder de belangrijkste mod, een setje OEM knipperlichten ipv de Autostyle dingen die er in zaten :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [12-03 "De daily blijft standaard"]

Bericht door Martijn M » 12 mar 2024, 15:45

Aangezien die frikandel van een Clio best prima bevalt voor alle kilometers rondom 't dorp en af en toe naar kantoor, was het tijd om eens wat broodnodig onderhoud door te voeren. De schokbrekers waren allemaal wel klaar en op marktplaats kwam ik (zonder er naar te zoeken natuurlijk :whistle: ) een setje Eibach verlagingsveren tegen voor een paar tientjes.

Afbeelding

Oude en nieuwe schokbreker naast elkaar.

Afbeelding

Met dit als resultaat. Ziet er natuurlijk niet uit met die 15 inch skelterwielen. Banden op deze set zijn toch full JP (oud, kaal en droog) dus marktplaats nog maar eens aangeslingerd.

Afbeelding

Setje 16" Clio wielen met prima all-seasons gescoord, die er onder gefrot en dat staat gewoon prima. Had eigenlijk wel gedacht dat ie met de veren wat lager zou staan, maargoed boeie. Laatste update over de daily, veel spannender gaat het toch niet worden :lol:

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [12-03 "De daily blijft standaard"]

Bericht door Philipoo » 12 mar 2024, 19:15

Martijn M schreef: 12 mar 2024, 15:45 Banden op deze set zijn toch full JP (oud, kaal en droog)
:lol: ik moest lachen

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [12-03 "De daily blijft standaard"]

Bericht door JP » 12 mar 2024, 22:07

"brand Renault brand" ! :shithappens:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [12-03 "De daily blijft standaard"]

Bericht door MartijnGizmo » 14 mar 2024, 10:25

Philipoo schreef: 12 mar 2024, 19:15
Martijn M schreef: 12 mar 2024, 15:45 Banden op deze set zijn toch full JP (oud, kaal en droog)
:lol: ik moest lachen
Idem :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [16-03 Non-JP Touristenfahrten]

Bericht door Martijn M » 18 mar 2024, 09:04

Afgelopen zaterdag was het weer zo ver, de eerste dag van Touristenfahrten voor dit jaar. De voorspelling was (niet) geweldig. Fris, regen en kans op mist, een mooi recept voor een lege Nürburgring. Dus om 5:30 de Megane aangetrapt en om 7:30 stond ik in Adenau te tanken :df:
De heenreis verliep wat sneller dan gepland, dus bij ED nog maar snel een broodje en een bakkie pleur gehaald en daarna bij de ticket office 6 rondes gescoord.

En toen was het 08:00, ging de baan open en begon het langzaam te regenen. Eerste rondje even aftasten maar merkte al snel dat er veel grip was net van de racelijn, op de regenlijn. Einde van de eerste ronde reed ik achter de auto's voor me aan naar het poortje op DH, stonden tenslotte geen pionnen voor. Maar die deed het niet/was nog niet aangezet. We mochten er omheen en dat betekende een gratis extra ronde :df: 7 rondes in achter elkaar doorgereden, om 9:20 draaide ik de baan weer af. Was heerlijk rustig, t werd uiteindelijk aardig nat maar de grip bleef enorm goed ondanks alle regen. PS5 is echt een fantastische band voor de regen. Nog even langs de baan gekeken en wat gegeten en om 10:45 zat ik weer in de auto richting huis. Zag hele groepen auto's richting de Ring rijden op de B257 dus was mooi voor de drukte weer weg, top.

Paar plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar is de hele Fuchsröhre sectie opnieuw geasfalteerd. Stuk vloeiender en stuk minder hobbelig. Aan de ene kant jammer want het hobbelen voegde wel echt wat toe aan de beleving, maar het vloeiende rijdt wel een stuk koersvaster. Verder is de kerb na Fuchsröhre enorm verhoogd, ik vermeed de kerbs altijd al maar hier ga ik nooit meer overheen :lol:

Op naar de volgende :df:

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [16-03 Non-JP Touristenfahrten]

Bericht door StefanW » 18 mar 2024, 09:12

Mooie platen! 7 rondjes achter elkaar, lekker hoor!

DFJEF
Berichten: 887
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [16-03 Non-JP Touristenfahrten]

Bericht door DFJEF » 18 mar 2024, 10:13

Hele gave foto's ! :df: :thumbup:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3675
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [16-03 Non-JP Touristenfahrten]

Bericht door Paskal » 18 mar 2024, 10:18

Leuk bliksembezoekje in alle rust met fraaie plaatjes :thumbup:

Die kerb uitgang Fuchsrohre is inderdaad gigantisch geworden als je eea op de filmpjes en foto's van afgelopen weekend ziet.

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [16-03 Non-JP Touristenfahrten]

Bericht door Richardt. » 18 mar 2024, 10:19

Lekkere ochtend!
Rond de lunch weer thuis, had je nog wat aan je dag ook :tooth:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [16-03 Non-JP Touristenfahrten]

Bericht door Eeuwe » 18 mar 2024, 10:22

Heel gaaf! Net zoals ik laatst ook al opmerkte benadrukken deze foto's maar weer even hoe mooi zo'n M2 (RS) opgedroogd is eigenlijk.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [16-03 Non-JP Touristenfahrten]

Bericht door Philipoo » 18 mar 2024, 13:53

lol @ topic titel.

Zag al eea op insta voorbij komen. Megane 2 RS is, zoals Eeuwe al zegt, echt een mooie auto geworden. heb er altijd al wel een zwak voor gehad. Die curb net na fuchsrohre nam ik altijd vrolijk, dat ga ik nu niet meer doen nee, wat een jetser is dat ineens!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-04 Luie mensen spiegels]

Bericht door Martijn M » 22 apr 2024, 10:50

Ondanks dat het weer niet fantastisch was dit weekend, tussen de buien door wat klusjes gedaan aan de Megane. Tijdje terug een alcantara pookhoes gescoord, met blauwe stiksels zodat het mooi matched met het stuur en de stoelen.

Afbeelding

Verder, met het oog op een wasrek/klimrek dat in de schuur staat, de achterbank er maar eens uitgehaald en een verlengde kofferbakmat er in gelegd. Het paneel links achter had ik een reserve van omdat er van mijn eigen een bevestigingspunt was afgebroken, dus die hing meer los dan vast. Het reservepaneel als test eens bekleed met een lap alcantara, en dat ging verrassend goed. Links op de foto is dus ook het nieuwe paneel te zien. Ziet er mooi uit, nadeel hiervan, nu moet ik rechts en voor ook nog doen, shit :tooth:

Afbeelding

Verder ben ik een erg luie man, maar klap toch altijd graag m'n spiegels in als ik de auto ergens parkeer. Nu moest dat bij de Megane altijd handmatig, want die zijn af fabriek nooit geleverd met automatisch inklapbare spiegels. Ik vond op YouTube iemand die het voor elkaar had gekregen met een module van Aliexpres. Die besteld en dit weekend maar aan de gang gegaan. (lag al een jaar in de la :tooth:)

Montage was best makkelijk, module prik je tussen de originele stekkers, dan prik je 3 kabeltjes bij andere stekkers erbij en klaar is kees. Alles aangesloten en getest en het verbaasde me eigenlijk dat het zo goed werkte. Toen wilde ik de deurpanelen weer monteren en kwam ik er achter dat de module is ontwikkeld voor de 5 deurs variant. De bekabeling was te kort voor de 'lange' deuren. Geen zin om de stekkers weer los te halen dus nu de kabels doorgeknipt en verlengd. Bekabeling mooi met de deurkabelboom weer teruggelegd en voila. Zie video voor 't resultaat.

Afbeelding


Arstey
Berichten: 269
Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
Locatie: Vlaanderen

Re: Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-04 Luie mensen spiegels]

Bericht door Arstey » 22 apr 2024, 11:09

Dus als je in de auto zit kon je de spiegels wel elektrisch inklappen.

Ik dacht eventjes dat je de motortjes enzo voor het inklappen ook zou gaan installeren... :')

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Philipoo en 211 gasten