Donkervoort D8 GTO
-
- Berichten: 51377
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Donkervoort D8 GTO
Interessante verhalen van Dennis e.a. HKT7 is inderdaad ook leuk Mathieu.
Dat deze Donkervoort weer een turbomotor heeft, maakt 't alleen nog maar bruter(Ik herinner me een S8AT 20 jaar terug ofzo?) . Buiten 't feit dat ik in dit draadje niemand dáár over heb gehoord.
Dat deze Donkervoort weer een turbomotor heeft, maakt 't alleen nog maar bruter(Ik herinner me een S8AT 20 jaar terug ofzo?) . Buiten 't feit dat ik in dit draadje niemand dáár over heb gehoord.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Donkervoort D8 GTO
Verhaal van Dennis komt voor 100% uit zijn duim en die van J.Donkervoort. Ga er verder geen woorden aan vuil maken omdat ik het verder wel een cool ding vindt. Maar het is en blijft NIKS meer dan een erg dure seven. Leuk dat ie beter afgewerkt is, maar daar gaat ie niks harder van (imho het enige waar zo'n hok goed voor is).
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Donkervoort D8 GTO
Ik vraag me altijd af hoe met de veiligheid van zon ding zit.
-
- Berichten: 51377
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Donkervoort D8 GTO
Nu ik 't nog eens doorlees van Dennis, is 't wel 'n hoop marketing mooipraterij eerlijk gezegd. Tuurlijk is 'n 2.5 5 pits Audi TTRS/RS3 blok wat anders dan 'n 4 cylinder Ford 2 liter of zo, maar dat 't de Porsche van de Sevens is, dat is dan voornamelijk z'n prijs?
Is 'n Donkervoort huidig afgewerkt als bijv 'n Wiesmann ofzo?
En Caterham (R500) en Westfield willen /gaan ook niet achterblijven met hun halve racers.
@Tom, de NCAP test, I feel sorry for the crash test dummies inside.
Is 'n Donkervoort huidig afgewerkt als bijv 'n Wiesmann ofzo?
En Caterham (R500) en Westfield willen /gaan ook niet achterblijven met hun halve racers.
@Tom, de NCAP test, I feel sorry for the crash test dummies inside.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GTO
ik dacht ergens te hebben gelezen dat een deel van de auto een soort crash opvanger is (no kidding) geloof ook van carbon, of dat een deel van de carros als zodanig kan werken, dat zou ook kunnen.
achja met 200+ wil je sowieso niet met wat voor auto dan ook ergens frontaal op crashen lijkt me.
achja met 200+ wil je sowieso niet met wat voor auto dan ook ergens frontaal op crashen lijkt me.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Donkervoort D8 GTO
Donkervoort is natuurlijk een hoop marketing.
In mijn ogen is er niets wat de prijs rechtvaardigt. Donkervoort zet zich als premium in de markt met dito prijs.
Herr Höckmayr van Höckmayr Kfz Technik verbeterd zijn auto's ook zelfs als kleinschalige sportwagen fabrikant.
HKT maakte bijvoorbeeld eerder gebruik van Audi motoren dan Donkervoort dat deed.
Bij HKT krijg je ook de auto die je wenst met de specificaties die je wenst. En dit alles is - auf die rennstrecke getestet-.
Drenth seq versnellingbak, sper diff met lammelen, raceonderstel, 390 pk.
Alleen dan zonder opsmuk en op de borstklopperij.
In mijn ogen is er niets wat de prijs rechtvaardigt. Donkervoort zet zich als premium in de markt met dito prijs.
Herr Höckmayr van Höckmayr Kfz Technik verbeterd zijn auto's ook zelfs als kleinschalige sportwagen fabrikant.
HKT maakte bijvoorbeeld eerder gebruik van Audi motoren dan Donkervoort dat deed.
Bij HKT krijg je ook de auto die je wenst met de specificaties die je wenst. En dit alles is - auf die rennstrecke getestet-.
Drenth seq versnellingbak, sper diff met lammelen, raceonderstel, 390 pk.
Alleen dan zonder opsmuk en op de borstklopperij.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Donkervoort D8 GTO
Klinkt verleidelijk maar als je dan vervolgens bij de eerste de beste kus met de vangrail tussen zes planken naar huis gaat neem ik liever genoeg met wat minder snelheid en beleving en vooral veel staal om je heen.Mathieu schreef:Donkervoort is natuurlijk een hoop marketing.
In mijn ogen is er niets wat de prijs rechtvaardigt. Donkervoort zet zich als premium in de markt met dito prijs.
Herr Höckmayr van Höckmayr Kfz Technik verbeterd zijn auto's ook zelfs als kleinschalige sportwagen fabrikant.
HKT maakte bijvoorbeeld eerder gebruik van Audi motoren dan Donkervoort dat deed.
Bij HKT krijg je ook de auto die je wenst met de specificaties die je wenst. En dit alles is - auf die rennstrecke getestet-.
Drenth seq versnellingbak, sper diff met lammelen, raceonderstel, 390 pk.
Alleen dan zonder opsmuk en op de borstklopperij.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Donkervoort D8 GTO
Vanaf de HKT 7 RS is er ook een rolkooi in het assortiment.
Botsen en Super 7 gaan volgens mij terecht niet samen.
Echter een ex-collega heeft in de Westfield cup geracet en die vertelde me over de klappers die er zijn gemaakt met geen letsel, dus het kan wel - veilig - ?!?!?!?
De beste man stapte ongedeerd uit.
Botsen en Super 7 gaan volgens mij terecht niet samen.
Echter een ex-collega heeft in de Westfield cup geracet en die vertelde me over de klappers die er zijn gemaakt met geen letsel, dus het kan wel - veilig - ?!?!?!?
De beste man stapte ongedeerd uit.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
Dat is een cup-kooi. Die kun je ook bij Piet de Lasser laten lassen. Niet te vergelijken met een straatauto.
Imho zit 't verschil tussen kitcars en Donkervoorts (ik acht HKT gelijk aan Donkervoort, net als Superformance e.d. fabrikanten) in de afwerking van zaken als:
- lastechniek
- kwaliteit materiaal (ik heb 't niet over de toeters en bellen, maar zaken als ophangingsdelen incl bijbehorende geometrie, afstellingen af-fabriek etc.)
- stijfheid
- composiet/kevlar/carbon materialen ipv kunststof
- betrouwbaarheid (naast motortechniek is het vooral elektronica dat je in zo'n open auto al snel nekt...)
- zitpositie (blijft ruk, maar in een Donkervoort zit ik toch echt beter dan in een Westfield)
Een Westfield of Caterham is echt niet te vergelijken met een Donkervoort of HKT als je alle zaken naast elkaar legt.
Neem 't Caterham draadje van Allen als voorbeeld. Sorry Allen.
Imho zit 't verschil tussen kitcars en Donkervoorts (ik acht HKT gelijk aan Donkervoort, net als Superformance e.d. fabrikanten) in de afwerking van zaken als:
- lastechniek
- kwaliteit materiaal (ik heb 't niet over de toeters en bellen, maar zaken als ophangingsdelen incl bijbehorende geometrie, afstellingen af-fabriek etc.)
- stijfheid
- composiet/kevlar/carbon materialen ipv kunststof
- betrouwbaarheid (naast motortechniek is het vooral elektronica dat je in zo'n open auto al snel nekt...)
- zitpositie (blijft ruk, maar in een Donkervoort zit ik toch echt beter dan in een Westfield)
Een Westfield of Caterham is echt niet te vergelijken met een Donkervoort of HKT als je alle zaken naast elkaar legt.
Neem 't Caterham draadje van Allen als voorbeeld. Sorry Allen.
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Donkervoort D8 GTO
Alleen praat je over een factor 2 of 3 duurder tov een Westfield/Caterham/HKT.. dat is nogal een heftig verschil voor iets waar zo weinig op en aan zit en veel standaard onderdelen heeft (wat maken ze bij Donkervoort nu echt zelf? Het chassis/frame..?).
Maar ze zullen bij Donkervoort wel iets goeds doen want volgens mij hebben ze wel een trouwe kopersgroep
Maar ze zullen bij Donkervoort wel iets goeds doen want volgens mij hebben ze wel een trouwe kopersgroep
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Donkervoort D8 GTO
Tom schreef:Alleen praat je over een factor 2 of 3 duurder tov een Westfield/Caterham/HKT.. dat is nogal een heftig verschil voor iets waar zo weinig op en aan zit en veel standaard onderdelen heeft (wat maken ze bij Donkervoort nu echt zelf? Het chassis/frame..?).
Maar ze zullen bij Donkervoort wel iets goeds doen want volgens mij hebben ze wel een trouwe kopersgroep
+1 Allen zijn Caterham draadje heeft hier niets mee te maken.
Het aantal Donkervoort kopers dat de auto ook echt gebruikt is beperkt denk ik, dat zal bij Caterham wel anders zijn in de regel.
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
Dat is een aanname die nergens op is gebaseerd.
Zowel bij Caterham ed als bij Donkervoort/Hkt ed heb je posers en talentvolle rijders.
Ik hoef Donkervoort niet te verdedigen. Ik wil alleen verduidelijken dat het verschil tussen een kitcar en Donkervoort nogal groot is.
@Tom: Donkervoort maakt de auto zelf, op motor en bak na. Dus geen donorauto zoals bij een kitcar bouwer.
Zowel bij Caterham ed als bij Donkervoort/Hkt ed heb je posers en talentvolle rijders.
Ik hoef Donkervoort niet te verdedigen. Ik wil alleen verduidelijken dat het verschil tussen een kitcar en Donkervoort nogal groot is.
@Tom: Donkervoort maakt de auto zelf, op motor en bak na. Dus geen donorauto zoals bij een kitcar bouwer.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Donkervoort D8 GTO
Dat een garagebedrijf zo lang blijft tobben met 1 en hetzelfde probleem van het blok, maakt een merk in mijn ogen nog niet slecht hoor. Dat het blok daarna na een revisie klapt op de bank is dikke pech. Ik heb een probleem met olieverlies gehad met de E39. Altijd dealer onderhouden. Plotsklaps lage oliedruk en weer 1,5 liter foetsie. Terwijl de wagen altijd rustig warm gereden werd. Garage is er weken mee bezig geweest en uiteindelijk van ellende maar een nieuw blok besteld. Maakt dat BMW als merk per definitie slecht?Dennis Cavallino schreef:Neem 't Caterham draadje van Allen als voorbeeld. Sorry Allen.
Het nieuwe blok draait overigens perfect, ondanks dat de wagen tegenwoordig meer ter decoratie staat op de oprit. Iig heb ik om diezelfde reden nu gewoon een geheel nieuw blok besteld / opgehaald met alle toebehoren voor Lewinsky.
Wat de veiligheid van dit soort wagens betreft, dat weet je vantevoren. Maar motorrijden is niet minder gevaarlijk. Moet wel zeggen dat ik op termijn toch een kooi wil plaatsen nu ik wat extra verantwoordelijkheden heb. Want 1 ding moet je niet doen met dit soort wagens zonder kooi. Dat is op je kop belanden.
Wat ik verder dan van de Donkervoort vind? Ik vind de wagen prachtig, maar het zou nooit iets voor mij zijn. Ze komen voor mijn gevoel over als een auto voor mensen met worstenvingers en een driedubbele onderkin van het ganzenlever. Nee, doe mij dan maar een R500. Zonder dak graag.
Bij HKT heb ik overigens ook het gevoel alsof het auto's zijn voor de man zonder kapsones, in z'n spijkerbroek en afgetrapte sneakers. Een tikkeltje overdreven gezegd.
---
Oh, en in tegenstelling tot bijv. een Ferrari, is die Donkervoort dan weer wel een auto waarbij ik wel even zou blijven staan om te kijken. Ik denk om dezelfde reden dat sommigen blijven kwijlen op een 120d die ze op de parking zien staan bij de Albert Heijn.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Donkervoort D8 GTO
Dat van die worstenvingers en drie dubbele onderkin is gewoon kift. Iets dat jij nooit zal kunnen bereiken
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
Deze GTO klinkt goed en de specs zijn ook goed. Lijkt me een gaaf ding om mee te rijden.
Net zoals Hans heb ik afgelopen jaar ook eens wat rond zitten kijken naar Donkervoorts als alternatief voor de Elise. Ik ben het met hem eens over de kwaliteit van het product. De prijs/product verhouding klopt in mijn ogen totaal niet. Ben wel wat gewend met een Lotus in dat opzicht, maar als ik zie wat voor een 2e hands D8 van 10-15 jaar oud voor €30k+ krijg zie ik dat niet helemaal terug.
Net zoals Hans heb ik afgelopen jaar ook eens wat rond zitten kijken naar Donkervoorts als alternatief voor de Elise. Ik ben het met hem eens over de kwaliteit van het product. De prijs/product verhouding klopt in mijn ogen totaal niet. Ben wel wat gewend met een Lotus in dat opzicht, maar als ik zie wat voor een 2e hands D8 van 10-15 jaar oud voor €30k+ krijg zie ik dat niet helemaal terug.
-
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Donkervoort D8 GTO
Mijn buurman heeft toevallig een Donkervoort.
Heb het met hem weleens gehad over het prijsverschil, en hij gaf aan dat hij er heel weinig mee rijdt.
Echter wil hij wel dat hij het per se doet wanneer hij wil rijden.
Als hij een dag vrij neemt om een trackday te rijden, wil hij ook echt kunnen rijden, en niet met een kapotte auto staan.
Natuurlijk kan een Donkervoort ook kapot, maar de kans is wel minder groot.
Heb het met hem weleens gehad over het prijsverschil, en hij gaf aan dat hij er heel weinig mee rijdt.
Echter wil hij wel dat hij het per se doet wanneer hij wil rijden.
Als hij een dag vrij neemt om een trackday te rijden, wil hij ook echt kunnen rijden, en niet met een kapotte auto staan.
Natuurlijk kan een Donkervoort ook kapot, maar de kans is wel minder groot.
-
- Berichten: 51377
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Donkervoort D8 GTO
@allen, volgens mij ben jij Soduko fan?
Ook allemaal hokjes.
Ook allemaal hokjes.
- Luco
- Berichten: 27884
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Donkervoort D8 GTO
Zegt de man die elke keuze van een ander betiteld met "centenkwestie".Robin schreef:@allen, volgens mij ben jij Soduko fan?
Ook allemaal hokjes.
-
- Berichten: 51377
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Donkervoort D8 GTO
Een Donkervoort is gewoon stukken duurder.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GTO
zo'n chassis van de donkervoort is gewoon stalen buis, hoe gaat dat met roesten? is dat ala TVR en als je hem zeg veel rijd in weer en wind gaat het chassis op bekende plekken roesten?
of wordt het chassis ala Wiesmann verzinkt...
of wordt het chassis ala Wiesmann verzinkt...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8 GTO
Vroeger werden de chassis' bij Gerritsen in Nijkerk gepoedercoat. Of dat nog zo is weet ik niet.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Donkervoort D8 GTO
Vind de nieuwe donkervoort een aparte auto.
Knap van Joop om een baksteen, dat zijn die 7-ven kloon toch, om daar vorm aan te geven.
Kopen? Een auto met 100 kg op de achterwielen 300 plus pk's, liever niet op de (natte) weg.
Maar toch overheerst het chauvinisme (ik haat eigenlijk alles wat op wat een isme eindigd).
De prijs, knap om de db8 gto voor die prijs te verkopen.
Kan ik wel bewondering voor hebben.
Knap van Joop om een baksteen, dat zijn die 7-ven kloon toch, om daar vorm aan te geven.
Kopen? Een auto met 100 kg op de achterwielen 300 plus pk's, liever niet op de (natte) weg.
Maar toch overheerst het chauvinisme (ik haat eigenlijk alles wat op wat een isme eindigd).
De prijs, knap om de db8 gto voor die prijs te verkopen.
Kan ik wel bewondering voor hebben.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Donkervoort D8 GTO
Baksteen, ikke nie begrijp?alt schreef:Vind de nieuwe donkervoort een aparte auto.
Knap van Joop om een baksteen, dat zijn die 7-ven kloon toch, om daar vorm aan te geven.
Kopen? Een auto met 100 kg op de achterwielen 300 plus pk's, liever niet op de (natte) weg.
Maar toch overheerst het chauvinisme (ik haat eigenlijk alles wat op wat een isme eindigd).
De prijs, knap om de db8 gto voor die prijs te verkopen.
Kan ik wel bewondering voor hebben.
Verklaar je nader, aub?
Wat is er baksteen aan een 7-en? De vorm in ieder geval niet!