Mac...auto in filmpje van Chris is een pre-productie auto. Die GT3 logo's zullen er echt wel komen. En m.b.t. de PDK. Andreas Preuninger zegt dat hij tegen de keuze voor PDK was, vanwege het extra gewicht. Maar na testwerk was de keuze unaniem gemaakt voor de PDK, dus ook door hem. Dus was het geen gedwongen keuze.Macboy schreef:Ik vraag me serieus af of de kopers wel PDK willen. Van een standaard 911 wel maar een GT3 ? Als ik dat interview zo hoor van die ontwerper dan kwam het op mij over als een gedwongen keus. Waarom immers geen optie open houden ? Misschien bang dat ze dan alsnog voor handbak gaan ?
Wat me verder opviel is dat ze het GT3 logo op de rugleuning van de achterbank weggehaald hebben. Weer een mooie traditie de prullenbak in ...
Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
*veegt koffie van scherm*Macboy schreef:Ik vraag me serieus af of de kopers wel PDK willen. Van een standaard 911 wel maar een GT3 ? Als ik dat interview zo hoor van die ontwerper dan kwam het op mij over als een gedwongen keus. Waarom immers geen optie open houden ? Misschien bang dat ze dan alsnog voor handbak gaan ?
Wat me verder opviel is dat ze het GT3 logo op de rugleuning van de achterbank weggehaald hebben. Weer een mooie traditie de prullenbak in ...
Man LOL, geen Mezgerblok , geen handbak, 4 wielbesturing, electrische besturing(alle genoemde bestanddelen super aldus Chris) en jij begint over dat logo:))))))
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
What a car Schitterende velgen zeg
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Andreas Preuninger over de PDK:Tristan schreef:Mac...auto in filmpje van Chris is een pre-productie auto. Die GT3 logo's zullen er echt wel komen. En m.b.t. de PDK. Andreas Preuninger zegt dat hij tegen de keuze voor PDK was, vanwege het extra gewicht. Maar na testwerk was de keuze unaniem gemaakt voor de PDK, dus ook door hem. Dus was het geen gedwongen keuze.Macboy schreef:Ik vraag me serieus af of de kopers wel PDK willen. Van een standaard 911 wel maar een GT3 ? Als ik dat interview zo hoor van die ontwerper dan kwam het op mij over als een gedwongen keus. Waarom immers geen optie open houden ? Misschien bang dat ze dan alsnog voor handbak gaan ?
Wat me verder opviel is dat ze het GT3 logo op de rugleuning van de achterbank weggehaald hebben. Weer een mooie traditie de prullenbak in ...
Bron: Car MagazineOn the new dual-clutch PDK gearbox…
'I’ve being doing this job for 12 years, I made the first GT3, and everybody knows I’m a very puristic driver. I want the car to be analogue, I want maximum driver involvement. That’s why we chose not to use a PDK ‘box until now – the involvement was not at the point where it should be for the GT3. The weight was another issue, too. So this time, for the first time, we decided to try out the PDK gearbox in parallel with the manual, and really feel what the difference was like. And feel is very important, for customers and myself – a very, very fast car where you don’t have any sensations isn’t worth the money. And coming from the other side we are under pressure from the competition, so I won’t sacrifice any performance just because someone wants to shift with a manual.
'The PDK gearbox is about 30kg heavier than the manual in the 997, and we have saved 25kg from the engine, so I said we should try it. The ‘box itself isn’t from the Carrera: there’s seven driving gears, not six plus overdrive, so you reach the top speed in seventh, And the programmes and hardware are totally different. The upshifts are beyond comparison on the market – less than 100ms – and it’s so much fun to use it: the sensation you get when you drive the car is like having a sequential race gearbox, not a flappy paddle system.
'We added a ‘Hooligan mode’ so you can do donuts in the car. Or, let’s say you have a 2nd gear curve, it’s wet, there’s nobody around and you wanted to drift. How do you do that in the manual? You dip the clutch and press the throttle to get the car around. That’s not possible in a normal automatic, but it is in the GT3: if you pull both paddles it engages neutral so you can 'clutch kick' the GT3. Same for race starts – you can dial up more wheelspin than the computer will give you. This was a major programme with the gearbox development to ensure you could play around with the PDK.'
On when the manual gearbox was ruled out…
'We ruled out the manual gearbox in back to-back comparisons last summer. On every shift with the PDK is more emotional, because for the first time when you shift at 9000rpm there’s a bham! in the exhaust, and this gives you goosebumps. It blips the throttle on the downshifts, and on a road you don’t know you can go very fast with both hands on the wheel. And on a race track the PDK gains three-quarters of a car length with every shift, so after a long straight you’re ahead of the other car and can turn-in in front of him. It just works. This is the big news.
'There’s no chance of a manual. We don’t want to offer too many options on our GT cars. And if you’ve got a manual and a PDK you’ve got to have different set-ups for the suspension, the aero, the tyres, everything. We are a small team and can only concentrate on one car.'
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Drift modus, interessant.
aar wel wanneer 't nat is, want anders zetten de (te) dikke achterwalsen je bedoelingen om in onderstuur begreep ik van 'n ex 997 GT3 rijder:)
aar wel wanneer 't nat is, want anders zetten de (te) dikke achterwalsen je bedoelingen om in onderstuur begreep ik van 'n ex 997 GT3 rijder:)
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
@ Macboy
Porsche Exclusive en dan heb je zo weer gestikte logo's.
Porsche Exclusive en dan heb je zo weer gestikte logo's.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
dus als ik het goed begrijp, om bv met die pdk ff de walsen te laten spinnen/glijden in de bocht kan je even beide flippers intrekken dan wat gas en de flippers loslaten en there you go?
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Je moet eerst 3 keer claxonerenGTRene schreef:dus als ik het goed begrijp, om bv met die pdk ff de walsen te laten spinnen/glijden in de bocht kan je even beide flippers intrekken dan wat gas en de flippers loslaten en there you go?
dan de ruitesproeier 2 seconden gebruiken op stand interval.
En daarna volgens mij wat jij zegt:)
Elfers zijn niet bedoeld voor hooliganic driftpartijen, daar weet Stefan Roser alles van:)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Net die video met Harris ff bekeken: prachtig die paar shots van buiten waar ie écht hard langs komt...
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wat een apparaat.
Absolute droomauto.
Absolute droomauto.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Deze zie ik voor 't eerst...
Repost
Een standaard 991 of S is natuurlijk 'n prima sportwagen(voor velen) Maar superboring wat betreft looks
En ook qua rijden (in dit verhaal) weet je dan dat de GT3 het toch weer anders(véél beter) doet.
Repost
Een standaard 991 of S is natuurlijk 'n prima sportwagen(voor velen) Maar superboring wat betreft looks
En ook qua rijden (in dit verhaal) weet je dan dat de GT3 het toch weer anders(véél beter) doet.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Overigens dezelfde pk/per liter dan de 4.0 RS. Beide 125pk per liter. Geeft toch wel aan dat ondanks het geen Mezger is, wel een heel speciaal blokje is:
Bron: Car MagazineOn the new engine…
'There’s a lot of doubt, in the almost devout community of GT3 buyers. It’s not something out of the 911 Carrera with a bigger camshaft: the only parts shared with the 991 Carrera S engine are the casting of the crankcase and the bolts for the cylinder head. Full stop. That’s it. There’s a new crank, titanium con-rods, forged aluminium pistons, and a completely new cylinder head with a revolutionary valvetrain that you won’t find in any other street-legal car – there are no tappets, instead we use rocker arms like in a motorcycle so the weight goes down dramatically. The new engine is around 25kg lighter than the Mezger. And that gives us room for the extra rpms…
'We were very, very aware that this engine needs to have the same character, the same amount of character, the same specialness as the Mezger had. We have absolutely made it: the new engine has the same impatient idle, this ‘Come on, go!’ attitude and it revs even higher – to 9000rpm. You wouldn’t believe the difference between 8500rpm and 9000rpm – it’s only a small difference numerically, but when you’re in the car the experience is a whole new world. The way the engine goes to the redline, the sounds the engine makes is so mechanically crisp and emotional that it brings a totally new personality to the GT3.
'We decided to make an emotional link to the GT3 RS 4.0, the king of the GT3s, so the new GT3 has the same specific output: 123bhp/litre. We’re on par, but I would say 469bhp is conservative. I like ‘low-balling’ with GT3s – we could say 500bhp and that would be perfectly homologatable, but I’d rather say 469bhp and have the GT3 beat all the 550bhp cars. This is more Porsche.'
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ik snap de PDK wel, heb even geleden een 458 Italia op het circuit gereden en wil je daar het maximale uithalen dan moet je wel flippers hebben. Echt bizar snel. Zou niet weten hoe dat met een handbak bij e houden. De manier waarop zo'n motor toeren maakt is gewoon bizar. Dat zal met deze gt3 niet anders zijn.
Ik hou van een handbak, maar in een dergelijke auto zeg ik met de ervaring nu absoluut flipperen.
Ik hou van een handbak, maar in een dergelijke auto zeg ik met de ervaring nu absoluut flipperen.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Zo simpel is het.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Goede uitleg Fabian.
Toch vind ik 't bij any nieuwe Ferrari 100% vanzelfsprekend(F1 heritage en vooruitstrevende techniek) en moet ik bij een GT3 even wennen(het oldskool principe)
Ik snap het toerenklimmen als 'n bezetene en dan flipperen.
Maar ook denk ik aan de handbak Carrera GT van nog niet eens zo heel lang geleden.
Efficient is de 991 GT3 zeer zeker(4wielbesturing, PDK etc)...maar in 't algemeen is AWD ook 'efficienter' over de hele linie dan rwd. Toch doen ze dat(God behoede) nog niet. Want rwd is (9 van de 10 gevallen) gewoon leuker en lekkerder.
Toch vind ik 't bij any nieuwe Ferrari 100% vanzelfsprekend(F1 heritage en vooruitstrevende techniek) en moet ik bij een GT3 even wennen(het oldskool principe)
Ik snap het toerenklimmen als 'n bezetene en dan flipperen.
Maar ook denk ik aan de handbak Carrera GT van nog niet eens zo heel lang geleden.
Efficient is de 991 GT3 zeer zeker(4wielbesturing, PDK etc)...maar in 't algemeen is AWD ook 'efficienter' over de hele linie dan rwd. Toch doen ze dat(God behoede) nog niet. Want rwd is (9 van de 10 gevallen) gewoon leuker en lekkerder.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Basisprijs in Duitsland: 137K.
Basisprijs in Nederland: 195K!
Zo fijn, die Europese regelgeving!
Iemand m'n huis kopen?!?
Basisprijs in Nederland: 195K!
Zo fijn, die Europese regelgeving!
Iemand m'n huis kopen?!?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Precies, gaat toch nergens meer overJoost schreef:Basisprijs in Duitsland: 137K.
Basisprijs in Nederland: 195K!
Zo fijn, die Europese regelgeving!
Vreselijk die voice-over bij dat promo-filmpje van Robin.
Maar wat een auto. Ge-wel-di-ge velgen!
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Velgen dito, centrale moer, heerlijk dus
Voorkant met die grote gaten vind ik persoonlijk wat minder, maar daar zie je toch niks van als je d`r in zit
Ik ga in in Duitsland wonen, `t is toch f.cking niet normaal out of this EU world dat dat prijsverschil zo allejezus godsallemachtig niet te rechtvaardigen leve de EU zo huge is...........of niet dan............
Voorkant met die grote gaten vind ik persoonlijk wat minder, maar daar zie je toch niks van als je d`r in zit
Ik ga in in Duitsland wonen, `t is toch f.cking niet normaal out of this EU world dat dat prijsverschil zo allejezus godsallemachtig niet te rechtvaardigen leve de EU zo huge is...........of niet dan............
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Dat Mezgerblok is natuurlijk nog wel het meest schandelijke!Robin schreef:*veegt koffie van scherm*Macboy schreef:Ik vraag me serieus af of de kopers wel PDK willen. Van een standaard 911 wel maar een GT3 ? Als ik dat interview zo hoor van die ontwerper dan kwam het op mij over als een gedwongen keus. Waarom immers geen optie open houden ? Misschien bang dat ze dan alsnog voor handbak gaan ?
Wat me verder opviel is dat ze het GT3 logo op de rugleuning van de achterbank weggehaald hebben. Weer een mooie traditie de prullenbak in ...
Man LOL, geen Mezgerblok , geen handbak, 4 wielbesturing, electrische besturing(alle genoemde bestanddelen super aldus Chris) en jij begint over dat logo:))))))
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Waarom begint die toerenteller pas bij 9k rode gebied en loopt door tot 10k als begrenzer op 9k zit ?
-
OnlineBram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Dat staat stoer
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
moest meteen denken aan een oud liedjeDDX schreef:Waarom
Waarom...
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Nee dan denk ik eerder aan deze.
Laatst gewijzigd door DDX op 13 jun 2013, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wil over de handbak toch nog wat kwijt.
Het zal een kind duidelijk zijn dat een PDK sneller schakelt en dat daarmee winst te behalen valt. Maar wie bepaalt dat dit bepalend moet zijn ? Zou het een handbak koper interesseren dat hij iets minder snel is ?
Een M135i doet 0-100 in 4,8s en de handbak doet het in 5.0s. Denk je dat het mij boeit dat die automaat sneller is op de 100 ? Het gaat om beleving.
Voor de duidelijkheid: met een PS3 en stuurtje vind ik het ook heerlijk om te flipperen en in de racerij doen ze het al jaren. Flipperen en handen aan het stuur is ook porno. Dus zo bezien begrijp ik wel dat ze PDK aanbieden. Maar het neemt wel heel veel emotie weg.
Het verhaal dat ze niet naast elkaar willen ontwikkelen is flauwekul. Porsche biedt al jaren PDK naast een handbak. Maar bovenal maakt Porsche record winsten dus hadden ze daar best wel iets in kunnen investeren. Ze gaan mij niet wijs maken dat de ontwikkelingskosten zodanig zijn dat van een handbak is afgezien.
Want dan was Porsche wel bij de standaard 911 begonnen waar 90% met een PDK wordt gebouwd terwijl 100% van de GT3 een handbak is geweest.
Er zit gewoon weinig logica in. Steeds maar de snelste willen zijn is gewoon geen argument.
De meest pure rijdersauto: dat was de GT3 in essentie.
Het zal een kind duidelijk zijn dat een PDK sneller schakelt en dat daarmee winst te behalen valt. Maar wie bepaalt dat dit bepalend moet zijn ? Zou het een handbak koper interesseren dat hij iets minder snel is ?
Een M135i doet 0-100 in 4,8s en de handbak doet het in 5.0s. Denk je dat het mij boeit dat die automaat sneller is op de 100 ? Het gaat om beleving.
Voor de duidelijkheid: met een PS3 en stuurtje vind ik het ook heerlijk om te flipperen en in de racerij doen ze het al jaren. Flipperen en handen aan het stuur is ook porno. Dus zo bezien begrijp ik wel dat ze PDK aanbieden. Maar het neemt wel heel veel emotie weg.
Het verhaal dat ze niet naast elkaar willen ontwikkelen is flauwekul. Porsche biedt al jaren PDK naast een handbak. Maar bovenal maakt Porsche record winsten dus hadden ze daar best wel iets in kunnen investeren. Ze gaan mij niet wijs maken dat de ontwikkelingskosten zodanig zijn dat van een handbak is afgezien.
Want dan was Porsche wel bij de standaard 911 begonnen waar 90% met een PDK wordt gebouwd terwijl 100% van de GT3 een handbak is geweest.
Er zit gewoon weinig logica in. Steeds maar de snelste willen zijn is gewoon geen argument.
De meest pure rijdersauto: dat was de GT3 in essentie.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Je hebt het niet begrepen Smacboy. Maar maakt niet uit, komt vanzelf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 249 gasten