Het grote MX-5 topic op DF
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Oops... had bril nog niet op denk ik.
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Iets wat een MX-5 overigens niet nodig heeft: een V8. Leuk en super geluid natuurlijk, maar de MX-5 draait om laag gewicht en wendbaarheid.
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Het BP blok was anders behoorlijk zwaar voor een 4 cilinder, die Rocketeer kit gebruikt een Jaguar 3.0 V6 alu blok wat bijna hetzelfde gewicht heeft.
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Lijkt mij zo'n beetje de ideale auto een MX-5 NB met een LS3 (of 7...), chassisverstevigingen, een goed onderstel+remmerij en een sperdiff. Zeg maar een mini Corvette en daarmee beter geschikt voor de Europese binnenweggetjes
Jammer dat het teveel tijd, geld en moeite kost om zoiets te bouwen.
Jammer dat het teveel tijd, geld en moeite kost om zoiets te bouwen.
- smiley
- Berichten: 9106
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik mag hopen dat turbo of compressor kitjes populairder zijn, gezien het gewicht.
Of kunnen de standaard blokjes niet veel hebben?
Of kunnen de standaard blokjes niet veel hebben?
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote MX-5 topic op DF
jawel hoor kunnen zat hebben
vooral in amerika is het bigger, better. en dan vooral hard rechtuit en onderstuurd de bocht in..
met name voor de NA (= 1e generatie met klap koplampen) zijn behoorlijk wat turbo-kitjes en stand alone ECU oplossingen bedacht en de meeste daarvan passen vrijwel 1 op 1 in de NB.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Mx5 heeft zoveel engine swaps als de gemidelde Nissan s chassis of e30/e36/e46.
LS, 5.0s, motor fiets bloken, 13Bs, mx3 v6s, electro aandrijving, RBs, K series bloken, is allemaal met de NAs en NBs al gedaan.
De BP motor heeft een best laage compressie en Olie jets naar de zuiger onderkanten (was bedoeled als turbo blok) dus 250pk op standard internals is wel haalbaar.
De kopeling en diff housing houden het bij 250-300pk niet lang vol.
LS, 5.0s, motor fiets bloken, 13Bs, mx3 v6s, electro aandrijving, RBs, K series bloken, is allemaal met de NAs en NBs al gedaan.
De BP motor heeft een best laage compressie en Olie jets naar de zuiger onderkanten (was bedoeled als turbo blok) dus 250pk op standard internals is wel haalbaar.
De kopeling en diff housing houden het bij 250-300pk niet lang vol.
- smiley
- Berichten: 9106
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Leuk gemaakt.
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Nieuwe "docu" reeks van savagegeese ;
Afleveringen over de latere modellen volgen nog..
Afleveringen over de latere modellen volgen nog..
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Even dit draadje een schopje geven met een mooi vergelijk tussen een S2000 en de ND1:
De ND is simpelweg uniek in het huidige aanbod van modern spul (lees: zwaar, turbo, lange versnellingen.....)
De ND is simpelweg uniek in het huidige aanbod van modern spul (lees: zwaar, turbo, lange versnellingen.....)
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07
Re: Het grote MX-5 topic op DF
the little roadster that could..... is idd mooie auto maar als ik op marktplaats kijk zijn ze niet meer goedkoop vorige zomer gingen ze nog voor 2.5k en 3k weg nu zit het dichter bij de 5 vindt ik als beginnend bestuurder erg jammer
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Wen er maar aan. Alle gebruikte auto’s kosten tegenwoordig de hoofdprijs.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Het grote MX-5 topic op DF
? Why is that?matthyssie schreef: ↑02 feb 2021, 22:31 Wen er maar aan. Alle gebruikte auto’s kosten tegenwoordig de hoofdprijs.
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Corona.Mrton schreef: ↑03 feb 2021, 16:51? Why is that?matthyssie schreef: ↑02 feb 2021, 22:31 Wen er maar aan. Alle gebruikte auto’s kosten tegenwoordig de hoofdprijs.
- Mensen willen minder met OV, kopen dus auto om mobiel te kunnen zijn.
- Mensen hebben geld over omdat alles dicht is, geld kan aan weinig uitgegeven worden op dit moment. Alle aannemers komen om in werk voor verbouwingen.
- Cabrio geeft je een vrij(er) gevoel. Zeker nu met Corona je nergens heen kan en mag is het toch even buiten zijn ofzo
- Vraag naar halfgeleiders (computer chips) voor automative industrie is exponentieel gestegen. De chip fabrikanten kunnen niet alle vraag aan. Ook hebben de auto fabrikanten vorig jaar veel bestellingen voor chips uitgesteld/geannuleerd vanwege corona. Diezelfde chipfabrikanten zijn ander soort chips gaan maken om geen downtime te hebben. Nu moeten de autofabrikantem wachten op voorraad. Langere levertijd nieuwe auto's dus occasion markt wordt beïnvloed.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07
Re: Het grote MX-5 topic op DF
ik denk omdat de aanschafprijs voor een auto ook heel hoog is... en omdat alles aan milieu wetten moet voldoen daardoor kon Daihatsu ook niet meer bestaan terwijl zij naar mijn mening echt goede auto's maakte en ook extreem zuinig. en de extreme BPM maakt het ook niet echt aantrekkelijk...
en auto's moeten hogere eisen hebben crash test
en ze moeten naar mijn mening ook allemaal onnodige luxe hebben
ook moet je bedenken dat de fabrikant telkens nieuwe modellen uit de showroom moet laten komen dat was vroeger een stuk minder bijvoorbeeld de VW kever is nauwelijks gewijzigd over zijn 50-60 jarige productie maar nu moet elke auto na soms minder dan 10 jaar al weer een nieuw model hebben om "relevant" te zijn dat is eigenlijk best zonde drm maken fabrikanten ook minder goede autos dan in de top jaren en dat is einde van de 80s tot 00s daar werden auto's gebouwd om zo lang mogelijk mee te gaan en die indruk heb ik niet meer van de huidige autos op de markt
uiteindelijk betalen wij voor die research kosten voor een "nieuw" model....
laatste woord dan vindt de milieu wetten zozo erg krom en eigenlijk onacceptabel...
en auto's moeten hogere eisen hebben crash test
en ze moeten naar mijn mening ook allemaal onnodige luxe hebben
ook moet je bedenken dat de fabrikant telkens nieuwe modellen uit de showroom moet laten komen dat was vroeger een stuk minder bijvoorbeeld de VW kever is nauwelijks gewijzigd over zijn 50-60 jarige productie maar nu moet elke auto na soms minder dan 10 jaar al weer een nieuw model hebben om "relevant" te zijn dat is eigenlijk best zonde drm maken fabrikanten ook minder goede autos dan in de top jaren en dat is einde van de 80s tot 00s daar werden auto's gebouwd om zo lang mogelijk mee te gaan en die indruk heb ik niet meer van de huidige autos op de markt
uiteindelijk betalen wij voor die research kosten voor een "nieuw" model....
laatste woord dan vindt de milieu wetten zozo erg krom en eigenlijk onacceptabel...
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Nederlandse personenauto's zijn gemiddeld elf jaar oud, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag. In 2009 was die gemiddelde leeftijd nog negen jaar.
Via nu.nl. Gem leeftijd auto in Europa, 10,8jr.
En weer terug on topic
Via nu.nl. Gem leeftijd auto in Europa, 10,8jr.
En weer terug on topic
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ziet er naar uit dat de MX5 elektrisch word.....
Vergeet de handbak dus maar en het lichte gewicht...
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dat wordt dus de Mazda MX-5 NE(E).
De vraag is of het een volledige elektrische versie gaat worden. Een ding staat wel vast, aan de ND gaat moeilijk te tippen vallen met de restricties vandaag de dag.
De vraag is of het een volledige elektrische versie gaat worden. Een ding staat wel vast, aan de ND gaat moeilijk te tippen vallen met de restricties vandaag de dag.
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Er zat nu al verschil tussen de US versie en de EU versie. E-loop systeem. Soort micro hybride die 12v accu bijlaadt zodat dynamo niet altijd hoeft mee te draaien.
En soort airbags onder de motorkap, die zorgt ervoor dat de motorkap iets omhoog komt wanneer je een voetganger zou raken.
En soort airbags onder de motorkap, die zorgt ervoor dat de motorkap iets omhoog komt wanneer je een voetganger zou raken.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Het is denk ik een MX-5E of geen MX-5....
En met ee super laag zwaartepunt hoeft het niet perse een tegenvaller te worden....
(tegen die tijd gaat het laden ook weer veel sneller)
En met ee super laag zwaartepunt hoeft het niet perse een tegenvaller te worden....
(tegen die tijd gaat het laden ook weer veel sneller)
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Even goed in de gaten houden wanneer de ND uit productie gaat, tegen die tijd 1 aanschaffen zodat ik nog een jaar of 25 vooruit kan
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Een jodenbod wil ik altijd wel doen
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 okt 2017, 12:51
- Auto: Lotus Elise 111R
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Even 35p bijgelezen, oef… Hier is weinig gebeurd de laatste periode zeg. Maar het wordt weer voorjaar dus laat het mx5 praat maar weer beginnen. Ik heb in ieder geval mijn wagenpark(je) uitgebreid met een 1.8T NB. Wat een lol zeg, zelfs na mijn Elise 111R neem ik hier mijn petje voor af
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten