Het grote MX-5 topic op DF
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
En doei versnellingsbak. Dat is de grootste (ontwerp)fout van de ND. De Abarth 124 gebruikt tenminste de NC versnellingsbak die erg sterk is.Philipoo schreef: ↑28 mar 2024, 12:59Zoals Jef zegt; de motor van die ND2 is echt super fijn en wil enthousiast toeren maken. met 185pk heb je niks tekort, maar als je wil maakt BBRGTI er 200 of 220 van. Turbokitjes zijn voor deze motor ook in de maak, dus dan kan je tot 300 gok ik!
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Versnellingsbak is wel een dingetje. In mijn ND1 was de bak preventief gewisseld. Tuning is dan wel een extra risico.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
BBR verkoopt een ombouwset zodat je een NC bak kan plaatsen. Moet je ook nog een 124 diff vinden want se ratios zijn anders.
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Waarom niet meteen een 124 kopen dan?!
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
- Arthur
- Berichten: 39759
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote MX-5 topic op DF
ik vind de 124 mooier en turbo-torretje is mooi meegenomen
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik vind de MX-5 persoonlijk iets mooier maar eigenlijk vind ik die 124 niet veel lelijker hoor. En wel een stukje potenter. Ben niet in de markt maar wellicht zou er echt even met beide gereden moeten worden om het verschil te ervaren.
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Jammer dat de A110 niet als cabrio op de markt is gekomen
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote MX-5 topic op DF
A110 targa?
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote MX-5 topic op DF
zet maar voor de deur. paar cm verlagen kan die wel gebruiken maar verder is die voor mij wel af
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Alleen van voor ziet die uit als een Ford Thunderbird (gen. 11)
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote MX-5 topic op DF
haha, nou je het zegt! een groene dan maar??
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26744
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik vind de 124 ook stuk mooier, zou altijd daarvoor gaan (alleen RW technisch is een mx5 slimmer…)
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Reed afgelopen zaterdag met een man mee op papenburg met de 250pk kit op z'n nd1. Stock versnellingsbak, stock diff. Alleen andere veren en de turbokit. Had nergens issues mee, ook nooit gehad. Reed al tig km met deze setup en nooit problemen.Kadett schreef: ↑28 mar 2024, 16:13En doei versnellingsbak. Dat is de grootste (ontwerp)fout van de ND. De Abarth 124 gebruikt tenminste de NC versnellingsbak die erg sterk is.
Volgens mij is die bak eenzelfde verhaal als de crankhub op S55's. Iedereen weet er alles vanaf zonder dat ze er ooit een gehad hebben.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik vind dus al het sierlijke wat de ND heeft (zoals de rode bovenaan deze pagina) echt weggegooid met die 124. Klassiek voorbeeld van een slecht gelukte retro auto in mijn ogen.
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik vind een NC/ND elegant en agiel over komen en zo'n 124 een groot boot gehalte hebben.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dus al die mensen op Miata.net verzinnen het?Philipoo schreef: ↑29 mar 2024, 08:48Reed afgelopen zaterdag met een man mee op papenburg met de 250pk kit op z'n nd1. Stock versnellingsbak, stock diff. Alleen andere veren en de turbokit. Had nergens issues mee, ook nooit gehad. Reed al tig km met deze setup en nooit problemen.
Volgens mij is die bak eenzelfde verhaal als de crankhub op S55's. Iedereen weet er alles vanaf zonder dat ze er ooit een gehad hebben.
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Het grote MX-5 topic op DF
In mijn "onderzoekje" naar MX-5 ND info viel mij op dat voornamelijk Amerikanen verzot zijn op clutch-dumps op een dragstrip en autocross(voornamelijk 1e & 2e gang werk op een soort kartbaantje). Dat die versnellingsbakken het einde van zo'n middag overleven vind ik al een wonder, al helemaal als je ziet hoe die gasten schakelen...
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dit dus. Ik heb uiteraard ook onderzoek gedaan voordat ik mijn ND kocht een paar jaar terug. Kan ook nauwelijks mensen vinden in Europa die hetzelfde probleem hebben. Als ze echt zo slecht waren geweest had ik de mijne ook wel opgeblazen. Stond 80K km op waarvan heel wat rondjes ring/zandvoort.Peter-Paul schreef: ↑30 mar 2024, 08:58In mijn "onderzoekje" naar MX-5 ND info viel mij op dat voornamelijk Amerikanen verzot zijn op clutch-dumps op een dragstrip en autocross(voornamelijk 1e & 2e gang werk op een soort kartbaantje). Dat die versnellingsbakken het einde van zo'n middag overleven vind ik al een wonder, al helemaal als je ziet hoe die gasten schakelen...
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Philipoo schreef: ↑30 mar 2024, 13:18Dit dus. Ik heb uiteraard ook onderzoek gedaan voordat ik mijn ND kocht een paar jaar terug. Kan ook nauwelijks mensen vinden in Europa die hetzelfde probleem hebben. Als ze echt zo slecht waren geweest had ik de mijne ook wel opgeblazen. Stond 80K km op waarvan heel wat rondjes ring/zandvoort.Peter-Paul schreef: ↑30 mar 2024, 08:58In mijn "onderzoekje" naar MX-5 ND info viel mij op dat voornamelijk Amerikanen verzot zijn op clutch-dumps op een dragstrip en autocross(voornamelijk 1e & 2e gang werk op een soort kartbaantje). Dat die versnellingsbakken het einde van zo'n middag overleven vind ik al een wonder, al helemaal als je ziet hoe die gasten schakelen...
Gouwe Ouwe, vanaf 1:58
- Opa
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten