Het grote MX-5 topic op DF
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Het grote MX-5 topic op DF
MX-5 rijders op DF verenigd u! Hoe kan het dat er zo weinig gesproken wordt over de MX-5? We hebben hier toch een flink aantal bezitters en daarbij heeft de kleine Mazda zich al lang als rijders auto bewezen. We lullen makkelijk 150 pagina's vol over een 1 met Turbo maar de kleine Japanner een beetje de eer en aandacht geven die het verdient ho maar.
Een korte introductie: er zijn zo'n 900.000 stuks geproduceerd van de MX-5 en dat is tot op heden gebeurt in drie verschillende types.
De Na, de eerste misschien wel de beste?
De NB een stukje luxer, geen klaplampen meer maar ook een stukje zwaarder:
En dan hebben we nog het huidige type, de NC. De grootste de zwaarste en misschien ook wel de minst geliefde.
De mogelijkheden zijn eindeloos, wil je er mee racen maak je er een MAX-5 cup auto van en wil je er trackdays mee doen of alleen sportief mee toeren dan zijn er miljoenen onderdelen te koop tegen dump prijzen waar de gemiddelde premium merken dealer nog geen kopje koffie voor weggeeft.
Een 50/50 gewichtsverdeling een potent torretje voorin en een geinig uiterlijk. Fuck het kappers imago allemaal aan de MX5!
Paar IRTB erop en Rico hoeft zich ook geen zorgen meer te maken over al die turbo's bij Bmw.
Een korte introductie: er zijn zo'n 900.000 stuks geproduceerd van de MX-5 en dat is tot op heden gebeurt in drie verschillende types.
De Na, de eerste misschien wel de beste?
De NB een stukje luxer, geen klaplampen meer maar ook een stukje zwaarder:
En dan hebben we nog het huidige type, de NC. De grootste de zwaarste en misschien ook wel de minst geliefde.
De mogelijkheden zijn eindeloos, wil je er mee racen maak je er een MAX-5 cup auto van en wil je er trackdays mee doen of alleen sportief mee toeren dan zijn er miljoenen onderdelen te koop tegen dump prijzen waar de gemiddelde premium merken dealer nog geen kopje koffie voor weggeeft.
Een 50/50 gewichtsverdeling een potent torretje voorin en een geinig uiterlijk. Fuck het kappers imago allemaal aan de MX5!
Paar IRTB erop en Rico hoeft zich ook geen zorgen meer te maken over al die turbo's bij Bmw.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote MX-5 topic op DF
De oudere modellen heb ik nooit echt mooi gevonden, maar het huidige model vind ik echt een tof ding.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
De huidige vind ik vanaf modeljaar 2011 ook erg gaaf. Ben benieuwd naar de opvolger die volgend jaar wordt gepresenteerd.
Voor de GTRene's onder ons kun je er natuurlijk ook gewoon direct een V8 intakelen.
Voor de GTRene's onder ons kun je er natuurlijk ook gewoon direct een V8 intakelen.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Vind het NA model maar niks qua looks... de NB heb ik altijd al cool gevonden, en het nieuwste model is ook wel geinig alleen is ie weer wat dikker/zwaarder.
Hier nog een paar filmpjes voor de liefhebbers :
Hier nog een paar filmpjes voor de liefhebbers :
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Vroeger vond ik de looks van de NA afstotelijk inmiddels vind ik het zelfs wel gaaf. Helemaal met die lampjes open gewoon een grappig klein karretje.
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Het grote MX-5 topic op DF
MX5 van het eerste en het huidige type is een van de weinige jappen waar ik hebben gevoelens bij krijg.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Een vriend van mij overweegt serieus een NA als eerste auto, binnenkort gaan we ff bij MX5Freaks.nl kijken of het allemaal een beetje past...
Zoiets moet het worden:
Zoiets moet het worden:
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Onbetrouwbare hondehokken.
Minder vermogen dan de Zafira van moeders de vrouw
Te zwaar om "licht" te noemen
Imago waar je als bezitter van een Y chomosoom niet mee geassocieerd wil worden.
Is niks voor de DF-ers die langer dan 2 weken hun rijbewijs hebben.
Minder vermogen dan de Zafira van moeders de vrouw
Te zwaar om "licht" te noemen
Imago waar je als bezitter van een Y chomosoom niet mee geassocieerd wil worden.
Is niks voor de DF-ers die langer dan 2 weken hun rijbewijs hebben.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Damir Vukovic schreef:Onbetrouwbare hondehokken.
Minder vermogen dan de Zafira van moeders de vrouw
Te zwaar om "licht" te noemen
Imago waar je als bezitter van een Y chomosoom niet mee geassocieerd wil worden.
Is niks voor de DF-ers die langer dan 2 weken hun rijbewijs hebben.
, lukt het een beetje met de targets die je eerder dit jaar noemde?
Vond het bij dat lange filmpje overigens verassend hoe langzaam de MR-S (MR-2) daar is aangezien ik die toch als serieuze optie zie bij de opvolging van de mx-5.
De mijne staat momenteel deels in de plamuur trouwens, wat gezien het weer vandaag wel weer sucky sucky is. Gelukkig is het bijna winter, dan kunnen we weer fijnfijnfijn spelen in de sneeuw (gekscherend noem ik m'n mazda vaak m'n winterauto aangezien ie het in de winter doorgaans vaker doet dan in de zomer. De geroemde betrouwbaarheid gaat voor mijn exemplaar niet per se op namelijk .
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Het grote MX-5 topic op DF
* Verkapt "Tom heeft homo auto gekocht dus moet wat aan imago van auto doen" *
Nee serieus, vind het echt leuke bakkies zeker als ze een klein beetje voorzien zijn van wat plastic en wat lager op hun pootjes staan. Lijkt me heerlijk om zo'n gebakkie te hebben.
Nee serieus, vind het echt leuke bakkies zeker als ze een klein beetje voorzien zijn van wat plastic en wat lager op hun pootjes staan. Lijkt me heerlijk om zo'n gebakkie te hebben.
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
MX-5 topic op DF?
Kopen iemand?
Kopen iemand?
-
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Track-ready?
Wat moet dat kosten?
(Mag via pm)
Wat moet dat kosten?
(Mag via pm)
- Oof
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik wil het er niet over hebben :shout: . Afgelopen zomer twee weken alles uitgezozcht omtrent de MX5.
Eerste proefrit, pas ik er niet in met mijn 1.95m.
De nieuwe generatie pas ik wel in maar vind ik nog te duur voor het gebodene.
Eerste proefrit, pas ik er niet in met mijn 1.95m.
De nieuwe generatie pas ik wel in maar vind ik nog te duur voor het gebodene.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 22:28
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik heb enige tijd geleden ook een testritje gemaakt met een ouder model mx-5, maar ook ik met mijn 1.90ish zit met me knie tegen het dashboard.
Daarna heb ik ook nog in het nieuwere model gezeten maar dat was ook nog heel erg krap.
Al had ik wel begrepen dat je aardig wat ruimte kan winnen als je er stoeltjes van een Elise in plaatst?
Daarna heb ik ook nog in het nieuwere model gezeten maar dat was ook nog heel erg krap.
Al had ik wel begrepen dat je aardig wat ruimte kan winnen als je er stoeltjes van een Elise in plaatst?
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Het grote MX-5 topic op DF
ik heb niet voor niets m'n 2e gekocht onderstelletje aanpassen en gaan met die banaan! heerlijk wagentje!
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
PM verstuurd.KoenM schreef:Track-ready?
Wat moet dat kosten?
(Mag via pm)
- Oof
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dat klopt. Die optie toen ook uitgezocht in combinatie met een ander stuur zouden we prima moeten zitten. Heb je het alleen wel over een investering van € 1000 a € 1500. Dit op een auto van 3 a 4k is bij mij een beetje uit proportie.WireWess schreef:Ik heb enige tijd geleden ook een testritje gemaakt met een ouder model mx-5, maar ook ik met mijn 1.90ish zit met me knie tegen het dashboard.
Daarna heb ik ook nog in het nieuwere model gezeten maar dat was ook nog heel erg krap.
Al had ik wel begrepen dat je aardig wat ruimte kan winnen als je er stoeltjes van een Elise in plaatst?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dat is dus waar die vriend van me ook mee zit...
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 22:28
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Zo te zien scheelt het wel behoorlijk:
via: http://www.superchargedmiata.net/en/nieuws/lotus-seats" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Het valt me ook op dat deze stoelen een stuk lagere zit hebben icm de stoelrails. Voor zover ik me kan herinneren raakte me knie net de onderkant van het dashboard, dus een verlaging van de standaard stoel of wat lagere/dunnere kuipjes zijn wellicht ook een optie?
Al staat er op MP op dit moment een setje Elise s1 stoeltjes te koop voor €350,- en nog een bestuurders stoel voor €150,- dus dit is waarschijnlijk goedkoper dan alternatieve kwaliteit kuipjes
http://link.marktplaats.nl/472253678" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/493655589" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
via: http://www.superchargedmiata.net/en/nieuws/lotus-seats" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Het valt me ook op dat deze stoelen een stuk lagere zit hebben icm de stoelrails. Voor zover ik me kan herinneren raakte me knie net de onderkant van het dashboard, dus een verlaging van de standaard stoel of wat lagere/dunnere kuipjes zijn wellicht ook een optie?
Al staat er op MP op dit moment een setje Elise s1 stoeltjes te koop voor €350,- en nog een bestuurders stoel voor €150,- dus dit is waarschijnlijk goedkoper dan alternatieve kwaliteit kuipjes
http://link.marktplaats.nl/472253678" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/493655589" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Komt door de SMT bak..is een stuk trager.G Kolkman schreef: Vond het bij dat lange filmpje overigens verassend hoe langzaam de MR-S (MR-2) daar is aangezien ik die toch als serieuze optie zie bij de opvolging van de mx-5.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Nou sinds gisteren ben ik ook om! Wat een gave ervaring zo'n autootje. Het open rijden is in het donker wel heel gaaf! Wat een intense rij-beleving. Mijn mx5 is voorzien van een ander onderstel en daardoor stuurt hij lekker strak! Echt een genot om mee op stap te zijn. Meer fun kun je voor zo weinig geld nergens kopen.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dit is helaas onzin, vraag me niet hoe ik dat weet. Je kunt de MX5 stoel ontdoen van wat foam en dan hang je al met je aars op de bodem. Een Elise stoel op de standaard runners zoals deze kerel heeft gedaan zit hoger dan de standaard mx5 stoel+foamectomy.WireWess schreef:Zo te zien scheelt het wel behoorlijk:
via: http://www.superchargedmiata.net/en/nieuws/lotus-seats" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Het valt me ook op dat deze stoelen een stuk lagere zit hebben icm de stoelrails. Voor zover ik me kan herinneren raakte me knie net de onderkant van het dashboard, dus een verlaging van de standaard stoel of wat lagere/dunnere kuipjes zijn wellicht ook een optie?
Al staat er op MP op dit moment een setje Elise s1 stoeltjes te koop voor €350,- en nog een bestuurders stoel voor €150,- dus dit is waarschijnlijk goedkoper dan alternatieve kwaliteit kuipjes
http://link.marktplaats.nl/472253678" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/493655589" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is minimale winst mogelijk als je de bekleding verwijdert achter de stoel, de rails verwijdert, de montage-humps verwijdert door de puntlassen uit te boren en vervolgens ruimte maakt in de tunnel door die met een BFH in te rammen. Vervolgens een frame bouwen voor de Elise stoel dat de stoel op de bodem plaatst.
Totale winst: 1 a 2 cm, mooie tijdverspillende activiteit. Al zit het Elise stoeltje veel beter
Grootste winst zit m in het verwijderen van de deurhendels, foamectomy en vooral een kleiner stuurtje op een dikke spacer. Dan nog komen boven de 1m90 je knieen in contact met middenconsole voor een bloeduitstorting of 2 (op trackdays of erger nog->slalom).
Enige manier om er goed in te zitten is de stoel in zijn geheel verwijderen. Misschien dat je dan met een foam kitje en wat alu een stoel zou kunnen bouwen, maar comfy wordt het nooit.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote MX-5 topic op DF
dit model vind ik wel "aardig" ik ben niet een softtop figuur mede door extra herrie en of mes figuren die in je dak snijden of minder torsiestijf enz.
doch dit model met CC is wel een mooie oplossing.
als er dan ook nog eens zoiets onder de kap gemonteerd zit zeg ik geen nee
zoiets erin vind ik ook niet erg
doch dit model met CC is wel een mooie oplossing.
als er dan ook nog eens zoiets onder de kap gemonteerd zit zeg ik geen nee
zoiets erin vind ik ook niet erg
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Volgens mij krijg je met een zo'n V8 voorin echt een pure recht uit brander. Het sturen maakt het juist zo leuk!
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Tja, daar is het Rene ook grotendeels om te doen natuurlijk.
Overigens valt het mee, de LS blokken zijn relatief licht, de mazda blokken relatief zwaar (daarom ook zo goed met een turbo) en het achterdiff met assen dat benodigd is corrigeert de balans enigszins. Uiteindelijk komen ze rond de 1150kg uit en weer vrijwel op 50/50 verdeling.
Het is meer de 10.000E voor de conversie die de meesten tegenhoudt.
Overigens valt het mee, de LS blokken zijn relatief licht, de mazda blokken relatief zwaar (daarom ook zo goed met een turbo) en het achterdiff met assen dat benodigd is corrigeert de balans enigszins. Uiteindelijk komen ze rond de 1150kg uit en weer vrijwel op 50/50 verdeling.
Het is meer de 10.000E voor de conversie die de meesten tegenhoudt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Brutus the Legend, tomgtr en 89 gasten