DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door GTRene » 15 nov 2011, 23:03

best een leuke dame, wel grappig dat je in NL een coureur bent en in Belgie een Piloot :D

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door jaydee » 16 nov 2011, 00:10

mrbbs schreef:Vanavond hebben we een interview opgenomen met Lara Vanneste, co-piloot van Kevin over de Wales Rally GB en hun plannen voor volgend jaar.

Het is op onderstaande pagina te beluisteren onder deel 1:

http://www.powerandpassion.be/?page_id=5" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf 10m20s...

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door MartijnS » 23 nov 2011, 22:23

Kevin test morgen de hele dag met de Citroen DS3 WRC op gravel, waarmee Ogier in Wales reed :thumbup:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport en Citroen

Bericht door Mathieu » 01 dec 2011, 09:49

Alweer nieuws.


Abbring en Neuville testen DS3 WRC


Citroën gaf het talent onlangs de kans zich te manifesteren. Onze Kevin Abbring en de Belgischer ster Thierry Neuville mochten twee dagen lang de DS3 WRC uitproberen.

Doel van de test was niet zozeer het polsen van de talen, men moest toch onderdelen testen en tevens bestond de wens om eens te zen hoe men kon samenwerken met niet Frans pratende piloten.

Op haar eigen gravelpiste nabij Versaille waren Kevin Abbring en Thierry Neuville met de Citroën DS3 WRC twee dagen lang heer en meester. De twee jonge rijders kregen gedurende de dagen rijkelijk de kans kennis te maken met de auto en het team. "Het was net of Pasen en Pinksteren op één dag waren gevallen waren“, straalde Abbring aanvullend. “Ik mocht zo’n 200 kilometer met de wagen rijden en was onder de indruk over hoe makkelijk die wagen zich liet temmen.

Citroën gebruikte de inzet van de beide toppers niet alleen om onderdelen voor 2012 te testen maar ook om te zien hoe de omgang verloopt met niet Frans pratende piloten, dit in het licht van de overstap die de Fin Mikko Hirvonen aan het einde van het jaar naar Citroen maakt. “Ik mocht tegen de monteurs en technici alleen Engels gebruiken,” vertelde Abbring, die dit jaar onder anderen het Franse onverhard kampioenschap in de klasse F2 en de Citroën Racing Trophy (gravel) wist te winnen. “Ik had wel het idee dat ze tevreden waren over mijn prestaties. Voor mij was het in ieder geval een fantastische ervaring.”

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport

Bericht door Robin » 01 dec 2011, 09:54

Prima dit allemaal. :df:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DF'er Kevin Abbring gelinkt aan VW Motorsport en Citroën

Bericht door ///Joost » 06 dec 2011, 21:54

Idd goed nieuws! Ik ben echt benieuwd hoe ver Kevin het gaat schoppen. :boogie:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 23 dec 2011, 08:55

SON - Rallyrijder Kevin Abbring uit Son doet volgende maand mee aan de Rally van Monte Carlo. Dat meldt het Eindhovens Dagblad vrijdag.

Abbring kreeg een uitnodiging van het team van Volkswagen om in één van de Skoda's deel te nemen aan de prestigieuze rally. Onlangs maakte het rallytalent al indruk op de teambazen van Volkswagen tijdens de Rally van Groot-Brittannië.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Petrolhead Tom » 23 dec 2011, 09:53

Supergaaf!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door ///Joost » 23 dec 2011, 10:01

Chill!!! Ik ben echt enthousiast hierover. Zet 'm op Kevin!

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door MartijnS » 23 dec 2011, 13:32

Heel mooi ja :thumbup:

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door mrbbs » 23 dec 2011, 19:49

Super! Veel succes Kevin en Lara.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door mrbbs » 29 dec 2011, 09:52

Terug leuk interview met Kevin Abbring over zijn fabriekszitje straks bij Volkswagen!

http://www.powerandpassion.be/?page_id=5

Luister naar deel 2.

Bedankt Kevin voor de tijd je voor ons programma kon vrijmaken! Veel succes straks in 2012.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Bram » 12 jan 2012, 22:28

Plaats ik nu oud nieuws? In dat geval sorry :'(

'Droomcontract' voor rallyrijder Kevin Abbring bij Volkswagen'

SON - Rallytalent Kevin Abbring heeft zijn droom bereikt. Het 22-jarige talent uit Son heeft een officieel contract getekend bij constructeur Volkswagen. Hij wordt in 2012 de tweede rijder bij het Duitse team.

Zijn handtekening bij VW is een historische gebeurtenis in de Nederlandse rallysport. Abbring zal tijdens zes WK-rally’s in een Skoda Fabia Super 2000 uitkomen voor Volkswagen.

"Ik paste het beste in het plaatje van Volkswagen van de rijders die ze afgelopen jaar testten en mocht zelfs een contract tekenen. Een droom die uitkomt!", jubelde Abbring, die een meerjarig contract tekende.

Na de eerdere bekendmaking dat Abbring voor Volkswagen de legendarische Rallye van Monte Carlo mag rijden, is dit de slagroom op de taart voor de jonge rijder uit Son. Constructeur Volkswagen wil vanaf 2013 met de VW Polo WRC deel gaan nemen aan het WK rally.

Delen met een Noor
Volkswagen testte diverse coureurs door ze op pad te sturen met een Skoda Fabia Super 2000. Abbring maakte veel indruk tijdens zijn inzet in Wales en werd samen met de Noor Andreas Mikkelsen verkozen om de tweede auto van het team te mogen besturen.

"We gaan dit jaar een zestal wedstrijden rijden in het WK. Dat zal nu nog gebeuren met de Skoda Fabia Super 2000 vanwege het feit dat de Polo WRC nog niet klaar is. Ik ben ook betrokken bij de ontwikkeling van de Polo", aldus Abbring. De Fransman Sébastian Ogier was eerder al aangesteld voor alle WK-rally’s als kopman van Volkswagen.

De wereld rond
Ondanks het feit dat Abbring maar zes wedstrijden rijdt, zal hij wel bij alle rally’s van het WK aanwezig zijn. "Ik zal alle wedstrijden gaan verkennen. Zo kan ik bij alle wedstrijden een pak ervaring opdoen die ik nodig heb voor de jaren erna. Daarmee investeren ze flink in mij en dat geeft aan dat ze me echt vertrouwen", aldus Abbring, die de Belgische Lara Vanneste meekrijgt als co-pilote.
Laatst gewijzigd door Bram op 12 jan 2012, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 12 jan 2012, 22:35

:df: :cool:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jan 2012, 15:26

Supergaaf! Echt uniek voor Nederland. En toch mogen we best trots zijn dat hij gewoon één van ons is, een jongen die leeft voor rijplezier en daar ook nog verdomd goed in is en daar nu geld mee kan verdienen. Ongekend! :df:

@Kevin: Dit is beter dan op een regenachtige zondagmiddag als instructeur op de baan bij 't SEC staan hoor. Dat kan altijd nog... :wave:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door ///Joost » 15 jan 2012, 21:34

Dennis Cavallino schreef:Supergaaf! Echt uniek voor Nederland. En toch mogen we best trots zijn dat hij gewoon één van ons is, een jongen die leeft voor rijplezier en daar ook nog verdomd goed in is en daar nu geld mee kan verdienen. Ongekend! :df:

@Kevin: Dit is beter dan op een regenachtige zondagmiddag als instructeur op de baan bij 't SEC staan hoor. Dat kan altijd nog... :wave:
+100000000000000

Super gefeliciteerd Kevin! Hoe kon het ook anders na die verpletterende prestatie in Wales! :df:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 19 jan 2012, 09:36

Abbring met VW flitsend van start in Monte Carlo
Wednesday, 18 January 2012

Vanmorgen is de startvlag gevallen voor de Rallye de Monte Carlo 2012, de openings ronde van het WK van 2012.

Een mijlpaal in de autosportgeschiedenis van Volkswagen, want aan de start de twee Skoda’s S2000 van Sébastien Ogier en onze landgenoot Kevin Abbring. Zij vertegenwoordigen Volkswagen tijdens het eerste evenement in een volledig WRC-seizoen, dat bestaat uit 13 rally’s. Volkswagen zal aan alle rally’s voor het WRC deelnemen in de SWRC-klasse als voorbereiding op het seizoen 2013 wanneer VW met de Polo R WRC zal debuteren in het WRC.

Op de eerste dag gaven beide rijders van het Volkswagen Team ondubbelzinnig hun visitekaartje af. Ogier klasseerde zich op dag 1 op een ongelooflijke 4e plaats, terwijl Abbring net buiten de top tien op een 11e plaats was terug te vinden.

Kevin Abbring in 2012 in VW Junior Programma


Naast Sébastien Ogier maken onze jeugdige landgenoot Kevin Abbring (22) en zijn Belgische navigatrice Lara Vanneste (21) voor de tweede maal hun opwachting in het officiële VW-fabrieksteam.
Abbring: “Sébastien Ogier is een fantastische collega en behoort tot de drie beste rallyrijders ter wereld. Het is voor mij een grote eer om met hem in hetzelfde team en in een identiek auto te zitten. De Monte is een enorme uitdaging en ik heb die rally nog nooit gereden. Ik ben Volkswagen heel dankbaar dat ze mij de gelegenheid geven meer ervaring op te doen. Ik heb uiteraard wel asfaltrally’s gereden, maar ik heb nog nooit een klassementsproef met sneeuw gereden.”

Kris Nissen, Volkswagen Motorsport-Direkteur: "Kevin heeft in de Rally Wales voor ons team een klasse-prestatie geleverd. Wij geloven dat hij één van de allergrootste rallytalenten ter wereld is. We zijn overtuigd dat hij zijn goede prestaties van de Rally Wales zal herhalen.” De tachtigste editie van de ‘Monte’ wordt over achttien klassementsproeven verreden, met een totale lengte van 433 kilometer.



Als onderdeel van het Volkswagen Junior programma zal Abbring de tweede auto van het VW-team dit jaar delen met de Noor Andreas Mikkelsen (22) die afgelopen jaar met een Skoda S2000 het IRC (Intercontinental Rally Challenge) won.

Eerste dag Rallye de Monte Carlo


Het Volkswagen team kan terugkijken op een prima verlopen eerste dag. Sébastien Ogier legde met zijn Skoda S2000 de WRC-concurrentie het vuur aan de schenen en eindigde op een ongelooflijke 4e plaats algemeen, waarbij hij het merendeel van de veel krachtiger WRC-auto’s achter zich liet. Onze landgenoot Kevin Abbring ging door waar hij bij de Rallye Wales was geëindigd met snelle tijden op de chronometers.



Kevin: “Ik heb geluisterd naar wat de teamleiding tegen me heeft gezegd en dat pakte goed uit. Op de eerste proef hebben we behoudend gereden om weer in het ritme te komen en om te wennen aan het asfalt. De tweede proef verliep heel erg goed en we draaiden een 6e tijd algemeen, en dat tussen al die dikke WRC’s. De proeven waren her en der nogal icy en we hebben gereden met sneeuwbanden links voor en rechtsachter. Dat is een vreemd gevoel bij het remmen maar het werkte op de gladde stukken wel. Helaas moesten we nogal achterin starten door het hoge startnummer waardoor we behoorlijk wat andere deelnemers moesten inhalen, en dat schoot niet op. Morgen zitten we veel meer voorin en dan moet het – nog - sneller gaan.” Abbring krijgt tussen de proeven door aanwijzingen van voormalig wereldkampioen Carlos Sainz, terwijl ook Ogier hem regelmatig tips geeft.

Nogmaals Abbring: “Ik ben hier vooral om ervaring op te doen dus rijden we niet op de limiet. Maar de ervaren Per Gunnar Andersson staat maar 10 seconden voor mij, en ik wil hem wel voorbij. En dan maar zien, er komen nog vier dagen en er wordt morgen al sneeuw verwacht.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 20 jan 2012, 09:30

Nederlands talent blijft imponeren in Monte Carlo
Friday, 20 January 2012

Ook op de tweede, spannende dag van de roemruchte Rallye de Monte Carlo blijft onze landgenoot Kevin Abbring de internationale rallywereld imponeren door constante, snelle tijden te draaien
Hij doet dat tijdens de Monte Carlo Rally op soms gladde klassementsproeven in het zuiden van Frankrijk.

Kevin en zijn Belgische navigatrice Lara Vanneste wisten vandaag de aanvallen af te slaan van enkele teams met krachtige WRC-auto’s en het duo kon zijn positie dan ook consolideren. Door het ongeval van teamgenoot Sébastien Ogier, die op hoge snelheid met zijn Skoda van de weg raakte, sluit Abbring Dag 2 zelfs met een positie in de top tien af.

Tweede dag Rallye de Monte Carlo

Op de tweede dag werd twee keer een ‘loop’ van drie klassementsproeven verreden van in totaal 132 wedstrijdkilometers. Op sommige plekken waren de proeven glad door modder op de weg. Abbring moet het in zijn Skoda S2000 doen met 20 tot 30 pk minder dan zijn WRC-concurrenten, en dat scheelt al gauw 1 seconde per kilometer. Toch draait hij achter de kopgroep even snelle tijden als de WRC-auto’s. “Ik heb geloof ik nog nooit zulke snelle klassementsproeven gereden, maar het ging heel lekker. We zaten op de eerste proef met onze splittijden in de buurt van Ogier totdat we een lekke band kregen. Dat heeft ons zo’n 40 seconden gekost. Maar de resterende proeven zaten we lekker in een goeie flow. Vannacht wordt er regen en misschien sneeuw verwacht. Dan wordt de bandenkeuze nog belangrijker.”

Nadat eerder al Volkswagen Motorsport-teamdirecteur Kris Nissen zich lovend had uitgelaten over de jeugdige Nederlander, was het vandaag de beurt aan Carlos Sainz, tweevoudig wereldkampioen rally en als adviseur verbonden aan Volkswagen Motorsport. “Kevin heeft nog niet zo veel ervaring, maar hij doet het heel goed. Het is belangrijk om veel ervaring op te doen en om te finishen. Hij heeft precies het juiste tempo gekozen.” Kris Nissen kwam Abbring nog melden, dat, nu Ogier eruit ligt, finishen voor het Volkswagen-team belangrijker is dan een topklassering. “Ik wil hier wel tot zondag blijven,” aldus VW’s Motorsport-Directeur.

Op vrijdag worden er drie klassementsproeven verreden, waarbij op de laatste proef van 30 kilometer sneeuw wordt verwacht. De twee eerste proeven op vrijdag worden in de buurt van Valence verreden, waarna koers wordt gezet voor een lange trip naar het Vorstendom van Monaco. De laatste proef op vrijdag is in de buurt van Monte Carlo voordat de teams afdalen naar het oord van glitter en glamour aan de Riviera voor de overnachting.

Morgen viert Kevin zijn verjaardag en het eerste cadeautje is al binnen morgenvroeg, een plaats in de toptien!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door GTRene » 20 jan 2012, 09:44

hij is nu in elk egval al de beste nederlander in de rally denk?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 20 jan 2012, 10:21

Nou, Henk Vossen komt eraan.

Gebruikersavatar
stradale
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 okt 2010, 10:35

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door stradale » 20 jan 2012, 10:54

En Dennis Kuipers dan? Die deed het ook niet onverdienstelijk.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Mathieu » 20 jan 2012, 10:57

Die doet niet mee!

Van Merksteijn jr. deed mee maar was snel klaar met mankementen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door ///Joost » 20 jan 2012, 11:01

stradale schreef:En Dennis Kuipers dan? Die deed het ook niet onverdienstelijk.
Dennis Kuipers is zeker geen slechte rijder, maar wat Kevin laat zien met een non-turbo auto is toch wel een hele prestatie. Die rijdt rond waar Dennis reed met een WRC.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door Dennis Cavallino » 22 jan 2012, 11:04

Gefeliciteerd Kevin! :df:

1e in je klasse en 12e algemeen is een heerlijk begin van je palmares als fabrieksrijder! You rock

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: DF'er Kevin Abbring doet mee aan de Monte Carlo rally

Bericht door GTRene » 22 jan 2012, 11:40

ow? knappe prestatie, go Kevin, go :wave:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten