WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Alles over knäckebröd, Madeleine en Zweedse balletjes. En nog wat over Volvo, Saab, Koenigsegg en andere Zweedse auto's.
Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door sitechris » 27 okt 2013, 08:43

Ik ben het met RVV eens. Als je adverteert met 285 pk dan verwacht je daar ook iets voor terug, juist ook als je even de Autobahn op gaat of ff een wat langere sprint gaat trekken. 215 pk en 1900 kg is niet langzaam, maar ook niet echt een recept voor snel cruisen. Een Seat Leon 184 pk TDI is denk ik sneller op de Autobahn. Die hoeft nog niet eens 1300 kg mee te zeulen. Sterker.....ik denk dat de Volvo al moeite heeft om een 150 pk Seat Leon af te schudden op de Autobahn. Die loopt ook 231 op teller. Een beetje slipstreamen en de Volvo heeft een uitdaginkje.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Wouter81 » 27 okt 2013, 09:14

Ze adverteren volgens mij ook niet met 285 pk maar met 215 pk + 70 pk.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Luco » 27 okt 2013, 10:05

sitechris schreef:Ik ben het met RVV eens. Als je adverteert met 285 pk dan verwacht je daar ook iets voor terug, juist ook als je even de Autobahn op gaat of ff een wat langere sprint gaat trekken. 215 pk en 1900 kg is niet langzaam, maar ook niet echt een recept voor snel cruisen. Een Seat Leon 184 pk TDI is denk ik sneller op de Autobahn. Die hoeft nog niet eens 1300 kg mee te zeulen. Sterker.....ik denk dat de Volvo al moeite heeft om een 150 pk Seat Leon af te schudden op de Autobahn. Die loopt ook 231 op teller. Een beetje slipstreamen en de Volvo heeft een uitdaginkje.

Ja en zo heeft elke auto zijn voor en nadelen.
Je kan er dan wel allerlei merken en modellen bijhalen die sneller zijn, er zijn er ook genoeg trager, oncomfortabeler enz enz enz enz.

Appels met Peren.

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Max V » 27 okt 2013, 10:29

Erg overdreven allemaal, dat autobahn verhaal. Ik ben afgelopen dagen van Arnhem naar Berlijn gereden en van Berlijn naar Groningen. Ik zet m'n 116i (topsnelheid 212) op 180/190 op de cruise en wordt eigenlijk bijna niet ingehaald. Af en toe een keer een Audi/BMW/Porsche die je voorbij komt zetten, maar daar houdt het wel mee op, dus of je echt 240 moet kunnen rijden om mee te kunnen betwijfel ik.

Overigens heb ik in Berlijn heel wat leuks zien rijden. Opvallend veel Panamera's trouwens!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Joy » 27 okt 2013, 11:04

Tot 150 is de D6 net zo snel als een V60 T6 3.0 met 300 pk. Niks mis mee. Daarna zwakt het af (0-200 in 30 sec) en zit je op het niveau van een Golf GTI.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door sitechris » 27 okt 2013, 11:58

Een Golf GTI 7 Performance doet 0-200 in 24 seconden. Zeker boven de 150 rijdt een GTI de Volvo compleet zoek.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Ferdi » 27 okt 2013, 19:35

Wat klopt er alleen niet aan deze vergelijking?

Een GTi met een diesel hybride vergelijken... ding is voor een schoner milieu gebouwd, niet om zoals de GTi zo snel mogelijk weg te zijn.
Ja je mag er misschien meer van verwachten, maar ja deze vergelijking wordt steeds gekker

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Wouter81 » 27 okt 2013, 19:38

Ferdi Gielen schreef:Wat klopt er alleen niet aan deze vergelijking?

Een GTi met een diesel hybride vergelijken... ding is voor een schoner milieu gebouwd, niet om zoals de GTi zo snel mogelijk weg te zijn.
Ja je mag er misschien meer van verwachten, maar ja deze vergelijking wordt steeds gekker
+1

Vergelijk deze Volvo hybride eens met al die andere hybrides... dan lach je je dood. :)

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door sitechris » 27 okt 2013, 22:23

Ferdi Gielen schreef:Wat klopt er alleen niet aan deze vergelijking?

Een GTi met een diesel hybride vergelijken... ding is voor een schoner milieu gebouwd, niet om zoals de GTi zo snel mogelijk weg te zijn.
Ja je mag er misschien meer van verwachten, maar ja deze vergelijking wordt steeds gekker
Het was niet mijn vergelijking, ik corrigeerde Joy alleen even ;). Zoals eerder gemeld was ik overigens best te spreken over de Volvo. Gewoon een prettige auto. Niets meer, niets minder. De Peugeot Hybrid 4 vind ik echt een ramp. Niets positiefs over te melden.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Ferdi » 27 okt 2013, 22:32

Mijn reactie was nogal algemeen op het gehele vergelijkingsmateriaal.

Een "milieu verbeteraar" met snel spul vergelijken gaat gewoon niet op.
Nee, geen aandelen bij Volvo om de V60 aan te moedigen want ik had het over een andere auto net zo hard geroepen ondanks dat ik zelf zo'n Zweeds ding rijd

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door RutgerK » 28 okt 2013, 13:13

Toch vraag ik mij af of de overheid eisen moet stellen aan het gebruik van de plug in functie. Het is naar mijn mening vreemd dat de milieuwaarden gemeten worden met een systeem dat ongebruikt kan blijven. Sterker, ik vind dat er bij de verkoop van een plug in hybride een laadpaal voor thuis minimaal bijgeleverd moet worden.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Marc R » 28 okt 2013, 13:25

De overheid kan er beter voor gaan zorgen dat de fraude met uitkeringen naar roemenen en bulgaren aan banden wordt gelegd,dat zou meer schelen,IPV 800 V60 eigenaren gaan vereren met een bezoek.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door RutgerK » 28 okt 2013, 14:49

Marc R schreef:De overheid kan er beter voor gaan zorgen dat de fraude met uitkeringen naar nen en bulgaren aan banden wordt gelegd,dat zou meer schelen,IPV 800 V60 eigenaren gaan vereren met een bezoek.
En zobijtelling nog wel even door opschalen natuurlijk. Punt is dat je nu iets creëert waar de infrastructuur niet bij klopt. Het gaat ook niet alleen om de V60 rijders, maar ook de Prius rijders plug in rijders, de Volt e.d. en straks de Panamera en weet ik veel welke modellen er nog meer komen.
Een plug in hybride moet je kopen in principe omdat je wat aan het milieu wil doen en niet primair om de beperkte bijtelling. De overheid geeft bijna 50.000 aan subsidie op een plug in dmv geen bpm heffen en 18% minder bijtelling. Daar mag je toch iets voor terug verwachten.
Zoals gezegd ik zie liever een laadvoorziening geregeld worden en iets minder subsidie op de bijtelling.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Luco » 28 okt 2013, 16:53

De reden dat iemand kiest voor deze auto is helemaal niet belangrijk.
Je maakt gebruik van een regeling, of dat nou is om de subsidie, de bijtelling,het milieu of omdat je hem mooi vind.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door RutgerK » 28 okt 2013, 18:11

Luco schreef:De reden dat iemand kiest voor deze auto is helemaal niet belangrijk.
Je maakt gebruik van een regeling, of dat nou is om de subsidie, de bijtelling,het milieu of omdat je hem mooi vind.
Verspilde 'subsidie' dus?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Marc R » 28 okt 2013, 19:35

RutgerK schreef:
Marc R schreef:De overheid kan er beter voor gaan zorgen dat de fraude met uitkeringen naar nen en bulgaren aan banden wordt gelegd,dat zou meer schelen,IPV 800 V60 eigenaren gaan vereren met een bezoek.
En zobijtelling nog wel even door opschalen natuurlijk. Punt is dat je nu iets creëert waar de infrastructuur niet bij klopt. Het gaat ook niet alleen om de V60 rijders, maar ook de Prius rijders plug in rijders, de Volt e.d. en straks de Panamera en weet ik veel welke modellen er nog meer komen.
Een plug in hybride moet je kopen in principe omdat je wat aan het milieu wil doen en niet primair om de beperkte bijtelling. De overheid geeft bijna 50.000 aan subsidie op een plug in dmv geen bpm heffen en 18% minder bijtelling. Daar mag je toch iets voor terug verwachten.
Zoals gezegd ik zie liever een laadvoorziening geregeld worden en iets minder subsidie op de bijtelling.
Maak jij uit waarom ik n pih koop?

Ik zeg t eerlijk...ik laad em (nog) niet op...interesseert me nix...
ik koop m om de voordelen die eraan zitten omdat we al van alle kanten gesneden worden in dit land.

eerlijk he?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Luco » 28 okt 2013, 19:52

RutgerK schreef:
Luco schreef:De reden dat iemand kiest voor deze auto is helemaal niet belangrijk.
Je maakt gebruik van een regeling, of dat nou is om de subsidie, de bijtelling,het milieu of omdat je hem mooi vind.
Verspilde 'subsidie' dus?
Dat vind jij, ik vind andere subsidies en bijdragen ook pure verspilling, maar de regelgeving is er nu eenmaal en dat er mensen bij zijn die (naar jouw mening) om de vekeerde redenen gebruik maken van de regeling is niet anders.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Wouter81 » 28 okt 2013, 20:02

Eerlijk antwoord Marc, en zo is het precies.

Belangrijkste reden dat ik zo'n ding heb zijn de financiële voordelen, zowel voor de zaak als voor mij privé. Ik laad wel op maar dat doe ik ook omdat het lekker goedkoop rijdt. :)

Milieu interesseert me minder, heb niet de illusie dat deze PIH ook maar 1% beter voor het milieu is dan mijn vorige GTI, als je de productie (accu's etc.) meerekent en het feit dat die elektriciteit ook uit een of andere vervuilende centrale komt.

Subsidie slaat nergens op (maar dat vind ik het zijn algemeenheid van subsidies) maar onder het motto: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ben ik hier ook voor gegaan. Betaal wel genoeg (teveel) belasting in dit land vind ik dus als we ze terug kunnen 'pakken', dan laat ik dat niet na.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door dvh » 28 okt 2013, 20:13

Dat terugpakken idee snap ik niet helemaal. De overheid verzint dit. En jij doet het. Dus wie wie nou pakt ?!

Anyway.
Ik vind het een mooie auto.
Niks mis mee. Met of zonder voordeel.
Lijkt me een heerlijke gezinscruizer.

:D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door RVV » 28 okt 2013, 21:21

Of je de overheid er mee terug pakt met zo'n Volvo kan ik niet inschatten. Er zit inderdaad heel veel fiscaal voordeel op. Maar onder de streep kies je toch ook voor een auto die je anders (waarschijnlijk) niet gekozen had. Uiteindelijk laat je je toch dwingen door de maatregelen van de overheid. Overigens kan ik me de gedachtegang om voor de Volvo te kiezen me wel heel goed voorstellen vanuit zakelijk perspectief.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Marc R » 28 okt 2013, 21:25

Natuurlijk is dat zo Rico,in feite draait t maar om dat fijne gevoel dat je even....heel even niet alles naar de belasting toe brengt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door RVV » 28 okt 2013, 21:46

Marc dat gevoel herken ik natuurlijk wel. Met die koelkast ernaast doe ik feitelijk niet anders. Maar misschien gaat het nog wel verder met dat gevoel. Het is niet alleen de overheid, maar ook het complete in mijn ogen verrotte systeem van absolute waardevermindering van auto's en de debiele inruilprijzen die je keer op keer moet slikken. Autorijden en dan bedoel ik vooral het leuke autorijden is zo'n verrotte toestand geworden in Nederland dat je er gewoon een keer klaar mee bent.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Marc R » 28 okt 2013, 21:52

100% mee eens...zou t niet beter kunnen omschrijven

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door Spijkerhard » 28 okt 2013, 22:36

1. Ja, ik maak ook gebruik van een voordeel. Dat eigen voordeel is de belangrijkste reden.
2. De subsidie is geen uitgave, maar verminderde inkomsten. Ik vind daar wel een verschil tussen zitten. Ik geef nu geld uit wat ik anders niet had uitgegeven. (Bleef ik lekker youngtimer rijden)
3. De subsidie is (ook) bedoeld om de industrie te stimuleren. Anders zouden veel ontwikkelingen in de (europese) autoindustrie nog steeds in de verschillende ijskasten liggen.
4 De regeling voor de ecoblasters is ook bedoeld om de gemiddelde CO2 uitstoot te verminderen. Dat beleid lijkt dus in NL redelijk succesvol (ookal halen niet alle ecoblasters het aangegeven verbruik).

Toch?

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: WTF: 285 pk en 0% bijtelling

Bericht door RutgerK » 28 okt 2013, 23:08

Marc, het gaat er mij om dat de overheid een subsidieregeling bedenkt waar plug in hybrides behoorlijk van profiteren terwijl je dus geen gebruik hoeft te maken van de plug in. Dat vind ik vreemd en is ook een verkeerd signaal wat mij betreft. Als je de subsidie ervoor ontvangt dan moet je ook gebruik maken van de techniek die voor de lage emissiewaarde zorgt.
Maar ik begrijp ook heus wel wat je gebruik maakt van de regeling. Neem ik je ook niet kwalijk. Ik neem het juist de overheid kwalijk dat ze geen infrastructuur ermee afdwingt terwijl er dus in het geval van een V60 bijna 50.000 subsidie ingestopt wordt.

Er zal geen verschil zijn tussen een Prius hybride en een Prius Plug in hybride die nooit aan de lader hangt. Het verbruik en de uitstoot zal in de praktijk toch hetzelfde zijn denk ik. Toch is het verschil 14% in de bijtelling. Dat is gewoon niet logisch.

Spijker, een plug in systeem is vele malen duurder dan een regulier hybride systeem. Het systeem heeft echter geen enkel voordeel als er geen gebruik van gemaakt wordt. Waarom zou een overheid een systeem dat zo'n duizenden euro's duurder is moeten 'subsidieren' met tienduizenden euro's als het effect minimaal is? Die verminderde inkomsten van de overheid moeten we toch weer met z'n allen dekken.

Over belastingen ga ik het verder niet teveel hebben. Ondernemers weten volgens mij prima dat de belastingdruk in Nederland onder het Europese gemiddelde ligt en niet (veel) ongunstiger is dan in de aangrenzende landen. De vennootschapsbelasting is zelfs erg gunstig. En je dividenduitkering moet je gewoon even uitstellen tot Q1 2014. ;-)
Laatst gewijzigd door RutgerK op 29 okt 2013, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten