Rollenbankdag zaterdag 14-oktober (Den Haag)

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 okt 2006, 03:05

Jeroen, spreek mij dan ook ff aan, die kale met de M3 GT.. kunnen we vast wat inlullen over het rijden op de Nordschleife.. ik ga nu pitten en ben er even na half 12.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 okt 2006, 19:36

Was ff geinig, ik had eerder een dynotest verwacht, maar dit is blijkbaar ook effectief, per 500 toeren meten wat de auto doet. Mijn GT had een stuk bollere grafiek van een andere GT die Klaas daar ook op de bank heeft gehad. Met name tussen de 2000 en 5500 toeren. Als ik dinsdag weer terug ben van de Nordschleife zal ik die grafiek inscannen en er hier achteraan posten.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 okt 2006, 19:43

En? Resultaat..... :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 14 okt 2006, 20:25

Zal wel tegenvallen :wink:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 14 okt 2006, 20:40

Voor mij wel maar voor knot niet :wink: (307pk)
ik kwam niet verder dan 210pk en een motor wat veel te rijk staat afgesteld 12% :evil: , Beek heeft de software van MTH uitgelezen en gaat wat van maken.. dus we zullen zien, verder was een leuk dagje met veel koffie en vlaai..

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 14 okt 2006, 20:57

Heb een partij mooie Mini´s gezien vandaag. Zag er goed uit!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 14 okt 2006, 21:01

307 pk aan de wielen van die ouwe M3?

Potverdepotver :shock:

Tom
Berichten: 21757
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 14 okt 2006, 21:10

307pk? damn? hij was toch standaard behalve de ecu?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13336
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 okt 2006, 21:16

Zal wel niet aan de wielen zijn.....

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 14 okt 2006, 22:02

Zal idd wel aan de krukas wezen.Met alleen een chipje kom je niet aan zoveel wiel pk's.Maar daarom toch nog wel indrukwekkend.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 14 okt 2006, 22:58

Dat is ech wel aan de wielen hoor, BMW Rulezzz :wink:

Gebruikersavatar
Eltjo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2006, 10:01
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eltjo » 14 okt 2006, 23:22

Kut, had ik ook even langs moeten gaan om te kijken. Zijn er nog foto's gemaakt van al die toffe MINI's?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 14 okt 2006, 23:35

Aan de krukas? Kan niet. Ze hebben de auto's op de rollenbank gehad.

Enige dat je dan kan meten zijn de pk's aan de wielen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 14 okt 2006, 23:38

307pk is zeker niet slecht als ie standaard/nieuw 295pk behoort te leveren!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 okt 2006, 02:20

Tom schreef:307pk? damn? hij was toch standaard behalve de ecu?
Zit nu weer de standaard DME in, daar loopt ie lekkerder mee.

Bij 7000rpm 179,40 KW aan de wielen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 15 okt 2006, 06:56

Netjes hoor!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9353
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 okt 2006, 10:03

Hielke schreef:Aan de krukas? Kan niet. Ze hebben de auto's op de rollenbank gehad.

Enige dat je dan kan meten zijn de pk's aan de wielen.
'Wiel PK' is een onzinwaarde die helemaal nergens op gebaseerd is omdat je niet in elke versnelling evenveel inertia loss hebt.

307 PK met een standaard ECU is wel prima hoor, als je bedenkt dat een GT een iets scherpere nokkenas heeft en een 3,2L inlaatsysteem. Een standaard 3.0 zit vaak tussen de 300 en 305 :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten