Wat is toch die charme van een MINI?

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door RVV » 29 aug 2011, 22:43

Dat vind ik dan weer minder. Nee zou het gewoon zo laten.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door stefan740 » 30 aug 2011, 00:54

Al biedt zo'n GP niet echt iets extra's, of je moet de styling een pluspunt vinden. Standaard ding nemen en een setje bilsteins en mov' its afnemen bij een forumlid is de betere keuze.

Van het weekend weer met een rijtje MINI's op pad en ik neem een keer ietswat brutaal voorrang en in plaats van toeteren stopt degene en laat al zwaaiend iedereen langs. MINI charme ftw :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Tristan » 30 aug 2011, 09:00

stefan740 schreef:Al biedt zo'n GP niet echt iets extra's, of je moet de styling een pluspunt vinden. Standaard ding nemen en een setje bilsteins en mov' its afnemen bij een forumlid is de betere keuze.

Van het weekend weer met een rijtje MINI's op pad en ik neem een keer ietswat brutaal voorrang en in plaats van toeteren stopt degene en laat al zwaaiend iedereen langs. MINI charme ftw :wink:
Tussen een Cooper S met JCW kit en een GP JCW zit een wereld van verschil. Qua sturen, wegligging en qua gasrespons. Ook loopt de GP veel sneller en agressiever door de toeren heen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Hans R » 30 aug 2011, 10:01

De GP boven een Z3 M// voor mij :cool: Pas die GP een beetje aan en hij is sneller dan die Z3 M.
De beleving is enorm, vooral door de compressor en hoe hij aan het gas hangt, een verstelbaar onderstel doet ook wonderen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Niels » 30 aug 2011, 10:14

Op de baan zul je gemakkelijk sneller zijn Hans. De Z3M durf ik op nog geen 80% te rijden :oops: :wink: Op de autobahn ben je welkom natuurlijk :mrgreen: Maar het ging me niet zo zeer om een vergelijk, de vergelijking gaat ook volledig mank behalve op basis van emotie. Ik vind de GP super gaaf maar een Cooper S is ook al leuk speelgoed alleen heb ik simpelweg die bedragen er niet voorover.

Je betaald behoorlijk extra voor de looks en de community imho en die doet mij niet dusdanig veel dat ik daar de knip voor wil trekken. Te meer omdat conform de premium prijzen mij het product geen premium gevoel brengt.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door stefan740 » 30 aug 2011, 15:55

Tristan schreef:
stefan740 schreef:Al biedt zo'n GP niet echt iets extra's, of je moet de styling een pluspunt vinden. Standaard ding nemen en een setje bilsteins en mov' its afnemen bij een forumlid is de betere keuze.

Van het weekend weer met een rijtje MINI's op pad en ik neem een keer ietswat brutaal voorrang en in plaats van toeteren stopt degene en laat al zwaaiend iedereen langs. MINI charme ftw :wink:
Tussen een Cooper S met JCW kit en een GP JCW zit een wereld van verschil. Qua sturen, wegligging en qua gasrespons. Ook loopt de GP veel sneller en agressiever door de toeren heen.
Een GP is zeker een upgrade. Helemaal top als je hij je bevalt en je hem 100% standaard laat.

Ik, en vele op een forum als dit denk ik met mij, zou hem niet standaard kunnen laten. Dingen als stoelen,remmen, onderstel zijn allemaal 2x zo goed als een standaard S maar alsnog niet hardcore genoeg. Als je een circuit wil bezoeken moeten ze er alsnog allemaal uit voor een upgrade.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door RVV » 30 aug 2011, 16:11

Is ook een beetje wat je zelf moet willen natuurlijk. Een van de charmes van Mini's is dat er heel veel voor te krijgen is en ook dat er veel liefhebbers zijn die mekaar wat 'opjutten' door steeds voor een betere upgrade te kiezen. Ikzelf ben meer van het standaard laten van een auto, misschien een lichte tuning upgrade, maar dat is het wel. Overigens vind ik dit ook erg leuk.



http://www.debeier.nl/default.asp?subje ... olgnr=4341" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door stefan740 » 30 aug 2011, 16:35

Het heeft zeker ook veel nadelen. Garages die niet weten wat ze met allerlei modificaties aanmoeten of als je remblokken versleten zijn dat er nauwelijks iets op korte termijn te vinden is.
Veel mensen wisselen ook te snel van auto om er (modificatie) veel plezier van te hebben. Kost toch allemaal weer geld waar je niks terugziet bij inruil.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door JP » 30 aug 2011, 16:52

RVV schreef:Is ook een beetje wat je zelf moet willen natuurlijk. Een van de charmes van Mini's is dat er heel veel voor te krijgen is en ook dat er veel liefhebbers zijn die mekaar wat 'opjutten' door steeds voor een betere upgrade te kiezen. Ikzelf ben meer van het standaard laten van een auto, misschien een lichte tuning upgrade, maar dat is het wel. Overigens vind ik dit ook erg leuk.



http://www.debeier.nl/default.asp?subje ... olgnr=4341" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heb ik al meerdere weken op het oog. Er staan nog 3 'Laurels' in NL te koop. Jammer alleen van de grijze knopjes in het interieur en het zwarte dak. Donkere koplampreflectoren zouden mijn voorkeur hebben

Door de privé-omstandigheden, blijft de GTi maar.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door RVV » 30 aug 2011, 16:56

JP ik kan me goed voorstellen dat jij je hoofd nu wel naar iets anders hebt staan.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jul 2012, 08:38

Wij hadden een bruine Mini 1000 uit mijn geboortejaar, maar die moest eruit toen mijn vriendin zwanger was. Het verhaal is wel bekend denk ik: http://www.driving-fun.com/2103/the-kno ... -Mini.aspx

Gisteren hebben opa en oma Cav een Mini Cooper Cabrio gekocht uit de geboortemaand van mijn dochter (feb 2012). Hij is ook bruin, met bruin lederen interieur. Uiteraard heb ik meteen geclaimd dat wij die auto overnemen als 'ie ooit verkocht wordt, want ik vind 't wel supercool als mijn dochter een bruine Mini uit haar geboortemaand heeft. Hóe symbolisch én toepasselijk! Ik zal binnenkort wel ff een rondje gaan rijden foto's maken. Speciaal voor Macboy natuurlijk een uitgebreide interieur-sessie.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Sjoerd MP BMW » 04 jul 2012, 17:08

GAAAAAFFF!!!

... de auto en het idee!

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Goedemans » 04 jul 2012, 20:05

Het enige charmante aan de mini is de leuke vrouwen die er soms in rijden, want ik blijf het een wijven-auto vinden....

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Booooh » 04 jul 2012, 20:19

Lekker dan, ik rijd er 3x per week in naar m'n werk, zit ik ff voor lul dan ;) ...

Ben

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door dvh » 04 jul 2012, 20:22

Dat , of je bent gewoon een lekker wijf :kikker:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door MartijnGizmo » 04 jul 2012, 20:39

Als je je mannelijkheid moet bewijzen met de auto waar je in rijdt... :tong:

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Goedemans » 04 jul 2012, 21:36

Booooh schreef:Lekker dan, ik rijd er 3x per week in naar m'n werk, zit ik ff voor lul dan ;) ...

Ben
Ik ga er vanuit dat je de rest van de tijd in je Avatar rond rijdt [en dat compenseert het dan weer] :thumbup:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Kasteel » 04 jul 2012, 21:52

Best wel in R53's en R56's gereden, maar verrast me altijd hoe goed de auto klopt. Ik vind zelf een 'gewone' nieuwe Cooper al prima rijden. Voor mij zit het minder in de looks (die ik overigens oké vind), maar het rijden spreekt me enorm aan, het sturen/remmen/koppelen/schakelen/gas geven vind ik top, het 'gewicht' van deze instrumenten is gewoon top, hangt ook perfect aan het gas (zeker als je de lome reactie van vele hedendaagse auto's in ogenschouw neemt).
Ik denk dus vooral dat het suc6 schuilt in het totaalplaatje dat klopt en het hoge gadget/hebbeding/accessoire gehalte

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jul 2012, 09:58

Sjoerd MP BMW schreef:GAAAAAFFF!!!

... de auto en het idee!
Tnx, komende dagen weinig tijd, maar zal volgende week wel ff foto's maken. Misschien met die kleine meid achter 't stuur, hehe.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door JP » 23 dec 2021, 07:32

Winterdip topickick….

‘s Morgensvroeg, 0800u, met een half slaperige kop sta ik bij de lokale Coop in het altijd pittoreske Schimmert. Doe ik vroeg in de ochtend de commissies, dan zijn het steevast de gezonde ontbijtartikelen. Potje yoghurt, quinoacrackers en magere cecemel. Later kom ik wel terug voor mijn broodnodige bmi-verhogende, vaatdichtslippende cholesterolbommen.

Na wat te vaak oogcontact met het iets te jonge kassameisje, strompel ik met een volle zak naar de parking. Ik baan me een weg tussen de Alto’s en Cuores en andere scootmobielen richting mijn hitsige duitse allemansvriend. Als ik net een opgeschoten bejaarde mét rollator ontwijk, ontwaar ik in een ooghoek, net in het randje van mijn Bausch & Lomb lenzen, de aanblik van een ander sportief automobielrijtuig. Mijn eerste indruk is “wat is ie breed, hoog en lang”. Het is een Countryman, soort van JCW (pakketje) en ook nog in een soort BRG (Brits Rozenstruiken Groen)
Als ware het een veel te knappe vrouw, sta ik vastgenageld aan de grond, bij wijze van spreken dan. Van de ene kant vanwege de afmetingen lijkt het wel of het een busje is, maar het minieme design zegt dat ik eens het kenteken moet “rdw-en”. Een gewone “S”, 192 ponys, automaat en dus als optie met een JCW pakketje. Een soort van flabbergasted pleur ik mijn ontbijt achterin mijn kofferbak en blijf nog 10sec zitten. Wie rijdt er nu in zo’n auto ? Is het Doutzen, of toch eerder type laPaay ? Allebei niet wat je verwacht hier in het midden van nergens maar toch ook bij de Coop. Als ik thuiskom blijft het ontbijt staan en trek ik een reep Tonychocolonely uit de lade en slinger ik autoscout aan. Ik wil weten wat zo’n ding kost en tegelijkertijd herinner ik me aan dit draadje, dik 10jaar gelden door ondergetekende zelf ooit gestart. Toen zat ik met dezelfde vragen. Mede door de omstandigheden destijds is het een beetje verwaterd, maar nu komt die toch weer bovendrijven in mijn shortlist “guilty pleasures”.
Voor ik het weet ontwaak ik 4u later, met de afdruk van een spatiebalk op mijn voorhoofd, totaal in slaap gevallen op de macbook, tijdens een potentiële zoektocht naar een nieuw voiture.
De broodjes zijn inmiddels keihard en de jus d’orange is zuur. Volgende keer na een nachtdienst maar eerst slapen en dan boodschappen doen, maar dan had ik die mysterieuze dikke Countryman gemist…..
In de opvolgende vrije dagen ga ik elke dag polsen om 0800u of (ik hoop een) zij weer komt, want in zoveel pracht kan alleen een schone vrouw rondrijden…..misschien wil ze wel verkopen, want voor een goede prijs, doe ìk alles….. Goedemorgen :coffee:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door EvdP » 23 dec 2021, 07:36

Goedemorgen!

Maar niks "mini" aan zo'n countryman. Die dingen zijn best groot.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Martijn M » 23 dec 2021, 07:54

Mooi stuk JP. Niet herkenbaar, wat een hork van een auto!

DFJEF
Berichten: 852
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door DFJEF » 23 dec 2021, 07:55

Goedemorgen, wat een heerlijk stukje om te lezen. Ik ben de dag met een lach begonnen. :rolling:

Bedankt mooie (?) MINI rijd(st)er in het pittoreske Schimmert....... :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door Martijn_bmw » 23 dec 2021, 08:23

DFJEF schreef: 23 dec 2021, 07:55 Goedemorgen, wat een heerlijk stukje om te lezen. Ik ben de dag met een lach begonnen. :rolling:

Bedankt mooie (?) MINI rijd(st)er in het pittoreske Schimmert....... :mrgreen:
+1 Mooi stuk, meteen weer lachen :mrgreen: :hungry:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Wat is toch die charme van een MINI?

Bericht door 350 Z » 23 dec 2021, 09:16

Mini is het allang niet meer maar Maxi is een betere benaming want die krengen zijn huge.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten