BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13334
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M2

Bericht door Tristan » 06 dec 2019, 12:22

Ik moet zeggen dat voorlopig de PS4's het erg goed doen op nat en koude temperaturen. Daarom ook nog niet gewisseld naar de winterset.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Peter Tunissen » 06 dec 2019, 12:28

Kasteel schreef: 25 nov 2019, 16:37 Weeze heeft wel als voordeel dat het echt spekglad is, Papenburg is qua baan wel de leukste; nog liever Zandvoort eigenlijk :P
Driften op Zandvoort behoort helaas voorgoed tot het verleden... :(
Weeze is vooral leuk als je die lange bocht naar links helemaal open laat (zoals wij altijd doen), dan komt er pas echt een flow in de baan, zeker als je hem dan helemaal zonder pendelen in 1x dwars kan nemen. Met een goede driftauto lukt dat sowieso wel, met een huurhok wordt het wat meer uitdaging, maar kan het ook. Nog maar twee weekjes, Bart! :df: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1086
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: BMW M2

Bericht door Jeroen » 06 dec 2019, 15:28

Vroeger deden we die doordraaier zonder chicane op droog wegdek op Weeze. Was wel een echte bandensloper. :)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 06 dec 2019, 21:10

Ik rijd nog steeds op de Cup2's, uitdagend soms :mrgreen:
Als het buiten -2grd is, krijg ik ze wel op 20grdn zonder gek te doen.
En dan doen ze het uitstekend.
Vandaag soort van stortvloed, ging ook wel eigenlijk. Stoplichten ring Alkmaar weg met de TCS uit is prachtig man :tooth: proberen op de gripgrens, en die blijkt soms gewoon heel ver weg te liggen om vervolgens bij schakelen van 3 naar 4 volledig weg te zijn. Opletten dus.

Die winterbanden test is geschreven voor stelletjes in ANWB regenpakken -Henk en Ingrid-, het is niets nieuws, vast al op de nieuwe max snelheid van 100kmh waar ze het al weken over hebben (maar al jaren de 100 niet meer aan durven tikken)
Als je dat nog moet uitleggen en tot de conclusie komt dat je all season banden onder je wagen moet zetten, weet ik wel wie er gesponsord heeft. Iedere zichzelf respecterende bestuurder mag die all seasons links laten liggen en als je niet wekelijks ver in Duitsland zit (zoals ik) ook gewoon je winterbanden eronder als ze sneeuw voorspellen. Doen wij thuis ook met de Forester.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 08 dec 2019, 12:33

Navigatie en connectivity met je foon door BMW blijkt zelfs in de MY2020 modellen nogal sub optimaal, zo ook in mijn M2C.
(itt onze Audi's in de vloot)

Het is een twijfelend systeem dat je soms letterlijk van de ene file in de andere stuurt, of pas met alternatieve routes komt als je al in de file staat. Daarom heb ik eigenlijk altijd wel google maps of waze paralel lopen. Dat is natuurlijk klote, want dan heb je via je telefoon te schakelen tussen Waze/Flitsmeister (traject controles)/Spotify (interface spotify werkt ook heel slecht). Jammer dat BMW dit eigenlijk enorm slecht voor elkaar heeft. Voor Android bieden ze geen enkele mogelijk je miracasten, carplay for apple is er wel, en godzijdank kost je dat nu alleen 300 euro voor een 15 euro antenne (kun je zelf achteraf inbouwen), de abbo kosten zijn per 1 dec geschrapt. Maar goed, ik heb dus een S10+ en die kan niet op de MMI. Dan maar heft in eigen hand genomen, met een week heb ik dit in huis:

https://new.bimmer-tech.net/products-an ... i-retrofit

Zal jullie updaten, veel tutorials op het interwebs, dat moet zelfs mij lukken zonder te vloeken :mrgreen:
En als het werkt -ik heb het volste vertrouwen- is het wel super gaaf !!
(wij hebben in de Subaru Forester voor de fam km's zo een android auto radio, werkt ook perfect)

:mrgreen: :mrgreen:

Robin
Berichten: 51415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 dec 2019, 12:59

Zo wil ik die gratis Apple CarPlay wel, maar in de
BMW Connected drive store staat hij nog voor €300,00(?)

Morgen de dealer maar eens vragen.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 08 dec 2019, 13:13

Er moet een antenne gemonteerd zijn (dat is de 300 euro optie die ik ook niet heb genomen, werd zelfs afgeraden door de dealer).
Die antenne kun je voor 15 euro op ebay scoren, en inbouw kost ja ca. 15min.
Daarna kun je de apple car play optie erin (laten) coden.
Abonnement kosten zijn dan komen te vervallen.
Wat ik wel begrijp is dat de standaard apple carplay die je dan creeert, erg tegenvalt en vooral vertraagd op het schermpje wordt weergegeven, en dat het ook niet scherm vullend is. Er is veel over te vinden op bimmerpost.

Robin
Berichten: 51415
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 dec 2019, 14:15

Wat jij nu zegt las ik idd op Bimmerpost, Erik.

Tegen Tesla rijders zeg ik :Laad maar en hier zeg ik laat maar...

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 08 dec 2019, 15:54

Erik schreef: 08 dec 2019, 13:13 Er moet een antenne gemonteerd zijn (dat is de 300 euro optie die ik ook niet heb genomen, werd zelfs afgeraden door de dealer).
Die antenne kun je voor 15 euro op ebay scoren, en inbouw kost ja ca. 15min.
Daarna kun je de apple car play optie erin (laten) coden.
Abonnement kosten zijn dan komen te vervallen.
Wat ik wel begrijp is dat de standaard apple carplay die je dan creeert, erg tegenvalt en vooral vertraagd op het schermpje wordt weergegeven, en dat het ook niet scherm vullend is. Er is veel over te vinden op bimmerpost.
Ik heb de OEM antenne ban Ekris gekocht voor 15e, chineze kost 5-10e van ebay.

Moet het nog inbouwen maar heb niet zoveel zin on de dash uit elkaar te treken ivm met geen iphone en miracast is ook waardeloos.

De connectivity is echt te triest voor woorden. De navi vind ik best goed maar gebruik het ook maar spooradisch. Spotify doet het ook maar 50% van de keren.

Uiteindelijk doe ik het met een brodit proclip en 3d gedrukte houder prima. Kan bij de schermen zien en bedienen :).

Wat zijn de problemen met een gehackte carplay? Heb niks daarover gelezen, gewoon dat carplay algemeen ruk is.

Ik hoop dat de bimmerlink doosje wat uitkomst geeft, maar is Android auto dan zo goed?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 08 dec 2019, 16:21

Megator schreef: 08 dec 2019, 15:54
Erik schreef: 08 dec 2019, 13:13 Er moet een antenne gemonteerd zijn (dat is de 300 euro optie die ik ook niet heb genomen, werd zelfs afgeraden door de dealer).
Die antenne kun je voor 15 euro op ebay scoren, en inbouw kost ja ca. 15min.
Daarna kun je de apple car play optie erin (laten) coden.
Abonnement kosten zijn dan komen te vervallen.
Wat ik wel begrijp is dat de standaard apple carplay die je dan creeert, erg tegenvalt en vooral vertraagd op het schermpje wordt weergegeven, en dat het ook niet scherm vullend is. Er is veel over te vinden op bimmerpost.
Ik heb de OEM antenne ban Ekris gekocht voor 15e, chineze kost 5-10e van ebay.

Moet het nog inbouwen maar heb niet zoveel zin on de dash uit elkaar te treken ivm met geen iphone en miracast is ook waardeloos.

De connectivity is echt te triest voor woorden. De navi vind ik best goed maar gebruik het ook maar spooradisch. Spotify doet het ook maar 50% van de keren.

Uiteindelijk doe ik het met een brodit proclip en 3d gedrukte houder prima. Kan bij de schermen zien en bedienen :).

Wat zijn de problemen met een gehackte carplay? Heb niks daarover gelezen, gewoon dat carplay algemeen ruk is.

Ik hoop dat de bimmerlink doosje wat uitkomst geeft, maar is Android auto dan zo goed?
Geen idee, ik denk dat ik het over een maand wel weet :)
Android auto in de Forester werkt feiloos. Hotspotje maken van je telefoon en je bent online aan het navigeren, spotifyen, flitsmeisteren.
En dat voor 700 euro oid. Maakt heel die auto (MY2010) qua connectivity weer bij de tijd.

Online
Kadett
Berichten: 4656
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 08 dec 2019, 16:24

Je hebt er een hele andere head unit in gestopt waar Android als OS op fungeert?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1920
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 08 dec 2019, 16:31

Ja, dat is correct en tevens juist. Made in China ook nog. Dus mijn verwachtingen waren minimaal. Maar het ziet er OEM uit (houd ik eerlijk gezegd wel van) en ik had het zonder vloeken binnen no time online. Maakte verbinding met mijn wifi (voordeur stond open) downloadde nieuwe firmware, even aanmelden bij google en al mijn apps en contacten stonden er zo op. Beetje WTF momentje. En als je dan een nieuwe BMW krijgt en het werkt allemaal exact zo slecht als megator beschrijft, dan bestel ik dus wel even een kastje dat als middle man tussen de head unit van BMW en het display functioneert zodat je telefoon display na drukken op de kn op "8" van de memory buttons zichtbaar is. Daar kan ik wel aan wennen denk ik.

Online
Kadett
Berichten: 4656
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 08 dec 2019, 17:45

Aangezien Audi en Mercedes zowel AC als AA aanbieden kan het niet lang meer duren voordat ze hun mening/visie hierop herzien. Toyota zei ook een 3-4tal jaren geleden nooit over te gaan op AC/AA en nu is het (binnenkort) op hun gehele wagenpark te verkrijgen.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 11 dec 2019, 18:10

https://www.autoblog.nl/nieuws/eindelij ... bmw-133697

Ik hoop dat dit een SW update wordt! (zal zekete niet :()

Oops even doorgelezen dat het aleen voor idrive 7 is, leker :wtf:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2254
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW M2

Bericht door Will F. » 19 dec 2019, 20:04

Heren M2(C) rijders, wie heeft er een achteruitrij
camera, gebruikt die ook vaak of juist niet.
Kortom is t n must, erg handig of niet nodig. Ik heb er nu 1 in t vizier die deze optie mist, maar wel n schuifdak (zie je niet zo vaak) heeft.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 19 dec 2019, 20:11

Zonder camera en/of sensoren is de bips best groot en de achterruit best hoog. Dus je kunt dingen achter je makkelijk verliezen.

Ik gebruik de camera altijd en vind het fijn omdat het parkeren makkelijker maakt.

Als je het nu niet hebt zul je het misschien niet missen?

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 19 dec 2019, 20:13

Ik heb het niet en boeit me eigenlijk ook niet. Haaks met die sloep:)

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2254
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW M2

Bericht door Will F. » 19 dec 2019, 20:22

Megator schreef: 19 dec 2019, 20:11 Zonder camera en/of sensoren is de bips best groot en de achterruit best hoog. Dus je kunt dingen achter je makkelijk verliezen.

Ik gebruik de camera altijd en vind het fijn omdat het parkeren makkelijker maakt.

Als je het nu niet hebt zul je het misschien niet missen?

Nou de M2 die ik gereden heb heb ik niet achteruit gereden, maar vond t gevoelsmatig n vrij forse auto aan de achterzijde. Best fors, daarbij ben ik niet lang.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39789
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M2

Bericht door Arthur » 19 dec 2019, 20:24

Heeft ‘ie ook geen parkeersensoren?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6014
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: BMW M2

Bericht door matthyssie » 19 dec 2019, 20:33

Lol hou toch op! Dit is DF. Het moet hier over remmen, sperdifferentielen en dempers gaan. Ophouden met dit geneuzel. Je bent toch leren rijden? Parkeersensoren is meer dan voldoende.

Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW M2

Bericht door Eric Z » 19 dec 2019, 20:36

Kijk nooit op de camera eigenlijk, handig voor een trekhaak er zo goed mogelijk onder rijden maar zou het niet missen als het er niet opzit.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW M2

Bericht door WJ » 19 dec 2019, 20:36

:mrgreen:
Wel een beetje een Viva optie. Niet iets om een auto om te laten staan imo.
Laatst gewijzigd door WJ op 19 dec 2019, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 19 dec 2019, 20:38

Will F. schreef: 19 dec 2019, 20:22
Megator schreef: 19 dec 2019, 20:11 Zonder camera en/of sensoren is de bips best groot en de achterruit best hoog. Dus je kunt dingen achter je makkelijk verliezen.

Ik gebruik de camera altijd en vind het fijn omdat het parkeren makkelijker maakt.

Als je het nu niet hebt zul je het misschien niet missen?

Nou de M2 die ik gereden heb heb ik niet achteruit gereden, maar vond t gevoelsmatig n vrij forse auto aan de achterzijde. Best fors, daarbij ben ik niet lang.

Gewoon nooit achteruit gaan :lol:

Ik gebruik altijd de lijnen van de camera, om goed te zitten (parkeer 90% van de keren parallel of achteruit). Ben ook niet lang en zit zo diep mogelijk in de auto wat je meer naar "boven" uit het achterruit laat kijken, tegen een hatchback of SUV zeg maar. Moest ook met bimmercode de vouwende buitenspiegel dieper laten zaken ivm met de stoep anders kon hem gewoon niet zien.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2254
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: BMW M2

Bericht door Will F. » 19 dec 2019, 20:47

Ik zie dat die rückfahrkamera er erg vaak op zit. Vaker dan je verwacht, ook op matig uitgeruste exemplaren. Op de comp bijna altijd, dit speciaal voor de viva meisjes natuurlijk :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31293
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW M2

Bericht door JP » 19 dec 2019, 21:04

Kijk nooit op de camera eigenlijk, handig voor een trekhaak er zo goed mogelijk onder rijden maar zou het niet missen als het er niet opzit.
Heeft een M2(C) ook een trekhaak ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten