BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: BMW M2

Bericht door R.Wiggel » 08 okt 2022, 12:41

M2 staat origineel voor het mooie net even te hoog op z'n wielen.
Niet veel maar als je een verlaagde naast een origineel exemplaar ziet is het een wereld van verschil.
Body komt nog beter/breder uit.

Dit vind ik de perfecte stance voor een M2
Afbeelding

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 okt 2022, 12:42

Wat zit hier onder Wiggel, en hoeveel cm verlaagd? Ziet er goed uit!
Misschien vóór net te 'plat'....

R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: BMW M2

Bericht door R.Wiggel » 08 okt 2022, 12:57

KW V3, ongeveer 2.5 cm verlaagd.
Voor met drempels verrassend goed te doen maar je moet geen ambities hebben voor een lip / splitter.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 08 okt 2022, 14:10

OK!

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: BMW M2

Bericht door DFJEF » 08 okt 2022, 17:33

Robin schreef: 08 okt 2022, 12:42 Wat zit hier onder Wiggel, en hoeveel cm verlaagd? Ziet er goed uit!
Misschien vóór net te 'plat'....
R.Wiggel schreef: 08 okt 2022, 12:57 KW V3, ongeveer 2.5 cm verlaagd.
Voor met drempels verrassend goed te doen maar je moet geen ambities hebben voor een lip / splitter.
Met een schroefset kun je het natuurlijk precies naar je smaak instellen. Iets wat met enkel veren altijd lastig blijft.

Evt Ohlins overwegen: :wink:
viewtopic.php?t=42078

https://www.ohlins.eu/de/products/autom ... &Year=2019

Misschien kan TVM nog wat betekenen voor je. :D

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: BMW M2

Bericht door Emilio » 08 okt 2022, 23:04

R.Wiggel schreef: 08 okt 2022, 12:57 KW V3, ongeveer 2.5 cm verlaagd.
Voor met drempels verrassend goed te doen maar je moet geen ambities hebben voor een lip / splitter.
Mijn 435i was verlaagd. Voor ging inderdaad “verrassend goed” alleen hij pakte hem altijd achter de voorwielen bij een drempel.

Als het voorwiel over de drempel was hoorde je een naar schrapend geluid.

Is dit bij een 2 t zelfde?

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: BMW M2

Bericht door Emilio » 11 okt 2022, 17:44

Ondertussen zijn de trillingen in mijn auto tot een minimum teruggebracht. Ik ben wel 4 nieuwe banden en 4 nieuwe schijven + blokken verder. Maargoed dat hoort schijnbaar bij deze hobby ;-)

Nou voelt de achterkant van mijn auto soms wat "los", alsof er ergens speling zit. Nou is dit schijnbaar een bekend probleem bij de F87 en hangt dit samen met de ophanging van het differentieel die standaard met maar 1 ophanging vasthangt aan het subframe in een rubber. Dit is onderdeel 3, uit onderstaande afbeelding:

Afbeelding

Bij latere M2 competitions is dit rubber vervangen door één polyurethaan blok. Op de onderstaande afbeelding zie je links het oude rubber en rechts de oem upgrade. In mijn geval zou dan enkel het linker rubber worden vervangen door de upgrade. OEM is er geen mogelijkheid tot het monteren van 2 rubbers/ poly blokken.

Afbeelding

Dit is ook gebeurd bij veel M2/M3 en M4's vaak zelfs al in de garantie periode:

https://www.youtube.com/watch?v=C5Npe81WKrw

Een andere optie is een aftermarket toepassing van Powerflex:

https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 14187.html

Afbeelding

Hierbij wordt een bracket toegevoegd waarna er 2 poly bussen (van Powerflex) in het subframe gemonteerd kunnen worden. Hiermee hangt het diff dus nog stijver en tevens op 2 locaties vast.

Dusseldorp heeft me circa 700 geoffereerd voor de OEM oplossing waarbij één rubber wordt vervangen door één polyurethaan bus. Beek auto racing heeft me circa 1200 geoffeerd voor het Powerflex systeem inclusief twee poly bussen van Powerflex.

Wat zouden jullie doen? Ik ben normaal een groot voorstander van OEM maar als het met het Powerflex systeem een stuk strakker wordt? Ik vraag me alleen af of het niet te strak wordt en ik last krijg van vibraties en andere ellende?

Iemand ervaring?

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: BMW M2

Bericht door WillemBoer » 12 okt 2022, 10:45

Ik geloof niet dat dit voor jou de oplossing zal zijn, de ophanging van het diff heeft zo goed als niks met de weggedrag te maken.
Trillingen zou kunnen, maar dan moet dat rubber ook zichtbaar gescheurd zijn...

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 12 okt 2022, 13:27

De ophanging van het diff kun je bij een verlaagde auto corrigeren met de Team Schirmer diff kit.
Als ik het goed heb gaat het diff dan ietsje omhoog. Hierdoor worden de parasitaire krachten tijdens acceleratie veel kleiner en je bump steer minder (zeggen ze). Nadeel ? Oorverdovend geluid in de cabine. Leuk voor eem track auto maar op een DD zou ik het niet 1-2-3 doen eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: BMW M2

Bericht door Emilio » 12 okt 2022, 13:40

WillemBoer schreef: 12 okt 2022, 10:45 Ik geloof niet dat dit voor jou de oplossing zal zijn, de ophanging van het diff heeft zo goed als niks met de weggedrag te maken.
Trillingen zou kunnen, maar dan moet dat rubber ook zichtbaar gescheurd zijn...
Ik kruip er dit weekend eens onder. Volgens mij kan ik dat rubber in de ophanging spotten zonder eea te verwijderen.

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: BMW M2

Bericht door WillemBoer » 12 okt 2022, 14:27

Is makkelijk te zien, achterkant ff op blokken rijden of iets, rubber is goed zichtbaar zonder iets te demonteren.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW M2

Bericht door Jan Terwolde » 13 okt 2022, 09:54

Pff wel een gelul voor zo'n relatief nieuwe auto.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M2

Bericht door Tristan » 13 okt 2022, 10:58

Tristan schreef: 14 sep 2022, 12:57 Heb de M2 nu bijna 2 jaar en 40k km verder en de auto verveeld nog steeds niet. Denk dat ik zeker nog een jaar (ca 20k km) verder wil rijden. Opvolger wordt lastig ben ik bang. Nieuwe M2 is dan nog vrij vers en koop geen nieuw meer. Denk dat ik dit jaar nog een stage 2 wil doen zodat ik weer een soort nieuwe ervaring heb met de auto.
Gisteren stage 2 besteld. :) Zal ergens naar 430pk en 600Nm gaan. Na 2 jaar OEM mag het wel een stukje spannender.

Gebruikersavatar
malle eppie
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
Auto: RS6-M140i-1MCoupe-Ftype
Locatie: Fryslân

Re: BMW M2

Bericht door malle eppie » 13 okt 2022, 11:11

Waar laat je dit uitvoeren?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M2

Bericht door Tristan » 13 okt 2022, 11:13

Bij goede kennis die bij DBM Engineering werkt.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 13 okt 2022, 13:47

Tristan schreef: 13 okt 2022, 10:58
Tristan schreef: 14 sep 2022, 12:57 Heb de M2 nu bijna 2 jaar en 40k km verder en de auto verveeld nog steeds niet. Denk dat ik zeker nog een jaar (ca 20k km) verder wil rijden. Opvolger wordt lastig ben ik bang. Nieuwe M2 is dan nog vrij vers en koop geen nieuw meer. Denk dat ik dit jaar nog een stage 2 wil doen zodat ik weer een soort nieuwe ervaring heb met de auto.
Gisteren stage 2 besteld. :) Zal ergens naar 430pk en 600Nm gaan. Na 2 jaar OEM mag het wel een stukje spannender.
Top! Heeft ie nodig, maar de 'headroom' bij de M2 N55 is zeer beperkt en heatsoak etc. Wat wordt er gedaan?

Rub1con76
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 feb 2018, 23:35
Auto: Bmw M2

Re: BMW M2

Bericht door Rub1con76 » 14 okt 2022, 19:06

Ik zou gelijk een andere Intercooler erin doen, dat alleen doet al wonderen.

Wat mijn M2c betreft heb ik de laatste tijd regelmatige kloppende geluiden onder de auto die ik niet kan vastpinnen.
Het lijkt zich voor te doen bij heel langzame bochten zoals oprit opdraaien met stuur bijna helemaal om, enkel als het stuur dan weer recht is klopt ie nog steeds.

Wat ik al gedaan heb:
-wielen er eens afgehaald
- dealer laten kijken. Maar toen was het geluid er uiteraard niet.
- hardeman motorsport testrit gedaan en op de brug gekeken naar speling maar toen had ie ook geen geluid + diff olie ververst.
-Lightweight uitlaat nagekeken of die ergens tegenaan kon bewegen.

Ik heb ook een ohlins onderstel er onder maar nu durf ik niet te zeggen dat ie dat met de stock wel of niet had want heb maar een week met de stock ophanging gereden.
Het lastige aan dit verhaal is dat ie het soms heeft en dan weer niet. Ik kan ook niet zeggen of het de vooras of de achteras is. Het komt in ieder geval van onder de auto, want ik voel het ook.
Wiellager, stuurstang, cardanas?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M2

Bericht door Tristan » 14 okt 2022, 22:14

Robin schreef: 13 okt 2022, 13:47
Tristan schreef: 13 okt 2022, 10:58
Tristan schreef: 14 sep 2022, 12:57 Heb de M2 nu bijna 2 jaar en 40k km verder en de auto verveeld nog steeds niet. Denk dat ik zeker nog een jaar (ca 20k km) verder wil rijden. Opvolger wordt lastig ben ik bang. Nieuwe M2 is dan nog vrij vers en koop geen nieuw meer. Denk dat ik dit jaar nog een stage 2 wil doen zodat ik weer een soort nieuwe ervaring heb met de auto.
Gisteren stage 2 besteld. :) Zal ergens naar 430pk en 600Nm gaan. Na 2 jaar OEM mag het wel een stukje spannender.
Top! Heeft ie nodig, maar de 'headroom' bij de M2 N55 is zeer beperkt en heatsoak etc. Wat wordt er gedaan?
Downpipe icm software.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 14 okt 2022, 23:53

Tristan schreef: 13 okt 2022, 10:58
Tristan schreef: 14 sep 2022, 12:57 Heb de M2 nu bijna 2 jaar en 40k km verder en de auto verveeld nog steeds niet. Denk dat ik zeker nog een jaar (ca 20k km) verder wil rijden. Opvolger wordt lastig ben ik bang. Nieuwe M2 is dan nog vrij vers en koop geen nieuw meer. Denk dat ik dit jaar nog een stage 2 wil doen zodat ik weer een soort nieuwe ervaring heb met de auto.
Gisteren stage 2 besteld. :) Zal ergens naar 430pk en 600Nm gaan. Na 2 jaar OEM mag het wel een stukje spannender.
Doe je ook stapje koudere bougies en de fuel pomp, maatje van me kreeg allerlei issues en begon bougies te vreten van heb ik jou daar (zelfs die koudere). Na de Dorch stage 1 fuelpomp heeft hij vele tienduizenden autobahn km's zonder problemen gereden.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15858
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M2

Bericht door Bram » 15 okt 2022, 00:08

Dat was bij mijn Impreza STI ook belangrijk meen ik. Meer vermogen, dan sowieso een betere brandstofpomp erin.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 15 okt 2022, 00:23

Bij de M2 comp niet nodig, ja ik geloof M5 injectoren vanaf 620pk ofzo.

Ik zit naar een flex fuel sensor van bootmod3 te kijken zodat ik in Fr (hebben projecten daar) e85 erin kan kieperen.
Dat kost daar geen reet namelijk, total energies ca 75ct/liter, en verkrijgbaar bij dik 1800 stations !
Mapping via multimap vanaf stuur te selecteren.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 15 okt 2022, 12:52


Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 15 okt 2022, 13:19

Nou...NEEN! vreselijk zelfs. Haha.

Online
Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 15 okt 2022, 14:08

Robin schreef: 15 okt 2022, 12:52 Erik, ook leuk voor jou:-)))))
https://4x4shop.ca/product/bmw-oem-fit- ... e-cluster/
Eigenaren van een X6 kijken al tegen genoeg lelijkheid aan als ze naar de auto toe lopen, hoef je niet continue te pesten met en minder mooi instrumenten paneel :P

Hoewel ik de eerste X6 stiekem een guilty pleasure vindt :tooth:

CWATR
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 sep 2022, 14:46
Auto: Pulsar GT, Accord R, A110

Re: BMW M2

Bericht door CWATR » 15 okt 2022, 18:34

Rub1con76 schreef: 14 okt 2022, 19:06 Ik zou gelijk een andere Intercooler erin doen, dat alleen doet al wonderen.

Wat mijn M2c betreft heb ik de laatste tijd regelmatige kloppende geluiden onder de auto die ik niet kan vastpinnen.
Het lijkt zich voor te doen bij heel langzame bochten zoals oprit opdraaien met stuur bijna helemaal om, enkel als het stuur dan weer recht is klopt ie nog steeds.

Wat ik al gedaan heb:
-wielen er eens afgehaald
- dealer laten kijken. Maar toen was het geluid er uiteraard niet.
- hardeman motorsport testrit gedaan en op de brug gekeken naar speling maar toen had ie ook geen geluid + diff olie ververst.
-Lightweight uitlaat nagekeken of die ergens tegenaan kon bewegen.

Ik heb ook een ohlins onderstel er onder maar nu durf ik niet te zeggen dat ie dat met de stock wel of niet had want heb maar een week met de stock ophanging gereden.
Het lastige aan dit verhaal is dat ie het soms heeft en dan weer niet. Ik kan ook niet zeggen of het de vooras of de achteras is. Het komt in ieder geval van onder de auto, want ik voel het ook.
Wiellager, stuurstang, cardanas?
Plastic beschermkappen in de wielast die geraakt worden bij stuuruitslag i.c.m. een klein beetje inveren?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcH, Thomas H, Ti-Tourist (Erik) en 98 gasten