Als je het kan squaten best wat. Bankdrukken nog meer
BMW M2
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
-
- Berichten: 11225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Jullie gaan maar door over die 175Kg. Haha
Wie heeft er al zo’n nieuwe M2 in bestelling hier?
Wie heeft er al zo’n nieuwe M2 in bestelling hier?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
Kunt beter vragen wie er al een nieuwe vrouw in bestelling heeft hier...
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Eerst zelf rijden. De G80 M3/4 was ook te zwaar maar uiteindelijk waren de tests ook positief. Alles wordt zwaarder (jammer) maar dit is eenmaal een trend. Maar als sportieve daily zou het best wel eens een lekker pakket kunnen zijn.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M2
Vrouw; ik hou niet van Thailand
M2; Nee dan raak ik de 2 ton aan ....
M2; Nee dan raak ik de 2 ton aan ....
-
- Berichten: 11225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Mooi vergelijk
M2 handbak vs supra handbak.
M2 handbak vs supra handbak.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
Supra (volgens hem dan) duidelijk de betere stuurmansauto, dat stukje top-end kan je er wel bij chippen of een downpipe erop.
-
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Met handbak wil je toch juist meer low end omdat je zelf schakelt? Zou dan de koppelrijke van de B58 meer waarderen dan piek vermogen van de S58.
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
1705 kg maar 465 wielpk! Dus met ca. 15% aandrijfverlies kom je op bijna 550pk op de krukas. Niks detuned S58....
Our Best Run Pre Break-in - Dynojet 424:
IND G87 M2: 464.59hp at 6910rpm // 412.85tq at 3050rpm
IND G87 M2 Crank (assuming approximate 15% loss): 547hp // 486tq
Comparison:
G87 M2 — 464.59hp at 6910rpm // 412.85tq at 3050rpm
G82 M4 — 464.92hp at 6780rpm // 408.55tq at 4530rpm
- Kasteel
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M2
- Kasteel
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW M2
ja een fantastische motor, volledig mee eens, maar heb je ook de S58 gereden? Voor mij voor een sportauto (veel) leuker nog (beide standaard in vergelijk )
-
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Denk een tikkeltje overdreven, ken een Duitser die zn M4 comp op een Maha bank heeft laten testen.Tristan schreef: ↑12 apr 2023, 16:53
1705 kg maar 465 wielpk! Dus met ca. 15% aandrijfverlies kom je op bijna 550pk op de krukas. Niks detuned S58....
Our Best Run Pre Break-in - Dynojet 424:
IND G87 M2: 464.59hp at 6910rpm // 412.85tq at 3050rpm
IND G87 M2 Crank (assuming approximate 15% loss): 547hp // 486tq
Comparison:
G87 M2 — 464.59hp at 6910rpm // 412.85tq at 3050rpm
G82 M4 — 464.92hp at 6780rpm // 408.55tq at 4530rpm
512pk en 620nm, kan de uitdraai wel even zoeken…
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
^^^^USA/ROW zonder OFP vs EU OPF misschien?
Wel mooi dat ze pas rond de 7000rpm full power geven, MAAR (ivm handbak) moet er rond 2000-2500 ook wel een '500Nm' zijn. Zou nooit de handbak nemen dus....
Edit en er zou de 'doodstraf' moeten staan op niet metrisch gekloot
Wel mooi dat ze pas rond de 7000rpm full power geven, MAAR (ivm handbak) moet er rond 2000-2500 ook wel een '500Nm' zijn. Zou nooit de handbak nemen dus....
Edit en er zou de 'doodstraf' moeten staan op niet metrisch gekloot
-
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Correctie, 642nm
Handbak zou ik nu toch ook over twijfelen idd…
Handbak zou ik nu toch ook over twijfelen idd…
- Bijlagen
-
- 9E137C98-D594-4100-B617-88359B34E3C2.jpeg (245.06 KiB) 772 keer bekeken
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M2
Zeker! Voor mij deed een standaard S58 niet zo veel meer dan een B58. Sterker nog, mijn getunede B58 voelde veel leuker dan een stock S58 op dat moment.
Direct na die S58 reed ik weer in een (getunede) S63. Man wat deed die de S58 verbleken
jezus wat een hoop motorcodes
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Ik lees RADLEISTUNG 460PS. Dat komt toch overeen met IND ongeveer?WillemBoer schreef: ↑13 apr 2023, 12:16 Correctie, 642nm
Handbak zou ik nu toch ook over twijfelen idd…
-
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Ja ik zag het ook idd. Omgerekend 522 eu krukas pk dus.
Niet overdreven veel tov fabrieksopgave.
Niet overdreven veel tov fabrieksopgave.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
Dus de stock S58 wordt vergeleken met 2 getunede andere blokken, snap ik dat het geknepen blokje dan geen topper lijkt.
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Tov M3/4 Comp niet, maar de IND M2 weer wel, die zit ook op '510' in de praktijk tov '460' op papier. Toch?WillemBoer schreef: ↑13 apr 2023, 12:57 Ja ik zag het ook idd. Omgerekend 522 eu krukas pk dus.
Niet overdreven veel tov fabrieksopgave.
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M2
Nee, je leest het verhaal maar half, want alle motoren zijn ook standaard gereden. Daarnaast vind ik dat een S58 toch wel flink meer indruk moet maken dan een B58 met hele simpele bolt-ons; wat is anders de toevoeging? N55 vs S55 is een veel groter verschil imo
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
N55 in een M2 is overigens niet helemaal te vergelijken met de N55 in de non-M modellen.
De N55 in de F87 M2 is een soort hybrid N55/S55:
De N55 in de F87 M2 is een soort hybrid N55/S55:
BMW gave the N55 a forged crankshaft, forged connecting rods and newer piston rings. It also received a rehsaped oil pan and a new oil drain pump, to allow for better circulation during more extreme circumstances than it was normally put under. Additional oil coolers have also been fitted to insure that, during the sort of driving that the M2 is capable of, there’s no loss in power.
- MParallel
- Berichten: 7953
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M2
Begin hem steeds mooier te vinden. Nog niet bij een dealer zien staan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bombadil en 181 gasten