BMW M2
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Dus 200kg extra gewicht?
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M2
1810kg lol...
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
het zijn rumours....pfff
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
De M2 F87 was geen lichtgewicht omdat de basis 2 serie ontwikkeld was als coupe en cabrio en dus extra verstevigingen in chassis ontworpen waren.
De nieuwe 2 serie is enkel als coupe zonder cabrio. Dus chassis hoeft niet over-engineered te zijn. Gewichtstoename zou eigenlijk niet mogen.
De nieuwe 2 serie is enkel als coupe zonder cabrio. Dus chassis hoeft niet over-engineered te zijn. Gewichtstoename zou eigenlijk niet mogen.
- Joop
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2
Als die er als RWD komt is die echt geen 1800kg...
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2
Als xDrive toch ook niet, mag ik aannemen?
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW M2
Haha. Echte rijdersauto!
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Denk dat 1800kg niet waar is. Maar 1650kg -1700kg zal het denk ik zijn.
Dat is natuurlijk ook absurd voor de instapper ///M
1m 1450kg. Mooi formaat. Daar hadden ze op moeten voort borduren!
Ze bouwen liever boten voor de hoofdprijs. Die marketing geile idioten kopen het toch wel!
Dat is natuurlijk ook absurd voor de instapper ///M
1m 1450kg. Mooi formaat. Daar hadden ze op moeten voort borduren!
Ze bouwen liever boten voor de hoofdprijs. Die marketing geile idioten kopen het toch wel!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
Dat gewicht is natuurlijk geen vrijwillige keuze.
Het is niet zo dat BMW of ander merk denkt we zullen eens lekker wat extra lood aan het chassis plakken voor meer gewicht.
Als ze nu een 1M opnieuw moesten construeren met huidige milieu en veiligheidseisen zou die ook gewoon een paar honderd kilo zwaarder zijn. Dat is geen keuze of invloed van fabrikant maar gevolg van regelgeving.
Het is niet zo dat BMW of ander merk denkt we zullen eens lekker wat extra lood aan het chassis plakken voor meer gewicht.
Als ze nu een 1M opnieuw moesten construeren met huidige milieu en veiligheidseisen zou die ook gewoon een paar honderd kilo zwaarder zijn. Dat is geen keuze of invloed van fabrikant maar gevolg van regelgeving.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Daar geloof ik niet zoveel van, niet in die aantallen aan kg's. Het is meer dat er gewoon minder lichtgewicht materialen worden gebruikt (meer marge) en auto's per generatie breder en langer worden.
Veiligheids eisen anno 2005 waren wel in orde afgezien van de assistent systemen.
Milieueisen zit je aan een OPF filter en wat meer dempings materiaal vanwege geluidsnormen. Die 2 zaken zullen hooguit 20kg op de schaal leggen.
Maar blijft het verhaal dat het nieuwe chassis puur als coupe ontworpen kon worden zonder de consessies van cabrio chassis wat de vorige 2 serie wel had.
Veiligheids eisen anno 2005 waren wel in orde afgezien van de assistent systemen.
Milieueisen zit je aan een OPF filter en wat meer dempings materiaal vanwege geluidsnormen. Die 2 zaken zullen hooguit 20kg op de schaal leggen.
Maar blijft het verhaal dat het nieuwe chassis puur als coupe ontworpen kon worden zonder de consessies van cabrio chassis wat de vorige 2 serie wel had.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW M2
Vergeet niet dat de 1m destijds ook al geen lichtgewicht wasMartijn_bmw schreef: ↑19 jun 2022, 07:33 Dat gewicht is natuurlijk geen vrijwillige keuze.
Het is niet zo dat BMW of ander merk denkt we zullen eens lekker wat extra lood aan het chassis plakken voor meer gewicht.
Als ze nu een 1M opnieuw moesten construeren met huidige milieu en veiligheidseisen zou die ook gewoon een paar honderd kilo zwaarder zijn. Dat is geen keuze of invloed van fabrikant maar gevolg van regelgeving.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M2
Dat wilde ik eigenlijk idd nog toevoegen. Elke nieuwe versie is gewicht discussie want de vorige was lichter.Kasteel schreef: ↑19 jun 2022, 10:11Vergeet niet dat de 1m destijds ook al geen lichtgewicht wasMartijn_bmw schreef: ↑19 jun 2022, 07:33 Dat gewicht is natuurlijk geen vrijwillige keuze.
Het is niet zo dat BMW of ander merk denkt we zullen eens lekker wat extra lood aan het chassis plakken voor meer gewicht.
Als ze nu een 1M opnieuw moesten construeren met huidige milieu en veiligheidseisen zou die ook gewoon een paar honderd kilo zwaarder zijn. Dat is geen keuze of invloed van fabrikant maar gevolg van regelgeving.
Je referentie kader schuift ook op.
En ik geloof best dat een echt goede rijder zoals André last heeft van dat gewicht op de limit op een circuit maar de gemiddelde huis tuin en keuken bestuurder op de openbare weg heeft daar echt geen last van. En die laatste groep is uiteindelijk de groep waar BMW (en andere) hun auto’s voor ontwikkelen en bouwen.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Zal vast een berg isolatie extra inzitten, kan er weer wat extra geluid door de speakers gepompt worden
-
- Berichten: 21735
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW M2
Lichter maken kan altijd, maar dan moet daar wel de prioriteit liggen en het gaat ten kostte van wat anders. Of hogere kosten (exotische materialen), minder luxe (geen zesvoudig verstelbare elektrische stoelen, elektrisch opengaande kofferbak, andere kraaltjes) of minder comfort (geluidsisolatie, 'gründlichkeit'). Ik denk dat de gemiddelde M-koper daar eigenlijk niet op in wil leveren. Die willen gewoon het dikke uiterlijk en de M-badges. En voor het groepje dat het wel wil brengt BMW zo af en toe een special op de markt met flinke premium.
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW M2
Ja en nee. Pak eens een Alfa Romeo Giulia Q versus 'n M3C. Beide zelfde kaliber auto, beide 510 pk. Waarom lukt het AR wél om die auto 300 kilo lichter te krijgen tov. de BMW?Kadett schreef: ↑19 jun 2022, 10:03 Daar geloof ik niet zoveel van, niet in die aantallen aan kg's. Het is meer dat er gewoon minder lichtgewicht materialen worden gebruikt (meer marge) en auto's per generatie breder en langer worden.
Veiligheids eisen anno 2005 waren wel in orde afgezien van de assistent systemen.
Milieueisen zit je aan een OPF filter en wat meer dempings materiaal vanwege geluidsnormen. Die 2 zaken zullen hooguit 20kg op de schaal leggen.
Maar blijft het verhaal dat het nieuwe chassis puur als coupe ontworpen kon worden zonder de consessies van cabrio chassis wat de vorige 2 serie wel had.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M2
Als een laag gewicht het meest belangrijke punt van een auto moet zijn dan zou niemand een BMW of Porsche kopen maar gelijk voor een Caterham/Lotus/BAC/MX5-achtige gaan. Maar die modellen hebben ook hun nadelen zoals ruimte, comfort, kleine motoren, rijeigenschappen etc. Ook Andre laat die modellen staan doordat ie iets anders zoekt. Iedereen zoekt een balans tussen ruimte, comfort, gadgets, type aandrijflijn, rijeigenschappen en komt dan uit bij een bepaald model.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M2
Alfa liegt dat ze barst. Een Alfa QV weegt in het echt 1.700 kg.Eeuwe schreef: ↑19 jun 2022, 10:23Ja en nee. Pak eens een Alfa Romeo Giulia Q versus 'n M3C. Beide zelfde kaliber auto, beide 510 pk. Waarom lukt het AR wél om die auto 300 kilo lichter te krijgen tov. de BMW?Kadett schreef: ↑19 jun 2022, 10:03 Daar geloof ik niet zoveel van, niet in die aantallen aan kg's. Het is meer dat er gewoon minder lichtgewicht materialen worden gebruikt (meer marge) en auto's per generatie breder en langer worden.
Veiligheids eisen anno 2005 waren wel in orde afgezien van de assistent systemen.
Milieueisen zit je aan een OPF filter en wat meer dempings materiaal vanwege geluidsnormen. Die 2 zaken zullen hooguit 20kg op de schaal leggen.
Maar blijft het verhaal dat het nieuwe chassis puur als coupe ontworpen kon worden zonder de consessies van cabrio chassis wat de vorige 2 serie wel had.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Van een US Giulia forum op weegschalen 3790lbs. 3790/2 - 10% = 1704kg. Maar dat is dus incl benzine etc. Zal elkaar niet superveel ontlopen als je de M3 rwd pakt die weegt volgens autoweek 1705kg
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M2
Op autoscout staan diverse Guilia met 1595kg leeg. Op kenteken staan ze op 1695kg rijklaar.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ah de discussie omtrent de Giulia QV, ik zei een paar pagina's terug(hier?) ook al dat de QV in real life '1650' weegt of meer. En waarvan akte(bovenstaande info)
Ik vind een Giulia zowieso 'mooi', maar een F80 M3 vs een QV die we op Parkplatz zagen(@Eeuwe) zeiden we beiden dat de F80 een dikkere stoerdere auto is, zij aan zij, weet je nog. Ik ben verre van anti Alfa btw! Maar ook die superlaptime Nordschleife van hun is qua video mee geknoeid:-)
Ik vind een Giulia zowieso 'mooi', maar een F80 M3 vs een QV die we op Parkplatz zagen(@Eeuwe) zeiden we beiden dat de F80 een dikkere stoerdere auto is, zij aan zij, weet je nog. Ik ben verre van anti Alfa btw! Maar ook die superlaptime Nordschleife van hun is qua video mee geknoeid:-)
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Post of the Year wat mij betreft.Joy schreef: ↑19 jun 2022, 10:37 Als een laag gewicht het meest belangrijke punt van een auto moet zijn dan zou niemand een BMW of Porsche kopen maar gelijk voor een Caterham/Lotus/BAC/MX5-achtige gaan. Maar die modellen hebben ook hun nadelen zoals ruimte, comfort, kleine motoren, rijeigenschappen etc. Ook Andre laat die modellen staan doordat ie iets anders zoekt. Iedereen zoekt een balans tussen ruimte, comfort, gadgets, type aandrijflijn, rijeigenschappen en komt dan uit bij een bepaald model.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Beetje off topic maar ben wel benieuwd in welke kleur die Q daar stond?Robin schreef: ↑19 jun 2022, 11:10 Ah de discussie omtrent de Giulia QV, ik zei een paar pagina's terug(hier?) ook al dat de QV in real life '1650' weegt of meer. En waarvan akte(bovenstaande info)
Ik vind een Giulia zowieso 'mooi', maar een F80 M3 vs een QV die we op Parkplatz zagen(@Eeuwe) zeiden we beiden dat de F80 een dikkere stoerdere auto is, zij aan zij, weet je nog. Ik ben verre van anti Alfa btw! Maar ook die superlaptime Nordschleife van hun is qua video mee geknoeid:-)
In het grijs of zwart echt een saaie auto vond ik, omdat hij niet zo uitgebouwd is als een m3 maar in dat Rosso competizione staat er wel echt een indrukwekkende auto.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Deze was ook zwart/donker. Maarja een F80 in zwart is nog steeds dikker om te zien dan.....Emilio schreef: ↑19 jun 2022, 12:03Beetje off topic maar ben wel benieuwd in welke kleur die Q daar stond?Robin schreef: ↑19 jun 2022, 11:10 Ah de discussie omtrent de Giulia QV, ik zei een paar pagina's terug(hier?) ook al dat de QV in real life '1650' weegt of meer. En waarvan akte(bovenstaande info)
Ik vind een Giulia zowieso 'mooi', maar een F80 M3 vs een QV die we op Parkplatz zagen(@Eeuwe) zeiden we beiden dat de F80 een dikkere stoerdere auto is, zij aan zij, weet je nog. Ik ben verre van anti Alfa btw! Maar ook die superlaptime Nordschleife van hun is qua video mee geknoeid:-)
In het grijs of zwart echt een saaie auto vond ik, omdat hij niet zo uitgebouwd is als een m3 maar in dat Rosso competizione staat er wel echt een indrukwekkende auto.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: BMW M2
Over "dikker" gesproken, wordt de nieuwe M2 ook breder dan de M240i ? Hoort er bij een echte M toch wel bij vind ik, dat extra brede.