BMW M2
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Wat zit hier onder Wiggel, en hoeveel cm verlaagd? Ziet er goed uit!
Misschien vóór net te 'plat'....
Misschien vóór net te 'plat'....
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: BMW M2
KW V3, ongeveer 2.5 cm verlaagd.
Voor met drempels verrassend goed te doen maar je moet geen ambities hebben voor een lip / splitter.
Voor met drempels verrassend goed te doen maar je moet geen ambities hebben voor een lip / splitter.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
OK!
-
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: BMW M2
Met een schroefset kun je het natuurlijk precies naar je smaak instellen. Iets wat met enkel veren altijd lastig blijft.
Evt Ohlins overwegen:
viewtopic.php?t=42078
https://www.ohlins.eu/de/products/autom ... &Year=2019
Misschien kan TVM nog wat betekenen voor je.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Mijn 435i was verlaagd. Voor ging inderdaad “verrassend goed” alleen hij pakte hem altijd achter de voorwielen bij een drempel.
Als het voorwiel over de drempel was hoorde je een naar schrapend geluid.
Is dit bij een 2 t zelfde?
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Ondertussen zijn de trillingen in mijn auto tot een minimum teruggebracht. Ik ben wel 4 nieuwe banden en 4 nieuwe schijven + blokken verder. Maargoed dat hoort schijnbaar bij deze hobby
Nou voelt de achterkant van mijn auto soms wat "los", alsof er ergens speling zit. Nou is dit schijnbaar een bekend probleem bij de F87 en hangt dit samen met de ophanging van het differentieel die standaard met maar 1 ophanging vasthangt aan het subframe in een rubber. Dit is onderdeel 3, uit onderstaande afbeelding:
Bij latere M2 competitions is dit rubber vervangen door één polyurethaan blok. Op de onderstaande afbeelding zie je links het oude rubber en rechts de oem upgrade. In mijn geval zou dan enkel het linker rubber worden vervangen door de upgrade. OEM is er geen mogelijkheid tot het monteren van 2 rubbers/ poly blokken.
Dit is ook gebeurd bij veel M2/M3 en M4's vaak zelfs al in de garantie periode:
https://www.youtube.com/watch?v=C5Npe81WKrw
Een andere optie is een aftermarket toepassing van Powerflex:
https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 14187.html
Hierbij wordt een bracket toegevoegd waarna er 2 poly bussen (van Powerflex) in het subframe gemonteerd kunnen worden. Hiermee hangt het diff dus nog stijver en tevens op 2 locaties vast.
Dusseldorp heeft me circa 700 geoffereerd voor de OEM oplossing waarbij één rubber wordt vervangen door één polyurethaan bus. Beek auto racing heeft me circa 1200 geoffeerd voor het Powerflex systeem inclusief twee poly bussen van Powerflex.
Wat zouden jullie doen? Ik ben normaal een groot voorstander van OEM maar als het met het Powerflex systeem een stuk strakker wordt? Ik vraag me alleen af of het niet te strak wordt en ik last krijg van vibraties en andere ellende?
Iemand ervaring?
Nou voelt de achterkant van mijn auto soms wat "los", alsof er ergens speling zit. Nou is dit schijnbaar een bekend probleem bij de F87 en hangt dit samen met de ophanging van het differentieel die standaard met maar 1 ophanging vasthangt aan het subframe in een rubber. Dit is onderdeel 3, uit onderstaande afbeelding:
Bij latere M2 competitions is dit rubber vervangen door één polyurethaan blok. Op de onderstaande afbeelding zie je links het oude rubber en rechts de oem upgrade. In mijn geval zou dan enkel het linker rubber worden vervangen door de upgrade. OEM is er geen mogelijkheid tot het monteren van 2 rubbers/ poly blokken.
Dit is ook gebeurd bij veel M2/M3 en M4's vaak zelfs al in de garantie periode:
https://www.youtube.com/watch?v=C5Npe81WKrw
Een andere optie is een aftermarket toepassing van Powerflex:
https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 14187.html
Hierbij wordt een bracket toegevoegd waarna er 2 poly bussen (van Powerflex) in het subframe gemonteerd kunnen worden. Hiermee hangt het diff dus nog stijver en tevens op 2 locaties vast.
Dusseldorp heeft me circa 700 geoffereerd voor de OEM oplossing waarbij één rubber wordt vervangen door één polyurethaan bus. Beek auto racing heeft me circa 1200 geoffeerd voor het Powerflex systeem inclusief twee poly bussen van Powerflex.
Wat zouden jullie doen? Ik ben normaal een groot voorstander van OEM maar als het met het Powerflex systeem een stuk strakker wordt? Ik vraag me alleen af of het niet te strak wordt en ik last krijg van vibraties en andere ellende?
Iemand ervaring?
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Ik geloof niet dat dit voor jou de oplossing zal zijn, de ophanging van het diff heeft zo goed als niks met de weggedrag te maken.
Trillingen zou kunnen, maar dan moet dat rubber ook zichtbaar gescheurd zijn...
Trillingen zou kunnen, maar dan moet dat rubber ook zichtbaar gescheurd zijn...
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
De ophanging van het diff kun je bij een verlaagde auto corrigeren met de Team Schirmer diff kit.
Als ik het goed heb gaat het diff dan ietsje omhoog. Hierdoor worden de parasitaire krachten tijdens acceleratie veel kleiner en je bump steer minder (zeggen ze). Nadeel ? Oorverdovend geluid in de cabine. Leuk voor eem track auto maar op een DD zou ik het niet 1-2-3 doen eerlijk gezegd.
Als ik het goed heb gaat het diff dan ietsje omhoog. Hierdoor worden de parasitaire krachten tijdens acceleratie veel kleiner en je bump steer minder (zeggen ze). Nadeel ? Oorverdovend geluid in de cabine. Leuk voor eem track auto maar op een DD zou ik het niet 1-2-3 doen eerlijk gezegd.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Ik kruip er dit weekend eens onder. Volgens mij kan ik dat rubber in de ophanging spotten zonder eea te verwijderen.WillemBoer schreef: ↑12 okt 2022, 10:45 Ik geloof niet dat dit voor jou de oplossing zal zijn, de ophanging van het diff heeft zo goed als niks met de weggedrag te maken.
Trillingen zou kunnen, maar dan moet dat rubber ook zichtbaar gescheurd zijn...
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Is makkelijk te zien, achterkant ff op blokken rijden of iets, rubber is goed zichtbaar zonder iets te demonteren.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M2
Pff wel een gelul voor zo'n relatief nieuwe auto.
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Gisteren stage 2 besteld. Zal ergens naar 430pk en 600Nm gaan. Na 2 jaar OEM mag het wel een stukje spannender.Tristan schreef: ↑14 sep 2022, 12:57 Heb de M2 nu bijna 2 jaar en 40k km verder en de auto verveeld nog steeds niet. Denk dat ik zeker nog een jaar (ca 20k km) verder wil rijden. Opvolger wordt lastig ben ik bang. Nieuwe M2 is dan nog vrij vers en koop geen nieuw meer. Denk dat ik dit jaar nog een stage 2 wil doen zodat ik weer een soort nieuwe ervaring heb met de auto.
- malle eppie
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
- Auto: RS6-M140i-1MCoupe-Ftype
- Locatie: Fryslân
Re: BMW M2
Waar laat je dit uitvoeren?
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Bij goede kennis die bij DBM Engineering werkt.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Top! Heeft ie nodig, maar de 'headroom' bij de M2 N55 is zeer beperkt en heatsoak etc. Wat wordt er gedaan?Tristan schreef: ↑13 okt 2022, 10:58Gisteren stage 2 besteld. Zal ergens naar 430pk en 600Nm gaan. Na 2 jaar OEM mag het wel een stukje spannender.Tristan schreef: ↑14 sep 2022, 12:57 Heb de M2 nu bijna 2 jaar en 40k km verder en de auto verveeld nog steeds niet. Denk dat ik zeker nog een jaar (ca 20k km) verder wil rijden. Opvolger wordt lastig ben ik bang. Nieuwe M2 is dan nog vrij vers en koop geen nieuw meer. Denk dat ik dit jaar nog een stage 2 wil doen zodat ik weer een soort nieuwe ervaring heb met de auto.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 26 feb 2018, 23:35
- Auto: Bmw M2
Re: BMW M2
Ik zou gelijk een andere Intercooler erin doen, dat alleen doet al wonderen.
Wat mijn M2c betreft heb ik de laatste tijd regelmatige kloppende geluiden onder de auto die ik niet kan vastpinnen.
Het lijkt zich voor te doen bij heel langzame bochten zoals oprit opdraaien met stuur bijna helemaal om, enkel als het stuur dan weer recht is klopt ie nog steeds.
Wat ik al gedaan heb:
-wielen er eens afgehaald
- dealer laten kijken. Maar toen was het geluid er uiteraard niet.
- hardeman motorsport testrit gedaan en op de brug gekeken naar speling maar toen had ie ook geen geluid + diff olie ververst.
-Lightweight uitlaat nagekeken of die ergens tegenaan kon bewegen.
Ik heb ook een ohlins onderstel er onder maar nu durf ik niet te zeggen dat ie dat met de stock wel of niet had want heb maar een week met de stock ophanging gereden.
Het lastige aan dit verhaal is dat ie het soms heeft en dan weer niet. Ik kan ook niet zeggen of het de vooras of de achteras is. Het komt in ieder geval van onder de auto, want ik voel het ook.
Wiellager, stuurstang, cardanas?
Wat mijn M2c betreft heb ik de laatste tijd regelmatige kloppende geluiden onder de auto die ik niet kan vastpinnen.
Het lijkt zich voor te doen bij heel langzame bochten zoals oprit opdraaien met stuur bijna helemaal om, enkel als het stuur dan weer recht is klopt ie nog steeds.
Wat ik al gedaan heb:
-wielen er eens afgehaald
- dealer laten kijken. Maar toen was het geluid er uiteraard niet.
- hardeman motorsport testrit gedaan en op de brug gekeken naar speling maar toen had ie ook geen geluid + diff olie ververst.
-Lightweight uitlaat nagekeken of die ergens tegenaan kon bewegen.
Ik heb ook een ohlins onderstel er onder maar nu durf ik niet te zeggen dat ie dat met de stock wel of niet had want heb maar een week met de stock ophanging gereden.
Het lastige aan dit verhaal is dat ie het soms heeft en dan weer niet. Ik kan ook niet zeggen of het de vooras of de achteras is. Het komt in ieder geval van onder de auto, want ik voel het ook.
Wiellager, stuurstang, cardanas?
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Downpipe icm software.Robin schreef: ↑13 okt 2022, 13:47Top! Heeft ie nodig, maar de 'headroom' bij de M2 N55 is zeer beperkt en heatsoak etc. Wat wordt er gedaan?Tristan schreef: ↑13 okt 2022, 10:58Gisteren stage 2 besteld. Zal ergens naar 430pk en 600Nm gaan. Na 2 jaar OEM mag het wel een stukje spannender.Tristan schreef: ↑14 sep 2022, 12:57 Heb de M2 nu bijna 2 jaar en 40k km verder en de auto verveeld nog steeds niet. Denk dat ik zeker nog een jaar (ca 20k km) verder wil rijden. Opvolger wordt lastig ben ik bang. Nieuwe M2 is dan nog vrij vers en koop geen nieuw meer. Denk dat ik dit jaar nog een stage 2 wil doen zodat ik weer een soort nieuwe ervaring heb met de auto.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Doe je ook stapje koudere bougies en de fuel pomp, maatje van me kreeg allerlei issues en begon bougies te vreten van heb ik jou daar (zelfs die koudere). Na de Dorch stage 1 fuelpomp heeft hij vele tienduizenden autobahn km's zonder problemen gereden.Tristan schreef: ↑13 okt 2022, 10:58Gisteren stage 2 besteld. Zal ergens naar 430pk en 600Nm gaan. Na 2 jaar OEM mag het wel een stukje spannender.Tristan schreef: ↑14 sep 2022, 12:57 Heb de M2 nu bijna 2 jaar en 40k km verder en de auto verveeld nog steeds niet. Denk dat ik zeker nog een jaar (ca 20k km) verder wil rijden. Opvolger wordt lastig ben ik bang. Nieuwe M2 is dan nog vrij vers en koop geen nieuw meer. Denk dat ik dit jaar nog een stage 2 wil doen zodat ik weer een soort nieuwe ervaring heb met de auto.
- Bram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M2
Dat was bij mijn Impreza STI ook belangrijk meen ik. Meer vermogen, dan sowieso een betere brandstofpomp erin.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Bij de M2 comp niet nodig, ja ik geloof M5 injectoren vanaf 620pk ofzo.
Ik zit naar een flex fuel sensor van bootmod3 te kijken zodat ik in Fr (hebben projecten daar) e85 erin kan kieperen.
Dat kost daar geen reet namelijk, total energies ca 75ct/liter, en verkrijgbaar bij dik 1800 stations !
Mapping via multimap vanaf stuur te selecteren.
Ik zit naar een flex fuel sensor van bootmod3 te kijken zodat ik in Fr (hebben projecten daar) e85 erin kan kieperen.
Dat kost daar geen reet namelijk, total energies ca 75ct/liter, en verkrijgbaar bij dik 1800 stations !
Mapping via multimap vanaf stuur te selecteren.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Erik, ook leuk voor jou:-)))))
https://4x4shop.ca/product/bmw-oem-fit- ... e-cluster/
https://4x4shop.ca/product/bmw-oem-fit- ... e-cluster/
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Nou...NEEN! vreselijk zelfs. Haha.
-
Online
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Eigenaren van een X6 kijken al tegen genoeg lelijkheid aan als ze naar de auto toe lopen, hoef je niet continue te pesten met en minder mooi instrumenten paneelRobin schreef: ↑15 okt 2022, 12:52 Erik, ook leuk voor jou:-)))))
https://4x4shop.ca/product/bmw-oem-fit- ... e-cluster/
Hoewel ik de eerste X6 stiekem een guilty pleasure vindt
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 06 sep 2022, 14:46
- Auto: Pulsar GT, Accord R, A110
Re: BMW M2
Plastic beschermkappen in de wielast die geraakt worden bij stuuruitslag i.c.m. een klein beetje inveren?Rub1con76 schreef: ↑14 okt 2022, 19:06 Ik zou gelijk een andere Intercooler erin doen, dat alleen doet al wonderen.
Wat mijn M2c betreft heb ik de laatste tijd regelmatige kloppende geluiden onder de auto die ik niet kan vastpinnen.
Het lijkt zich voor te doen bij heel langzame bochten zoals oprit opdraaien met stuur bijna helemaal om, enkel als het stuur dan weer recht is klopt ie nog steeds.
Wat ik al gedaan heb:
-wielen er eens afgehaald
- dealer laten kijken. Maar toen was het geluid er uiteraard niet.
- hardeman motorsport testrit gedaan en op de brug gekeken naar speling maar toen had ie ook geen geluid + diff olie ververst.
-Lightweight uitlaat nagekeken of die ergens tegenaan kon bewegen.
Ik heb ook een ohlins onderstel er onder maar nu durf ik niet te zeggen dat ie dat met de stock wel of niet had want heb maar een week met de stock ophanging gereden.
Het lastige aan dit verhaal is dat ie het soms heeft en dan weer niet. Ik kan ook niet zeggen of het de vooras of de achteras is. Het komt in ieder geval van onder de auto, want ik voel het ook.
Wiellager, stuurstang, cardanas?