Vroeger werd er wel Copaslip anti seize op de achterkant van het blok gesmeerd om piepen te verminderen. Ik weet alleen niet of dat werkt met aangepaste niet oem remblokken die meer warmte nodig hebben.Tristan schreef: ↑12 dec 2022, 10:30 Iemand idee om het piepen (eerder gillen) van de remmen (achter) op te lossen? BMW doet er niks meer aan, zegt dat ze geluid mogen maken maar dit is geen gehoor meer. Gaat door merg en been. Heb wel eens gelezen over een bepaalde pasta die je op de blokken kan smeren?
BMW M2
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M2
-
Online
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW M2
je hebt ook van die "pads" die je op de achterkant kan plakken. Keramisch vet word ook nog wel eens gebruikt geloof ik.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Ik vrees dat wat jij hebt hetzelfde is dat ik had met m’n 435i.
Daar was de enige oplossing andere (agressievere) remblokken er op helaas..
Daar was de enige oplossing andere (agressievere) remblokken er op helaas..
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Misschien toch maar eens kijken bij Endless.
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Waarom kiezen jullie voor Endless en niet voor Pagid/ Ferodo of EBC bijvoorbeeld?
En welke serie kiezen jullie dan?
En welke serie kiezen jullie dan?
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW M2
Heb toentertijd voor de R8 Hawk keramische blokken gekocht.. gepiep was over en remstof verleden tijd.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Ik rij sinds maart '21 met Ferodo DS 1.11*, allemaal prima, maar er zijn dagen dat ze enorm piepen en dan opeens dagen niet.
*
Voor FCP4611W
Achter FCP4663W (want andere even niet leverbaar dus deze gedaan herinner ik me) en ATE 200 remvloeistof.
Blue Brakes M2C
*
Voor FCP4611W
Achter FCP4663W (want andere even niet leverbaar dus deze gedaan herinner ik me) en ATE 200 remvloeistof.
Blue Brakes M2C
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
Ik heb ze nooit zelf gekocht hoor maar Endless gaat idd "endless" mee en je hebt de vrije keuze in samenstelling tussen temperatuur/bite/levensduur.
EBC Yellow is acceptabel, goedkoop maar ook vrij snel op (erg snel vond ik!)
Vind je Endless te duur dan zou ik persoonlijk bij Hawk kijken, HPS of Ceramic voor een sportieve straatauto, en de DTC serie voor circuitgebruik. Reed zelf HPplus op straat en voor driftdagen, indicenteel paar rondjes lijnen/trackday maar hebben me nooit teleurgesteld.
- Philipoo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M2
ik heb een AP racing big brake kit op de F80 rondom, met Ferodo blokken. Dat piept als een malle en geeft mega remstof dus heb je niks aan
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW M2
Ik had de HPS 5.0 en die waren primaKnot schreef: ↑13 dec 2022, 10:02Ik heb ze nooit zelf gekocht hoor maar Endless gaat idd "endless" mee en je hebt de vrije keuze in samenstelling tussen temperatuur/bite/levensduur.
EBC Yellow is acceptabel, goedkoop maar ook vrij snel op (erg snel vond ik!)
Vind je Endless te duur dan zou ik persoonlijk bij Hawk kijken, HPS of Ceramic voor een sportieve straatauto, en de DTC serie voor circuitgebruik. Reed zelf HPplus op straat en voor driftdagen, indicenteel paar rondjes lijnen/trackday maar hebben me nooit teleurgesteld.
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: BMW M2
Naast dat de blokken van Endless lang mee gaan vreten ze ook minder je schijven op waardoor je onder aan de streep niet duurder uit bent omdat je schijven een stuk langer mee gaan. Ligt natuurlijk ook erg aan het gebruik.Knot schreef: ↑13 dec 2022, 10:02Ik heb ze nooit zelf gekocht hoor maar Endless gaat idd "endless" mee en je hebt de vrije keuze in samenstelling tussen temperatuur/bite/levensduur.
EBC Yellow is acceptabel, goedkoop maar ook vrij snel op (erg snel vond ik!)
Vind je Endless te duur dan zou ik persoonlijk bij Hawk kijken, HPS of Ceramic voor een sportieve straatauto, en de DTC serie voor circuitgebruik. Reed zelf HPplus op straat en voor driftdagen, indicenteel paar rondjes lijnen/trackday maar hebben me nooit teleurgesteld.
-
Online
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M2
Ik wissel tussen hawk hp plus (180€) en gewoon oem op de M4.
Hp plus is lekker bijterig, maar heel veel remstof en piepen…, ook en begint erg te dreunen trillen als het heet wordt en hoge snelheid.
Nu in de winter gewoon oem blokken, lekker comfortabel gewoon.
Hp plus is lekker bijterig, maar heel veel remstof en piepen…, ook en begint erg te dreunen trillen als het heet wordt en hoge snelheid.
Nu in de winter gewoon oem blokken, lekker comfortabel gewoon.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M2
HPplus vond ik nog meevallen, de HT10 destijds piepten een stuk erger, is nu vervangen voor een ander type geloof ik.
-
Online
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
- Auto: BMW M2
Re: BMW M2
Ik rijd met PFC Endurance blokken, die remmen mega en piepen alleen bij hoge belasting, op straat heb ik met andere remblokken behoorlijk erger ervaren. EBC Yellow heb ik op de 130i wel gehad, maar daar werd ik niet blij van. Ik rij achter met Carbon Loraine blokken, vanwege de gewenste rembalans, maar voor puur sportief gebruik zou ik altijd rondom PFC monteren.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW M2
Thnx!Knot schreef: ↑13 dec 2022, 10:02Ik heb ze nooit zelf gekocht hoor maar Endless gaat idd "endless" mee en je hebt de vrije keuze in samenstelling tussen temperatuur/bite/levensduur.
EBC Yellow is acceptabel, goedkoop maar ook vrij snel op (erg snel vond ik!)
Vind je Endless te duur dan zou ik persoonlijk bij Hawk kijken, HPS of Ceramic voor een sportieve straatauto, en de DTC serie voor circuitgebruik. Reed zelf HPplus op straat en voor driftdagen, indicenteel paar rondjes lijnen/trackday maar hebben me nooit teleurgesteld.
Mijn probleem is alleen dat ik geen flauw idee heb voor wat betreft temperatuur/bite en levensduur wat ik zou willen.
Hoor gewoon graag wat anderen fijn vinden met een sportieve rijstijl op straat.
Het merk Endless kwam ik in die zoektocht wel vaak tegen moet ik zeggen.
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Dat soort builds vinden ook dichter bij de deur plaatsRobin schreef: ↑08 dec 2022, 06:19 Zwart ik ook top op een M2 ben ik achter. Mooi, maar dit staat wel erg 'knus', nóg 10cm dichter bij die blauwe was leuker geweest:-)))
Deze build wordt steeds beter en beter, mag wat kosten. Ik heb 'm al maanden niet meer gevolgd, mooi die kleine kinematics op de achteras, maar die lappen rubber wow.
265F, 295R. Jezus.
En ik wist niet dat hij ook een remap had gedaan. heeft iemand meer ino en in welke video ik dat kan vinden?Dank
Dan komt de M2Comp echt tot leven.
Maar die bandenmaat....beetje overdreven( maar ik rij ook te weinig trackdays per jaar)..
.. heeft hij nu z'n spacers weggedaan en is dit hoe die banden in de wielkasten staan? Lijkt vooral achter krapjes. Wel mooie band en 18 inch mooi omklemmend.
265 voor 295 achter, cup 2 eromheen op apex racing wheels, enorme lichte dingen, lichter dan de m763 iig.
Het loopt niet aan, meer grip achter heb ik nog niet kunnen testen (wheelspin tot einde 3 en in 4 heb ik nog niet geprobeerd)
Het koppel ga ik dus ook in 3 moeten begrenzen, dit gaat nergens meer over (ca 730Nm/580pk)
In 1 en 2 is de boost resp 20% en 10% begrensd, ik ga eens starten met 5% reductie in maar kan me voorstellen dat het uiteindelijk 30-20-10 gaat worden. Dit gaat namelijk helemaal nergens meer over. Na de update van de eventuri intakes, maar ook de chargepipes en de downpipes met grote sportkats, hangt hij echt heel gemeen aan het gas. Dat is op zich prima broap broap, maar dit geeft me een beetje het gevoel van een Dodge Viper, gewoon altijd veel te veel koppel voor op de openbare weg.
In bestelling staat een volledige kinematics kit van Team Schirmer, dus al die zwarte rubbers uniballs en toe armpjes e.d.
Daar krijg je dan van TS ook de benodigde uitlijn gegevens bij, aardige lui die graag helpen (aanrader!)
De diff relocation kit twijfel ik nog over ivm de herrie, en dat zeggen ze zelf ook, het is echt luid.
Voor volgend jaar ook nog grote plannen we zijn nog lang niet klaar. Uiteindelijk doel is een 1450kg wegende fast road/light track tool voor Jr en zijn pa, ikzelf dus.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Goed bezig Erik!
Tja op winterbanden op Papenburg vind ik 'm prima, en/maar/want dan staat alles op z'n meest felle stand(behalve besturing) en dan nog goed doseerbaar enzo, in comfort/daily gewoon prima rijdbaar. De mijne ziet er stock/oem uit. Vind ik wel prima:)
Tja op winterbanden op Papenburg vind ik 'm prima, en/maar/want dan staat alles op z'n meest felle stand(behalve besturing) en dan nog goed doseerbaar enzo, in comfort/daily gewoon prima rijdbaar. De mijne ziet er stock/oem uit. Vind ik wel prima:)
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: BMW M2
Dat zijn lekkere mods zeg !
- Philipoo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M2
Op wat voor onderstel rijd jij Erik? En wat is er verder nog aangepast? Mooi ding hoor!
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Ik wilde Ohlins maar werd door de dealer Dusseldorp in Epse erop gewezen dat die kan bonken (Martijn lees je mee haha)
Het is dus "gewoon" het M performance onderstel, dat is die KW presskit met rubbers tussen de schotels en de veren. Mooie kwaliteit.
Dus geen bonken/knarsen e.d.
De set heeft zijn beperkingen maar voor de eerste jaren op de weg is het prima.
Misschien doe ik nog eens gek, maar geen idee wat nu echt een extreem goede set is.
Hoor veel goede verhalen over Tractive bijv, maar ook over JRZ.
De hele lijst met mods tot nu toe (redelijk lief allemaal nog hoor)
M performance CF motorkap
Eventuri intakes
Eventuri chargepipes
SRS 200cell downpipes
JMT equal length exhaust
MPE onderstel
Apex Racing wheels 265/295
Cup2 banden
Bootmod3 OTS shelf stage 2 (de multi map staat klaar om geflashed te worden)
Tijdens de bestelling "op gewicht" besteld dus geen electrische stoelen en geen grotere grijze remklauwen
Auto zit met halve tank onder de 1500kg met volle tank erboven, wat gewoon echt heel netjes is voor een M2 comp, die van nature natuurlijk veel te zwaar is. Ik probeer daar de komende jaren nog zeker 50kg vanaf te snoepen door de kuipen, AP remmen en de achterbank delete. Tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben is zoonlief wel in bezit van rijbewijs denk ik
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW M2
Zou KW Clubsport niks voor jouw M2 zijn? Veel meer mogelijkheden mee dan met de BMW set. (camber, uitwegen etc etc)
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Ja dat denk ik wel, maar is voor later.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Tja dan heb je wel drie leuke karren zegmaar:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1971955
Wat mij nu weer opvalt, die CS uitlaattips oem zijn net anders dan op een Comp toch?
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1971955
Wat mij nu weer opvalt, die CS uitlaattips oem zijn net anders dan op een Comp toch?
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: BMW M2
Tja,
In Napels hebben de mensen wel geld om hun goede of slechte smaak tot uitdrukking te laten komen
In Napels hebben de mensen wel geld om hun goede of slechte smaak tot uitdrukking te laten komen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], EvdP, frank de jonge, Gert-jan, Peter-Paul, TLRS en 150 gasten