Nieuwe TV kopen. Tips??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3428
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Booooh » 06 sep 2012, 22:35

Dat UHDTV boeit me op dit moment niet zo, gaat zoals je zelf al aangeeft nog zeker 6-8 jaar duren voordat je daar voldoende content voor hebt, de multi-view optie vind ik dan weer interessanter, gewoon full-screen twee verschillende programma's kunnen kijken :thumbup: ...

Ben

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Downforce Hans » 07 sep 2012, 09:19

Rebel schreef:Oled is aardig, maar geen revolutionaire ontwikkeling op tv gebied.
De echte vooruitgang op tv-gebied (nee, niet 3D) wordt waarschijnlijk UHDTV, met 4320p, 16x zoveel pixels, 30 miljoen pixels. Hoezo beter beeld? Echter zal deze technologie pas op zijn vroegst na 2020 in de winkels liggen.
Verder blijft een tv kiezen een persoonlijke smaak. Ieder merk gebruikt een bepaald scherm (wel of niet eigen fabrikaat) en gaat hiermee aan de slag. En juist dit laatste is de belangrijkste factor. Door allerlij technieken toe te passen proberen ze op hun manier een zo goed mogelijk compromis te maken en in hun ogen een zo goed mogelijk beeld weer te geven.

Er is maar een goede site, die al deze technieken, merken/tv's test, en dat is : http://www.flatpanelshd.com/
Natuurlijk is er maar 1 goede site en gelukkig hebben we Rebel om dat even aan te geven....... :lollerdelol:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Rebel » 07 sep 2012, 18:45

Hans, serieus, dit geld ook voor jou, als je de volgende keer echt een goede (!) TV wilt kopen in plaats van 'n GROTE,
kijk dan eerst eens op : http://www.flatpanelshd.com

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Downforce Hans » 07 sep 2012, 19:41

Bedankt voor de tip, gelukkig had ik me al goed geïnformeerd voordat ik tot aankoop over ging.... :thumbup: :lol:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door stefan740 » 14 feb 2013, 14:46

-40 inch groot
-uitzending gemist
-goede wandsteun
-digitenne in gebruik

Tips welkom, ik begin nu met de inhaalcursus televisie specificaties sinds 2000.
Ik wou gewoon degene die het beste uit de consumentenbond test kwam kopen maar die gegevens zijn niet openbaar helaas.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Robin Hartog » 14 feb 2013, 14:59

- Gewoon bij de winkel langsgaan en kijken welk beeld je het mooist vind;
- Bij de winkel je eisen vertellen, paar modellen vergelijken;
- Niet afgaan op consumentenbond, want het beeld is heel persoonlijk.

;)

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door stefan740 » 14 feb 2013, 16:51

Mooi, dan regelt pa het zelf maar in de winkel van de week. Komt ie natuurlijk wel met iets veel te duurs thuis voor die 5 uurtjes per week.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door GTRene » 14 feb 2013, 16:55

waar je wel op kan letten is welk formaat je koopt...
bv het 'oude' breedbeeld scherm/formaat TV of het nwere filmbeeld scherm/formaat...
vele films worden daarin afgespeeld en die is net wat breder in verhouding formaat?

Richardt.
Berichten: 6497
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Richardt. » 14 feb 2013, 16:56

Naja, voor die paar uurtjes per week is dat wel the way to go natuurlijk.

Gewoon een goede winkel binnen stappen die voldoende aanbod heeft. Een en ander vergelijken en een tv meenemen.

Zo heb ik/we dat destijds ook gedaan voor een TV in de keuken. Budget enigszins vastgesteld, formaat enigszins vastgesteld, vastgesteld dat het wel een enigszins redelijk merk moest zijn en gekeken wat het aanbod was.
Binnen een uur een Samsung LED van 55cm uitgezocht en meegenomen, prima ding.

Voor mensen die er relatief weinig om geven maakt het toch allemaal niet heel veel uit en goed zijn de meeste TV's toch wel (met alle respect ;))

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Robin Hartog » 14 feb 2013, 18:51

stefan740 schreef:Mooi, dan regelt pa het zelf maar in de winkel van de week. Komt ie natuurlijk wel met iets veel te duurs thuis voor die 5 uurtjes per week.
Tsja, ik vind het beeld nog wel eens verschillen per TV, dus liever dat even checken in de winkel. En daarna gewoon paar types selecteren (goedkope range, middelrange en wat duurdere range) en checken @ internet. En dan keuze maken. ;) Kan ook die types hier dan plaatsen, zijn vast meer mensen hier die hun licht op die types willen laten schijnen. ;)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Robin Hartog » 14 feb 2013, 18:52

Richardt. schreef:Naja, voor die paar uurtjes per week is dat wel the way to go natuurlijk.

Gewoon een goede winkel binnen stappen die voldoende aanbod heeft. Een en ander vergelijken en een tv meenemen.

Zo heb ik/we dat destijds ook gedaan voor een TV in de keuken. Budget enigszins vastgesteld, formaat enigszins vastgesteld, vastgesteld dat het wel een enigszins redelijk merk moest zijn en gekeken wat het aanbod was.
Binnen een uur een Samsung LED van 55cm uitgezocht en meegenomen, prima ding.

Voor mensen die er relatief weinig om geven maakt het toch allemaal niet heel veel uit en goed zijn de meeste TV's toch wel (met alle respect ;))
Da's ook niet groot. :P

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39794
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Arthur » 15 feb 2013, 06:14

55cm is voor in de keuken groot zat :)
Heb nu in de woonkamer een 55" staan. Een Sony KDL55HX850. Is m'n eerste platte TV en bevalt me goed al heb ik geen referentie :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door GTRene » 15 feb 2013, 11:33

ff opgezocht die Sony, wow, gaaf ding zeg.

heb al een aantal jaar ook een Sony, bevalt goed. doch als ie ooit stuk gaat dan ook iets groter omdat sommige films op dat hele brede systeem zitten en dat steeds vaker voorkomt (anders grotere zwarte balken)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Peric » 15 feb 2013, 11:55

Die scherpte/contrastoorlog is nog steeds gaande.
Maar ik heb zelfs mijn TV iets minder scherp afgesteld, want ik vind het helemaal niet lekker kijken zulk scherp beeld.
Hebben meer mensen dat?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26763
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Martijn_bmw » 15 feb 2013, 13:24

waarschijnlijk minder contrast ingesteld?

maar zoals al eerder gemeld beeld is zo persoonlijk... ik ben echt super tevreden met mijn LCD full-HD schem van Philips en vind bijvoorbeeld Samsung weer vaak te onnatuurlijk overkomen terwijl een ander juist weer zweert bij een samsung scherm...

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Max V » 16 feb 2013, 17:04

Bij het kopen van een nieuwe TV is mijn belangrijkste regel:

Koop een Samsung.

Alle andere televisies die ik heb geprobeerd (Panasonic, Sony, LG, Sharp) hebben lousy DLNA-ondersteuning.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door ///Joost » 17 feb 2013, 15:10

Ik heb zelf 2 jaar geleden een Panasonic 42" Plasma Full HD gekocht. Ik wilde perse plasma omdat ik dat beeld veel mooier en 'zachter' vind dan LED of LCD. Misschien dat het tegenwoordig weer wat verbeterd is, dat weet ik niet. Deze Panasonic was toen een van de weinige plasma's die verkrijgbaar waren, aangezien alles naar LED ging. Inputs en outputs boeide me weinig omdat tegenwoordig overal wel genoeg op zit voor het simpel kijken van TV wat ik doe via UPC en een receiver met 5.1.
Maar goed, anderen zweren weer bij LED. Ik zou zoals de meesten hier zeggen bij een goede winkel langsgaan en de beeldschermen vergelijken.

Ik ben er wel achter gekomen dat de sky de limit is. Je kunt makkelijk 5/6 mille uitgeven aan een TV, maar is het je dat waard? Mijn TV was 2 jaar geleden volgens mij 500 Euro en ik ben er echt supertevreden mee.

Als wandsteun had ik op Amazon.de een witmerk steun besteld van 20 euro. Daar kun je een tank aan hangen en het ding komt niet los (wel Fisher pluggen en schroeven los gekocht bij de bouwmarkt voor de zekerheid). Een Vogel steun van 60+ euro is echt niet nodig, tenzij je wil dat ie ruim kantel/draaibaar is.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10427
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door tomgtr » 17 feb 2013, 17:20

///Joost schreef:Ik heb zelf 2 jaar geleden een Panasonic 42" Plasma Full HD gekocht. Ik wilde perse plasma omdat ik dat beeld veel mooier en 'zachter' vind dan LED of LCD. Misschien dat het tegenwoordig weer wat verbeterd is, dat weet ik niet. Deze Panasonic was toen een van de weinige plasma's die verkrijgbaar waren, aangezien alles naar LED ging. Inputs en outputs boeide me weinig omdat tegenwoordig overal wel genoeg op zit voor het simpel kijken van TV wat ik doe via UPC en een receiver met 5.1.
Maar goed, anderen zweren weer bij LED. Ik zou zoals de meesten hier zeggen bij een goede winkel langsgaan en de beeldschermen vergelijken.

Ik ben er wel achter gekomen dat de sky de limit is. Je kunt makkelijk 5/6 mille uitgeven aan een TV, maar is het je dat waard? Mijn TV was 2 jaar geleden volgens mij 500 Euro en ik ben er echt supertevreden mee.

Als wandsteun had ik op Amazon.de een witmerk steun besteld van 20 euro. Daar kun je een tank aan hangen en het ding komt niet los (wel Fisher pluggen en schroeven los gekocht bij de bouwmarkt voor de zekerheid). Een Vogel steun van 60+ euro is echt niet nodig, tenzij je wil dat ie ruim kantel/draaibaar is.
Helemaal mee eens! Ik kan ook secht wennen aan de scherpte van LED tv's Heb ook Panasonic plasma sinds een jaar of zo. Bevalt prima.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Downforce Hans » 18 feb 2013, 17:31

Sinds ik mijn plasma heb kan de kachel een stukje lager, ding geeft best warmte :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1326
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Fedmas » 18 feb 2013, 17:37

Let er ook op, mocht je hem in een meubel/kast zetten, dat dat PAST! M'n ouders hebben een keer gehad dat de TV geleverd werd en doodleuk te groot was voor de kast.. Tsja, niet echt praktisch.

Ook, ga voor digitale TV. Analoog blijft er 'niet' uit zien, hoe goed je TV ook is. Digitale (HD) TV met een decoder met HDMI (!) kabel, of een adapter direct in de TV. (Decoder apart geeft mogelijkheid tot apart opnemen en beeld pauzeren ed.)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Downforce Hans » 18 feb 2013, 17:55

Mocht je de tv ophalen bij de winkel kijk dan ook eerst even of hij in je auto past.... :lol:

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1326
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Fedmas » 18 feb 2013, 17:57

Downforce Hans schreef:Mocht je de tv ophalen bij de winkel kijk dan ook eerst even of hij in je auto past.... :lol:
Gewoon lekker laten bezorgen door de winkel (GEEN PostNL, die gaan er niet zachtzinnig mee om). Bij ons zouden ze 'm zelfs gewoon netjes installeren.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door romo » 14 mar 2013, 21:12

And now for something completely different;


Afbeelding


http://www.telegraaf.nl/digitaal/213865 ... DTV__.html

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door GTRene » 14 mar 2013, 22:00

zow...apart...mag wat kosten denk :D

Tom
Berichten: 21743
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Tom » 14 mar 2013, 23:45

Erg vet alleen vind ik dat ambilight altijd zo ontzettend pauper.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, vigilante en 0 gasten