STCC super onboard actie

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Reind

STCC super onboard actie

Bericht door Reind » 20 mei 2011, 20:28

STCC = Gaaf

Team Flashengeering zet twee BMW 320si toerwagens in het STCC. Van de races maken ze hele gave onboard compilaties. Op hun kanaal staan er tig en zijn allemaal de moeite waard. De bumpers vliegen je om de oren en ze proppen hem overal tussen. Toerwagenracen op en top. :df:

Zomaar twee filmpjes, Enjoy

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MoFcWgvb ... ideo_title[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zJAPM_vw ... ideo_title[/youtube]

Chris van S.

Re: STCC super onboard actie

Bericht door Chris van S. » 20 mei 2011, 21:18

*wrijft even in zijn ogen*

Rijden deze gasten echt met pook?? :shock:
Wat mij betreft zijn het daarom alleen al helden! :df: :banaan:

Luco

Bericht door Luco » 20 mei 2011, 21:34

Sorry hoor, maar iemand voor de bocht en na de bocht gewoon 4 a 5 keer gewoon op zijn achterkant rammen heeft niks, maar dan ook niks met racen te maken.

Reind

Bericht door Reind » 21 mei 2011, 10:12

Ik vind het lijken op de competitie van weleer, de BTCC in de jaren 90. En het gaat er idd flink aan toe maar 15 jaar geleden was dat normale koek. Enorme budgetten, hele goeie rijders en extreme prestatiedrang. Dan krijg je dit, en ik vind het geweldig om naar te kijken. Het lijkt soms wel een kartwedsrijd.

En nu zitten we in het HD tijdperk waardoor ze alles in perfecte kwaliteit kunnen weergeven. Het enige wat nog mist is het commenteer van Mr. Walker.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 21 mei 2011, 12:25

Contact maken met als resultaat dat iemand, bedoeld of onbedoeld, met of zonder opzet, de race uitgebeukt is heeft niets met racen te maken. Zo close racen dat je afentoe wat op de remmerij van je voorganger leunt: dikke prima! If you ain't rubbin', you ain't racin'! :df:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 mei 2011, 16:11

Gave video's
Chris van S. schreef:*wrijft even in zijn ogen*

Rijden deze gasten echt met pook?? :shock:
Wat mij betreft zijn het daarom alleen al helden! :df: :banaan:
Yep maar wel met dogbox, dwz even het gas liften en dan in de volgende versnelling rammen, ze hoeven niet te koppelen. Wel met terugschakelen.

In de WTCC rijden ze daar ook mee, behalve Zanardi die reed met sequencieel.

Luco

Bericht door Luco » 21 mei 2011, 16:32

WTCC rijden ze tegenwoordig allemaal sequentieel.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 mei 2011, 16:53

Zou kunnen Luco. Vorig jaar mocht alleen Zanardi het, volgens mij was er iets met de homologatie van die bak. Vervolgens gingen ze er ineens allemaal mee rijden en werden daarop gediskwalificeerd.

Het mocht wel altijd al alleen kregen ze dan standaard 30 KG extra gewicht mee. Ze waren dus aan het proberen wel sequencieel maar niet die 30 KG :mrgreen:

Reind

Bericht door Reind » 21 mei 2011, 21:07

In 2011 rijden ze in het STCC ook met seq bak. De BMWtjes igg.

Kopietje WTCC dus.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 mei 2011, 21:11

Zal wel zelfde regelement zijn.

BTCC STCC etc etc zijn allemaal afgeleid van het S2000 toerwagenregelement, dus WTCC.

Enkel de bandenkeuze wil nog wel eens verschillen, WTCC is Yokohama en BTCC bijvoorbeeld rijd op Dunlop, STCC weer Yokohama.

Hielke

Bericht door Hielke » 21 mei 2011, 22:27

De twee rijders in de filmpjes hebben wel heel veel tikjes nodig om er voorbij te komen. Vind ze op deze manier geen toppers.

Reind

Bericht door Reind » 22 mei 2011, 09:53

Een van de rijders word ook wel Jan "flash" Nilsson genoemd. Persoonlijk vind ik hem een arrogante rijstijl hebben wat hem meer plekken kost dan oplevert.

In 2011 rijd Colin Turkington in een van BMW's. Deze rijder presteerde erg goed in het WTCC en vind ik een super goede rijder.

Is het jullie trouwens opgevallen hoe extreem veel camber die volvo's achter hebben. Dat kan toch niet goed zijn.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 mei 2011, 10:48

Ja verhip zeg, dat is behoorlijk extreem. Zoiets nog nooit bij een FWD gezien.

Auto's liggen wel goed maar door dat camber hebben ze met de achterkant al meerdere keren in zijkanten en bamden van andere rijders gehapt. Heel vreemd.

Luco

Bericht door Luco » 23 mei 2011, 20:00

spykerboy schreef:ziet er leuk uit! weet nog laatst las ik in de quest een interview van Jan Lammers. en daar stond ook dat ze dat vroeger veel deden om de voorganger een iets meer remweg te geven en uit balans brengen zodat je binnendoor kon. maar dat het tegenwoordig niet meer gebeurt omdat het eigenlijk niet mag en nu alles kunnen zien met die onboard camera's.... deze jongens schijnen daar schijt aan te hebben :banaan:
Spykerboy, als je alleen iets leest zonder ook maar de achtergrond te kennen :sealed:
Toen reed Jan Lammers cupklasses, en inderdaad soms werd er een heel klein duwtje gegeven om binnendoor te kunnen, op deze beelden zie je een stel haantjes die ten koste van alles (desnoods gewoon er middenop rossen) een plaats op willen schuiven.

Het ziet er sensationeel uit, maar dit heeft niks met racen te maken, zet deze jongens in een open wiel klasse en ze maken geen van allen een ronde vol

PD power

Bericht door PD power » 23 mei 2011, 20:15

Pennucciracing Luco schreef:
spykerboy schreef:ziet er leuk uit! weet nog laatst las ik in de quest een interview van Jan Lammers. en daar stond ook dat ze dat vroeger veel deden om de voorganger een iets meer remweg te geven en uit balans brengen zodat je binnendoor kon. maar dat het tegenwoordig niet meer gebeurt omdat het eigenlijk niet mag en nu alles kunnen zien met die onboard camera's.... deze jongens schijnen daar schijt aan te hebben :banaan:
Spykerboy, als je alleen iets leest zonder ook maar de achtergrond te kennen :sealed:
Toen reed Jan Lammers cupklasses, en inderdaad soms werd er een heel klein duwtje gegeven om binnendoor te kunnen, op deze beelden zie je een stel haantjes die ten koste van alles (desnoods gewoon er middenop rossen) een plaats op willen schuiven.

Het ziet er sensationeel uit, maar dit heeft niks met racen te maken, zet deze jongens in een open wiel klasse en ze maken geen van allen een ronde vol
Idd Luco, een klein tikje in het heetst van de strijd kan gebeuren, maar doelbewust drukken is not done.

Reind

Bericht door Reind » 20 jun 2011, 21:00

Ik blijf het een mooie klasse vinden. Meer type auto´s dan in het WTCC en behoorlijke competitie. Deze baan is een beetje stop and go maar in de regen wel vet.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=36gzeFOe ... ture=feedu[/youtube]

BrianV

Bericht door BrianV » 21 jun 2011, 10:13

Heerlijke beelden ondanks dat het 'niks' met racen te maken heeft vind ik dit VEEL leuker dan dat klinische gebeuren.
Dit zijn races waarvoor ik wel mijn wekker zet zoals je eerst had in de DTM, stop met vertroetelen van racers en laten echte mannen ons vermaken :crazy:

Luc B

Bericht door Luc B » 26 jun 2011, 13:08

In het heetst van de strijd hier en daar wat duwen oké , maar je ziet zelfs dat ze PIT manouvres maken , af van achteraan het veld aan komen, en wel remmen op de voorganger.

Een inhaalactie zonder (of minimaal ) contact heeft zoveel meer met racen te maken als domweg elkaar eraf duwen. Beetje paint-swappen is gaaf om te zien , maar niet de ander moedwillig de bandenstapel in drukken of auto naar de kloten rijden.

Joy

Bericht door Joy » 26 jun 2011, 13:19

Bekende baan, deze zit in de Volvo Racegame in samenwerking met Simbin.

Dutch

Bericht door Dutch » 30 jun 2011, 18:54

Geniet er nog maar even van, want dit wordt het laatste jaar met Super 2000-regels. De organisatie wil overstappen op de NGTC-regels van het BTCC, dus allemaal met dezelfde basismotor, maar de teams willen nog veel verder. Die zijn alle toestanden met benzine, diesel, ethanol, FWD en RWD helemaal zat. Die willen 'eerlijk' racen. En dus hebben ze zelf het Franse Solution-F uitgenodigd om een silhouette-auto te bedenken. Eén auto dus, met een verschillende carrosserie per merk. Als de organisatie dat voorstel niet overneemt, stappen de teams eruit.

Tja. STCC was het laatste 'echte' toerwagenkampioenschap in Europa, maar dat houdt dus ook op.

Wat vinden jullie? Willen jullie echte toerwagens uit de showroom die zijn geprepareerd voor racen? Met alle verschillen van dien? Of is een BMW-logo op een silhouette genoeg om BMW te onderscheiden van Volvo en Seat?

Goed, de toerwagenkampioenschappen waren om marketingredenen - om het spannend te houden dus - al flink wat aan het goochelen met strafgewichten en extra restricties dan wel extra regelruimte afhankelijk van aandrijfconcept en brandstof. Eerlijk was het toch al niet. Maar straks zegt een zege van een BMW op zondag echt 0 procent over de kwaliteit van de auto die op maandag in de showroom staat.

Ik zou er niet intrappen, dus zulk soort marketing-via-de-autosport is aan mij niet besteed. Of is spektakel het enige dat telt?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 01 jul 2011, 13:11

GEWELDIG!!!

Dit is pas racen! Gewoon alles of niks en als je er voorbij wilt, dan moet je er maar voor knokken.
Super om naar te kijken.

Lijkt wel autocross maar dan op een circuit.

:crazy:

Luco

Bericht door Luco » 01 jul 2011, 14:21

Ga dan lekker autocrossen :kikker:
Mooi om te zien misschien, als je van beuken en rammen houdt, maar ik zeg het nogmaals, het heeft niks met racen te maken.
Racen is namelijk geen contactsport.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 01 jul 2011, 16:36

:tong:

gabbermaikel

Bericht door gabbermaikel » 01 jul 2011, 20:05

rammen kun je gewoon in emmen doen op de bangerbaan(of in belgie op warneton of in engeland) Maar ik vind dat niet op het circuit kunnen, het gaat daar veel te hard voor. En als ze dan weer crashen en iemand gaat er door dood ofzo dan heb je meteen weer een boel gezeur van boomknuffelaars en ook moeten er dan weer meer veiligheids dingen in.
Dus rammen zoals zei daar doen vind ik niet bij deze snelheden passen.

En over het silhouette verhaal, dan moeten ze er ook geen andere body op zetten maar gewoon een groot bmw logo op de zijkant om een bmw aan te duiden.
Ik vind dat je gewoon verschillende auto's moet hebben maar wel allemaal max 2 liter en dan gewoon allemaal zonder turbo of allemaal met(en dus geen onderscheid maken tussen diesel benzine en ethanol). En of ze nu met een 4 cilinder of met een v8 komen moet in mijn ogen ook niet uitmaken, daar zitten namelijk ook weer nadelen aan.
En dan krijg je alsnog wel spannende racen, want halverwege de 90er jaren was het volgens mij toch wel super leuk om te zien, en toen waren het ook allemaal verschillende auto's. En dan heb je dus dat sommige auto's een enorm voordeel op het rechte stuk hebben, en anderen juist weer in de bochten, en weer een andere auto heeft het voordeel dat hij minder banden slijtage heeft en daardoor zachter rubber kan gebruiken ofzo.
Als je allemaal dezelfde auto's wil zien dan kun je wel naar iets als de suzuki swift cup kijken ofzo.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jul 2011, 15:34

Dit is toch geen rammen.

Gewoon een zetje, maakt het allemaal wat leuker om te zien.

Plaats reactie