Ten aanzien van het veiligheidsreglement heeft de organisatie een compromi moeten zoeken tussen veilighied en laagdrempeligheid, waarbij 2011 als een overgangsjaar wordt beschouwd. Persoonlijk vindt ik dat de deelnemer ook zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen los van het reglement. Ik rijd dus ook niet zonder kooi en racestoel.Bert ///M3 schreef:Idd nogal een apart regelement als je het mij vraagt. Lijkt sowieso alsof ze gewoon het DHRA dragracing regelement over genomen hebben?
Pro Street, zouden vrij standaard auto's moeten zijn. Maar wel 4 punts gordels verplicht, raamnet, cut off, etc. Maar rolkooi hoeft niet, stoel maakt ook niet uit als hij er maar netjes uit ziet
Super Pro Street minimaal 5 punts gordels en kooi maar nog geen woord over stoel.
Kom je terug op het punt brandvrije kleding, hoeft dus volgens jullie niet in pro street maar als het zooitje wel fikt dan kom je er dus slechter uit door je window nets etc en dan heb je dat spul juist nodig, ook even geholpen door het punt dat de standaard bekleding meestal genoeg brandbare stoffen heeft. Daarbija waar wou je zo'n windownet knap monteren als je geen kooi hebt, als je deur er even uit gereden word oid en dat window net zit aan je normale bekleding vast dan bied dat ook niet veel weerstand.
Ga dan eens met iemand van de KNAF/DNRT oid praten die wel in de circuitracerij zit.
Of zeg bijvoorbeeld Extreme/super pro gewoon een auto met KNAF spec veiligheidsmateriaal en de straatklassen gewoon straatauto's
Opmerking inzake het raamnetje verwijs ik naar mijn volgende post.