Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 11 feb 2011, 01:54

Eindelijk is het weer zover ....

Maar eerst wat voorgeschiedenis .

Vroeger als kind werd me door mijn ouders alles verboden op 2 wielen wat gemotoriseerd was .
Dit daar mijn vader toen ik zes jaar was een erg zwaar moto-ongeval gehad heeft waardoor hij bijna het leven moest laten .
Na 7 maanden ziekenhuis en jaren achterna behandelingen was dit dus een taboethema .

Hierdoor en met respect ervoor heb ik steeds kunnen leven tot de drang te groot was en ik dus halverwege jaren 90 (ik was toen al 28) toch mijn eerste moto aanschafte .
Omdat het mijn eerste moto was en ik dus eerst voorzichtig wilde leren rijden schafte ik me een Suzuki Enduro aan . Een 250cc die geboord was naar 300cc . Daar ik in de buiten woonde kon ik er lekker mee tussen de velden en bossen toeren .

Afbeelding

Na een paar jaren wilde ik voor het echte werk gaan en kocht me een Kawasaki GPZ 600 van '88

Afbeelding

Doch dit was het niet en werd al vrij snel vervangen door een Yamaha FZR1000 Genesis van '88.
Hier heb ik jaren op gereden en erg veel kilometers gemaakt tot een zatlap me dag voor kerstmis van de weg maaide .

Afbeelding

Daarna kwam er een Kawasaki ZZR 600 '94 van een maat van me uit Duitsland . Deze machine was" voll offen" en oa voorzien van een Dynojetkit , open filter en carbon uitlaten . Goed voor 140pk .
Doch toen ik niet meer alleen was en met tweeën ik zitproblemen kreeg (moto was te klein) heb ik die een paar jaar later verkocht

Afbeelding

Met nog steeds heimwee naar de FZR en daar een 1000 groter is kwam ik terecht op een FZR Exxup van '90 . Deze was geprepareerd door mijn motogarage (die veel doet met circuitmoto's) en dat ding had behoorlijk vermogen .

Afbeelding

Doch door familiale omstandigheden en een druk beroepsleven kwam erop rijden er niet meer van . Ook bijna al mijn motovrienden hadden hun bike verkocht (getrouwd , kindjes etc) en alleen rijden was niets voor mij . Als ik vrij was , was mijn zoontje er ook en die kon ik beter meenemen op uitstapjes in de Porsche dan achterop een moto :twisted: :wink:
Er werd dus nog maar tussen 200 en 500km per jaar op gereden .
Te zot dus om te houden daar door de jonge leeftijd van mijn zoon er de eerste jaren geen verandering in zou komen . Die werd dus verkocht in 2005.

Ik heb dan wel nog een moto gekocht die eigenlijk enkel diende als meubel voor in mijn zaak en op een heel klein testritje na nooit op gereden werd . Een tot dragster verbouwde BMW R65 '80 .
Deze is nu pas verkocht en moet nog door de nieuwe eigenaar afgehaald worden (heb die 10 jaar in mijn bezit gehad waarvan de laatste 3 jaren gestald bij een kennis na stopzetting zaak en mijn verhuis )

Afbeelding

Daar er nu weer vele van mijn vrienden een moto aangeschaft hebben en de microbe al langer in me woekerde was ik de laatste twee jaar op zoek naar een nieuwe moto . Niet intensief , maar ik hield de markt toch vrij regelmatig in het oog .
Na een paar bezichtigingen , testritjes etc waar telkens wel iets was (moto niet zoals beschreven , slecht gevoel , onduidelijke historie , achterstallig onderhoud ) is het er vandaag dan toch van gekomen .

Ik heb me na zes jaar motoloos geweest te zijn , een Triumph 955i Sprint RS aangeschaft van 2001 met 23.000km . Volledige onderhoudshistoriek , perfecte moto maniacaal onderhouden van een nu 54 jarige man die de moto 5 jaar geleden aangeschaft had (toen 8000km) en nu voor een Bonville gaat. (past beter bij zijn leeftijd zegt hij)

Zondag aanstaande wordt de moto hier afgeleverd en kan ik dan of maandag fotootjes maken en hier plaatsen .
Deze foto heeft hij me alvast als voorsmaakje opgestuurd

Afbeelding

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door steve smith » 11 feb 2011, 03:52

Heb niks met brommers, maar wel met het geluid van die driepitter! :love: :love: :love: :love: Zou er bijna voor op de motor stappen! Er kwam vroeger jarenlang vrijwel elke nacht een man uit een naburig dorp langsrijden op weg terug van z'n nachtdienst op z'n Tiger. Rustig door het dorp, en precies achter het huis van m'n ouders hield de bebouwde kom op en ging de kraan open. Muziek :love:

Mooie fiets, ik hoop dat ze bevalt!

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door Roy » 11 feb 2011, 09:17

Gefeliciteerd met de mooie Sprint RS! Ik heb altijd een beetje een zwak voor gele motoren, dus ik vind deze sowieso al mooi :mrgreen: Je hebt nog nooit een 3 cilinder in bezit gehad zo te zien, ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord die het niks vond.

Wanneer je hem hebt wel even meer foto's plaatsen he? Altijd leuk :)

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 11 feb 2011, 13:52

Ik heb idd nog nooit een driecilinder moto gehad ., maar daar ter plaatse draaide deze supersmooth .
Driecilinders zijn gekend om hun degelijkheid .
En een maat van me heeft een viertal jaar geleden ook een Triumph gekocht en is er tot op heden nog erg tevreden van .
Ik heb destijds bij de aankoop de moto mogen proefrijden daar hij nog geen rijbewijs had en deze bolde verbazend goed .
Welk type het is moet ik even navragen .
Ik was eigenlijk nu op zoek naar een leuke tourmoto voor in de vrije tijd wat te genieten .
Een racer moest voor mij niet meer .
Seen this , done that :wink:
Deze moto heeft betrekkelijk weinig vermogen (110pk) maar dat is voldoende .
Wil ik vlammen pak ik de Porsche wel :D
Ik had ook nog andere moto's op het oog doch deze heeft me zo overtuigd dat die het geworden is .
De SV1000 trok me ook aan . Temeer daar deze maar 6 jaar oud was en maar 16000km had .
Doch de verkoper stelt wel iets te koop doch reageert op geen enkele wijze op mijn vraag de moto te komen bezichtigen . Daar had ik nochthans zin in . Lekkere tweecilinder . Zelfde blok als de TL1000 en samen met carbonpijpen heeft dat een heerlijke sound. Echt de Ducatisound .

Afbeelding

De Harley had ik ook graag gehad (ik heb mezelf jaren geleden voorgenomen voor mijn 45ste een Harley te hebben gehad) doch daar er een enkel zadel opzit waardoor mijn vriendin niet meekon heeft me doen afhaken .

Afbeelding

Zondag wordt ze om 14u hier gebracht . Helaas moet ik daarna op bezoek en kom pas later 's avonds terug . De fotootjes zullen dus voor maandag worden .

Even nog een leuke link over de moto gevonden op het net

KLIKKERDEKLIK

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22265
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door Niels » 11 feb 2011, 15:11

Gefeliciteerd nogmaals :thumbup: 110pk is genoeg om te vlammen hoor :wink:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door frank de jonge » 12 feb 2011, 23:07

Gefeliciteerd met die mooie machine!

Die dingen gaan echt goed van de plek en zijn ook gek op bochten :banaan:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 13 feb 2011, 22:33

Deze namiddag is ze dan hier afgeleverd .
De man overhandigde me de sleutels met pijn in zijn hart .
Zijn laatste ritje op deze moto die hij toch vijf jaar heeft gekoesterd .
Alle facturen van onderhoud zijn me mede overhandigd alsook een CD-rom met de onderhoudshistoriek en manual voor deze moto .
Helaas moest hij in zijn Triumph motopak naast zijn vrouwlief terug met de Mondeo naar huis .

Morgen eerst eens een ritje in de buurt maken bij droog weer en dan een poetsbeurt à la moi geven :wink:
Ik weet morgen weer wat te doen :banaan:

Hier wat fotootjes van mijn nieuwe juweeltje op de koer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik voel me weer een gelukkige en fier man :P

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22265
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door Niels » 13 feb 2011, 22:48

Mooie drie cilinder VFR tegenhanger lijkt me :df:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 13 feb 2011, 23:05

Wordt ook in alle tests (en ik heb er veel gelezen :wink: ) zo omschreven .
"Het Engelse antwoord op de Japanse VFR"

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door frank de jonge » 14 feb 2011, 08:45

Mooie machine 8)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door Roy » 14 feb 2011, 09:12

Ik vind het best een tof ding hoor! Je ziet ze ook niet veel, meestal de ST.

Ga je veel lol mee beleven! 8)

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 14 feb 2011, 18:22

In de vroege namiddag een eerste rondje gaan rijden .
Het regende welliswaar , maar kon zeker de pret niet bederven .
Na zes jaar geen moto meer gereden te hebben wil ik het toch de eerste maanden effe rustigaan doen om zo terug gewoon te worden aan een moto (lees handeling , bochten etc)
Hoe kon ik dit plezier zes jaar lang missen ?
Koppel en trekkracht is er zover ik aan de kraan gedraaid heb voldoende . Afremmen op het blok gaat bruusker dan bij een viercilinder .
Maar ze loopt echt heerlijk .
Na het ritje eens grondig gepoetst en weer een paar fotootjes genomen :bag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En idd je komt veel meer ST's tegen als RS-en . De vorige eigenaar deelde me mee dat de ST in meer verschilt dan een RS als de cardinage (wat ik veronderstelde) .
Oa de stand van de voorvork zou heel anders zijn waardoor een RS beter op handeling zou zijn en een ST meer een cruiser .

Vrijdag even langs Duitsland gaan om bij "Louis" wat inkopen te doen (voor mezelf , het vrouwtje en eventueel de moto)

Wordt vervolgd :wink:

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door jarno trulli » 14 feb 2011, 23:42

mooi ding hoor, ik heb hetzelfde blok in mijn speed-triple. Lekker geluid he. Heb jij toevallig al de toerenbegrenzer aangetikt? Was gister een rondje aan het rijden en was ff aan het sprinten tegen een maatje van me met een SV en keek op een gegeven moment op de teller en die stond al boven de 11K te wijzen? Heb het idee dat daar iets niet klopt. Redlin begint al bij de 9,5 namelijk.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door Roy » 15 feb 2011, 08:59

Limieten voor jouw Speed Triple zouden als het goed is 9600, 9650 en 9700 toeren moeten zijn...

zou je dus wel even moeten laten nakijken...

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 27 feb 2011, 23:07

Vandaag effe een toertje gemaakt met de moto .
Het was fris en veel wind maar droog .
Om even over de toeren te hebben .
Ik heb in vierde even doorgetrokken om de bgrenzer op te zoeken .
Deze zat aan 10.400 O/min
Ook eventjes tot 202km/u doorgetrokken wat behoorlijk vlot ging met deze machine .
Nog even langs mijn maat geweest die dit weekend zijn racelicentie behaalde op Zolder .

Even een fotootje gemaakt van de 2 "RS-en" :twisted:

Afbeelding

Eigenlijk 3 daar naast Bruno zijn Porsche stond nog een Audi RS4

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 09 mar 2011, 23:44

In het weekend een toertje gemaakt met een maat van me die dit fotootje gemaakt heeft

Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door frank de jonge » 10 mar 2011, 00:02

Mooie plaat geworden joh!

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door Roy » 10 mar 2011, 08:59

Leuk man. Bevalt wel zeker tot nu toe? :banaan:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 10 mar 2011, 11:57

Rijdt idd schitterend .
Ik doe het wel rustigaan .
Na zes jaar geen moto meer gereden te hebben en deze erg landelijke baantjes (vol betonplaten , zand en steentjes) is het even voorzichtig zijn en terug wennen aan een tweewieler .
Ik heb mijn maat ook even laten rijden (en ik op de zijne).
Hij heeft een ZXR750
Na het teststukje wilde hij de mijne niet meer terug geven .
Hij is enorm onder de indruk van de Triumph en is nu ook op zoek naar eentje .
Als iemand een goede ZXR750 van '97 voor een leuk prijsje zoekt :twisted: :wink:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door Roy » 10 mar 2011, 14:31

Toch is dat wel grappig hoor, ik heb al zo veel mensen gehoord die gek van de 3 cilinders zijn geworden na erop te hebben gereden (waaronder ik overigens). Super fietsen :thumbup:

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België
Contacteer:

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door 911-lover » 11 mar 2011, 01:59

Hij heeft het ook over de zithouding , handeling van de moto algemeen en vooral in bochten , remmen ...
Ook over de mooie loop en rijcultuur in de lage toeren wat idd typisch is aan de driecilinder .
De zijne is in lage toeren erg nerveus en happig / schokkerig
Het hele totaalpakket dus .

GlennN
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 apr 2009, 20:40

Re: Triumph 955i Sprint RS (911-lover)

Bericht door GlennN » 11 mar 2011, 22:35

Geniet van je topic man, lijkt sterk op mijn moto.
mijn Daytona t595 gaat volgend week voor zijn 70000km! beurt en rijdt nog superlekker...
Het triple blok is werkelijk top gebouwd, de versies vanaf 98 bulletproof.
En de volgende word er weer eentje een centennial denk ik.

Keep it safe!

gr, G

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten