WSBK 2011

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

WSBK 2011

Bericht door Roy » 28 jan 2011, 10:33

Hier komt alles te staan over de World Superbikes, seizoen 2011.

Afbeelding




Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roy op 07 feb 2011, 23:20, 4 keer totaal gewijzigd.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 29 jan 2011, 17:12

Teams/coureurs overzicht heb ik af, staat nu in de openingspost.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: WSBK 2011

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2011, 19:42

:thumbup:

Mooi overzicht, wordt ook een mooi seizoen denk ik. Die Ten Kate Honda's zijn echt helemaal geweldig, met de Castrol livery. :)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 29 jan 2011, 23:07

Die hebben inderdaad een prachtige livery.

Kalender is nu ook klaar en toegevoegd aan de openingspost.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 29 jan 2011, 23:25

FIM spreekt publiekelijk steun uit voor WK Superbike

Er leken wat strubbelingen te zijn tussen het WK Superbike en de FIM nu het MotoGP wereldkampioenschap steeds dichter bij de productiemotoren in de buurt komt maar de FIM spreekt nu publiekelijk haar steun uit voor het WK Superbike.

De komst van de Moto2 klasse, waarin met 600cc motoren geracet wordt, zorgde voor de nodige kritiek aan de kant van WK Superbike organisator Infront aangezien zij met het WK Supersport al een 600cc klasse hebben en de Moto2 toch wel erg veel op dat WK Supersport ging lijken. Uiteindelijk werd er door Dorna een klein beetje water bij de wijn gedaan in de vorm van speciaal voor deze Moto2 klasse ontwikkelde 600cc motoren van maar een fabrikant.

Daarna kwam ook nog eens het nieuws dat vanaf 2012 de MotoGP motoren met een op productiemotoren gebaseerd 1000cc motorblok mogen gaan rijden waardoor het er een beetje op leek dat de FIM wel oog had voor Dorna maar niet voor Infront.

De FIM komt nu, na een ‘top level meeting’ tussen de FIM en Superbike organisator Infront, met een openlijke steunbetuiging aan het door Infront georganiseerde WK Superbike. De FIM benadrukte daarbij dat het WK Superbike het enige WK is voor productiemotoren en dat dit unieke, en de populariteit bij de fans, er voor zorgen dat het WK Superbike voor de FIM een belangrijke troef is alsmede een waardevol bezit is voor Infront. De serie voldoet verder aan de duidelijke behoefte in de markt omdat er geracet wordt met motoren die door miljoenen gepassioneerde motorfans over de hele wereld gebruikt worden.

Tijdens de bespreking waren de aanwezigen het eens over het hoge potentieel van het WK Superbike – voluit FIM Superbike World Championship – en beide partijen zijn volledig toegewijd aan de toekomstige ontwikkeling van de serie. Het doel is het versterken van het profiel van deze competitie en een unieke positie binnen de portefeuille van de door de FIM gesanctioneerde topseries.

“In de afgelopen drie jaar heeft Infront de nodige moeite gedaan om deze serie te promoten en op bepaalde punten te verbeteren zoals de merkpositionering, de televisie uitzendingen, de marketing en de interactie tussen fans. Wij waarderen ten zeerste deze belangrijke bijdrage en de uitgebreide know-how van de Infront Group en we zullen nauw samenwerken bij het waarborgen van een succesvolle toekomst voor dit kampioenschap,”aldus FIM voorzitter Vito Ippolito.

“Deze bespreking was zeer waardevol en de versterking van onze gezamenlijke inzet is een duidelijk teken voor de sport zelf en voor alle belanghebbende in het FIM Superbike World Championship met inbegrip van fabrikanten, sponsors, media en de circuits,” vertelde Infront directeur Philippe Blatter. “Samen met de FIM zullen we werken aan de verdere ontwikkeling van de unieke identiteit van het Superbike en er voor zorgen dat het een sterke positie binnen de motorsport zal houden. Het hoger aantal tv kijkers in 2010 en de groeiende populariteit onder de fans laat duidelijk het potentieel van deze competitie zien. We zijn bereid om verder te investeren in ons bezit door het creëren van meer toegevoegde waarde voor de commerciële partners en meer spanning voor de fans.”

bron:racesport.nl

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: WSBK 2011

Bericht door indobesar » 30 jan 2011, 02:19

Geen Ducs meer? Dacht dat oa. Haga op de Duc reed...

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 30 jan 2011, 10:08

Vorig jaar ja... dit jaar hebben ze zich teruggetrokken uit de WSBK.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: WSBK 2011

Bericht door Ruud » 30 jan 2011, 10:48

Er rijden nog wel een paar klanten-machines rond.

Ben benieuwd, vooral naar Melandri en Haga.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 30 jan 2011, 10:58

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar Badovini, kijken of die op de S1000RR in de WSBK net zo goed gaat als in de WSTK.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: WSBK 2011

Bericht door wjn » 30 jan 2011, 13:51

Guintoli & Smrz rijden op Ducati's.

Ik geef Aprillia weer de beste kans, het blijft de beste stuurmotor, hoewel ze bij BMW met Haslam wel een goede rijder hebben die ook wel kan winnen.

En Kawa als zeer onbekende nieuwe partij, hopelijk hebben ze het op het circuit nu beter voor elkaar als vroeger.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 07 feb 2011, 09:22

Even een update met de belangrijkste/leukste nieuwsberichten. Ik ga niet elke keer de testverslagen van elk team posten, dat is nou ook weer niet zo boeiend.
Pedercini: Geen Talmacsi maar Aitchison
Het Pedercini team heeft een beslissing genomen ten aanzien van de tweede rijder in het World Superbike team, de keuze is hierbij gevallen op de Australiër Mark Aitchison.

Afbeelding

Tijdens een medio januari gehouden Kawasaki test in Maleisië had het Pedercini team nog Gabor Talmacsi meegenomen waarbij de Hongaarse voormalig GP rijder kon kijken of het rijden met een Superbike hem wel zou bevallen. Na de test moest Talmacsi nog nadenken maar blijkbaar is de keuze niet gevallen op het rijden in het WK Superbike want het Pedercini team maakt nu bekend dat ze de 27 jarige Australiër Mark Aitchison hebben aangetrokken als teamgenoot van Roberto Rolfo.

Aitchison is geen onbekende van het World Superbike paddock. De Australiër maakte furore in het 2007 Superstock 1000 kampioenschap. Na in zijn debuutseizoen vijfde te zijn geworden maakte Aitchison de overstap naar het WK Supersport waar hij eerst voor Triumph en later voor Althea Honda zou rijden. In 2009 stond Aitchison voor het eerst op een Supersport podium en werd achtste in de eindstand. Zijn contract met Althea werd echter niet verlengd en Aitchison zat vorig jaar in principe dan ook zonder team totdat hij de laatste vier races voor Kuja Racing uit mocht komen.

Het is de bedoeling dat Aitchison tijdens de volgende official test op Phillip Island voor het eerst met de ZX-10R zal gaan testen om vervolgens een paar dagen later zijn eerste race in het WK Superbike zal rijden.

“Zeggen dat ik enthousiast ben over het voor mij liggende seizoen zal een enorm understatement zijn. Racen in het WK Superbike is altijd al een droom van me geweest en dat ik daar nu mag gaan racen met een team dat al zo’n lange geschiedenis in het WK Superbike heeft is iets waar ik erg trots op ben. Ik wil de Pedercini familie dan ook bedanken voor deze mooie kans en ik kijk er naar uit om ze te belonen met al mijn motivatie en toewijding,” verteld Aitchison. “In Phillip Island zal ik voor het eerst rijden en racen met de motor, het zal dus niet makkelijk gaan worden maar het is een lang seizoen. Het nieuwe Kawasaki pakket ziet er geweldig uit, de motor is relatief gezien niet eens zo veel groter dan een 600cc motor en ik weet zeker dat, nadat ik een paar ronden gereden heb, mijn monteurs en ik een veel duidelijker beeld zullen hebben voor wat betreft de ontwikkeling van de motor en hoeveel het beter zal moeten om onze doelen te bereiken. Ik kijk erg uit naar deze nieuwe uitdaging en ik kijk er in het bijzonder naar uit om weer op Phillip Island te racen.”
bron:racesport.nl
Video: Castrol Honda WSBK team in actie op Portimão

Er viel tijdens de officiële Infront Motorsport test op Portimão een flink hoeveelheid nattigheid maar dat belette het Castrol Honda World Superbike team niet om de liefhebber een kijkje in de keuken van het team te geven.


Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 18 feb 2011, 10:37

Weer even de laatste (interessantste) nieuwsberichten op een rijtje :)
Teampresentatie Supersonic Racing team

Afgelopen weekend werd in de Bobadilla club in het Italiaanse Dalmine het Supersonic Racing team gepresenteerd. Het team zal het komende seizoen met Maxime Berger in het WK Superbike uit gaan komen.

Afbeelding

Een aantal dagen voordat al het materiaal ingekrat en vervolgens naar Australië getransporteerd zal worden hield het Supersonic Racing team in het Italiaanse Dalmine, in de omgeving van Bergamo, haar teampresentatie.

In de Bobadilla club, een hip complex met onder andere een discotheek, werd het team en rijder Maxime Berger aan de pers en het aanwezige publiek gepresenteerd. Onder de aanwezigen waren ook Luca Scassa, die in 2010 voor het team uit kwam maar nu voor ParkinGO Yamaha in het WK Supersport gaat rijden, en Roberto Locatelli.

De nadruk van de avond lag op teameigenaar Danilo Soncini en natuurlijk Berger, die vanuit het Superstock 1000 de overstap naar het WK Superbike maakt. Soncini legde uit dat de keuze op Berger was gevallen omdat hij ervaren maar toch jong is, net als het team.

Voordat de nieuwe kleurstelling werd onthuld bedankte Berger Soncini voor het laten uitkomen van zijn droom om in het WK Superbike te rijden.

“Binnenkort zal ik mijn eerste Superbike race rijden,” zei Berger. “Het is ons doel om in de top tien te komen maar ik zal nog veel moten leren om het volle potentieel van de Ducati te kunnen benutten.”
bron:racesport.nl
Yamaha World Superbike team toont kleuren voor 2011

Het Yamaha World Superbike team heeft de livery onthult waarmee het team het 2011 World Superbike kampioenschap in zal gaan met rookies Eugene Laverty en Marco Melandri.

Afbeelding

Afbeelding

Met nog iets meer dan een week te gaan voor de start van het nieuwe seizoen heeft het Yamaha World Superbike team de kleurstelling waarmee men in het komende seizoen wil gaan rijden onthult. Opvallend is dat hoofdsponsor Sterilgarda is vertrokken en het team het komende seizoen in de eigen bedrijfskleuren zal rijden.

De machines van de uit de MotoGP overgekomen Marco Melandri en de uit het WK Supersport doorgestroomde Eugene Laverty zullen dan ook in het bekende Yamaha blauwe met de bekende ‘speed block’ design gaan rijden.

Het team zal op 21 en 22 februari samen met de andere teams gaan testen op Phillip Island voordat op 25 februari het eerste raceweekend van start gaat met de trainingen voor de races op wederom Phillip Island.
bron:racesport.nl
Stevige crash voor Rea tijdens test op Philip Island

Castrol Honda World Superbike rijder Jonathan Rea is gelukkig ongedeerd gebleven na een stevige crash in de eerste en zeer snelle bocht van het Phillip Island circuit.

Voorafgaand aan de officiële World Superbike test die komende maandag en dinsdag zal worden verreden koos het Castrol Honda World Superbike team met Jonathan Rea en Ruben Xaus, samen met het Hannspree Ten Kate Honda team met Florian Marino en Fabien Foret, alvast twee dagen te gaan testen op het Phillip Island circuit.

Na de slechte weersomstandigheden tijdens de tests in Europa was het op de eerste dag perfect weer om de verloren tijd in te halen met het testen van diverse componenten. Op de tweede dag had het in de ochtend echter geregend en op die natte baan ging de 24 jarige Brit in de snelle eerste bocht hard onderuit.

Rea had pijn in zijn nek en werd naar een ziekenhuis vervoerd voor een aantal scans waarop gelukkig bleek dat er niets aan de hand was maar hij miste wel de rest van de dag.

“Alles voelde goed gisteren en we hebben meer ronden kunnen rijden dan we de hele winter in Europa hebben gereden. Vanmorgen was het echter nat maar toen het ophield met regenen, en het er naar uit zag dat dat zo ging blijven, ging ik de baan op om vervolgens in de eerste bocht al snel onvrijwillig van de motor te stappen,” vertelde Rea. “Ik heb mijn nek een beetje bezeerd maar het medisch personeel stond er op dat ik een nekbrace om kreeg en naar het ziekenhuis ging, daar duurde het vier uur voordat ik gescand was. Alles was echter oké en het was zonde van de tijd.”
bron:racesport.nl

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 21 feb 2011, 11:07

Vermeulen Set To Miss Opening Round

Kawasaki Racing Team rider Chris Vermeulen has been withdrawn from the first round of the World Superbike Championship this coming weekend at Phillip Island in Australia.

Afbeelding

Following an operation to rebuild his knee last July Chris has made excellent progress and is now in the final phase of rehabilitation after such complex surgery. His doctors are very pleased with the progress that has made to date but an evaluation prior to the current official IMS test sessions at Phillip Island has confirmed that Chris still has to achieve the final few degrees of bend in his knee joint to regain 100% of his race fitness.

Riding his Kawasaki Ninja ZX-10R at race pace now would aggravate the knee and almost certainly delay his full recovery. Chris and the team have agreed that his long term recovery is the most important thing for all concerned, meaning that Chris will miss both the official IMS Phillip Island tests, which are underway in Australia right now, and the first round of the championship on Sunday 27th.

Vermeulen will concentrate on increasing the intensity of his training over the next few weeks, with the target of returning to action at the re-introduced Donington Park round at the end of March.

Chris Vermeulen: “We decided as a team that the best thing was not race or test here at Phillip Island. It is unfortunate because it is my home round and I have gone through such a long recovery already. It would have been nice to start off the season fit and strong but we did not want to risk any further damage to my knee. Just as importantly, I am not fit enough to compete at the top level yet so it is better to not ride at the moment. My knee is improving and the recovery is going to plan, so hopefully by Donington I will be ready to race again. I have nearly five weeks from now to get ready for that round. ”

Akira Yanagawa will replace Vermeulen for the Phillip Island tests and the team will concentrate their full efforts for race weekend on Chris’s fellow regular KRT riders, Tom Sykes and Joan Lascorz.
bron:Kawasaki Racing Team

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: WSBK 2011

Bericht door Niels » 21 feb 2011, 15:35

Mooi start veld hoor! :D Ben benieuwd naar Haga-san en wat Haslam met een 1000RR kan :thumbup:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 25 feb 2011, 22:03

Voor de geinteresseerden post ik voor ieder raceweekend hier de uitzendtijden.

Uitzendtijden WSBK Australie - Philip Island

Eurosport LIVE zondag 27 februari 2011
02.00u - 03.15u / 1e race Superbike
03.15u - 05.30u / Supersport race
05.30u - 08.30u / 2e race Superbike

Eurosport 2 samenvattingen zondag 27 februari 2011
22.30u - 23.00u / 1e race Superbike
23.00u - 23.45u / 2e race Superbike
(Supersport race word geen samenvatting van uitgezonden)

De samenvattingen worden een aantal keer per week uitgezonden op Eurosport 2. Mocht je het dus niet kunnen opnemen, kan je in de gids kijken voor de andere dagen dat de samenvattingen worden uitgezonden: http://tvgids.upc.nl/TV/Guide/Channel/Eurosport+2" onclick="window.open(this.href);return false;. Denk er wel aan dat het laatste nieuws + uitslagen in dit topic komen te staan. Heb je de race dus nog niet gezien, check dit topic dan maar niet ;)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 26 feb 2011, 18:24

Checa op Phillip Island met nieuw record naar de pole

Er lijkt geen kruid te zijn opgewassen tegen Carlos Checa die niet allen de official test domineerde maar toe nu toe ook alle trainingen en kwalificaties op zijn naam wist te zetten. In de Superpole reed de Spanjaard met een nieuw record naar zijn eerste pole van dit seizoen.


Achter Checa en Biaggi werd Guintoli in zijn eerste Superpole op de Ducati derde voor Haslam, zij staan dan ook op de eerste startrij. Laverty Smrz, Corser en Melandri vormen de tweede startrij.

Afbeelding
Zo zo, gaaf hoor van Checa.

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: WSBK 2011

Bericht door Mr. Blue Eyes » 26 feb 2011, 22:02

goed bezig die Checa

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: WSBK 2011

Bericht door wjn » 28 feb 2011, 14:07

Laatste nieuws :wink:

Ik heb alleen de 2e manche kunnen zien, mooi om te zien hoe Melandri meteen vooraan kan meerijden.
Italiaanse rivaliteit :clap: :thumbup:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 28 feb 2011, 15:33

Sorry, sorry... nog geen tijd gehad voor een update. Ik vond het mooie races. Wel zonde dat de S1000RR'en problemen hadden. Het leek wel alsof ze geen bocht normaal door konden komen. Checa reed overigens een subliem weekend. Beide races heeft ie prachtig op kop gereden, zonder ook maar enige dreiging. Ook Biaggi deed het weer knap trouwens. Laverty heeft ook gelijk zijn stempel gezet ;)

De uitslagen:

Afbeelding

Afbeelding

De supersport race heb ik overigens nog niet gekeken (staat nog op de decoder op mij te wachten), dus die post ik later eventjes ;)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: WSBK 2011

Bericht door wjn » 28 feb 2011, 17:11

Toch wel mooi op zo'n oude fiets 2x te kunnen winnen (oude man, oude fiets past schijnbaar bij elkaar) :mrgreen:

Ik zie nu pas dat topsnelheid verschil, zit gewoon 14km/h tussen de Aprillia (320) en de Duc (306), dus de Duc heeft ook nog minder vermogen ook.

Ik zou mn geld trouwens weer op Biaggi zetten dit jaar, als die nergens achter blijft hangen is die verreweg de snelste in het veld.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: WSBK 2011

Bericht door frank de jonge » 28 feb 2011, 23:35

Dat ben ik niet met je eens WJN.

Checa was toch echt veruit de snelste en deed in zn laatste rondjes gewoon kalmer aan.

Superspannende races weer :) Okk mooi van Haslam dat die aardig met die BMW overweg kan en mee kan komen.
Dit gaat nog een spannend jaar worden 8)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 01 mar 2011, 09:02

Maar er moet toch nog wel iets aan de S1000RR gebeuren... de apex leken ze niet echt super te halen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: WSBK 2011

Bericht door frank de jonge » 01 mar 2011, 10:47

Dat zeer zeker Roy, ik vond de S1000RR nogal glijerig bij bocht uit.
Misschien de vering niet helemaal goed afgesteld?? Duc daarintegen lag net zo mooi strak.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: WSBK 2011

Bericht door Roy » 01 mar 2011, 10:50

Fiets zag er heel erg onrustig uit, vooral de laatste bocht. Op het moment dat ze het rechte stuk opkwamen zag je die achterkant behoorlijk spartelen.

Duc lag inderdaad ZEER strak. Gaaf apparaat...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: WSBK 2011

Bericht door Niels » 01 mar 2011, 12:20

Wat een lekkere prive pitspoes heeft die Melandri :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten