Driftdagen agenda ?

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Knot » 09 nov 2022, 11:07

Je kunt ook met iemand meekomen als passagier om het mee te maken natuurlijk (gewoon aanwaaien kan helaas niet). Mag ook met mij mee maar moet het wel een beetje op de route liggen de 27e.

Wel fijn als je wat vaardigheden hebt maar heb meerdere amateurs gezien hoor, die komen vaak met de dikste auto's aanzetten en bakken en daarna (in een huurauto) soms bar weinig van. Kunnen een lamp op je dak plakken zodat mensen rekening met je houden ook.

Die driftslicks heb ik vorige keer geprobeerd, vond het niks, enige voordeel is dat je heel makkelijk van 3 naar 4 op kon schakelen en een 325i daardoor ook nog goed in de toeren doorpakt. Doe mij maar een setje compleet versleten 195/55/16 bandjes, geeft zo'n lekker gevoel als je ze kapotramt tot de stukken eraf vliegen :tooth:

Heel soms hebben we wel beeldmateriaal maar dat is dan vooraf aangevraagd en onder begeleiding van iemand van ATP ($$$).

10 jaar geleden alweer zeg, toen was ik ook nog een "amateur" :coffee:
Wat een heerlijke auto was dat, de 328i met schrick inlaat, eibach pro street s onderstel, M3 sper etc.

Laatst gewijzigd door Knot op 09 nov 2022, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Robin » 09 nov 2022, 12:38

Beter een lamp op je kop plakken Rody. :kikker: Papenburg is prima en als je een rijdende chicane bent (zoals zovelen in erg snelle dure bolides lol), houd je gewoon rechts en spiegelen. Ik was er zondag niet ivm andere verplichtingen, maar de 27e wel weer van de partij:)

Dank Dick voor het mogen meedoen:)

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door matthyssie » 09 nov 2022, 14:08

Molenaar huren is altijd leuk en leerzaam. Ja ze staan meestal op driftslickjes, maar op Papenburg gaat het dan (zeker voor een (semi-)beginner) stiekem nog steeds best wel hard. En een Molenaar stuitert fijner door de grindbak dan je daily :). Een auto delen met 3 man is goed te doen. Ga je met z'n 2-en is dat stiekem toch flink intensief. Reken voor baanhuur incl auto huren en een schnitzeltje +/- €1100 voor een dag als je met z'n 3-en bent.

Instructie is altijd ruim aanwezig en de sfeer is heel gemoedelijk. Lachen, ouwehoeren en met elkaar meerijden is altijd standaard.

Heb je de basis van het driften een beetje onder de knie moet je zeker een keer komen. Zelfs doorgewinterde ringking Jan Terwolde was positief verrast :) :df:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Wouter81 » 09 nov 2022, 14:21

Leuk te lezen allemaal :), ben er onlangs nog overheen gevlogen met de Cessna en heb het complex van boven bekeken. Zodra ik mijn GR86 heb moet ik ook maar eens een dagje proberen.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Marc Sierra » 09 nov 2022, 14:27

Met z’n 3en een huurauto delen klinkt wel als een mooie optie! Zijn er anderen die hier interesse in hebben? Ik neem aan dat de +/-1100 € voor 3 man totaal zijn en niet per persoon. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door matthyssie » 09 nov 2022, 14:33

Nee is totaal dus een kleine €400 de man.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Knot » 09 nov 2022, 14:44

Naja, als een auto met 3 man non-stop rijdt zal het ook meer brandstof kosten voor Molenaar en zal de prijs wellicht wat hoger zijn?

Met 2 man delen lijkt mij het beste, krijgt de auto ook nog even rust tussendoor en hoef je elkaar er niet uit te kijken steeds als je 20min gereden hebt en weer 40min moet wachten.

We houden er ook rekening mee dat niet alle auto's 100% op de baan zijn ivm de drukte natuurlijk.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Marc Sierra » 09 nov 2022, 15:01

DFJEF schreef: 09 nov 2022, 11:04 Ik zag op de site 2 video's, dus dan heb je een idee. Wel veel grindbakken zo te zien.
Lijkt mij ook wel mega gaaf daar. Zelf ook meerdere keren bij Driftsport geweest in een van hun huurauto's en zoals je ook al aangeeft, met die kneiterharde slickbanden, gaan die dingen al dwars bij ook maar een dotje gas. Ondanks dat de snelheid dan relatief laag blijft, blijft het een spektakel en is het echt verslavend.

Verder zag ik ook dat DF driftdagen op Weeze organiseert evt met huurauto. Dat is misschien ook nog het overwegen waard.

Bedankt nog voor het filmpje! Papenburg ziet er mooi uit, maar inderdaad wel een hoop grind. Nou is dat met een huurauto wel wat minder belangrijk dan met je daily. :lol:

Weeze is wel een stukje dichterbij voor mij. Maar op filmpjes zie ik dat daar toch wel een aantal bomen en betonblokken niet ver van de baan afstaan en sommigen lijken die maar net te missen als ze van de baan glijden.

Verslavend is het absoluut, voelt heerlijk om lekker dwars te gaan en zeker als je de bochten aan elkaar kunt driften!

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Knot » 09 nov 2022, 15:06

Persoonlijk zet ik een auto liever in het grind dan tegen een vangrail, boom, bunker etc.

Weeze is grappig maar ik was er snel op uitgekeken dat rondje, doe mij maar de layout van een echt circuit.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door matthyssie » 09 nov 2022, 15:12

Knot schreef: 09 nov 2022, 14:44 Naja, als een auto met 3 man non-stop rijdt zal het ook meer brandstof kosten voor Molenaar en zal de prijs wellicht wat hoger zijn?
Geen idee, heb nog nooit extra betaald voor brandstof en toch meerdere keren een auto met z'n 3-en gepakt.

Auto laten rusten is zonde, ding is betaald dus vlammen met dat ding :hungry:

Online
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Jan Terwolde » 09 nov 2022, 15:17

Knot schreef: 09 nov 2022, 14:44 Naja, als een auto met 3 man non-stop rijdt zal het ook meer brandstof kosten voor Molenaar en zal de prijs wellicht wat hoger zijn?

Met 2 man delen lijkt mij het beste, krijgt de auto ook nog even rust tussendoor en hoef je elkaar er niet uit te kijken steeds als je 20min gereden hebt en weer 40min moet wachten.

We houden er ook rekening mee dat niet alle auto's 100% op de baan zijn ivm de drukte natuurlijk.
Hmm zou een molenaar wel een upgrade zijn vanuit de 125d denk je? Voor dat geld kan ik ook wel achterremblokken vervangen ect :). Je hebt nog meegereden in de diesel, al kom ik dan wel met betere banden natuurlijk.

Online
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Jan Terwolde » 09 nov 2022, 15:19

matthyssie schreef: 09 nov 2022, 15:12
Knot schreef: 09 nov 2022, 14:44 Naja, als een auto met 3 man non-stop rijdt zal het ook meer brandstof kosten voor Molenaar en zal de prijs wellicht wat hoger zijn?
Geen idee, heb nog nooit extra betaald voor brandstof en toch meerdere keren een auto met z'n 3-en gepakt.

Auto laten rusten is zonde, ding is betaald dus vlammen met dat ding :hungry:
Dit! Was voor mij met 2 personen ook niet te veel rijtijd hoor. Volgende keer bammetje en door rammen in de pauze haha.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Fabian » 09 nov 2022, 15:20

Marc Sierra schreef: 09 nov 2022, 10:40 Ik denk dat ik nog even verder moeten oefenen bij Driftsport en dan lijkt me het me op den duur wel leuk om mee te gaan naar Papenburg. Op dit moment heb ik elke keer nog de 'drift slicks' gehuurd bij Driftsport, maar dan gaat alles zo in slowmotion dat het niet vergelijkbaar is met hoe de auto normaal drift. Het plan is dan ook om de volgende keer eens op normale banden te gaan en kijken of dat een beetje lukt. De vorige keer had ik dat wel geprobeerd en de auto deed het op zich goed, alleen bouwde hij nog zoveel snelheid op dat ik zelf te weinig denktijd overhield. :lol:
Driftsport geeft meestal zelf wel aan wanneer het tijd is op "de Papenburg stap" te maken, er komen veel klanten via hun als ze er rijp voor geacht worden door Driftsport :)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Fabian » 09 nov 2022, 15:25

Wouter81 schreef: 09 nov 2022, 14:21 Leuk te lezen allemaal :), ben er onlangs nog overheen gevlogen met de Cessna en heb het complex van boven bekeken. Zodra ik mijn GR86 heb moet ik ook maar eens een dagje proberen.
Zeker doen Wouter! Leuk! Long time not seen! Kom je samen met Andre mee, allebei de GR (86 of Yaris) mee :D

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door JeroenT » 09 nov 2022, 15:33

@Marc Sierra
Niet twijfelen maar gewoon gaan!
Mijn laatste drift was meer dan 10 jaar terug.
Bakte er, afgelopen zondag, de eerste rondjes helemaal niets van en maakte een hoop 360's.
Daarna tot de pauze in de 2e versnelling zitten kloten in de langzame bochten.
En na de pauze alles in de 3e versnelling gedaan, wat steeds beter ging.
Mijn leercurve was MEGA!
Ook met dank aan de mannen die mij feedback gaven en lieten zien hoe het moest!
De volgende keer moet ik tempo omhoog durven te gooien en misschien bepaalde snelle bochten ook nemen.

Verder geen 1 keer last gehad van de snellere rijders om mij heen. Ze houden rekening met je en gaan je pas voorbij waar het kan/ waar je ruimte geeft.

Vooraf twijfelde ik best wel of ik niet beter eerst Lelystad weer had moeten doen, maar deze leercurve had ik daar nooit kunnen behalen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door JP » 09 nov 2022, 15:34

Ik las “schnitzel”. Kon je nu ook als kijker/bijrijder/ballast mee?

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Wouter81 » 09 nov 2022, 15:37

Fabian schreef: 09 nov 2022, 15:25
Wouter81 schreef: 09 nov 2022, 14:21 Leuk te lezen allemaal :), ben er onlangs nog overheen gevlogen met de Cessna en heb het complex van boven bekeken. Zodra ik mijn GR86 heb moet ik ook maar eens een dagje proberen.
Zeker doen Wouter! Leuk! Long time not seen! Kom je samen met Andre mee, allebei de GR (86 of Yaris) mee :D
:thumbup: Lijkt me leuk idd Fabian! :) Nu hopen dat Toyota een beetje opschiet.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Knot » 09 nov 2022, 15:40

Jan Terwolde schreef: 09 nov 2022, 15:17 Hmm zou een molenaar wel een upgrade zijn vanuit de 125d denk je? Voor dat geld kan ik ook wel achterremblokken vervangen ect :). Je hebt nog meegereden in de diesel, al kom ik dan wel met betere banden natuurlijk.
Naja, je rijdt er makkelijker mee door de toeren van een benzinemotor, een echt sper of gelast diff. Ik zag dat het met de 125d nog wat moeizaam ging soms om een drift vloeiend af te maken.

Online
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Jan Terwolde » 09 nov 2022, 15:43

JeroenT schreef: 09 nov 2022, 15:33 @Marc Sierra
Niet twijfelen maar gewoon gaan!
Mijn laatste drift was meer dan 10 jaar terug.
Bakte er, afgelopen zondag, de eerste rondjes helemaal niets van en maakte een hoop 360's.
Daarna tot de pauze in de 2e versnelling zitten kloten in de langzame bochten.
En na de pauze alles in de 3e versnelling gedaan, wat steeds beter ging.
Mijn leercurve was MEGA!
Ook met dank aan de mannen die mij feedback gaven en lieten zien hoe het moest!
De volgende keer moet ik tempo omhoog durven te gooien en misschien bepaalde snelle bochten ook nemen.

Verder geen 1 keer last gehad van de snellere rijders om mij heen. Ze houden rekening met je en gaan je pas voorbij waar het kan/ waar je ruimte geeft.

Vooraf twijfelde ik best wel of ik niet beter eerst Lelystad weer had moeten doen, maar deze leercurve had ik daar nooit kunnen behalen.
Dit! En als je bij driftsport prima rond gaat is het hier geweldig. Veel mooier de langere bochten en niet alleen maar een pionnenparkour.
Ik heb 1x eerder gedrift 6 jaar terug ofzo. ok en ook wel wat op straat zo nu en dan maar hier kun je lekker los!

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door ADV » 09 nov 2022, 23:52

Eerste keer was dit jaar voor mij. Mijn eerste drift ervaring was in 2008 op Lelystad met DF. Daarna hele tijd niet gedaan en 4 jaar geleden weer beetje opgepakt. Dit jaar 5 dagen gedaan op Papenburg. De eerste keer super spannend, je vraagt je af, moet ik niet zo’n lamp op m’n dak. Toch niet gedaan en al snel kwam je erachter dat het eigenlijk helemaal niet zo gek gaat. Wat Knot al zegt, er staan er ook zat met vol geprepareerde drift auto’s met lock kits en motor swaps, en die staan dan om de haverklap in de grindbak. Mij viel het uiteindelijk alles mee, en zolang je een beetje verstand gebruikt, niet per se het onderste uit de kan wil halen, en gewoon accepteert dat je af en toe een bochtje moet laten liggen, komt het helemaal goed. Daarnaast heeft het me echt veel geleerd over auto controle en zit ik veel zekerder in de auto op de openbare weg. Je kan er op verschillende manieren driften, maar het mooiste vind ik toch wel hetgeen dat ik hier geleerd heb. Ipv power oversteer, creeer je met remmen juist overstuur op de entry van de bocht, om vervolgens hem rustig over te kunnen pakken en de drift af te maken. Iets waar je, als je wat sneller rijdt op de weg, denk ik echt wat aan hebt. En zeker ook op het circuit!

En wat al gezegd is, gewoon beetje spiegelen, niet te gek doen, en dan liever grind dan een vangrail of whatever. Steenlag moet je niet bang voor zijn, dat gaat gewoon een keer gebeuren..

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Robin » 10 nov 2022, 06:21

Hey Arjan, ik weet nog wel 'jouw eerste keer' ergens begin dit jaar en ik zat naast jou: 'Vaak ben je te bang' is een algemene quote en zag ik ook bij jou, maar dat was na wat uurtjes verdwenen en had je 't te pakken. Jouw 130i is ook top natuurlijk daarvoor. Helaas dat je 't niet aandurfde met je ex M2C. Uitermate geschikt ervoor out of the box:)

Dat aanremmen de bocht in dat is zo gaaf, gewoon zonder gas, dan komt ie al om eigenlijk.

Erg mooi is ook, wat ik van André en Wouter heb die daar ook gek op zijn met bijv de Yaris, het op snelheid met kleine drifthoek rijden , dus een beetje 60s olkskool sportscars/F1:)
Matthyssie doet dat ook wel en dan moet ik met m'n wielspin en eigenlijk geen tractie alle zeilen bol zetten om naar hem toe te komen op afstand in z'n 330d op 'normale banden' :)

MAAR dat is ivm rest van het verkeer en de layout van de baan, niet constant de bedoeling en ook vaak niet mogelijk ivm wat drukker op de baan.

Veiligheid boven alles dus!

Weer zin an de 27e!

Gebruikersavatar
MarcH
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door MarcH » 10 nov 2022, 07:26

Ik kom na een pauze van een jaar of 3 ook weer eens naar Papenburg. Zin in.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Martijn_bmw » 10 nov 2022, 08:15

Ben er 1x ook bij mogen zijn en herinner mij die dag nog altijd als de dag van gister. Waanzinnig gave ervaring en mooi circuit er voor! :df: leuk ook om alle enthousiaste verhalen weer te lezen :)

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door matthyssie » 10 nov 2022, 09:28

Robin schreef: 10 nov 2022, 06:21 Erg mooi is ook, wat ik van André en Wouter heb die daar ook gek op zijn met bijv de Yaris, het op snelheid met kleine drifthoek rijden , dus een beetje 60s olkskool sportscars/F1:)
Matthyssie doet dat ook wel en dan moet ik met m'n wielspin en eigenlijk geen tractie alle zeilen bol zetten om naar hem toe te komen op afstand in z'n 330d op 'normale banden' :)
'Normale banden' zijn Achilles lol, ik kom zelf ook niet vooruit op die dingen. :tooth:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Driftdagen agenda ?

Bericht door Robin » 10 nov 2022, 09:52

Wist ik wel:)
Maar zonder LSD heb 'je' eigenlijk niks te vertellen. Nu komen we nog op redelijke snelheid:-))))

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten