Hand geschakeld of automaat?
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hand geschakeld of automaat?
Hoe zijn de meningen hier verdeeld?
Ik zal zelf niet zo snel voor een automaat kiezen ( hoewel ze wel duidelijk verbeterd zijn, zie ook commentaar auto pers op de automaat van de nieuwe 335i)
Mogelijk wel SMG of DSG?
Voor en nadelen?................schieten maar weer.......................
Ik zal zelf niet zo snel voor een automaat kiezen ( hoewel ze wel duidelijk verbeterd zijn, zie ook commentaar auto pers op de automaat van de nieuwe 335i)
Mogelijk wel SMG of DSG?
Voor en nadelen?................schieten maar weer.......................
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Als ik een nieuwe M3 zou kopen (kans is klein) dan zou ik zeker weer SMG nemen. Ik ben en nu zo aan gewend dat ik de meerwaarde van het systeem optimaal benut. Je aandacht kun je ook meer focussen op het rijden ipv het schakelen. Schakelen met de flippers kost gewoon minder tijd, en je kunt de auto beter beheersen als het echt snel gaat. maw je benut veel beter het snelheidspotentieel van de auto.
Wat ik er over heb gelezen schakeld de automaat in de 335i ook erg snel. Maar echt automaat rijden, vind ik echt niks.
Wat ik er over heb gelezen schakeld de automaat in de 335i ook erg snel. Maar echt automaat rijden, vind ik echt niks.
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
- Contacteer:
Voor de afstanden die ik rijd is een handbak mooi. Ik rij dan ook bijna alleen maar funkilometers.
Maar stel ik zou net zoals velen steeds weer in de ene na de andere file komen dan echt wel een automaat. Pas weer een file na lange tijd meegemaakt toen ik in de randstad moest zijn en na 30 keer koppelen ontkoppelen binnen een paar minuten was ik dat toch wel beu. In die gevallen is een automaat een perfect alternatief.
Maar stel ik zou net zoals velen steeds weer in de ene na de andere file komen dan echt wel een automaat. Pas weer een file na lange tijd meegemaakt toen ik in de randstad moest zijn en na 30 keer koppelen ontkoppelen binnen een paar minuten was ik dat toch wel beu. In die gevallen is een automaat een perfect alternatief.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Contacteer:
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Bij een E46 met smg kun je het schakelpatroon zelf kiezen. 5 verschillende geloof ik. Bij het hoogste standje gaat het alleen op hoge snelheid lekker. Als je gewoon rustig rijdt voldoet standje 1, dan schakeld hij bijna net zo soepel als een automaat. Wat je wel merkt met de E46 smg dat in welke stand je ook rijd, terugschakelen naar 1 erg onconfortabel gaat, zelfs bij 35km/h gaat het nog niet soepel!
Het lijkt net of er iemand anders op de rem trapt...
Hey Rico kun jij eens uitleggen hoe launch controll werkt? Ik dacht: standje 5, sport knop aan, met je ene voet de rem met de andere het gas in en dan de rem loslaten???
Het lijkt net of er iemand anders op de rem trapt...
Hey Rico kun jij eens uitleggen hoe launch controll werkt? Ik dacht: standje 5, sport knop aan, met je ene voet de rem met de andere het gas in en dan de rem loslaten???
Laatst gewijzigd door Topfuel op 16 sep 2006, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Spelfoutjeromo schreef:DSG op een M3 bestaat (nog) niet, wel SMG
Bij een M5 kun je de launch control zelf instellen:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ch+control
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Contacteer:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik heb geen ervaring met launch control. vind het niet nodig om de techniek zo op zijn donder te geven voor 10 seconden kicks.TopFuel schreef:
Hey Rico kun jij eens uitleggen hoe launch controll werkt? Ik dacht: standje 5, sport knop aan, met je ene voet de rem met de andere het gas in en dan de rem loslaten???
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Jah daar heb je wel gelijk in, goed voor de techniek is het niet, ik heb al wat verhalen gehoord over e46's met kapotte smg bakken door het veelvuldig schakelen op de sportiefste stand en te vaak gebruik maken van de LC.Rico v Velzen schreef:Ik heb geen ervaring met launch control. vind het niet nodig om de techniek zo op zijn donder te geven voor 10 seconden kicks.TopFuel schreef:
Hey Rico kun jij eens uitleggen hoe launch controll werkt? Ik dacht: standje 5, sport knop aan, met je ene voet de rem met de andere het gas in en dan de rem loslaten???
Ik hoop dat ze het bij de M5 & M6 wat dat betreft beter voor elkaar hebben.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Bert ///M3 schreef:En toch zou ik het eens proberen Jouw SMG is echt niet stuk na 1 keer LC gebruiken
Is ook niet de eerste keer... Pilotado Andre de Vires .....heeft het al uitvoerig getest .....ROFL (sorry Rico kon het ff niet laten om deze erin te koppen)
Maar euhm, waneer kunnen we je nu eens op de Ring fotograferen met die M3 ?
Ik zal er zelf ook nog paar keer zijn in oktober.
Kom van die paar rondjes krijg je echt geen steenslag. En anders gewoon een lakstiftje kopen
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Jawel hoor, je kunt maar één keer zo starten en dan moet de boel afkoelen. Is dan electronisch geblokkeerd.TopFuel schreef:Ik hoop dat ze het bij de M5 & M6 wat dat betreft beter voor elkaar hebben.
Ik moet zeggen dat DSG heerlijk rijdt, ik hou er alleen niet van hoe de bak terugschakeld, nl. door eerst tussengas te geven en dan netjes in te koppelen. Is wel heel erg safe, maar kost gewoon een seconde. Het opschakelen is heel erg netjes voor elkaar.
Ik hou het maar op handbakken, ook al is dat in de file soms lastig. (Daarom heb ik nu ook een job waarbij ik nooit of nauwelijks in de file sta.)
Met mn eigen auto kan ik vanaf 60 in de 6e versnelling gewoon lekker meekomen, zonder dat ik hoef te schakelen. Dus eenmaal op de snelweg is het helemaal geen probleem.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten