Pagina 1 van 4

[TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 08:33
door ADV
Nieuwe Time Trial
Hoe werkt een timetrial?
Je koopt onderstaande auto (ook al gebruikt voor de seasonal challenge 3) en mag daaraan alles upgraden zolang het geen RaceModel (RM) is. Door zelf met de afstelling en je eigen rijkunsten te spelen kan jij de snelste van Driving Fun worden op onderstaande track!

Je rijdt de trial in Practice mode, je kiest dan de eerste optie.

Wat win je?
Simpel; eeuwige roem!

Welke auto
Lotus Elise 111R '04 (Geen RM model toegestaan).
Afbeelding

Welke Track
Autumn Ring reverse
Afbeelding

Tot wanneer?
De inzendingen moeten gedaan worden voor 26 januari, dat betekent dat we een week de tijd hebben!

Hoe vul je de tijd in?
Gebruik daarvoor onderstaand schema. Elke letter heeft dan dezelfde breedte, het gaat er dus om dat je na evenveel tekens steeds dezelfde kolom begint.

Code: Selecteer alles

#   Naam:                  Tijd:             
1.  

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 11:49
door Nutkees
Misschien vanavond even proberen....... :banaan:

Is tevens de enige avond dat ik er tijd voor heb... Wat zijn dit keer de prijzen, eeuwige roem boeit me niet prijzen wil ik zien! :popcorn:

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 11:55
door ADV
Nutkees schreef:Misschien vanavond even proberen....... :banaan:

Is tevens de enige avond dat ik er tijd voor heb... Wat zijn dit keer de prijzen, eeuwige roem boeit me niet prijzen wil ik zien! :popcorn:
Krijg je van mij een auto van 1.000.000 als je wint :P

FF sluitingstijd toegevoegd..

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 12:28
door Macboy
Ik wil niet zeuren hoor, maar het leuke van de Lotus wordt wel teniet gedaan als mensen ook aan het vermogen van de auto zitten. Ik zou voorstellen: standaard vermogen, alleen volledig aanpasbaar onderstel en overbrenging.

Dat het niet controleerbaar is lijkt me geen issue. Je neemt namelijk alleen maar jezelf in de maling als je de auto wel tuned maar net doet alsof het niet zo is. We zijn allemaal volwassen kinderen dus moeten we elkaar toch ook een beetje kunnen vertrouwen. Dat geldt in elk geval voor het "vaste clubbie".

Just my 2 cents ...

Verder weer top :thumbup:

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 13:07
door Nutkees
Ik ben er toch voor om gewoon alles te tunen, weet je zeker dat het eerlijk gaat en de uitdaging lijkt me op zijn minst even groot.

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 13:14
door Frontbumper
Macboy schreef:Ik wil niet zeuren hoor, maar het leuke van de Lotus wordt wel teniet gedaan als mensen ook aan het vermogen van de auto zitten. Ik zou voorstellen: standaard vermogen, alleen volledig aanpasbaar onderstel en overbrenging.

Dat het niet controleerbaar is lijkt me geen issue. Je neemt namelijk alleen maar jezelf in de maling als je de auto wel tuned maar net doet alsof het niet zo is. We zijn allemaal volwassen kinderen dus moeten we elkaar toch ook een beetje kunnen vertrouwen. Dat geldt in elk geval voor het "vaste clubbie".

Just my 2 cents ...

Verder weer top :thumbup:
Totaal mee eens! Of je tuned em zoals je wilt maar zonder racebanden... Beetje werken met een auto is leuker, moeilijker en knapper...

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 13:21
door ADV
Nutkees schreef:Ik ben er toch voor om gewoon alles te tunen, weet je zeker dat het eerlijk gaat en de uitdaging lijkt me op zijn minst even groot.
Das ook mijn insteek.. plus dat mijn lotus al volledig getuned is :)

Zo heb je gewoon geen discussie over of iets gecheat is of niet..

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 13:25
door Barend
Waarom niet tunen? Uiteindelijk heeft iedereen toch net zoveel vermogen, en juist met dat vermogen komen de rijkunsten naar boven denk ik! Hoewel dat laatste natuurlijk ook is als iedereen het standaard minimum vermogen heeft.. Maar toch, jullie snappen mijn punt.

Wel een lekkere baan, Autumn Ring! Ik ga weer proberen mee te doen.

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 15:45
door Macboy
GT5 vind ik een mooi spel omdat er real life auto's inzitten. Als we nu dus gaan racen met een Lotus Elise met 300pk met racebanden is het geen fuck aan omdat die auto totaal niet meer overeenkomt met wat Lotus ermee heeft bedoeld.

Het lichtvoetige karakter en de speelsheid van de Lotus verdwijnt volledig met het monteren van zachte racebanden. Sterker nog: het karakter van elke auto verandert door het monteren van zachte racebanden.

Gister nog op de Nurburgring GP gereden met paar man met de Lotus. Was briljant om te zien. Aan de andere kant is dat online met elkaar rijden hetgeen inderdaad weer heel iets anders is dan een Time Trial. Dat is inderdaad wel iets anders dan een leuke race met elkaar online of in kampioenschap.

Dus beetje dubbel gevoel. Ik merk het wel :)

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 16:00
door Chris van S.
Ik had ook al aangegeven dat wat mij betreft mag worden gereden met standaard auto's.
Met misschien hooguit sport soft eronder.
Ik denk dat verschillen onderling nog groter worden. EN ik denk dat er meer mensen meedoen als de auto's standaard zijn. Omdat niet iedereen (bijv pas gestarte GT5-ers) veel geld wil besteden aan het max. tunen van een auto.

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 16:08
door Robin Hartog
Laten we het nou gewoon lekker simpel houden en gewoon alles qua tunen en banden toestaan. Vooral omdat een Elise nog wel eens wilt uitbreken kun je het zo de kop indrukken met spoiler etc.

Dan kunnen we bij een volgende (wat kleinere) baan bijv. een Civic Type R nemen en die dan helemaal stock houden. Dat lijkt me het leukste.

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 17:36
door Frontbumper
Ben het met Macboy en Chris eens.

Maar denk niet dat we er zo uitkomen met z'n alle. Wat ik dan zou voorstellen is gewoon de time trial nemen zoals ie is en steeds opnieuw bedacht gaat worden, met als enige verschil dat je voortaan 2 klassen hebt; tune klasse (waarin ALLES is toegestaan) en standaard klasse waarin je enkel olie mag verversen en op Max. 'sport soft' banden mag monteren.

Aan ieder de keus en denk persoonlijk dat we dan meer rijders bereiken en dus een leuker en competitievere strijd hebben en denk dat het daar uiteindelijk om draait! Nietwaar?

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 17:39
door Frontbumper
Maar snap overigens ook de andere kant van het verhaal!! Dat was ik alleen vergeten te melden in mijn verhaal :-)

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 17:40
door Erik dB
Ik zou ook graag zien dat er tijdens de time trial dames in het publiek gaan flashen als ik een goede tijd rijd, dat zou het een stuk boeiender maken :mrgreen: .


ps. beide wat mij betreft prima

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 18:35
door Rupie
Als jij een goede tijd rijdt? Damn, je maakt het jezelf niet makkelijk :mrgreen:

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 18:49
door ADV
Goed eerste tijd:

Code: Selecteer alles

#   Naam:                  Tijd:             
1.  ArjandeV               1.16.534

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 18:57
door ADV
Goed tweede tijd:

Code: Selecteer alles

#   Naam:                  Tijd:             
1.  ArjandeV               1.15.366
Best listig autotje..

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 18:58
door Erik dB
ArjandeV schreef:Goed tweede tijd:

Code: Selecteer alles

#   Naam:                  Tijd:             
1.  ArjandeV               1.15.366
2.  Erik dB                   1.17.782 
Best listig autotje..
Dat zal wel, maar krijg je met deze tijd al tieten te zien? :whistle:

**gaat het zo ook eens proberen**

Wat een tricky apparaat! 1:20 nogwat momenteel

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 20:48
door Robin Hartog
Hoezo zijn jullie zo goed. :P

1.23.964 hier...

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 21:06
door Erik dB
Pfew, wat een overstuurd apparaat zeg :df:

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 22:35
door Linc (Bas)
Ook ff paar rondje geprobeerd, moest natuurlijk wel ff zorgen dat ik iig even op de 1e plek sta :P

Wel leuk autotje om mee te boenderen trouwens, lekker speels

Code: Selecteer alles

#   Naam:                  Tijd:         
1.  Linc (Bas)            1.14.949
2.  ArjandeV              1.15.366
3.  Erik dB               1.17.782 
4.  Robin Hartog          1.23.964
Robin Hartog schreef:Hoezo zijn jullie zo goed. :P

1.23.964 hier...
Heb je wel alle tunings shit erop gegooid en ook alle aero zooi?

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 18 jan 2011, 22:57
door Robin Hartog
Yep, helemaal loaded. Ligt plat op z'n bek, max downforce op de achterspoiler en redelijk wat camber. Speel met controller btw. Maar het zal voornamelijk aan mezelf liggen :P

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 19 jan 2011, 09:44
door Mr. Blue Eyes
gister is even geprobeerd maar kom nog niet verder dan 1.16.566 ( controller )

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 19 jan 2011, 10:01
door Linc (Bas)
moet je jezelf wel ff toevoegen aan het lijstje!

Code: Selecteer alles

#   Naam:                 Tijd:              
1.  Linc (Bas)            1.14.949  (S)
2.  ArjandeV              1.15.366  (S)
3.  Mr. Blue Eyes         1.16.566  (C)
3.  Erik dB               1.17.782  (S)
4.  Robin Hartog          1.23.964  (C)

Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse

Geplaatst: 19 jan 2011, 10:44
door Richardt.
Achtervleugel is wel een must op deze auto :)