[TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Het ligt niet aan de afstelling maar aan de rijder. Sommigen hebben meer talent dan anderen. Mensen moeten niet de illusie hebben dat iedereen Arjan kan bijhouden en 1.12 kunnen halen. Ik heb helaas nog geen tijd gehad, maar ik weet dat ik vrijwel altijd binnen 2 seconden van Arjan kan rijden, dus ik mik op een 1.14 als ik tijd heb binnenkort, dan mag ik tevreden zijn.
Tip: vraag bij Arjan de afstelling van de vorige TimeTrial en probeer die tijd maar eens te evenaren met zijn afstelling
Tip: vraag bij Arjan de afstelling van de vorige TimeTrial en probeer die tijd maar eens te evenaren met zijn afstelling
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
In dit geval heb ik de lotus aardig strak afgesteld.. voor iets strakker dan achter om het overstuur tegen te gaan.
Volgens mij iets van:
-20/-20
12.0 / 11.0
6/6
6/6
7/7
Redelijk wat camper (3.0 en 1.0) en toe (-0,20 en 0.00)
Versnellingsbak op 230.. dan zit ik op einde rechte stuk net in de begrenzer en kan ik de laatste boch in zn 3 nemen ipv 2.
Thnx voor de complimenten Ilja.. over het algemeen ben ik wel aardig snel, maar daarvoor heb ik een auto nodig die stuurt zoals ik hem wil.. Met een standaard afstelling kom ik ook niet onder de 1.15.. Aan de andere kant krijg je op die manier wel een uitdaging als je online racet.. Het liefst heb ik een auto die scherp instuurt en dan licht naar overstuur gaat..
Ik heb met de lotus op de ring gereden zondag avond, maar omdat ik dan op sport: soft rij ipv race: soft is je hele afstelling te strak, teveel overstuur en als ik wat te hard op gas ga lig ik om.. Wat dat betreft vind ik GT ook erg nice, je afstelling is echt te merken!
Volgens mij iets van:
-20/-20
12.0 / 11.0
6/6
6/6
7/7
Redelijk wat camper (3.0 en 1.0) en toe (-0,20 en 0.00)
Versnellingsbak op 230.. dan zit ik op einde rechte stuk net in de begrenzer en kan ik de laatste boch in zn 3 nemen ipv 2.
Thnx voor de complimenten Ilja.. over het algemeen ben ik wel aardig snel, maar daarvoor heb ik een auto nodig die stuurt zoals ik hem wil.. Met een standaard afstelling kom ik ook niet onder de 1.15.. Aan de andere kant krijg je op die manier wel een uitdaging als je online racet.. Het liefst heb ik een auto die scherp instuurt en dan licht naar overstuur gaat..
Ik heb met de lotus op de ring gereden zondag avond, maar omdat ik dan op sport: soft rij ipv race: soft is je hele afstelling te strak, teveel overstuur en als ik wat te hard op gas ga lig ik om.. Wat dat betreft vind ik GT ook erg nice, je afstelling is echt te merken!
Laatst gewijzigd door ADV op 24 jan 2011, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Linc (Bas)
- Berichten: 894
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Zal vanvond die instelling eens testen. Kijken of ik dan sneller of langzamer ben
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Kijk, dat vind ik nou ook leuk. De afstellingen vergelijken.
Ik ben dan geen onderstel specialist, maar zoals jullie weten pak ik de theorie erbij uit het collectors edition boekje + het kleine beetje kennis dat ik heb en ben gisteren aan het stoeien geweest. En dit is mijn gedachte.
Jouw afstelling vind ik toch opmerkelijk "gelijk" Arjan.
Immers de rijhoogte, schokdempers en stabi's zijn gelijk.
Ik heb mij mee gefocused op het (wederom) compenseren van de afwezigheid van een voorspoiler (afstelling). Het verbaasd mij ook dat je voorveren harder staan dan achter. Immers het gewicht is achter, EN hardere achterveren onderdrukt onderstuur. Alhoewel, hoe lager je de rijhoogte afsteld, des te harder moeten de veren zijn.
-20/-10
*veren weet ik niet uit mijn hoofd ik dacht 7/10
5/8
3/8
1/5
camber
2.5/2.5
+0.4/-0.3 (toe out voor zorgt voor een iets makkelijker sturende auto, maar zorgt voor minder stabiele auto op de rechte stukken, aangezien er vrij weinig rechte stukken zijn...... )
versnellingsbak ook op 230
Sperr diff zo minimaal mogelijk op het gebied van acceleratie, immers er is tractie genoeg ivm de achtervleugel. EN het onderstuur word verminderd. Tevens voelt de auto een stuk "vrijer".
Remmende gedeelte heb ik iets hoger staan, op 40 (houd de slingerende kont tegen tijdens remmen)
Nogmaals ik ben geen onderstel expert, dus ik hoor graag julle commentaar cq gedachte!
Ik ben dan geen onderstel specialist, maar zoals jullie weten pak ik de theorie erbij uit het collectors edition boekje + het kleine beetje kennis dat ik heb en ben gisteren aan het stoeien geweest. En dit is mijn gedachte.
Jouw afstelling vind ik toch opmerkelijk "gelijk" Arjan.
Immers de rijhoogte, schokdempers en stabi's zijn gelijk.
Ik heb mij mee gefocused op het (wederom) compenseren van de afwezigheid van een voorspoiler (afstelling). Het verbaasd mij ook dat je voorveren harder staan dan achter. Immers het gewicht is achter, EN hardere achterveren onderdrukt onderstuur. Alhoewel, hoe lager je de rijhoogte afsteld, des te harder moeten de veren zijn.
-20/-10
*veren weet ik niet uit mijn hoofd ik dacht 7/10
5/8
3/8
1/5
camber
2.5/2.5
+0.4/-0.3 (toe out voor zorgt voor een iets makkelijker sturende auto, maar zorgt voor minder stabiele auto op de rechte stukken, aangezien er vrij weinig rechte stukken zijn...... )
versnellingsbak ook op 230
Sperr diff zo minimaal mogelijk op het gebied van acceleratie, immers er is tractie genoeg ivm de achtervleugel. EN het onderstuur word verminderd. Tevens voelt de auto een stuk "vrijer".
Remmende gedeelte heb ik iets hoger staan, op 40 (houd de slingerende kont tegen tijdens remmen)
Nogmaals ik ben geen onderstel expert, dus ik hoor graag julle commentaar cq gedachte!
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 24 jan 2011, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Theoretisch mag ik dan een rare afstelling hebben. maar ik doe het simpel:
Ik doe het eigenlijk zo:
Eerst rondje met normale afstelling
Dan rondje met voor en achter zacht
Dan rondje met voor en achter hard
Dan naar elkaar toe werken kijken wat ik het lekkerst vind..
Ik doe het eigenlijk zo:
Eerst rondje met normale afstelling
Dan rondje met voor en achter zacht
Dan rondje met voor en achter hard
Dan naar elkaar toe werken kijken wat ik het lekkerst vind..
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
ach ja, simpel genoeg Arjan! Sowieso, de discussie dat jouw theorie niet werkt is bij voorbaat al verloren ....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Dat riep Michel gisteren ook toen hij zijn vrouw aan het nemen was...ArjandeV schreef:Eerst rondje met normale afstelling
Dan rondje met voor en achter zacht
Dan rondje met voor en achter hard
Dan naar elkaar toe werken kijken wat ik het lekkerst vind..
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
LOLMacboy schreef:Dat riep Michel gisteren ook toen hij zijn vrouw aan het nemen was...ArjandeV schreef:Eerst rondje met normale afstelling
Dan rondje met voor en achter zacht
Dan rondje met voor en achter hard
Dan naar elkaar toe werken kijken wat ik het lekkerst vind..
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
ppfffff. zit ik dan in frankrijk om te zien dat Arjan wederom net onder mijn tijd gaat, jammer weer !!!!!!
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
in the face
Ik wil eigenlijk nog ff proberen om in de 1.11 te komen
Ik wil eigenlijk nog ff proberen om in de 1.11 te komen
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Ik heb met de afstelling van Arjan gereden incl Ghost van mijn snelste rondje. Er is eigenlijk geen verschil. Ik ben niet sneller en ook niet langzamer. Het enige verschil is het gedrag van de auto.
Wel heeft de afstelling van Arjan ietsjes minder onderstuur maar wel een onrustigere kont. Dus ja! Wie heeft er weer is gelijk.............
Wel heeft de afstelling van Arjan ietsjes minder onderstuur maar wel een onrustigere kont. Dus ja! Wie heeft er weer is gelijk.............
- Frontbumper
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 14:04
- Locatie: Kevin Abbring
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Ben 4 dagen niet thuis en alleen morgen middag heel ff tijd maar was wel van plan deze te winnen eigenlijk :-p Is dan wel geen rallyproef maar dat mag geen excuus zijn! Let wel op dat een setup heel persoonsgebonden is hè! Heeft alles te maken manier van rijden, met een andere rijstijl haal je er nooit dezelfde tijd mee..
- Frontbumper
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 14:04
- Locatie: Kevin Abbring
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Ben 4 dagen niet thuis en alleen morgen middag heel ff tijd maar was wel van plan deze te winnen eigenlijk :-p Is dan wel geen rallyproef maar dat mag geen excuus zijn! Let wel op dat een setup heel persoonsgebonden is hè! Heeft alles te maken manier van rijden, met een andere rijstijl haal je er nooit dezelfde tijd mee..
- Frontbumper
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 14:04
- Locatie: Kevin Abbring
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Hoo sorry, knopje van telefoon is wat gevoelig zie ik
- Mr. Blue Eyes
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
na de race van gister op de topgear track denk ik dat die 1.11 hier ook wel luktArjandeV schreef:in the face
Ik wil eigenlijk nog ff proberen om in de 1.11 te komen
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Kevin, dat werd mij gisteren zeker duidelijk ja. Ik had verwacht dat een andere instelling, wellicht, een paar tienden zou schelen bijvoorbeeld. Maar het is inderdaad alleen het gedrag van de auto.Frontbumper schreef:Let wel op dat een setup heel persoonsgebonden is hè! Heeft alles te maken manier van rijden
- Linc (Bas)
- Berichten: 894
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Ik heb het gisteren geprobeerd met de instellingen van Arjan, maar vond de auto teveel onderstuur hebben. Toen nog wat andere instellingen geprobeerd, maar uiteindelijk weer op ongeveer me oude instellingen uitgekomen. Ik had niet zoveel tijd om te rijden, dus niet me tijd kunnen verbeteren.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Heb er zelf weinig tijd meer aan kunnen besteden. Wel grappig om de tijden nu te zien. Had 1:16 en voorspelde 1:12 van Arjan (en Kees dus ook ). Is dus redelijk uitgekomen.
Gok dat ik zelf ook op 1:14 ga blijven hangen, met veel proberen. Wellicht vanavond eens kijken of ik er wat van terecht breng.
Gok dat ik zelf ook op 1:14 ga blijven hangen, met veel proberen. Wellicht vanavond eens kijken of ik er wat van terecht breng.
- Erik dB
- Berichten: 2469
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Ik ben bang dat ik gewoon veel te knap ben om hier goed in te zijn. Je kunt tenslotte niet alles hebben
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Macboy heeft bijna altijd gelijk heren 8)
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Kut BT oortje stond nog aan :banaan:Macboy schreef:Dat riep Michel gisteren ook toen hij zijn vrouw aan het nemen was...ArjandeV schreef:Eerst rondje met normale afstelling
Dan rondje met voor en achter zacht
Dan rondje met voor en achter hard
Dan naar elkaar toe werken kijken wat ik het lekkerst vind..
Michel
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Playstation 1 is dat toch? Ken je prioriteitenMichel P schreef:Kut BT oortje stond nog aan :banaan:Macboy schreef:Dat riep Michel gisteren ook toen hij zijn vrouw aan het nemen was...ArjandeV schreef:Eerst rondje met normale afstelling
Dan rondje met voor en achter zacht
Dan rondje met voor en achter hard
Dan naar elkaar toe werken kijken wat ik het lekkerst vind..
Michel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: [TimeTrial #2] Lotus Elise 111r - Autumn Ring reverse
Arjan, stuur de max tuned Elise maar ff als kado, zoals je gisteren riep, ga ik er even voor zitten
Michel
Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten