Big Machines.. the real stuff

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Tristan » 06 jan 2011, 20:52

Deze hebben wij ooit eens naar Saudi-Arabië verscheept:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hijscapaciteit: 4,300 ton. Kraan kan volledig in 96 containervormige stukken vervoerd worden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door JP » 06 jan 2011, 20:57

Tristan schreef:
Liebherr LTM 11200.

De rijdende machine weegt zo'n 100 ton en het giekdeel weegt rond de 52 ton. Giekdeel wordt dus op een aparte trailer vervoerd.

Schiitterend die grootste mobiele kranen... Dan nog een paar vrachtwagens erbij voor de gewichten, giekdelen, personenauto, ed..... :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.janvanwees.nl/Diverse/diverse.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door RVV » 06 jan 2011, 21:52

Tristan geweldig ding, kende ik nog niet.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door romo » 06 jan 2011, 22:00

Wat hier niet mag ontbreken; Nimitz Class Nuclear Powered Aircraft Carriers

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door romo » 06 jan 2011, 22:04

Deze moet ook; Saturnus 5


Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Tristan » 06 jan 2011, 22:13

RVV schreef:Tristan geweldig ding, kende ik nog niet.
Heb 2 klanten die zo'n ding hebben en moet regelmatig zeetransport voor ze aanbieden. Heb ze daardoor aardig in me hoofd zitten. Geld overigens voor hoop grote kranen. Noem een type en weet de capaciteit, grootte qua cbm's en gewichten.

@JP: Heb een paar jaar bij Mammoet stage gelopen en gewerkt en zag regelmatig dit spul vertrekken naar een job. Mooiste is als je ze in colonne op de weg ziet rijden, indrukwekkend!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door romo » 06 jan 2011, 22:19

En dit;


Can you imagine one super-tanker? And if you can, what about super-super-tanker, the largest one in the world? That is Knock nevis, previously known as Jahre Viking and Seawise Giant. This vessel has a deadweight of 565,000 metric tons and summer displacement of 647,955 metric tons. The length of the Knock nevis is 458 meters and the beam is 69 meters. When the ship is fully loaded its draft reaches 26.4 meters. With these measurements Knock Nevis is not so profitable vessel, and that is the main reason to be used as an immobile platform in Qatar. But Knock Nevis will stay in our hearts as the largest vessel of the world forever. You can see wallpaper of the most beautiful and large vessel - Knock Nevis only here..


Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door JP » 06 jan 2011, 22:22

@ Tristan; Lijkt me schitterend in zo'n team te werken (ballastauto) en samen opbouwen, hijsen en dan weer de hele mikmak afbreken. ((ja, vroeger veel met Lego gespeeld)

De zwaarste mobiele zijn 9 assen. Ik tel ze altijd. Ben benieuwd of ze eens komen met 10 of meer.

@ Romo; De Berge Stahl ?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Tristan » 06 jan 2011, 22:25

Deze loopt regelmatig Rotterdam aan. Voor aankomst moet er altijd even een baggerschip door de vaargeul omdat de min. speling tussen bodem en schip 1 meter moet zijn:.

Berge Stahl, grootste bulkcarrier. Vervoerd ijzererts tussen Brazilië en Nederland.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door romo » 06 jan 2011, 22:26

Nee, das een ander schip……….

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door GTRene » 06 jan 2011, 22:35

die onbenullige scheepsmotoren zijn ook indrukwekkend of die grote schroeven :nerd:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door JP » 06 jan 2011, 22:40

Als er maar veel wielen onder zitten.....

Laura's boot ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Peric » 07 jan 2011, 12:51

JP schreef:
Tristan schreef:
Liebherr LTM 11200.

De rijdende machine weegt zo'n 100 ton en het giekdeel weegt rond de 52 ton. Giekdeel wordt dus op een aparte trailer vervoerd.

Schiitterend die grootste mobiele kranen... Dan nog een paar vrachtwagens erbij voor de gewichten, giekdelen, personenauto, ed..... :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.janvanwees.nl/Diverse/diverse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik werk bij een spuiterij die alles spuit voor Mammoet, werk er nog niet zo lang, maar heb al een paar foto's gezien van erg groot spul..

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Richardt. » 07 jan 2011, 14:01

Gaaf topic, vind die schepen en kranen best fascinerend en zou best eens stage willen lopen/werken bij zo'n soort bedrijf :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Tristan » 07 jan 2011, 14:08

Richardt. schreef:Gaaf topic, vind die schepen en kranen best fascinerend en zou best eens stage willen lopen/werken bij zo'n soort bedrijf :thumbup:
Dat is ook de reden waarom ik in deze business ben gegaan (deels met paplepel). Het is ook gewoon gaaf. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door GTRene » 07 jan 2011, 14:14

ff een nwe krukas slijpen :mrgreen:

Afbeelding

kleine propellor..

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Joy » 07 jan 2011, 14:37

Die grote bulkcarrier ligt voor het oog wel diep in het water. Kan zo een schip een beetje storm hebben ?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Bert ///M3 » 07 jan 2011, 17:37

Ja dat kan makkelijk. Olietankers en erts carriers hebben een hele grote diepgang vs het vrijboord wat ze hebben. Doordat je geen deklading hebt zit alles onderin en de stabiliteit van die schepen is gigantisch. Kan met varen zelfs ontzettend irritant zijn omdat je door een heel groot richtend moment zo snel weer terug komt naar middenpositie na een slinger. Vooral bij ertscarriers, bijna alle erts ligt op de bodem. Ruimladingen met staal in een general cargo ship doen hetzelfde. Olie is ongeveer 0,8 g/cm3 maar staal is volgens mij 8 g/cm3, dus je hebt maar heel weinig volume nodig.

Die Jahre Viking is er denk ik gewoon uit geraakt door de leeftijd, olie en chemotankers ouder als 15 jaar daar word gewoon al moeilijker over gedaan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door JP » 07 jan 2011, 20:00

Zijn die oudere tankers nog enkelwandig? Had ergens gehoord dat bepaalde havens die weigeren?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Bert ///M3 » 07 jan 2011, 20:36

Volgens mij was het de bedoeling dat ze in 2010 uitgefaseerd werden, in de VS mochten ze al langer niet meer komen.

HSR
Berichten: 5284
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door HSR » 07 jan 2011, 20:42

Bert ///M3 schreef:Ja dat kan makkelijk. Olietankers en erts carriers hebben een hele grote diepgang vs het vrijboord wat ze hebben. Doordat je geen deklading hebt zit alles onderin en de stabiliteit van die schepen is gigantisch. Kan met varen zelfs ontzettend irritant zijn omdat je door een heel groot richtend moment zo snel weer terug komt naar middenpositie na een slinger. Vooral bij ertscarriers, bijna alle erts ligt op de bodem. Ruimladingen met staal in een general cargo ship doen hetzelfde. Olie is ongeveer 0,8 g/cm3 maar staal is volgens mij 8 g/cm3, dus je hebt maar heel weinig volume nodig.

Die Jahre Viking is er denk ik gewoon uit geraakt door de leeftijd, olie en chemotankers ouder als 15 jaar daar word gewoon al moeilijker over gedaan.
Jahre viking is recentelijk naar gadani gevaren om gesloopt te worden. Functioneerde zijn laatste jaren als statische olieopslag. Dat schip werd overigens aangedreven met een enkele schroef.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door KW » 08 jan 2011, 00:38

Leuk topic, mooie dingen!

Hier ook iets dat hier wel hoort.
This thing is described as the "Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine". Shown above is the engine block and the main shaft, and if you count, you'll find it's a 10 cylinder engine. Built by The Aioi Works of Japan's Diesel United, Ltd.

The cylinder deck. Each cylinder displaces 1820 liters. Think about this for a moment. When you hear displacement numbers for cars, it's generally in cc. That's a cubic centimeter, otherwise known as a milliliter. The displacement of all four cylinders of a 1992 Subaru Impreza is 1820 cc. That is 1/1000th of the displacement of one cylinder of this engine. So a 14-cylinder completed engine has a displacement 14,000 times that of a 1992 Subaru. What do they use this engine for? According to that one page that documents it all...

...to move Subarus! The big engines go on very large container ships, such as the ones used to get cars across the seas. Ship owners like a single engine/single propeller design, and the new generation of larger container ships needed a bigger engine to propel them.

Total engine weight: 2300 tons
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm
Google: (5.608.312 (pound force feet) = 7.603.850 newton meter)

That oughta do it.

:shocking: :shocking: :shocking:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer info @ wiki http://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rts ... er_RTA96-C" onclick="window.open(this.href);return false;


En zo op transport :mrgreen: dit is zo te zien de kleinste 6-cylinder uitvoering...

Afbeelding


Bedoeld voor in zo'n scheepje :P grootste containerschepen ter wereld
De Emma Maersk kan 15.000 containers meenemen :P

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto geeft aardig goed weer hoe gigantisch dat scheepje is :shocking:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Erik K. » 08 jan 2011, 09:32

Downforce Hans schreef:
Robin schreef:Grootste vliegtuig ter wereld, Antonov AN-225, zo eentje(er zijn er 2 van op de wereld dacht ik) landde 26 december op Schiphol. Ik was er (toevallig) van 'n afstandje bij, wat 'n ding.
Dit is er 1:
Afbeelding

Ook net tikkie groter dan de Airbus 380/Spruce Goose etc:
Afbeelding

Nog indrukwekkender herinner ik me als puber op Heathrow ergens 25 jaar terug een aan de slurf staande Concorde. Daar sta je dus (met glas ertussen) 5 a 10 meter vanaf. Dat was wat!

Net zoiets in mijn ogen een F40 of 959 irl zien.
Wat zal die Spruce Goose een enorme indruk in die tijd hebben gemaakt zeg..........
Zelfs voor deze tijd is dat nog een enorm ding en dat dan ook nog met propellors. :mrgreen:
De Spruce Goose,
Daar ben ik jaren geleden nog eens in en bij wezen kijken, wat een gigantisch ding. Jammer dat ondanks zijn 8 props hij amper de lucht in kwam. En niet is ingezet waar hij voor bedoeld was.

Gebruikersavatar
DenCha
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:43
Locatie: Den Haag

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door DenCha » 08 jan 2011, 11:13

Tristan schreef:
RVV schreef:Tristan geweldig ding, kende ik nog niet.
Heb 2 klanten die zo'n ding hebben en moet regelmatig zeetransport voor ze aanbieden. Heb ze daardoor aardig in me hoofd zitten. Geld overigens voor hoop grote kranen. Noem een type en weet de capaciteit, grootte qua cbm's en gewichten.

@JP: Heb een paar jaar bij Mammoet stage gelopen en gewerkt en zag regelmatig dit spul vertrekken naar een job. Mooiste is als je ze in colonne op de weg ziet rijden, indrukwekkend!
En ik heb bij 1 van mijn vorige bazen, CCA, containers geleverd bij Mammoet Schiedam....
Echt indrukwekkend wat je daar af en toe ziet.
Mammoet heeft toch de grootste mobiele kraan ter wereld?

Gebruikersavatar
Alex_BMW
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2010, 12:07
Locatie: Veluwe

Re: Big Machines.. the real stuff

Bericht door Alex_BMW » 08 jan 2011, 11:48

Grootste mobiele kraan ter wereld is de Liebherr LTM11200, Of van Marwijk of Mammoet had toendertijd de eerste maar ondertussen zijn er al meer geleverd

Dit is mijn werk: (loop er zelf toevallig bij)

Afbeelding

Mijn truckie waarmee ik de ballast rijd

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 474 gasten