Dakar 2011

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Dakar 2011

Bericht door Niels » 04 jan 2011, 23:29

Prachtige beelden weer :shock: :D

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Dakar 2011

Bericht door indobesar » 05 jan 2011, 20:13

Veel interesse op DF :wink:

Prachtige beelden idd. Jammer dat de bolligste wat pech hebben...

Elmar

Bericht door Elmar » 06 jan 2011, 17:46

Het enige auto/motorsport event wat ik nog een beetje volg.

Zijn voor mij allemaal helden die meedoen, op de opgevers na....

Wat mij overigens al wat jaartjes opvalt, bijna alle Nederlandse trucks en auto's (en zelfs enkele motoren) zijn uitgerust met schokbrekers van het merk Reiger (herkenbaar aan de paarse kleur).
Zelfs het BMW en Kamaz team rijdt met dat merk.
Knappe prestatie.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2011, 19:05

Elmar schreef:Het enige auto/motorsport event wat ik nog een beetje volg.

Zijn voor mij allemaal helden die meedoen, op de opgevers na....

Wat mij overigens al wat jaartjes opvalt, bijna alle Nederlandse trucks en auto's (en zelfs enkele motoren) zijn uitgerust met schokbrekers van het merk Reiger (herkenbaar aan de paarse kleur).
Zelfs het BMW en Kamaz team rijdt met dat merk.
Knappe prestatie.
Geen intrax, joh :?: :mrgreen:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 jan 2011, 20:26

Helft van auto top tien op Reiger
◄ Terug

De oversteek etappe (4e klassementsproef) van Argentinië naar Chili bij de auto´s is gewonnen door Carlos Sainz. Het X-raid Reiger team leverde wederom vijf auto´s aan in het dagklassement van de vierde etappe van ´Le Dakar´.

Vandaag verliet de Dakar karavaan, nog altijd op aardige oorlogssterkte, Argentinië en reed het Chili in via het hemelshoge Andesgebergte. In Chili was er het eerste, voorzichtige contact met de Atacama woestijn, de gigantische zandvlakte vol reliëf en vermoedelijk de plaats waar een belangrijke basis gelegd gaat worden voor het eindklassement. Dakar wordt iedere dag zwaarder, niet alleen vanwege het zandduinachtige parcours dat komen gaat, maar natuurlijk speelt ook de toenemende vermoeidheid daarbij een rol.

Het X-raid team van Sven Quandt bewees weer eens haar competitieve kracht met vijf auto´s bij de snelste tien in het dagklassement. Het blijft vooralsnog echter wachten op de ban brekende eerste etappe zege van het Duitse fabrieksteam. Wederom was kopman Stephane Peterhansel dichtbij, maar evenals de voorgaande dagen moest de Fransman de zege laten aan klassementsleider Carlos Sainz (Volkswagen).

´Het was echter een goede dag,´ zo benadrukte Peterhansel (derde) dat de uitslag zijn topdag verhulde. ´Wij waren de snelste vandaag,´ aldus de BMW kopman. ´Helaas hadden we een lekke band en verloren we cruciale minuten die ons de dagwinst hebben gekost. Het is jammer dat we weer zuur tijd verliezen, maar aan de andere kant is het zeer positief dat we op winnende snelheid zitten en bovendien geen problemen kennen.´

Het humeur van Mini coureur Guerlain Chicherit, tamelijk desastreus gestart aan Dakar 2011, ontwikkeld zich synchroon aan zijn prestaties positief. De Fransman en zijn debuterende blikvanger zijn dagelijks in de top van de dagranglijst te vinden en lijken met de dag beter op elkaar ingespeeld te raken in de strijd die ook wel doorgaat als de ultieme symbiose van mens & machine. ´Het gaat steeds beter. Problemen verdwijnen en ik krijg steeds meer plezier aan het rijden in deze auto,´ aldus Chicherit (zevende dagtijd). ´Ik fixeerde me vandaag nauwelijks op de tijd. We rijden lekker. Het was cool.´

Erik van Loon (Mitsubishi) zette tijdens de vierde klassementsproef de achttiende tijd neer en was daarmee wederom de beste Nederlander.

In het motorenklassement blijft Honda debutant Quinn Cody het goed doen: de Amerikaan was goed voor de dertiende tijd. Overall bezit Cody ook de dertiende plaats, waarmee hij vooralsnog eer doet aan de vermoedens van zijn teambaas Henk Hellegers dat ´Cody veel Dakar potentie bezit´.
http://www.reigersuspension.com/index.p ... &nwsid=804" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 jan 2011, 00:03

Shit man, gemist vandaag..... Jammer dat er al zoveel Nederlandse truckers hebben moeten afhaken.

Plaats reactie