Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 09 jun 2020, 09:19

///Joost schreef: 08 jun 2020, 20:31 En de aandelenmarkten gaan weer sky high, met de Nasdaq zelfs naar ATH.
Bizar he.
Waar je ook kijkt, welk artikel als je ook leest.....iedereen verbaasd zich erover.
Benieuwd wat de Q2 cijfers ons gaan brengen.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Eeuwe » 09 jun 2020, 09:35

Wimo schreef: 08 jun 2020, 19:11 Ben blij dat ik op advies van Elise en Joost nooit in die bubbel van Tesla ben gestapt.. om een wijs man te quoten :

"Tesla is gewoon een verkapt wereld-staatsbedrijf, hoog gehouden door de kromme milieuregels en subsidies voor de berijders. Na alle crypto-shit de volgende in lijn om uiteindelijk te klappen"

:bag:
Nou, ik was (achteraf gezien) graag ingestapt in maart..

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 09 jun 2020, 10:46

Laten we vooral de meningen die we hier ventileren niet persoonlijk maken...Vooralsnog geldt nog altijd DYOR.

Jan en alleman gaat nu ineens daytraden. Zie ook de vele YT kanalen. Mijns inziens is dat het moment dat je moet gaan uitkijken.

Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 09 jun 2020, 11:25

Ik denk dat we redelijk op 1 lijn zitten Joost, maar voorlopig wordt de bubbel alleen maar groter :coffee:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Niels » 09 jun 2020, 11:34

Nou de beurs laat al een "mooie" correctie zien vandaag :)
///Joost schreef: 09 jun 2020, 10:46 Laten we vooral de meningen die we hier ventileren niet persoonlijk maken...Vooralsnog geldt nog altijd DYOR.

Jan en alleman gaat nu ineens daytraden. Zie ook de vele YT kanalen. Mijns inziens is dat het moment dat je moet gaan uitkijken.
Een goede vriend van me is dagelijks bezig met de beurs, en één van de standaard belegger adviezen is "wanneer de kapper advies gaat geven" moet je verkopen :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 09 jun 2020, 11:46

lol.

Ik bekijk het vooral op basis van lange termijn. Daytraden houd ik me niet mee bezig, want ik kan er niet genoeg tijd in stoppen om 's nachts dan nog lekker te slapen. Grafieken bekijk ik voornamelijk in week en maand formaat.

De AEX maakt momenteel support op de 200 daily MA. Maar goed, TA zegt weinig momenteel, dus het zal vooral afhangen van de Q2 cijfers denk ik. Tot die tijd zal het nog niet echt onderuit gaan.

Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 09 jun 2020, 12:08

Grafieken en TA is allemaal leuk en aardig, maar vergeet het onderliggende niet.
Zo kan Hertz er wel heel leuk uitzien op de grafieken van de afgelopen dagen, maar onderliggend is het wel een failliete boel.

Mij ontgaat dan ook iedere logica om Hertz aandelen te kopen.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... upt-stocks

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Niels » 09 jun 2020, 12:37

Dat leek mij ook. Je kunt misschien op de gok wat poen pakken op de koers naar boven maar die is in de basis nergens op gebaseerd. Nu hoeft dat ook niet altijd zo hebben we in het verleden ook wel met crypto gezien maar omlaag gaat ie zeker weer eens...

@Joost, hier net zo hoor. Daytraden is absoluut niets voor mij..

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26744
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Martijn_bmw » 09 jun 2020, 12:57

Niels schreef: 09 jun 2020, 11:34 Nou de beurs laat al een "mooie" correctie zien vandaag :)
///Joost schreef: 09 jun 2020, 10:46 Laten we vooral de meningen die we hier ventileren niet persoonlijk maken...Vooralsnog geldt nog altijd DYOR.

Jan en alleman gaat nu ineens daytraden. Zie ook de vele YT kanalen. Mijns inziens is dat het moment dat je moet gaan uitkijken.
Een goede vriend van me is dagelijks bezig met de beurs, en één van de standaard belegger adviezen is "wanneer de kapper advies gaat geven" moet je verkopen :tooth:
:lollerdelol: :lollerdelol:

mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 10 jun 2020, 18:50

Gisteren maar weer wat Tesla Turbo’s Short gekocht. Dit na sluiting op 940 dollar. Gekker kon het niet worden leek mij. Meer waard dan BMW en Daimler te samen.
Gaat ie vandaag door de 1000🤣🤣😭😭😢😢!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 10 jun 2020, 20:01

Echt waanzin. Super interessante tijden, maar echt pure speculatie momenteel. Bijzonder om mee te maken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Niels » 10 jun 2020, 20:04

Het is net crypto :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 10 jun 2020, 20:07

Hahaha...Max Keiser op Twitter:

Advance copy of Powell’s message today:

“QE is bukakke by central bankers with Jamie Dimon in the center”

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8003
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 10 jun 2020, 21:26

Tesla...to the Moon!

Oh nee dat is Space X...

Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 10 jun 2020, 21:42

Wimo die aan het instappen is? :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 11 jun 2020, 11:35

Serieuze vraag, wie zit er allemaal in TSLA, en met welke strategie?

Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 11 jun 2020, 13:02

Ik zit te twijfelen of ik onderstaande zal kopen of moet wachten tot er komen met een hogere stoploss.
https://nl.citifirst.com/NL/Producten/B ... 00KA984J3/

Heb al eerder een avontuurtje Tesla gehad en toen werd ik er sneller uitgetikt dan ik met mijn ogen kon knipperen.
Vervelende is dat ik de aandelen zelf niet kan shorten, want dat doe ik het liefste. Altijd kunnen handelen en geen extra premie betalen zoals bij derivaten (opties/turbo's).

Overigens vind ik de vraag "met welke strategie" wel een open deur :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 11 jun 2020, 13:52

Nou ja, open deur...open deur...met het laag houden van de rentes en het "printing to infinity and beyooooond!" kan het nog wel eens knap tegenvallen. Niemand had verwacht dat de Nasdaq naar recordhoogtes zou gaan. Kan zo nog maar eens een paar jaar aanhouden. Ik verwacht het niet, maar het kan zeker.

Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 11 jun 2020, 14:00

Al betalen ze 0% rente de komende 10 jaar, dan nog moeten ze eerst maar eens zien dat ze voldoende auto's kunnen verkopen en zoveel winst maken dat dat de huidige koers rechtvaardigt. Ik moet het nog zien.
Als ik even snel kijk zijn ze Toyota voorbij qua marktkapitalisatie.....en dus numero uno. Ga er maar aan staan :coffee:

Maar jij overweegt LONG te gaan Joost? :hot:


Voor de liefhebbers van dit soort volatiele bedrijven heb ik er nog eentje Nikola Corporation

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 11 jun 2020, 14:06

Elise schreef: 11 jun 2020, 14:00 Al betalen ze 0% rente de komende 10 jaar, dan nog moeten ze eerst maar eens zien dat ze voldoende auto's kunnen verkopen en zoveel winst maken dat dat de huidige koers rechtvaardigt. Ik moet het nog zien.
Als ik even snel kijk zijn ze Toyota voorbij qua marktkapitalisatie.....en dus numero uno. Ga er maar aan staan :coffee:

Maar jij overweegt LONG te gaan Joost? :hot:
Uhh, ho ho...nee. Ik heb vrijwel geen stock portfolio m.u.v. wat index-producten. Ik ben gewoon benieuwd naar anderen, en volg de markt wel nauwgezet. Die koers gaat als een malle, dus er moeten toch echt mensen zijn die dit kopen...zie het een beetje als ramptoerisme. :tooth:

Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 11 jun 2020, 14:12

Schijnbaar is Tesla een veel verhandeld aandeel als ik de info van degiro mag geloven over april en mei.

edit:
Voeg er februari ook nog even bij, lijkt wel of heel Europa toen in Tesla handelde.
degiro-02.png
degiro-04.png
degiro-05.png

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 11 jun 2020, 15:34

Afbeelding

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Richardt. » 11 jun 2020, 16:02

Toch heb ik een dubbel gevoel bij Tesla hoor.
Enerzijds is het een ontzettende bubbel en die bubbel gaat ook echt nog wel een keer flink leeglopen, maar vervolgens ook wel weer gevuld worden.

Ik vond de vergelijking met het vroegere Microsoft zo gek nog niet. Destijds dacht men ook dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen, nu weten we wel beter. Ik denk/gok/vrees dat het met Tesla ook enigszins zo zal gaan.

Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij dat straks iedereen elektrisch rijdt, er zijn een hoop praktische zaken die dan ook aangepakt moeten worden zoals bijv. ons elektriciteitsnetwerk. Anderzijds is Tesla veel meer dan dat, ze ontwikkelen een hoop baanbrekende technieken en hetgeen wat ze maken is van hoge kwaliteit. Dan bedoel ik niet de naden tussen de verschillende panelen van een Model S, maar bijv. de auto pilot functie en efficiency van accu's en elektromotoren.

We gaan het meemaken, ik koop er in elk geval geen aandelen van (op dit moment).

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Tom » 11 jun 2020, 16:13

Tesla heeft gewoon een gigantische voorsprong op alle andere merken, die hebben echt zitten slapen. En met geld maak je niet alles goed, dat blijkt wel. Kijk alleen even naar de softwareproblemen bij de Golf, dat is qua techniek niet eens geavanceerd.
Dan hebben we het nog niet gehad over de autopilot. Ik heb het al eerder geroepen, maar dat zit niet eens in de code. Daar heb je gewoon data voor nodig om zo goed te maken. Al zet je daar duizend van de beste ontwikkelaars ter wereld op, zonder data gaat dat niet lukken. Tesla heeft een voorsprong van jaren en ze ontwikkelen nog steeds sneller dan de rest door, dus die voorsprong lijkt eerder groter dan kleiner te worden.

Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 11 jun 2020, 16:32

We hebben bij de Boeing 737 Max gezien waartoe een bug in de software kan leiden...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, Erik dB, WJ en 4 gasten