Het grote WoW - Cataclysm Topic

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Roy » 12 dec 2010, 21:16

Zooooo.... Mage kan de end game content van Cataclysm ontdekken nu :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door dvh » 12 dec 2010, 21:29

gz :)

Ik zit bijna op 83....
Schiet nog niet erg op dus :mrgreen:

Ben wel benieuwd naar de raids die uit Cataclysm voortkomen.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Roy » 12 dec 2010, 21:42

Ik ook! Ik hoor wel van iedereen dat de heroics echt pittig zijn dit keer en dat goede epics ook een stuk moeilijker zijn om te halen... dat vind ik wel goed.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Maus335i » 25 dec 2010, 16:50

Zat net even te denken he....

Wat betaal je per maand voor WoW ook alweer? 10 dollar oid? Doe dat eens keer 11 miljoen gebruikers en 12 maanden :shock:

1,2 miljard dollar inkomsten per jaar.... da's echt WoW!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door dvh » 25 dec 2010, 19:41

Ja en dan tel je nog niet alles.
Zo kost van server veranderen ook geld , net als het veranderen van uiterlijk, ras, gender, naam , ect.
Daarbij kun je ook exclusieve pets en mounts kopen...

Dit alles kost tussen de 20-35 per stuk...
Dus ja, buiten dat ze leuke dingen kunnen maken hebben ze fantasie genoeg om aan geld te komen :)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Roy » 25 dec 2010, 22:15

Maar WoW brengt nog niet eens het meeste op hoor ;) Ik weet de naam zo 1,2,3 niet maar je hebt een Zuid-Koreaans spel (welke ook echt alleen daar gespeeld word) met iets van 28 miljoen actieve accounts. Je hebt dus altijd baas boven baas ;)

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Maus335i » 26 dec 2010, 09:08

Starcraft 2 :D Daar verdienen ze ook onwijs veel pegels mee ja. Sommige games leveren meer op dan de best lopende filmproducties :)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Roy » 26 dec 2010, 11:50

Nee, niet Starcraft 2 ;) Dat is geen Koreaanse game :D

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Maus335i » 26 dec 2010, 22:13

Weet je het zeker? Starcraft 2 is in Zuid-Korea echt HOT! Er is een 24/7 TV kanaal dat live verslag doet van diverse StarCraft 2 potjes. Er zijn zelfs echte "transfers" van spelers tussen clans en dat gaat om serieuze transfersommen.

SC(2) is by far het meest gespeelde spel in (vooral Zuid?)-Korea.

Afbeelding

:mrgreen:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door dvh » 26 dec 2010, 22:19

Lol wist niet dat die game zo populair was!
Heb deel 1 genoeg gespeelt.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Roy » 26 dec 2010, 22:47

Starcraft 2 is ook van Blizzard ;) Speel het zelf ook ;)

bofkont
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mei 2010, 19:36
Auto: E85 Z4 3.0i
Locatie: Nederland

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door bofkont » 21 jan 2011, 21:24

Hey Dave ook hier kun je het niet laten om over Wow te beginnen :lol: :mrgreen:
Al een tijdje 85 nu op mijn hunter, druk bezig met PVP, valt nog niet mee :oops:

Nog weining dungeons gedaan, binnenkort maar eens aan beginnen.
Druk met verbouwing/verhuizing.
Zie je trouwens laatste dagen weining oline Dave :(

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door dvh » 21 jan 2011, 21:26

Druk + dip....:)
Komt vanzelf wel weer....hoop ik

bofkont
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 mei 2010, 19:36
Auto: E85 Z4 3.0i
Locatie: Nederland

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door bofkont » 21 jan 2011, 22:01

Ok duidelijk, zie je vanzelf weer komen :thumbup:
Ben zelf ook weining online, ben nog steeds wel druk bezig in mijn nieuwe huisje.

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Royke » 14 feb 2011, 12:12

op welke servers spelen jullie eigenlijk?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door dvh » 14 feb 2011, 12:38

Ik speel op sunstriders pvp.
Tegenwoordig weer actief.
Mn Dk staat met wat pvp gear in de kast en ben nu mn mage aan het levelen.
Bevalt me erg goed! Ben lvl 83 inmiddels

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Royke » 14 feb 2011, 23:28

Heb zelf ook een DK PVP, ben nu een druid aan het lvle.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door BrianV » 18 feb 2011, 13:36

hebben de WoW'ers al gehoord van : Rift: Planes of Telara

WoW trek mij heel lang niet meer en ik weiger om nog langer door te gaan met Blizzard.
Er zijn best veel mensen die tot nu toe Positief is over Rift: Planes of Telara

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door WJ » 18 feb 2011, 15:27

Ik zit al bijna vanaf het begin in de Alpha test van Rift, spel is en word steeds beter.
Op het moment is de laatste open beta bezig, donderdag begint de headstart van het spel.

Als je er vragen over heb, laat maar weten. Ik ben ook de eigenaar van het #Rift IRC channel op Quakenet. Hobbel eens langs, zijn er genoeg daar die wel hoe of wat weten. (mocht je geen IRC client hebben, http://webchat.quakenet.org/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Ik hobbel online rond onder de naam Cogency.
Ik ben zelf het hele weekend van huis jammergenoeg.

Mocht je nog een key willen (weet niet of die nodig is voor deze laatste beta) dan kan je hier terecht:
http://www.ginnunga.org/forums/t/24368/ ... or-grabs-/" onclick="window.open(this.href);return false;

Elke key kon 25keer gebruikt worden en er staan er een aantal, deze laatste beta sluit dinsdag.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Roy » 20 feb 2011, 11:43

Ik heb de RIFT beta's ook gespeeld. Ziet er erg leuk uit, maar het gaat hem niet worden voor mij. Ik speel nu al vanaf 2000 ofzo MMO RPG's maar er zit ZO weinig vernieuwing in... dat begint mij een beetje op te breken. Er zit elke keer zo weinig verschil in. De laatste paar jaar heb ik de volgende spellen gespeeld:

- Asheron's Call 2
- World of Warcraft
- Warhammer Online
- Lord of the Rings Online
- Pirates of the Burning Sea
- Tabula Rasa
- Everquest 2
- Dungeons & Dragons

En vrijwel allemaal heeft het nu precies dezelfde werking. Zelfs de rassen en klassen zijn allemaal het zelfde. Beetje inspiratieloos allemaal.

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door BrianV » 21 feb 2011, 08:42

Roy schreef:Ik heb de RIFT beta's ook gespeeld. Ziet er erg leuk uit, maar het gaat hem niet worden voor mij. Ik speel nu al vanaf 2000 ofzo MMO RPG's maar er zit ZO weinig vernieuwing in... dat begint mij een beetje op te breken. Er zit elke keer zo weinig verschil in. De laatste paar jaar heb ik de volgende spellen gespeeld:

- Asheron's Call 2
- World of Warcraft
- Warhammer Online
- Lord of the Rings Online
- Pirates of the Burning Sea
- Tabula Rasa
- Everquest 2
- Dungeons & Dragons

En vrijwel allemaal heeft het nu precies dezelfde werking. Zelfs de rassen en klassen zijn allemaal het zelfde. Beetje inspiratieloos allemaal.
Roy,

MMO's gaan altijd over het zelfde,
je hebt een char naam X klas X en je moet leven X bereiken.

Wat ik leuk vin aan RIFT is dat je verschillende klassen kan combineren.
Je kan bv een super sterke warlock for pve en pvp bouwen.

Wat RIFT beter doet dan WOW is het aankunnen passen van je UI zonder downloads,
zo zijn de rifts en invasies van de "goodguys" erg leuk en sporen je aan om samen te werken tegen een horde elites.

Misschien zijn niet alle dingen vernieuwend maar het spel voelt goed aan :thumbup:
Ik ben gister begonnen met de laatste open beta dag en binnen no time zat ik op Leven 16.
Questen gaat soepel en de opdrachten zijn uitvoerbaar. ( Weer een plus tegen over WoW)

Waar RIFT de fout in kan gaan is de community.
Zo zat er aantal "jochies" die vrij snel gingen schelden en beweerde dat het hun 'gebied/monsters' waren.
Dit zal vast overgaan zodra ze moeten betalen.

Kortom ik heb een pre order staan

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door dvh » 21 feb 2011, 08:50

Het klinkt goed.
Maar wat voor mij ook meespeelt aan wow is dat het gewoon retro is.
Ik speelde vroeger al warcraft... het blijft leuk :)

Toch klinkt het goed, ik zal het eens in de gaten houden. Speel gamen zowiezo liever wanneer ze echt klaar zijn dan een beta of pre fase.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door Roy » 21 feb 2011, 11:28

BrianV schreef: Roy,

MMO's gaan altijd over het zelfde,
je hebt een char naam X klas X en je moet leven X bereiken.
Dat weet ik ook wel, de basis van een MMO RPG moet je niet veranderen, maar je bent toch met me eens dat er in al die jaren wel meer verandering zou mogen zijn? (Ligt er waarschijnlijk ook aan hoelang je al MMO's speelt).

Elke MMO RPG die je opstart kan je weer een Mage, Warrior, Rogue, Hunter of een Necromancer beginnen. Vrijwel altijd heb je twee sides (zoals Horde en Alliance) en zelfs de rassen zijn vrijwel altijd hetzelfde (Orcs, Rogues, Goblins, Elfs etc.). Na een X aantal levels kun je talents gebruiken, je doet instances en op endgame raids en een beetje PvP en that's it. Zelfs de interface ziet er vrijwel altijd hetzelfde uit, hetzelfde geld voor de combat systems. Age of Conan probeerde bijvoorbeeld eens wat anders qua combat (is wel geflopt, maar ze probeerde wel iets).

Ik zou zeggen maak eens andere klasses, doe eens een keer andere quests ipv het meerendeel "Kill X aantal monsters" en maak de low level content ook eens wat spannender, nu is het altijd maar een rush naar end game en dan kan het item grinden gaan beginnen. Dat zijn voor mij toch wel de grootste punten waar ik elke keer tegen aan hik. Het mag allemaal wel eens wat origineler....

Race games en shooters zijn bijv. ook niet al 10 jaar hetzelfde toch? Ook daar komende verschillende modes en opties bij...

PS: Je gaat toch niet beweren dat de quests in WoW niet uitvoerbaar zijn? Als er een MMORPG is met TE makkelijke quests dan is het WoW wel. Totaal geen uitdaging meer..

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door BrianV » 21 feb 2011, 14:02

Roy schreef:
BrianV schreef: Roy,

MMO's gaan altijd over het zelfde,
je hebt een char naam X klas X en je moet leven X bereiken.
Dat weet ik ook wel, de basis van een MMO RPG moet je niet veranderen, maar je bent toch met me eens dat er in al die jaren wel meer verandering zou mogen zijn? (Ligt er waarschijnlijk ook aan hoelang je al MMO's speelt).

Elke MMO RPG die je opstart kan je weer een Mage, Warrior, Rogue, Hunter of een Necromancer beginnen. Vrijwel altijd heb je twee sides (zoals Horde en Alliance) en zelfs de rassen zijn vrijwel altijd hetzelfde (Orcs, Rogues, Goblins, Elfs etc.). Na een X aantal levels kun je talents gebruiken, je doet instances en op endgame raids en een beetje PvP en that's it. Zelfs de interface ziet er vrijwel altijd hetzelfde uit, hetzelfde geld voor de combat systems. Age of Conan probeerde bijvoorbeeld eens wat anders qua combat (is wel geflopt, maar ze probeerde wel iets).

Ik zou zeggen maak eens andere klasses, doe eens een keer andere quests ipv het meerendeel "Kill X aantal monsters" en maak de low level content ook eens wat spannender, nu is het altijd maar een rush naar end game en dan kan het item grinden gaan beginnen. Dat zijn voor mij toch wel de grootste punten waar ik elke keer tegen aan hik. Het mag allemaal wel eens wat origineler....

Race games en shooters zijn bijv. ook niet al 10 jaar hetzelfde toch? Ook daar komende verschillende modes en opties bij...

PS: Je gaat toch niet beweren dat de quests in WoW niet uitvoerbaar zijn? Als er een MMORPG is met TE makkelijke quests dan is het WoW wel. Totaal geen uitdaging meer..
Op game gebied is er weinig maar vernieuwingen (COD, zelfde idee elk jaar, ander omgeving, andere guns) ach je snap wat ik bedoel.

Questen in wow is aardig makkelijk maar soms zoek je je wezenloos naar bepaalde items/ mobs.
wat RIFT voor mij aantrekkelijk maak is de vele invasies,
Deze maken het levelen aangenamer
RIFT beschikt over vele verschillende klassen zoals zelf heb gemerkt, de reden waarom RIFT niet gaat floppen omdat ze het beste van meerdere MMO's nemen.

De interface voelt vertrouwd aan en het mogelijk maken van het aanpassen zonder downloads is zeer aangenaam.

ik begon ooit met Silkroad Online, vervolgens WoW en nog wat andere kleinere Games.
RIFT word de volgende :thumbup:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote WoW - Cataclysm Topic

Bericht door dvh » 21 feb 2011, 15:45

Wanneer komt de final versie te koop ?
En hoe zit het met de systeemeisen. Het ziet er grafisch erg mooi uit voor een mmrpg, wow kraakt soms al, moet ik een diehard gamepc hebben om deze game fatsoenlijk te kunnen spelen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast