[GT5] DF Championship

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Macboy » 11 mar 2011, 15:56

indobesar schreef:Hoe gaaf is het om tegen verschillende, in eigen stijl opgebouwde, auto's te racen. De fun zit voor mij niet puur in snelle rondetijden, maar racen met en tegen gave auto's.
Daar ben ik het dus volledig mee eens. Daarom was ik zo'n voorstander van de ROULETTE races maar snap ik niet dat het systeem nog onduidelijk is. Hoe kies je de klasses en waarom altijd comfort zacht ?

Maar probleem met PP is dat je bijna altijd uitkomt bij de BMW M3 CSL en zeker in handen van Reind is het dan bij voorbaat al duidelijk wie kampioen wordt.

Dus er kleven ook nadelen aan. Nu kun je wel zeggen, het is maar een spel en dat is het ook wel, maar als bij voorbaat al duidelijk is wie er wint haalt dit wel een deel van de charme weg.

Of we moeten echt het grote werk aanpakken, dus auto's met 500+ pk, maar dan neem je de charme van het Cup Racen weer weg.

Dus als we met PP gaan werken vind ik het prima, maar dan maximaal 350-400PP of zo.

Input van deelnemers gewenst !

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Chris van S. » 11 mar 2011, 16:23

Cupracen met de Clio's en de Mugen's is ubergaaf. Alleen maar vette actie op scherpst van de snede.
Maar ook races met gevarieerde auto's lijkt mij geweldig. FWD, RWD of zelfs AWD.
Er is zoveel te kiezen dat we bijv op soort auto de variateit kunnen koppelen

1 cuprace Clio of Mugen
2. race met oldtimers
3. race met GT's
4. race met sedan's
5. race met roadster of leightweights

We hebben meer dan 10 races. Dus in mijn opzet zou je 2 of meer races per soort auto rijden.
PP nader nog te bepalen, uiteraard!

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Reind » 11 mar 2011, 16:42

Macboy schreef:
indobesar schreef:Hoe gaaf is het om tegen verschillende, in eigen stijl opgebouwde, auto's te racen. De fun zit voor mij niet puur in snelle rondetijden, maar racen met en tegen gave auto's.
Daar ben ik het dus volledig mee eens. Daarom was ik zo'n voorstander van de ROULETTE races maar snap ik niet dat het systeem nog onduidelijk is. Hoe kies je de klasses en waarom altijd comfort zacht ?

Maar probleem met PP is dat je bijna altijd uitkomt bij de BMW M3 CSL en zeker in handen van Reind is het dan bij voorbaat al duidelijk wie kampioen wordt.

Dus er kleven ook nadelen aan. Nu kun je wel zeggen, het is maar een spel en dat is het ook wel, maar als bij voorbaat al duidelijk is wie er wint haalt dit wel een deel van de charme weg.

Of we moeten echt het grote werk aanpakken, dus auto's met 500+ pk, maar dan neem je de charme van het Cup Racen weer weg.

Dus als we met PP gaan werken vind ik het prima, maar dan maximaal 350-400PP of zo.

Input van deelnemers gewenst !
Met andere auto's niet dan :whistle:

:banaan:

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Mr. Blue Eyes » 11 mar 2011, 16:45

er is voor beide wat te zeggen.

met de optie van Chris krijg je wel alle soorten auto's, is ook erg leuk natuurlijk

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Richardt. » 11 mar 2011, 20:01

Of we moeten echt het grote werk aanpakken, dus auto's met 500+ pk, maar dan neem je de charme van het Cup Racen weer weg.

Dus als we met PP gaan werken vind ik het prima, maar dan maximaal 350-400PP of zo.

Input van deelnemers gewenst !
Ligt ook wel een beetje aan de circuits.

Op bijvoorbeeld Daytona, Fuji en Indy zijn de 500+pk jongens best leuk om als 'cup' te racen. Op de iets krappere/langzamere banen is het leuker met de wat minder snelle auto's.

Ik probeer overigens mee te denken, maar zal niet meedoen. Er is geen pijl op te trekken wanneer ik aanwezig kan zijn, dus fatsoenlijk meedoen in het kampioenschap zal niet lukken helaas.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Reind » 11 mar 2011, 20:32

Misschien goed om een concrete intresse peiling te houden voor aanstaande Zondag en ook meteen een tijd te bepalen. Is het overigens ook de bedoeling om het kampioenschap in 1 avond af te ronden? Lijkt me behoorlijk lang. En wie houdt zich verantwoordelijk voor de puntentelling?

Ik heb het idee dat wanneer we wat concreter worden we daadwerkelijk van start willen.

Ik ben in deze niet de intitiatiefnemer dus het niet een bepaalde kant ook sturen. Gewoon een ideetje

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Macboy » 12 mar 2011, 16:27

Misschien is het een idee als jij eens vanaf de eerste post gaat lezen voordat je met nog meer slimme ideeën gaat komen ?

lol :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Macboy » 13 mar 2011, 20:02

Weinig animo dus geen start van het seizoen vanavond.

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Mr. Blue Eyes » 13 mar 2011, 22:09

jammer....

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Chris van S. » 14 mar 2011, 08:52

Inderdaad erg jammer!

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: [GT5] DF Championship

Bericht door Reind » 14 mar 2011, 09:53

Het "echte" raceseizoen staat ook weer voor de deur. De voorbereidingen daarvoor kosten erg veel tijd. :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten