Recaro out > Sparco in / Proflex out> Öhlins in
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Banden wel al ingereden? (siliconen laagje eraf)
- Opa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Ok duidelijk Andry, ik dacht juist dat die PS4 wel een goeie band is, waarmee de auto scherp stuurt.......ik hou het dan de volgende keer ook maar weer bij Bridgestone denk ik, die liggen er nu ook onder en bevallen zoals altijd goed.
- Niels
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
PS4 is gewoon niet een sport band. Ik heb ze voor op liggen bij de Skoda, hadden net zo goed premacy's kunnen zijn qua gevoel al gaan die wel wat langer mee volgens mij.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
PS4 is idd absoluut niet hard / sportband... voor daily vind ik het overigens wel een heel fijne band.
Ik had PS4 onder mijn 420, nu onder de 435 zitten Bridgestone zijn stuk stijfer maar zeker icm 19"en M sport ook wel erg hard op korte riggels.
Denk als de banden op zijn dat er wel weer PS4 onder komt.
Maar het is idd maar net wat je zoekt natuurlijk in een band.
Ik had PS4 onder mijn 420, nu onder de 435 zitten Bridgestone zijn stuk stijfer maar zeker icm 19"en M sport ook wel erg hard op korte riggels.
Denk als de banden op zijn dat er wel weer PS4 onder komt.
Maar het is idd maar net wat je zoekt natuurlijk in een band.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Tyre Reviews vond (tot mijn verbazing) de PremiumContact 6 scherper sturen dan de PS4. Die test bevestigt wel het beeld van de PS4 als comfortabele band voor alledag. Zie filmpje voor een vergelijking tussen die twee banden en tegenhanger van Goodyear: https://youtu.be/2_utfLrFaOM
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Ik heb nu de PS4S, waar de TS het ook over heeft, op de Golf gemonteerd......
290PK op de voorwielen & echt 0 grip verlies. Ik wil niet anders meer.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
PS4S is wel een ander model dan de 'normale' PS4. PS4S is vervanger van de Pilot Supersport, waar de PS4 opvolger is in de reeks PS3-PS2 etc. Bij uitkomen van de PS4 waren de reacties t.o.v. de voorganger [ps3] wel zeer lovend, meer sportiviteit dan de 3 destijds.
Nadeel van de ps4s is dat deze vooral in grotere maten leverbaar is, geen 17 inch en maar enkele 18 inch maten. Voornamelijk 19 inch en groter. PS4 is wel in alle gangbare maten beschikbaar
Nadeel van de ps4s is dat deze vooral in grotere maten leverbaar is, geen 17 inch en maar enkele 18 inch maten. Voornamelijk 19 inch en groter. PS4 is wel in alle gangbare maten beschikbaar
-
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
PS4 heeft inderdaad een zachte wang en dat zorgt voor een iets minder scherp instuurgevoel. De grip is echter fenomenaal te noemen. Wat mij betreft is de PS4 dan ook echt wel een sportband te noemen. Met bijkomend voordeel dat de feedback op de grens, vooral in de regen, van een ongekend niveau is. Het is belangrijk hier een nuance in aan te brengen. Het gewicht van de auto speelt een grote rol in de prestatie van de PS4. Ik denk dat de band niet tot zijn recht komt op auto's van 1600+ kg.
De PSS is een band die scherper instuurt en marginaal meer grip heeft maar merkbaar slechter de gripgrens aangeeft en in de regen matig presteert. Die marginale winst op droog maakt het verlies in de regen voor mij niet goed. Maar ik vind hard rijden in de regen dan ook leuk om te doen.
Ervaring hierboven is met een Megane R26. Dus <1400kg en met sper op de vooras.
De PSS is een band die scherper instuurt en marginaal meer grip heeft maar merkbaar slechter de gripgrens aangeeft en in de regen matig presteert. Die marginale winst op droog maakt het verlies in de regen voor mij niet goed. Maar ik vind hard rijden in de regen dan ook leuk om te doen.
Ervaring hierboven is met een Megane R26. Dus <1400kg en met sper op de vooras.
- Ferdi
- Berichten: 3045
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Ik vond de PS4 het ook goed doen onder de S60 die ik had.
Die moest 500 nm via de voorwielen kwijt en dat lukte best aardig met deze banden. Reed ze in combinatie met een B12 set, nog een klein beetje op comfort gericht maar ook regelmatig "vlot" de bocht om en had nooit klachten.
Setje voorbanden ging ongeveer 25.000 km mee met ook veel snelweg kilometers bij mij.
Die moest 500 nm via de voorwielen kwijt en dat lukte best aardig met deze banden. Reed ze in combinatie met een B12 set, nog een klein beetje op comfort gericht maar ook regelmatig "vlot" de bocht om en had nooit klachten.
Setje voorbanden ging ongeveer 25.000 km mee met ook veel snelweg kilometers bij mij.
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Ron, absoluut doen! De RE050A is erg sterk wat dat betreft. Ik ben aan het rondkijken wat er nu onder de BMW komt.
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Heb de PS4 ook onder de blauwe TTtdi, deze moeten 435pk/780nm verwerken en doen dat beter dan de daarvoor gemonteerde Conti spc3. Ben wel een cm bredere (225/40r18>235/40r18) gegaan. Ben ook verbaasd over de PS4 qua weggedrag in nat. Dit i.c.m Bilstein B16 en de dempers vrij hard afgesteld. Ook bij serieus hoge snelheden koersvast.
Jos.
Jos.
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Helemaal mee eens, uitgezonderd één puntje: de PSS is in de regen niet matig, maar echt slecht! Zeker als je de PS4(S) tov PSS back to back rijdt.HSR schreef: ↑02 jun 2020, 13:32 PS4 heeft inderdaad een zachte wang en dat zorgt voor een iets minder scherp instuurgevoel. De grip is echter fenomenaal te noemen. Wat mij betreft is de PS4 dan ook echt wel een sportband te noemen. Met bijkomend voordeel dat de feedback op de grens, vooral in de regen, van een ongekend niveau is. Het is belangrijk hier een nuance in aan te brengen. Het gewicht van de auto speelt een grote rol in de prestatie van de PS4. Ik denk dat de band niet tot zijn recht komt op auto's van 1600+ kg.
De PSS is een band die scherper instuurt en marginaal meer grip heeft maar merkbaar slechter de gripgrens aangeeft en in de regen matig presteert. Die marginale winst op droog maakt het verlies in de regen voor mij niet goed. Maar ik vind hard rijden in de regen dan ook leuk om te doen.
Ervaring hierboven is met een Megane R26. Dus <1400kg en met sper op de vooras.
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
RE050A is echt wel al een steenoude band met dus oude technologie (van 2005 dacht ik). Ik geloof dat je je voordeel kan doen door te kiezen voor een nieuwe band. Enige nadeel is dat je potentieel enkele banden moet proberen eer je tevreden gaat zijn.
Mocht je de PS4 kiezen is het wel SUPER belangrijk dat je deze per 4 wisselt (al zeker bij een 4x4). Ze zijn namelijk erg verschillend tov andere banden.
-
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
RE050A is ook een bootanker van een band. Volgens mij zijn die maar zo 1.5 tot 2kg zwaarder dan de Pilot Sport varianten.
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Je ervaring met de grens van PSS herken ik totaal niet overigens, wel bij Cup2’s, maar de PSS en de opvolger PS4S vind ik juist super goedmoedig op de grens. Ook op nat vind ik ze te gek en vertrouwd tijdens pushen. Ik vind de PS4S iets beter op nat, maar qua feel vind ik de PSS fijner.HSR schreef: ↑02 jun 2020, 13:32 PS4 heeft inderdaad een zachte wang en dat zorgt voor een iets minder scherp instuurgevoel. De grip is echter fenomenaal te noemen. Wat mij betreft is de PS4 dan ook echt wel een sportband te noemen. Met bijkomend voordeel dat de feedback op de grens, vooral in de regen, van een ongekend niveau is. Het is belangrijk hier een nuance in aan te brengen. Het gewicht van de auto speelt een grote rol in de prestatie van de PS4. Ik denk dat de band niet tot zijn recht komt op auto's van 1600+ kg.
De PSS is een band die scherper instuurt en marginaal meer grip heeft maar merkbaar slechter de gripgrens aangeeft en in de regen matig presteert. Die marginale winst op droog maakt het verlies in de regen voor mij niet goed. Maar ik vind hard rijden in de regen dan ook leuk om te doen.
Ervaring hierboven is met een Megane R26. Dus <1400kg en met sper op de vooras.
(alleen met rwd mee gereden)
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3555
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Al nieuws over de C coupe Kadett ?
Gr Ron
Gr Ron
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Ik heb er één gevonden in België die meer dan acceptabel is om als basis te gaan dienen en de auto is nog helemaal compleet inclusief de goede wielen, spiegels, bumpers, chroomstrips etc.. Ik ben nu aan het inventariseren welke originele plaatwerkdelen ik moet aanschaffen, en delen als remmen, lagers kabelboom ed. Motor loopt zo te horen nog goed al ga ik wel compressie meten om te kijken wat dat geeft qua waardes. Vervolgens opslag zoeken want dat is momenteel even een issue.
Maar eerst wordt de Evo halverwege juli opnieuw afgesteld op de nieuw gebouwde motor. Alles boven de 475 pk en 560 Nm koppel zou winst betekenen. Dat was met een zieke cilinderkop en 1,6 bar turbodruk. Wel een brede powerband en een opvallend vlak koppelkromme, dat was en is ook het doel. Meer lucht en brandstof erin en kijken wat het gaat opleveren en daarna weer eens het circuit op met dat ouwe lijk
Maar eerst wordt de Evo halverwege juli opnieuw afgesteld op de nieuw gebouwde motor. Alles boven de 475 pk en 560 Nm koppel zou winst betekenen. Dat was met een zieke cilinderkop en 1,6 bar turbodruk. Wel een brede powerband en een opvallend vlak koppelkromme, dat was en is ook het doel. Meer lucht en brandstof erin en kijken wat het gaat opleveren en daarna weer eens het circuit op met dat ouwe lijk
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Origineel origineel, dude je bakt er toch een custom body omheen als het moet
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: BMW en Evo op nieuwe velgen, Opel project komt in zicht
Even het stof van dit topic en dat oude hok af:
Een paar jaar geleden heb ik de motor uit elkaar gehaald om te inspecteren omdat deze met racespullen was opgebouwd. Na 50.000 km was alles nog in perfecte staat, alleen heb ik andere gesmede zuigers gemonteerd die beter tegen zwaar gebruik zijn bestand dan wat erin zat. Dus boren, honen en topdeck skimmen.
De cilinderkop was er behoorlijk slecht aan toe, uitgaand dat deze in het verleden bij de eerste bouw gereviseerd zou zijn. Versleten klepseals, versleten klepgeleiders en een handje vol kromme kleppen Iets is er dus niet goed gegaan als het als gedaan is... Bij maximale lift was de speling op de klepsteel/klepgeleider 0,9mm Dus deze delen zijn vervangen door spullen van Supertech en de klepzetels zijn in radius gefreesd. Nokkenassen en klepveren zijn van Cosworth. Deze is dus ook van binnen nieuw.
Daarnaast van de gelegenheid gebruik gemaakt om het compressorhuis van de FP Green 73HTA te vervangen door een upgrade exemplaar. Deze zou meer lucht pompen bij gelijke druk blablabla. Vaak mooie marketingpraat, maar de kosten en het werk waren het niet en het zou extra koppel opleveren. Uit de VS laten komen en gemonteerd. De motor afgebouwd en gemonteerd en toen 6000 km ingereden en de afstelling gecontroleerd. Na 3/4 jaar was ik weleens benieuwd wat ie nou deed, in het middengebied voelde de motor iig wel sterker aan. Alle hardware is zo samengesteld dat de motor tussen de 3500 tpm en 6500 tpm z'n echte kracht moest leveren, dus een afspraak gemaakt om te rollen om te controleren of ik m'n huiswerk goed had gedaan:
In de middengebied gemiddeld 50Nm gewonnen bij dezelfde turbodruk van 1,6 bar en RON98 peut en absoluut 0 olieverbruik.
Kom je weer eens in Rotjeknor wordt de auto gelijk op de foto gezet:
Volgend maand 14 jaar in bezit en eerlijk gezegd verveeld ie nog niet echt
Een paar jaar geleden heb ik de motor uit elkaar gehaald om te inspecteren omdat deze met racespullen was opgebouwd. Na 50.000 km was alles nog in perfecte staat, alleen heb ik andere gesmede zuigers gemonteerd die beter tegen zwaar gebruik zijn bestand dan wat erin zat. Dus boren, honen en topdeck skimmen.
De cilinderkop was er behoorlijk slecht aan toe, uitgaand dat deze in het verleden bij de eerste bouw gereviseerd zou zijn. Versleten klepseals, versleten klepgeleiders en een handje vol kromme kleppen Iets is er dus niet goed gegaan als het als gedaan is... Bij maximale lift was de speling op de klepsteel/klepgeleider 0,9mm Dus deze delen zijn vervangen door spullen van Supertech en de klepzetels zijn in radius gefreesd. Nokkenassen en klepveren zijn van Cosworth. Deze is dus ook van binnen nieuw.
Daarnaast van de gelegenheid gebruik gemaakt om het compressorhuis van de FP Green 73HTA te vervangen door een upgrade exemplaar. Deze zou meer lucht pompen bij gelijke druk blablabla. Vaak mooie marketingpraat, maar de kosten en het werk waren het niet en het zou extra koppel opleveren. Uit de VS laten komen en gemonteerd. De motor afgebouwd en gemonteerd en toen 6000 km ingereden en de afstelling gecontroleerd. Na 3/4 jaar was ik weleens benieuwd wat ie nou deed, in het middengebied voelde de motor iig wel sterker aan. Alle hardware is zo samengesteld dat de motor tussen de 3500 tpm en 6500 tpm z'n echte kracht moest leveren, dus een afspraak gemaakt om te rollen om te controleren of ik m'n huiswerk goed had gedaan:
In de middengebied gemiddeld 50Nm gewonnen bij dezelfde turbodruk van 1,6 bar en RON98 peut en absoluut 0 olieverbruik.
Kom je weer eens in Rotjeknor wordt de auto gelijk op de foto gezet:
Volgend maand 14 jaar in bezit en eerlijk gezegd verveeld ie nog niet echt
Laatst gewijzigd door Andry op 11 feb 2022, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Online
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Evo op de pijnbank geweest
Na 14jaar oogt het eigenlijk nog steeds modern. Word mooi oud zeg maar.
Mooie waardes in de grafiek
Mooie waardes in de grafiek
- Booooh
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Evo op de pijnbank geweest
Mooie waarden Andry , ik weet hoe het moet voelen want het is niet ver verwijderd van wat mijn VII toentertijd draaide , dikke pret dus , zuinig op zijn want die gaat alleen maar meer waard worden
PS Je kenteken staat nog in de grafiek ...
PS Je kenteken staat nog in de grafiek ...
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Evo op de pijnbank geweest
Ja het hok doet het best, Ben! Jij had alleen geen stockframe turbo dacht ik? Grafiek is aangepast
- Booooh
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Evo op de pijnbank geweest
Nee klopt, was een AMS kit met een 3076 en met 2.0 bar druk dus erg netjes wat er nu bij jou uitgekomen is
Nog even een oud plotje gevonden ter vergelijk Blok draaide ook bijna 1000 toeren meer dan standaard
- Artosevo
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: Evo op de pijnbank geweest
Mooie waardes Andry!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Mark, Vanreijmersdal, yorick en 101 gasten