Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Iets voor Knot?
-
OnlineBram
- Berichten: 15858
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Die is niet meer, de nieuwe Knot is een compleet ander mens.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Kan een winnaar zijn hoor. ben benieuwd naar het gewicht
E46 M3 is sowieso te zwaar.
E46 M3 is sowieso te zwaar.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik vind 't maar 'n vies ding....
- Martijn M
- Berichten: 3280
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ding is niet nieuw en geen idee of de prijs goed is maar je ziet iig al heel duidelijk kleurverschil.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zeker. Ik heb er ook het een en ander aan opmerkingen over. Mag wat spuitwerk krijgen, andere bak, aandrijfas, originele luchtfilterbox, interieur opfrissen… en de prijs is fors. Maargoed het is een liefhebbers markt…
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ben benieuwd wat er niet aan klopt, qua details
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Op de foto's is die erg netjes. Oranje knippers en ook het gaas in de bumper is in carrosseriekleur, dat hoort origineel zo te zijn maar de meesten hebben dat niet meer door of een beetje schade of omdat mensen het mooier vonden.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Hmm ik zou denk ik zo'n 3.0 toch wel wat traag voor het geld vinden. Is dan een 130i niet een betere keuze?
- Martijn M
- Berichten: 3280
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Minder vermogen en meer gewicht?Jan Terwolde schreef: ↑20 okt 2022, 13:38 Hmm ik zou denk ik zo'n 3.0 toch wel wat traag voor het geld vinden. Is dan een 130i niet een betere keuze?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik zou het verschil het niet waard vinden. En in alles verder vind ik een 130i echt een stuk betere auto. Maarja zo heeft ieder zo zijn mening.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
S50 blijft natuurlijk wel een old M school parel. Ook in 3.0 vorm.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
130i is moderner maar E36 M3 heeft natuurlijk wat. Ik krijg nog steeds heel veel vragen van onbekenden als die mijn E36 M3 zien, zal je niet hebben met een 130i.
Verder zijn E36's natuurlijk al auto's van 25-30 jaar oud. Dat gaat richting klassieker. Als je een auto zoekt voor gooi en smijtwerk dan is een 1 serie natuurlijk gewoon de betere auto.
Verder zijn E36's natuurlijk al auto's van 25-30 jaar oud. Dat gaat richting klassieker. Als je een auto zoekt voor gooi en smijtwerk dan is een 1 serie natuurlijk gewoon de betere auto.
- Jeroen
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Jan Terwolde schreef: ↑20 okt 2022, 13:47 Ik zou het verschil het niet waard vinden. En in alles verder vind ik een 130i echt een stuk betere auto. Maarja zo heeft ieder zo zijn mening.
Ik heb een M3 met S50 gehad, en rij nu een 130i. De S50 is een echte M, niet te vergelijken met de 'normale' 6 pitter in een 130i. De manier waarop deze gas aanpakt en door de toeren klimt, bijvoorbeeld. En het loopt toch harder dan een 130i. Maar da's dik 12 jaar geleden in mijn geval; in 2022 doet een 130i als daily het beter dan een E36 M3. Die zou ik niet in weer in wind buiten laten staan bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 21 okt 2022, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
De S50B32 is puur als motor een ideale daily. Meeste koppel en pk's op elk willekeurig toerental t.o.v. alle andere E36 motoren.
Ik switch constant tussen me 328i en M3 en hoe mooi die M52 ook loopt, die S50, zeker in B32 is nog een flink aantal tredes hoger.
Ik switch constant tussen me 328i en M3 en hoe mooi die M52 ook loopt, die S50, zeker in B32 is nog een flink aantal tredes hoger.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Beeld je eens een S50B32 in een E38 in, die redline past dan als daily toch niet helemaal.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dei van mij zal wel slecht geweest zijn dan ofzo. Reed alleen lekker als je rustig deed of juist volle polle. De vrouw wou er sowieso niet in rijden omdat alles ''zwaar'' ging. Bij mij ging hij ieder ritje weer even naar de toerenbegrenzer en dan zag ik geen enkel probleem meer
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Werken voor je kilometers!Jan Terwolde schreef: ↑20 okt 2022, 16:32 De vrouw wou er sowieso niet in rijden omdat alles ''zwaar'' ging.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ja maar die redline heb je helemaal niet nodig. Dat is dus het mooie van dat blok, dankzij die dubbele vanos. Dat ding heeft 350nm @ 3250rpm en 320nm tussen 2600-6200.
Als je bedenkt dat de E38 ook geleverd is met de M52 met 280nm @ 3950, dan zou die S50B32 dus veel beter zijn. Dan laat je die power bovenin voor wat het is. Maar je hebt het wél mocht je ff wild willen doen.
S50B32 is de Jekyll & Hyde onder de BMW motors.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Je leeft in het verleden. De B58 is de Jekyll & Hyde onder de BMW motoren.MParallel schreef: ↑20 okt 2022, 17:11Ja maar die redline heb je helemaal niet nodig. Dat is dus het mooie van dat blok, dankzij die dubbele vanos. Dat ding heeft 350nm @ 3250rpm en 320nm tussen 2600-6200.
Als je bedenkt dat de E38 ook geleverd is met de M52 met 280nm @ 3950, dan zou die S50B32 dus veel beter zijn. Dan laat je die power bovenin voor wat het is. Maar je hebt het wél mocht je ff wild willen doen.
S50B32 is de Jekyll & Hyde onder de BMW motors.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bilkert35 en 180 gasten