Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
^^
Die had toch schade gehad? Dikke kier tussen motorkap en lampen/grill. Verkeerde zijschermen.
Floris was er gaan kijken en bleek geen fris exemplaar.
En gaan we weer, maar er zit geen enkel voordeel aan een origineel NL auto.
Die had toch schade gehad? Dikke kier tussen motorkap en lampen/grill. Verkeerde zijschermen.
Floris was er gaan kijken en bleek geen fris exemplaar.
En gaan we weer, maar er zit geen enkel voordeel aan een origineel NL auto.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
- Joy
- Berichten: 10784
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Maar ook een vochtig klimaat en pekel op de wegen in de winter.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Minder bochtige wegen? Serieus?
-
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03 jun 2019, 08:45
- Auto: BMW E36 Cabrio Turbo
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ja dat was die groen.
Niet die estriol blauwe.
Die heeft alleen zo cosmetisch aandachts puntjes
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Veeg.. me.. op ...markm schreef: ↑04 jun 2019, 06:57 Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
+1, nog nooit zo veel onzin in een post gelezen. No offense.Luc B schreef: ↑04 jun 2019, 09:58Veeg.. me.. op ...markm schreef: ↑04 jun 2019, 06:57 Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
- Arthur
- Berichten: 39789
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat eerste heb je wel gelijk in, maar ik denk dat in de regel bv. Duitsers zuiniger zijn op hun auto dan Nederlanders. Dat ze wat vaker 200+ rijden daar kunnen die auto's echt wel tegen.markm schreef: ↑04 jun 2019, 06:57 Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik dacht al ben ik nu gek?
Voor mij is in elk geval een NL auto niet een voordeel.
Persoonlijk liefst een DE auto en niet alleen vanwege de duitse stickers
En een buitenlandse garage kun je ook bellen als je historie wilt checken.
Voor mij is in elk geval een NL auto niet een voordeel.
Persoonlijk liefst een DE auto en niet alleen vanwege de duitse stickers
En een buitenlandse garage kun je ook bellen als je historie wilt checken.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Klopt maar soms tot geregeld geven ze die historie niet prijs. Vaak genoeg meegemaakt.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Uiteindelijk zijn "de boekjes" , afkomst , eigenaren en onderhoud allemaal niet heilig. Sterker nog, zelfs na een aankoopkeuring kan er nog vanalles stuk. Ook qua gebruik van vorige eigenaren, het is een m3 , denk je echt dat die nooit tegen de toerenbegrenzer aan heeft staan schreeuwen?
We vergeten even dat het 25 jaar oude BMW's zijn. Wil je garanties, dan moet je nieuw kopen. Je kan je risico's inperken door wat te controleren, maar het blijft altijd een gok.
We vergeten even dat het 25 jaar oude BMW's zijn. Wil je garanties, dan moet je nieuw kopen. Je kan je risico's inperken door wat te controleren, maar het blijft altijd een gok.
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
[/quote]
Nee, met een Nederlandse M3 is altijd minder hard gereden. Dat hard rijden op de autobahn is toch maar slecht. En bergweggetjes ook, die zijn killing.
- florisclaessen
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 23 okt 2018, 12:23
- Auto: BMW E36 M3 3.0 Sedan
- Locatie: Leusden
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Met €25.000,- zou ik direct de “ex-Jesper” 3.2 sedan kopen.
Ben nog steeds verliefd, heb alleen helaas het geld niet. Los daarvan ben ik nog steeds helemaal in m’n nopjes met de auto van Joy.
Ben nog steeds verliefd, heb alleen helaas het geld niet. Los daarvan ben ik nog steeds helemaal in m’n nopjes met de auto van Joy.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03 jun 2019, 08:45
- Auto: BMW E36 Cabrio Turbo
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik heb helaas niks met een sedan model.
Ik echt liever coupe.
Cabrio e36 heb ik al.
Floris jij nog pics van die van Lex auto service?
Ik echt liever coupe.
Cabrio e36 heb ik al.
Floris jij nog pics van die van Lex auto service?
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Had ook die sedan gepakt. Prachtig model en vele malen zeldzamer.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Het enige juiste antwoord. Misschien is het beter om een goedkopere M3 te kopen en deze grondig te reviseren?Luc B schreef: ↑04 jun 2019, 13:06 Uiteindelijk zijn "de boekjes" , afkomst , eigenaren en onderhoud allemaal niet heilig. Sterker nog, zelfs na een aankoopkeuring kan er nog vanalles stuk. Ook qua gebruik van vorige eigenaren, het is een m3 , denk je echt dat die nooit tegen de toerenbegrenzer aan heeft staan schreeuwen?
We vergeten even dat het 25 jaar oude BMW's zijn. Wil je garanties, dan moet je nieuw kopen. Je kan je risico's inperken door wat te controleren, maar het blijft altijd een gok.
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
- Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Denk niet te makkelijk over grondig reviseren. Kan best snel uit de hand lopen qua bedragen. Ze zijn nu eenmaal 25 jaar oud.
Blokrevisie ben je zo 5k tot 7,5k verder, carrosserie kan je ook zonder problemen 2-5k in kwijt (spuitwerk, wat rubbers en stripjes ed.), dan nog onderstel, remmen, rubbers rondom ed.
Ik zou of er 1 kopen met een dusdanig lage km-stand dat er voorlopig geen werk aanzit, of een waarbij alles al gedaan is.
Alles wat ertussen zit kost nu meer geld en het is wachten op grote kosten die er aan zitten te komen.
Tenzij je er bijna niet mee wilt rijden...
Blokrevisie ben je zo 5k tot 7,5k verder, carrosserie kan je ook zonder problemen 2-5k in kwijt (spuitwerk, wat rubbers en stripjes ed.), dan nog onderstel, remmen, rubbers rondom ed.
Ik zou of er 1 kopen met een dusdanig lage km-stand dat er voorlopig geen werk aanzit, of een waarbij alles al gedaan is.
Alles wat ertussen zit kost nu meer geld en het is wachten op grote kosten die er aan zitten te komen.
Tenzij je er bijna niet mee wilt rijden...
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03 jun 2019, 08:45
- Auto: BMW E36 Cabrio Turbo
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik zal wel alles over wegen.
Maybe dan zelf maar een uit het buitenland halen.
E36 M3 of E46 M3 we zullen zien.
We willen zowiezo een coupe
Maybe dan zelf maar een uit het buitenland halen.
E36 M3 of E46 M3 we zullen zien.
We willen zowiezo een coupe
-
OnlineBram
- Berichten: 15879
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Deze lijkt ogenschijnlijk echt een net ding voor de centen.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... ?cldtidx=9
Handbak, 153K, CS/CSL wielen, CSL diffusor.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... ?cldtidx=9
Handbak, 153K, CS/CSL wielen, CSL diffusor.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik snap dat gezeur over lage km standen nooit. Wat nou blokrevisie?
Die S50 blokken kunnen makkelijk 3-4 ton hebben. Als je een auto wil waar je zo af en toe eens lekker mee gaat knallen of toeren, waarom dan een premium betalen voor een km stand van rond de 100-150k? Kleppen stellen en gasklephuizen synchroniseren is zo'n beetje het enige S50-specifieke aan een E36 M3...en dat kun je onafhankelijk van de km stand sowieso doen. Voor de rest is het net zo eenvoudig als bij elke willekeurige andere auto, d.w.z. onderstel, stuurpomp, waterpomp, radiateur, vloeistoffen wisselen, etc.
Op 100-150k km zit je hoogstwaarschijnlijk precies op de km stand dat al die zaken nog niet gedaan zijn, maar er wel precies aan zitten te komen. Ik zou voornamelijk kijken naar een exemplaar dat roestvrij is en in het geval van de 3.2 eentje waarbij de drijfstanglagers gedaan zijn. Bodywork is duurder dan mechanische zaken verhelpen, er vanuit gaande dat je zelf 2 rechterhandjes hebt.
Die S50 blokken kunnen makkelijk 3-4 ton hebben. Als je een auto wil waar je zo af en toe eens lekker mee gaat knallen of toeren, waarom dan een premium betalen voor een km stand van rond de 100-150k? Kleppen stellen en gasklephuizen synchroniseren is zo'n beetje het enige S50-specifieke aan een E36 M3...en dat kun je onafhankelijk van de km stand sowieso doen. Voor de rest is het net zo eenvoudig als bij elke willekeurige andere auto, d.w.z. onderstel, stuurpomp, waterpomp, radiateur, vloeistoffen wisselen, etc.
Op 100-150k km zit je hoogstwaarschijnlijk precies op de km stand dat al die zaken nog niet gedaan zijn, maar er wel precies aan zitten te komen. Ik zou voornamelijk kijken naar een exemplaar dat roestvrij is en in het geval van de 3.2 eentje waarbij de drijfstanglagers gedaan zijn. Bodywork is duurder dan mechanische zaken verhelpen, er vanuit gaande dat je zelf 2 rechterhandjes hebt.
- Joy
- Berichten: 10784
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Mee eens. Motorisch heb ik nooit het idee gehad dat ze gestrest worden. Kwalitatief zijn ze goed opgebouwd en lopen bij normaal onderhoud en gebruik (lees geen raceauto) echt niet kapot.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03 jun 2019, 08:45
- Auto: BMW E36 Cabrio Turbo
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik neem toch wel aan dat ook de dag waarde van eentje met 90.000 op de teller meer is dan eentje die 300.000 heeft gelopen.///Joost schreef: ↑04 jun 2019, 16:16 Ik snap dat gezeur over lage km standen nooit. Wat nou blokrevisie?
Die S50 blokken kunnen makkelijk 3-4 ton hebben. Als je een auto wil waar je zo af en toe eens lekker mee gaat knallen of toeren, waarom dan een premium betalen voor een km stand van rond de 100-150k? Kleppen stellen en gasklephuizen synchroniseren is zo'n beetje het enige S50-specifieke aan een E36 M3...en dat kun je onafhankelijk van de km stand sowieso doen. Voor de rest is het net zo eenvoudig als bij elke willekeurige andere auto, d.w.z. onderstel, stuurpomp, waterpomp, radiateur, vloeistoffen wisselen, etc.
Op 100-150k km zit je hoogstwaarschijnlijk precies op de km stand dat al die zaken nog niet gedaan zijn, maar er wel precies aan zitten te komen. Ik zou voornamelijk kijken naar een exemplaar dat roestvrij is en in het geval van de 3.2 eentje waarbij de drijfstanglagers gedaan zijn. Bodywork is duurder dan mechanische zaken verhelpen, er vanuit gaande dat je zelf 2 rechterhandjes hebt.
En kwa waarde als hij eens ooit weg gaat zou dat ook tellen vindt je niet
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Het is jouw geld. Ik probeer je slechts te helpen. Want als er over blokrevisies wordt gesproken, dan vraag ik me af of men weet waar men over praat.Ramon325Vanos schreef: ↑04 jun 2019, 17:09 Ik neem toch wel aan dat ook de dag waarde van eentje met 90.000 op de teller meer is dan eentje die 300.000 heeft gelopen.
En kwa waarde als hij eens ooit weg gaat zou dat ook tellen vindt je niet
En uiteraard stel je hierboven wel twee uitersten tegenover elkaar. Persoonlijk zou ik er een zoeken die netjes is bijgehouden, tussen de 180-230k km zit (is écht niets mis mee mits juist behandeld) en waarvan historie bekend is. Dan betaal je geen premium voor een lage km stand, maar heb je wel in de basis een nette auto. Je blijft er toch mee bezig, het is immers een E36. En dan ben ik niet sarcastisch.
Wil je aan het eind van de rit nog een leuke cent eraan over houden, dan moet je er een kopen met een stand lager dan 100k, 'm in de garage zetten en er niet mee rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten