Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Wout309t
Berichten: 1147
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Wout309t » 01 jul 2022, 06:14

Is dat die ene die van die kerel van JD customs is geweest? Staat hier ook nog op het forum als ik het goed heb.

Johan-Alpina
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2017, 10:24
Auto: Alpina

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Johan-Alpina » 01 jul 2022, 10:41

Dat was EA40132, oftewel M3 GT #133 oftewel WBSBF990X0EA40132
EA40132.JPG
EA40132.JPG (82.7 KiB) 1583 keer bekeken
Overigens is deze volgens mijn informatie momenteel niet (meer) van NL kenteken voorzien.

Op instagram is te lezen dat ie inmiddels ook al geruime tijd verkocht is, mogelijk export.
jd.JPG
jd.JPG (32.15 KiB) 1511 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Johan-Alpina op 01 jul 2022, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8001
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 01 jul 2022, 11:16

The plot thickens...

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Zed240 » 01 jul 2022, 12:11

Mooi die liefhebbende youngtimerhandelaren. Is natuurlijk ook maar een klein detail. :bag:

Maar wat niet weet, wat niet deert? Voor 65k verwacht ik dat het ding in een collectie komt en toch niet wordt gereden. Alleen jammer dat de investering waarschijnlijk wat minder gaat renderen dan gehoopt.

Johan-Alpina
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2017, 10:24
Auto: Alpina

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Johan-Alpina » 01 jul 2022, 13:00

En nog even investeren in een nieuwe radio :dood:
Kona Classic Cars schreef: De originele BMW Bavaria business radio functioneert echter niet geheel naar behoren, het display is defect. Ons advies om een Blaupunkt bremen sqr46dab radio te monteren zodat u toch de moderne functies van carkit en bluetooth radio heeft.

konaclassiccars
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2022, 12:48
Auto: E36 M3 GT

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door konaclassiccars » 01 jul 2022, 13:43

Goedendag Heren (Dames?),

Mijn naam is Wouter van den Hoek, eigenaar van het bedrijf KONA Classic Cars.
Wij zijn een bedrijf dat zich oprecht bezig houdt met de voorliefde voor BMW. Wanneer je onze website bekijkt komt dit denk ik redelijk over. Het liefst houden wij ons bezig met het onderhouden, reviseren en restaureren van klassieke BMW's en maken wij gewoon graag hele mooie dingen. Transparantie staat bij mij absoluut op nr 1, in alles wat wij doen (hoop ook dat onze klanten dat zo ervaren).

Plots merkte ik verhoogd 'actief verkeer' op via onze website vanuit dit forum. Nu ben ik zelf niet zo'n forum mens, dus kom ik ook niet veel op diverse forums.

Uiteindelijk kwam ik in dit topic terecht omwille van een auto die wij momenteel te koop aanbieden, de E36 M3 GT.
Hierover zijn klaarblijkelijk allerlei vragen ontstaan. Wij verkopen deze auto in consignatie zoals overigens veruit de meeste auto's bij ons te koop staan. Zoals eerlijk in de advertentie aangegeven (omschrijving op onze website) is er geen historie bekend van het voertuig, er zit dus verder ook niks bij. Omdat wij altijd met 'verouderde auto's' te maken hebben is het overigens erg moeilijk een historie te kunnen weerleggen. Er zijn nu eenmaal tijden geweest dat de auto's een lage waarde hadden en vaak minder gewild waren (globaal voor de meeste modellen). Ik heb het voertuig in kwestie dan ook geprobeerd te beoordelen op zijn huidige staat, met de tools/kennis en mogelijkheden die wij in huis hebben om een technisch oordeel te maken. Dit toont een voertuig dat echt in goede staat oogt, en waarbij iemand zijn best heeft gedaan om hem netjes aan te bieden. Het bouwjaar dat wij weergeven is van fabrieksopgave wanneer hij de fabriek bij BMW heeft verlaten, niet dat wat er bij de RDW registratie is aangegeven. Het 'aantal eigenaren' heb ik slechts van de RDW overgenomen, wat ik tevens heb aangegeven. Of het voertuig al dan niet een circuit verleden heeft is bij ons niet bekend. Het is niet overduidelijk aan de carrosserie af te zien althans. Het voertuig is erg netjes en komt in goede staat over, zonder overduidelijke oude schade's en laswerkzaamheden aan de chassisbalken bijvoorbeeld.

Of de vraagprijs gegrond is of niet is onderhevig aan ieders mening, net als de vraag of 'het je waard is'. Daar kunnen wij geen oordeel over vellen. Er staat er momenteel in Duitsland eveneens één te koop voor €89.000,- (met minder km).

Vooralsnog is het er ons alles aan gelegen om een potentiële koper een eerlijk voertuig te verkopen en eerlijk en juist te informeren voor zover mogelijk. Tot op heden was ons niets van enig van in dit forum vermelde vermoeden bekend. Zoals aangegeven is het verleden van het voertuig niet bij ons bekend en kunnen we dit dus ook niet weerleggen. Mocht één van de vorige eigenaren zich hier in kunnen vinden dan mag hij zich graag melden.

Bij voorbaat dank.
Wouter | KONA Classic Cars

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Philipoo » 01 jul 2022, 13:55

Flink verhaal, als er ooit een laskooi in gezeten heeft moet dit makkelijk terug te vinden zijn toch? De tekenen heirvan kan je nooit volledig wegwerken..

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Tristan » 01 jul 2022, 15:04

Philipoo schreef: 01 jul 2022, 13:55 Flink verhaal, als er ooit een laskooi in gezeten heeft moet dit makkelijk terug te vinden zijn toch? De tekenen heirvan kan je nooit volledig wegwerken..
Als je een auto aangeboden krijgt ter consignatie verkoop, trek je dan alles open (bekleding, dashboard etc) om te checken of er daardwerkelijk het een circuitverleden heeft? Als de huidige eigenaar dit niet vermeld kun je het Kona niet aanrekenen imho. Niet iedereen houdt een excel bestand bij van elke M die te koop heeft gestaan de afgelopen 20 jaar.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 01 jul 2022, 15:18

Tristan schreef: 01 jul 2022, 15:04
Philipoo schreef: 01 jul 2022, 13:55 Flink verhaal, als er ooit een laskooi in gezeten heeft moet dit makkelijk terug te vinden zijn toch? De tekenen heirvan kan je nooit volledig wegwerken..
Als je een auto aangeboden krijgt ter consignatie verkoop, trek je dan alles open (bekleding, dashboard etc) om te checken of er daardwerkelijk het een circuitverleden heeft? Als de huidige eigenaar dit niet vermeld kun je het Kona niet aanrekenen imho. Niet iedereen houdt een excel bestand bij van elke M die te koop heeft gestaan de afgelopen 20 jaar.
Tristan schreef: 23 jun 2022, 14:13 Ik heb daar mijn E30 M3 in onderhoud, goede gasten en bergen kennis!
Ik snap je reactie, Tristan ;)
Of ze het wel of niet zouden kunnen weten heb ik geen mening over, ik zou het zelf ook niet zien. Feit blijft wel dat je 65k stuk slaat op wat later een ‘gebakje’ blijkt te zijn. Kunnen het nog zulke goede gasten zijn met bergen kennis (vraagteken). Je koopt hem daar wel en als het allemaal niet klopt, verwijzen ze je dan door naar degene die hem in consignatie bracht daar, of lossen ze het zelf op? Voor 25k zeurt er niemand wss, 65k is ander geld.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Tristan » 01 jul 2022, 15:19

Arthur schreef: 01 jul 2022, 15:18 Ik snap je reactie, Tristan ;)
Of ze het wel of niet zouden kunnen weten heb ik geen mening over, ik zou het zelf ook niet zien. Feit blijft wel dat je 65k stuk slaat op wat later een ‘gebakje’ blijkt te zijn. Kunnen het nog zulke goede gasten zijn met bergen kennis (vraagteken). Je koopt hem daar wel en als het allemaal niet klopt, verwijzen ze je dan door naar degene die hem in consignatie bracht daar, of lossen ze het zelf op? Voor 25k zeurt er niemand, 65k is ander geld.
Te makkelijk Arthur. :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door JP » 01 jul 2022, 15:21

Johan-Alpina schreef: 01 jul 2022, 13:00 En nog even investeren in een nieuwe radio :dood:
Kona Classic Cars schreef: De originele BMW Bavaria business radio functioneert echter niet geheel naar behoren, het display is defect. Ons advies om een Blaupunkt bremen sqr46dab radio te monteren zodat u toch de moderne functies van carkit en bluetooth radio heeft.
Zijn die radio’s zo schaars of wordt het dan €70k als je toch verwacht dat zoiets werkt ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 01 jul 2022, 15:23

Tristan schreef: 01 jul 2022, 15:19
Arthur schreef: 01 jul 2022, 15:18 Ik snap je reactie, Tristan ;)
Of ze het wel of niet zouden kunnen weten heb ik geen mening over, ik zou het zelf ook niet zien. Feit blijft wel dat je 65k stuk slaat op wat later een ‘gebakje’ blijkt te zijn. Kunnen het nog zulke goede gasten zijn met bergen kennis (vraagteken). Je koopt hem daar wel en als het allemaal niet klopt, verwijzen ze je dan door naar degene die hem in consignatie bracht daar, of lossen ze het zelf op? Voor 25k zeurt er niemand, 65k is ander geld.
Te makkelijk Arthur. :wink:
Valt mee, dacht ik. Dat was het geweest als ik het bij de 1e zin had gelaten.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Philipoo » 01 jul 2022, 15:28

Tristan schreef: 01 jul 2022, 15:04
Philipoo schreef: 01 jul 2022, 13:55 Flink verhaal, als er ooit een laskooi in gezeten heeft moet dit makkelijk terug te vinden zijn toch? De tekenen heirvan kan je nooit volledig wegwerken..
Als je een auto aangeboden krijgt ter consignatie verkoop, trek je dan alles open (bekleding, dashboard etc) om te checken of er daardwerkelijk het een circuitverleden heeft? Als de huidige eigenaar dit niet vermeld kun je het Kona niet aanrekenen imho. Niet iedereen houdt een excel bestand bij van elke M die te koop heeft gestaan de afgelopen 20 jaar.
Nee, zeker niet, maar op het moment dat dit soort verhalen de rondte doen zou ik het toch even checken! consignatie verkoop is natuurlijk altijd een lastige omdat je als bedrijf toch aangerekend wordt voor de auto die je (voor iemand anders) te koop hebt staan!

Johan-Alpina
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2017, 10:24
Auto: Alpina

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Johan-Alpina » 01 jul 2022, 16:50

Tristan schreef: 01 jul 2022, 15:04 Als je een auto aangeboden krijgt ter consignatie verkoop, trek je dan alles open (bekleding, dashboard etc) om te checken of er daardwerkelijk het een circuitverleden heeft? Als de huidige eigenaar dit niet vermeld kun je het Kona niet aanrekenen imho. Niet iedereen houdt een excel bestand bij van elke M die te koop heeft gestaan de afgelopen 20 jaar.
Mwah, om zo'n bedrag te vragen als bedrijf "waar transparantie op nummer 1 staat" zou ik toch goed onderzoeken of alles wel klopt aan de auto, en het verhaal wat de eigenaar verteld. Je hangt er tenslotte toch je bedrijfsnaam aan vast, die binnen de kortste keren naar de haaien geholpen wordt op deze manier.
Een simpele check via Finnik, Autoweek of Autotelex zegt al dat er minstens 4 eigenaren zijn geweest ipv 2.
De particuliere eigenaar heeft de auto in 2017 voor het laatst tenaamgesteld, met toen al een 8 jaar verlopen APK, die heeft echt wel meer (transparante) informatie dan er momenteel gesuggereerd wordt. Is in 2017 rechtstreeks overgeschreven vanuit de particulier die hem vanaf 2007 in bezit heeft gehad.
Mijn gevoel zegt dat deze de huidige verkopende partij Kona alleen maar "misbruikt" wordt door de eigenaar om een, wellicht iets minder kloppende, M3 te verkopen, voor waarschijnlijk het dubbele dan wat er ooit voor betaald is.
Daarnaast mis ik ook de tellerstand historie zoals deze bij de RDW bekend is, dit kan door de particuliere eigenaar gratis opgevraagd worden op de RDW site. Bij een auto waar verder niet of nauwelijks historie bij is, lijkt me dat wel handig.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door D20VT » 01 jul 2022, 18:57

Ding heeft idd uit de schadeverledenpas in 2004 een tikkie op de kop gehad van ruim €7,5k bij net geen 118kkm, voorkop en een geknikte linker chassispoot.
Zou bij Bert Story in Waardenburg hersteld zijn destijds.

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door TLRS » 01 jul 2022, 19:21

Lijkt ook zo op de foto's. Zou niet iets zijn waar ik hem op zou laten staan denk ik. Maar ik ben geen 65k e36 koper.

Als ik dat wel zou zijn dan zou ik een beroep doen op de DF E36 Sherlock Holmes' club. Geweldig wat jullie af en toe produceren aan geschiedenis en kennis!

Johan-Alpina
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2017, 10:24
Auto: Alpina

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Johan-Alpina » 01 jul 2022, 20:26

Bij Autodata zijn maarliefst 3 schades bekend.
Bijlagen
schadeverleden.jpg
schadeverleden.jpg (122.52 KiB) 1280 keer bekeken

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8001
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 01 jul 2022, 21:37

Waar is B46(?) gebleven, die had ook altijd van die gedetailleerde historische gegevens.

Schadelverledenpas? Is dat iets wat ergens in een database bijgehouden wordt?

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6146
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door EvdP » 01 jul 2022, 21:46

Als de schade langs een verzekeraar is geweest dan wordt het vastgelegd. Als jij een nieuwe autoverzekering afsluit dan weten ze wat jij de laatste jaren aan schade hebt gereden.

B46
Berichten: 541
Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door B46 » 01 jul 2022, 22:46

MParallel schreef: 01 jul 2022, 21:37 Waar is B46(?) gebleven, die had ook altijd van die gedetailleerde historische gegevens.
Ik heb helaas geen oude advertenties of foto's van deze betreffende M3 GT, wel weer een verhaal zeg.

Misschien handig om zo'n ding eerst onafhankelijk te laten keuren alvorens het ding, aldanniet in consignatie, te koop aan te bieden.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Joy » 01 jul 2022, 23:03

Op de foto's van de voorkant zie je dat het knipperlicht linksvoor niet lekker aansluit. Koplamp lijnt ook niet uit met motorkap. Rechtsvoor raakt de bumper om de hoek de koplamp omlijsting.
2022-07-01 (4).jpg
2022-07-01 (4).jpg (315.66 KiB) 1186 keer bekeken
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (70.01 KiB) 1186 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1013
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Gert-jan » 01 jul 2022, 23:48

Wauw wat een kennis en speurneuzen hier zeg, dit had ik allemaal niet verwacht toen ik de advertentie deelde :peace:

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door WillemBoer » 02 jul 2022, 13:58

Lekker dan, word je mooi genaaid als je dit hok koopt voor 60K.
Meneer consignatie weet natuurlijk van niks en wast z’n handen in onschuld, maar wel lekker je percentage meepakken natuurlijk…

MarcoVDB
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2022, 14:20
Auto: M3 GT

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MarcoVDB » 02 jul 2022, 14:30

Ik ken toevallig de eigenaar die hem tussen 2007 en 2017 in bezit heeft gehad.
Is toen inderdaad voorzien geweest van een gelaste rolkooi, en heeft best wat circuit kilometers gemaakt, met de nodige schades tot gevolg.
Er schijnt ook niet meer de originele motor in te zitten, en dus ook geen GT spec.
Is in 2017 bij Koopman Racing in Winkel ingeruild, en momenteel is Dhr. Hein Koopman ook nog steeds eigenaar van de auto, en ook degene die deze auto bij de huidige verkoper aangeboden heeft in consignatie.
Bijlagen
koopman.JPG
koopman.JPG (38.64 KiB) 1068 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Martijn_bmw » 02 jul 2022, 15:00

Oef die 65k kan inmiddels wel naar 1/3 denk ik :lol: wel mooi de kracht van internet mbt historie achterhalen voordat je een kat in de zak koopt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 433 gasten