Wat moet ik me daar bij voorstellen? hoe weet je wat voor jou op maat is? kun je verschillende mogelijkheden testen?Tristan schreef:[
Golf 5 GTI TFSI update: new winter rimms
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Contacteer:
denk dat Tristan bedoeld dat elke motor verschillend is en dus op maat dan beter geoptimalizeerd kan worden als alle kenvelden van je eigen motor bewerkt worden ipv gewoon een standaard motor waar ooit een resultaat op behaald is en dat dit resultaat gekopieerd wordt naar je autoRico v Velzen schreef:Ja oké maar hoe weet je nou wat je wilt hebben? en hoe vertaald zich dat in de praktijk?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Sven geeft het goede antwoord. Op maat betekent dan hij de software afsteld op jouw auto. Dus hij gaat eerst rijden met je auto, leest de gegevens en op basis daarvan gaat het programma geschreven worden. Dan weer testen, net zolang totdat jij en Jeroen tevreden zijn. Maar je kan bv. ook aangeven wat voor een karakteristiek je de auto wilt hebben, agressief of soepel.
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
ah interessant. Ik vroeg me al af wat het nut was van zo'n individueel programma (naast natuurlijk je voorkeuren), maar dit maakt een hoop duidelijk.Tristan schreef:Sven geeft het goede antwoord. Op maat betekent dan hij de software afsteld op jouw auto. Dus hij gaat eerst rijden met je auto, leest de gegevens en op basis daarvan gaat het programma geschreven worden. Dan weer testen, net zolang totdat jij en Jeroen tevreden zijn. Maar je kan bv. ook aangeven wat voor een karakteristiek je de auto wilt hebben, agressief of soepel.
- Arthur
- Berichten: 39757
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Bij mijn Alhambra heeft hij zelfs de reactie van het gaspedaal afgesteld.
Want als je het gas aanraakte knalde de turbo erin zo ongeveer.
Nu gaat het veel geleidelijker zonder dat je aan snelheid of power inboet.
Je kunt zelf het pedaal beter doseren.
Ik gaf gewoon aan dat ik dat brute inkomen van de turbo niet fijn vond.
Daar kon hij dus wat aan doen.
Dit soort dingetjes kan gewoon niet bij het opsturen van alleen de computer.
Dus koop ik een VAG hok en laat hem chippen: dan altijd naar JD
Want als je het gas aanraakte knalde de turbo erin zo ongeveer.
Nu gaat het veel geleidelijker zonder dat je aan snelheid of power inboet.
Je kunt zelf het pedaal beter doseren.
Ik gaf gewoon aan dat ik dat brute inkomen van de turbo niet fijn vond.
Daar kon hij dus wat aan doen.
Dit soort dingetjes kan gewoon niet bij het opsturen van alleen de computer.
Dus koop ik een VAG hok en laat hem chippen: dan altijd naar JD
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Ik heb mijn GP ook op maat laten tunen ivm spruitstuk etc.. maar hier was helaas weinig extra's peekaas uit te halen.. De GP file was al (standaard) tot het uiterste getuned zei Paul van www.beekautoracing.nl maar hij is wel heerlijk afgesteld en rijd nu subliem ben er erg blij mee. Dit is trouwens op de rollenbank afgesteld en niet op de weg. Nu valt er natuurlijk ook meer te halen uit een turbomotor dan bij een compressormotor. Altijd doen dus dat op maat tunen.. (stond 2 weken geleden ook een Golf V GTI bij beek, was jij dus niet )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Godspeed en 84 gasten