330i G21 en E46 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door GTRene » 12 aug 2011, 19:11

wat kun je met dat stukje ijzer dan?
zal je toch eerst moeten bewerken neem ik toch aan?
anders zou het een soort loper oid zijn, zou van den zotte zijn :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Niels » 12 aug 2011, 19:30

Volgens mij ram je zo'n ding gewoon met een hamer het slot in ofzo....

"Voor als je je sleutel bent vergeten" nee dan heb je wel toevallig die poolse mee :ga weg:

TheBeast
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2010, 22:32

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door TheBeast » 12 aug 2011, 19:40

Niels schreef:
TheBeast schreef: Heb een R32 en die staat amper buiten en als ie een x in Rdam op straat staat zijn het altijd Marokanen die zelfs STOPPEN en uitstappen om die auto te bekijken........ Leuk zo'n Golf.......
Waren het geen Turken? :kikker:
wjn schreef:Zoek maar eens op "poolse sleutel" en verbaas je.
Gewoon via internet te bestellen: http://www.aanbod.be/auto-onderdelen/di ... 49061.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee weet wel het verschil tussen turken en marokanen.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI

Bericht door Mark 320iS » 14 aug 2011, 12:22

Gisteren heb ik voor mijn verjaardag de opvolger in ontvangst mogen nemen. Een witte GTI dit keer, een MY2013 met als optie 'remote drive':

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door JP » 14 aug 2011, 13:06

Wist niet dat je graag een witte had... :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door MartijnGizmo » 14 aug 2011, 14:06

Deze start ook zonder sleutel, toch? ;)

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Eric-328 » 15 aug 2011, 09:39

Hallo Mark,

Echt balen van de GTI!
De laatste tijd worden er behoorlijk veel sportieve auto's gestolen in de regio... :dood:
Sterkte!

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Mark 320iS » 15 aug 2011, 11:09

MartijnGizmo schreef:Deze start ook zonder sleutel, toch? ;)
Yep! En ik kan hem ook nog van een afstand naar huis laten komen zonder dat ik erin zit! Had die 'oude' die functie maar!

Eric-328 schreef:Hallo Mark,

Echt balen van de GTI!
De laatste tijd worden er behoorlijk veel sportieve auto's gestolen in de regio...
Sterkte!
Tja, het is wel balen ja. Ach ja gelukkig was het een leaseauto.

We gaan nu weer vooruitkijken en zoeken naar een nieuwe auto. Er staan er momenteel twee op de shortlist:
- F20 118i sport
- GTI edition 35

Afvallers:
- Giulietta 170pk (twijfel nog enigszins over een proefrit in een QV).
- A5 sportback s-line met 170pk (20% bijtelling, dus betaalbaar). Vind ik mezelf nog te jong voor.
- 320i, te duur voor de 170pk en uitloopmodel.
- Megane RS, niet praktisch genoeg. Ik ga wel nog proefrijden, misschien komt ie daarna toch weer op de shortlist ;-)

Als jullie nog verdere suggesties hebben voor een sportieve auto die dagelijks inzetbaar is hoor ik het graag!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door JP » 15 aug 2011, 11:12

PON levert de Ed35 alleen in rood, wit en zwart. Best jammer, want in Duitsland kun je kiezen uit meer dan 20kleuren.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Tristan » 15 aug 2011, 11:16

Mark 320iS schreef:
We gaan nu weer vooruitkijken en zoeken naar een nieuwe auto. Er staan er momenteel twee op de shortlist:
- F20 118i sport
- GTI edition 35

Als jullie nog verdere suggesties hebben voor een sportieve auto die dagelijks inzetbaar is hoor ik het graag!
Maak je dan alvast een shortlist als je weer voor de GTI kiest. :tong:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Barend » 15 aug 2011, 11:20

Mark 320iS schreef:
MartijnGizmo schreef:Deze start ook zonder sleutel, toch? ;)
Yep! En ik kan hem ook nog van een afstand naar huis laten komen zonder dat ik erin zit! Had die 'oude' die functie maar!

Eric-328 schreef:Hallo Mark,

Echt balen van de GTI!
De laatste tijd worden er behoorlijk veel sportieve auto's gestolen in de regio...
Sterkte!
Tja, het is wel balen ja. Ach ja gelukkig was het een leaseauto.

We gaan nu weer vooruitkijken en zoeken naar een nieuwe auto. Er staan er momenteel twee op de shortlist:
- F20 118i sport
- GTI edition 35

Afvallers:
- Giulietta 170pk (twijfel nog enigszins over een proefrit in een QV).
- A5 sportback s-line met 170pk (20% bijtelling, dus betaalbaar). Vind ik mezelf nog te jong voor.
- 320i, te duur voor de 170pk en uitloopmodel.
- Megane RS, niet praktisch genoeg. Ik ga wel nog proefrijden, misschien komt ie daarna toch weer op de shortlist ;-)

Als jullie nog verdere suggesties hebben voor een sportieve auto die dagelijks inzetbaar is hoor ik het graag!
Ik zou sowieso de QV gaan proefrijden, en de Megane RS is net een tikkie te hard voor dagelijks gebruik. Vind ik dan. Hoewel ik soms wel spijt heb dat ik hem niet genomen heb, want hij is wel ontzettend gaaf.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Mark 320iS » 15 aug 2011, 12:10

@Tristan: Ja weer een GTI, pak ik nu een witte en in september 2012 een zwarte ofzo :-D

@Barend: Ik denk dat ik dat ook maar gaan doen. Ik vind het alleen altijd wat vervelend om proefritten in die auto's aan te vragen omdat de dealers dan weer wat moeilijk gaan doen ed.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door indobesar » 15 aug 2011, 13:34

Wat is niet praktisch aan een Megane RS? Alleen leverbaar als 3drs?

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Mark 320iS » 15 aug 2011, 14:45

Ja, dat vind ik onpraktisch. Vooral in het geval van een eventuele gezinsuitbreiding. Verder is ie in de lease erg duur, scheelt EUR 100 per maand met een Golf GTI. Die 1200 euro per jaar kan ik ook in de trackday auto steken, ik kan er toch het circuit niet mee op omdat het een leaseauto is.

Net geprobeerd een proefrit in een QV te regelen, maar wat een gedoe zeg, die dealers zijn zo ontzettend arrogant.
"Die hebben we niet staan meneer, dus dat gaat niet" en "Dan moet je maar wat andere dealers bellen om te zien of die wat hebben".
Ik begrijp dat ze niet iedere halve haan een proefrit in een QV aanbieden, maar met name de arrogante toon waarop je te woord gestaan wordt slaat alles.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Barend » 16 aug 2011, 08:32

Mark 320iS schreef:Ja, dat vind ik onpraktisch. Vooral in het geval van een eventuele gezinsuitbreiding. Verder is ie in de lease erg duur, scheelt EUR 100 per maand met een Golf GTI. Die 1200 euro per jaar kan ik ook in de trackday auto steken, ik kan er toch het circuit niet mee op omdat het een leaseauto is.

Net geprobeerd een proefrit in een QV te regelen, maar wat een gedoe zeg, die dealers zijn zo ontzettend arrogant.
"Die hebben we niet staan meneer, dus dat gaat niet" en "Dan moet je maar wat andere dealers bellen om te zien of die wat hebben".
Ik begrijp dat ze niet iedere halve haan een proefrit in een QV aanbieden, maar met name de arrogante toon waarop je te woord gestaan wordt slaat alles.
Het is ook altijd hetzelfde bij die Alfa dealers he.. Jammer is dat.
Ik weet niet waar je woont, maar probeer het anders eens bij http://www.vireoauto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; in Houten . Zij die ook Savali spul hebben staan enzo. Misschien hebben die een QV staan.

@indobesar; Behalve dat de Megane RS alleen 3-deurs is, heeft ie ook erg weinig hoofdruimte als je achterin zit. Dat is bij een Golf een stuk beter bijvoorbeeld.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Mark 320iS » 16 aug 2011, 14:45

Barend schreef:Het is ook altijd hetzelfde bij die Alfa dealers he.. Jammer is dat.
Ik weet niet waar je woont, maar probeer het anders eens bij http://www.vireoauto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; in Houten . Zij die ook Savali spul hebben staan enzo. Misschien hebben die een QV staan.

@indobesar; Behalve dat de Megane RS alleen 3-deurs is, heeft ie ook erg weinig hoofdruimte als je achterin zit. Dat is bij een Golf een stuk beter bijvoorbeeld.
Zaterdag ga ik bij een andere dealer even langs om te kijken of er iets geregeld kan worden om toch in een QV te rijden. Ik vind hem te mooi om hem op basis van wat testjes op internet (waar de QV er niet zo goed vanaf komt) af te serveren.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Welke auto als opvolger van de Golf GTi VI? (p.4)

Bericht door Wouter81 » 16 aug 2011, 14:58

Collega heeft een Giulietta 1.4 turbo 170 pk, waar ik wel eens in rij.

Pluspunt is het uiterlijk. Nu ben ik niet zo Alfa fan maar dat is best mooi, velen vinden het zelfs super mooi.

De rest vind ik in alles minder dan mijn GTI. Wegligging minder, ruimte minder, en afwerking interieur ook veel minder. Ik zou never nooit voor de QV gaan maar dat is natuurlijk persoonlijk. :)

Een Golf VI is al behoorlijk 'premium' qua afwerking ed. Als je dat belangrijk vindt, dan kom je weer uit bij een GTI of anders een nieuwe 1-serie.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Niels » 16 aug 2011, 16:56

Barend schreef: Het is ook altijd hetzelfde bij die Alfa dealers he.. Jammer is dat.
Ja bij een VAG dealer zijn ze absoluut niet zo :lollerdelol:

Ik weet niet of je de sportiviteit echt super noodzakelijk vindt maar een Focus met 182pk met gunstige bijtelling vind ik persoonlijk ook niet zo'n gek alternatief. Een GTI is leuk maar alles went zeker als je een trackday auto hebt staan lijkt me. Overigens vind ik dat Opel ook geen verkeerde auto's neer zet momenteel. Heeft de Astra niet wat aantrekkelijke varianten?

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Welke auto als opvolger van de Golf GTi VI? (p.4)

Bericht door Wouter81 » 16 aug 2011, 20:20

http://www.autoweek.nl/weblog/2463/kies ... i-golf-gti" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: [Gestolen] Golf VI GTI - Opvolger staat al klaar!

Bericht door Mark 320iS » 17 aug 2011, 08:57

Niels schreef:Ik weet niet of je de sportiviteit echt super noodzakelijk vindt maar een Focus met 182pk met gunstige bijtelling vind ik persoonlijk ook niet zo'n gek alternatief. Een GTI is leuk maar alles went zeker als je een trackday auto hebt staan lijkt me. Overigens vind ik dat Opel ook geen verkeerde auto's neer zet momenteel. Heeft de Astra niet wat aantrekkelijke varianten?
Ja, die sportiviteit is wel erg wenselijk, die trackday auto gebruik ik ook alleen maar voor trackdays. De GTI pakte ik best vaak om gewoon voor de lol een eindje in te gaan rijden.
Probleem met de Focus is dat ik die achterkant zo ontzettend lelijk is, maar ik ga zaterdag zeker even kijken. Hij is wel goedkoop, voor 30k heb je de 180pk versie met alles erop en eraan en dat met 20% bijtelling.
Astra heb ik nu als vervanger, dat vind ik dus helemaal niets. De afwerking is veel minder dan in de Golf en de bediening is stukken minder intuïtief.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Welke auto als opvolger van de Golf GTi VI? (p.4)

Bericht door Niels » 17 aug 2011, 11:45

Ik beoordeel het ook maar vanaf afstand. Een aantal collega's hebben een nieuwe Focus en zijn er zeer tevreden over maar dat is niet het gemiddelde DF publiek :wink: De Astra vind ik qua looks gewoon eigenlijk best een knappe wagen maar ik heb geen idee hoe het spul in elkaar geschroefd zit. De GTI blijft gewoon een goed totaal package :df:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Welke auto als opvolger van de Golf GTi VI? (p.4)

Bericht door dvh » 17 aug 2011, 11:57

Welke focus hebben jullie het over ?
Want het nieuwe model is ( hellaas ) zo ontzettend foeilelijk.
Het vorige model was wellicht wat behouden. Maar wel een nette wagen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Welke auto als opvolger van de Golf GTi VI? (p.4)

Bericht door Niels » 17 aug 2011, 12:18

De nieuwste natuurlijk alleen daar krijg je 182pk tegen 20% bijtelling. Lelijk? Ach d'r zijn mooiere auto's maar als leaser imho zeer aantrekkelijk :wink:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Welke auto als opvolger van de Golf GTi VI? (p.4)

Bericht door Wouter81 » 17 aug 2011, 16:04

Van binnen (de plek waar je het meeste zit :)) wel mooi, de Focus IMO!

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Welke auto als opvolger van de Golf GTi VI? (p.4)

Bericht door ErikMartijn » 17 aug 2011, 16:13

De Focus vind ik er in het echt stukken beter uitzien dan op de foto's, best een mooi autootje imho. Heb er niet in gereden, maar de nieuwe Fords rijden toch verrassend goed..... Dat zal met de Focus niet anders zijn denk ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Godspeed, Joël D., KoenM en 87 gasten