Ik ben niet bekend met dijkjes, enkel met Eifel, Vulkaneifel, Schwarzwald, Luxemburg, etc. Mooie relatief brede, vloeiende wegen met een snelheidslimiet doorgaans op 100. Als je dan even uitaccelereert zit je zo aan 150, dan gaat het gas er weer af, kom je met 100 bij de volgende bocht aan, beetje remmen (voornamelijk voor de balans), insturen en weer uitaccelereren. Knietjes aan de grond met 150 zoek ik ook zeker niet.wjn schreef:Ik moet zeggen dat ik dat niet (meer) snap. Ik zal wel te oud zijn
Als ik op de dijk rij, relaxed met 70-80 (waar het 60 is), komen ze me met een bloedgang voorbij 100+, en de eerstvolgende bocht zit ik er weer achter.
Mijn uitdaging is een constante snelheid te blijven rijden, dus ook de bochten met 70 door. Dankzij trainingen e.d. kun je dat relatief gevaarloos doen.
Voor het echte werk doe ik dan wel een circuitdag
Ik moet daarbij eerlijk zeggen, dat het in Duitsland allemaal een stukje hoger ligt qua snelheid, maar binnen grenzen.
Hairpins en doordraaiers vindt ik overigens het mooiste. Van die exemplaren waar je met 50km/h zo ongeveer je stepje aan de grond rijdt. Hard in, plat door en op één wiel er weer uit.