Om de toevoeging MC Stradale achter de aanduiding GranTurismo te krijgen is de sportcoupé omgebouwd tot een tweezitter. De achterste stoelen hebben het veld moeten ruimen en dat scheelt gewicht. Ook op andere plaatsen heeft de fabrikant het gewicht gereduceerd. De handling van de sportwagen is aangescherpt en ook op het vlak van aerodynamica hebben de Italianen hun kunsten uitgeoefend. Dat alles om het predicaat "de snelste, de lichtste en de meest krachtige auto" waar te maken.
ik weet zo niet wat een gewone weegt maar zo te lezen schat ik toch wel een kilo of 100<>150..
zal nog ff verder zoeken
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 20 sep 2010, 18:12
door Aernoudt
Minder licht dan wij willen vermoedelijk (wel een mooie kar, dat dan weer wel 8) )
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 20 sep 2010, 18:15
door Boyd
hoooo liii sjit :banaan:
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 20 sep 2010, 18:17
door GTRene
ik lees verschillende gewichten...
der is al aardig mee gegumd als ik die band zo bekijk...
de MC Road heeft een totaal gewicht van ongeveer 1.800 kg , dat is 80 minder dan het model S.
lijkt me nog veul...zal denk niet kloppen...weegt de S 1880kg?
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 20 sep 2010, 22:56
door Gijs.
Ik vind de Granturismo S MC Sportline eerlijk gezegd mooier. Moet deze eerst even irl zien voor ik echt kan oordelen.
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 21 sep 2010, 14:11
door Robin
Mooi, maar wat houdt leichtbau in , hoeveel weegt ie?
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 21 sep 2010, 14:32
door Downforce Hans
Robin schreef:Mooi, maar wat houdt leichtbau in , hoeveel weegt ie?
Downforce Hans schreef:
Hoe licht is dat ding dan?
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 21 sep 2010, 14:34
door M@rcel
GTRene schreef:iets vertaald
de MC Road heeft een totaal gewicht van ongeveer 1.800 kg , dat is 80 minder dan het model S.
lijkt me nog veul...zal denk niet kloppen...weegt de S 1880kg?
Blijven we nu bij elke performance-car schrikken van het gewicht?
1.880 kg lijkt me voor zo'n grote auto helemaal niet slecht, niet te vergelijken met spul van vroeger.
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 21 sep 2010, 14:44
door GTRene
een beetje wel, en ja moderne auto's zijn er wel beter tegen bewapend...
ik las ergens 80 en of 100kg minder dan de standaard S ? en iets meer vermogen maar bijna te verwaarlozen, doch wel sportieve goodies e.d. dus dan is zeg 100kg wel leuk.
tis nu dus een 2-zitter 8)
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 21 sep 2010, 14:48
door Petrolhead Tom
En vergeet niet dat zo'n Maserati veel minder als super sportieve track car is bedoeld dan bijvoorbeeld een Ferrari 458....
Ik vind de ze prachtig, vrijwel alle nieuwe Maserati's
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 01 okt 2010, 16:54
door Macboy
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 02 okt 2010, 11:48
door Niels
Tja net zo iets als een X5M en dan andersom imho. Je bouwt een dikke luxe en prachtige GT en vervolgens trek je em "kaal" om er RS emotie bij te verkopen. Het ding is gewoon geen hardcore sportwagen, ook niet met een halve kooi er in. Net als dat een gespoilerde SUV geen sportwagen is
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 16 okt 2010, 16:53
door Joop
Schitterende auto, alleen wel met achterbankje...
Re: Maserati GranTurismo MC Stradale Leichtbau
Geplaatst: 02 mei 2011, 13:45
door Gijs.
Gijs. schreef:Ik vind de Granturismo S MC Sportline eerlijk gezegd mooier. Moet deze eerst even irl zien voor ik echt kan oordelen.
Eerder zei ik dit, maar ik moet toch zeggen: die bak ziet er GOED uit in het echt!! Heel erg fraai. Heb er nu twee gezien, namelijk een witte en een zwarte. Wit past deze auto beter dan zwart aangezien de details dan mooier uitkomen. En het geluid mag er ook wezen. Oordeel zelf: