Kromme kleppen????

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Kromme kleppen????

Bericht door Jan Visser » 30 aug 2006, 18:05

Ik heb ff een vraagje.Misschien dat er hier mensen rondlopen die wel eens wat verhalen gehoord hebben over de Toyota t-sport motor.

Ik heb het volgende.Een klant van ons heeft een paar maanden geleden een Toyota Celica VVTIL bij ons gekocht.Zon hoogtoerig bler apparaat.Nu klaagt de klant over vermogens verlies.

De cilinderkop ligt er inmiddels af en blijken er 2 kleppen krom te zijn.
Nu mijn vraag.Komt dit vaker voor of heeft de klant waarschijnlijk gewoon verkeerd geschakeld?Bijvoorbeeld,niet van zn 5 naar 4 geschakeld maar van 5 naar 2.
Toyota staat bij mij bekend als super betrouwbaar en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het een productie fout is.Het lijkt mij gewoon dat er verkeerd geschakeld is maar mischien dat er hier iemand meer weet van die motoren.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 30 aug 2006, 18:26

Dat lijkt overspeeding idd op het eerste gezicht.

In een ander verband (behalve gebroken riem) heb ik nog niet vaak iets van "zomaar" kromme kleppen gehoord. Distributie enzo staat nog gewoon op tijd? (dat zul je natuurlijk al wel gecontroleerd hebben, maar toch)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 30 aug 2006, 18:52

Ws bij 140/150 naar 2 ipv 4 ;).
Schijnt in America aan de orde van de dag te zijn met die dingen, vriend van me heeft het ook gehad na een keer verkeerd schakelen.

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 aug 2006, 14:31

Bericht door Tim » 30 aug 2006, 20:13

Apart....in de tijd dat een vriend van me bij Toyota werkte, heeft hij ook ooit een klant gehad die verkeerd had teruggeschakeld. OOK een Celica T-sport.

Apart!

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 30 aug 2006, 21:08

De versnellingen liggen ook wel erg dicht bij elkaar en het schijnt dat op toeren je 'm makkelijk in een verkeerde versnelling kan zetten...

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 30 aug 2006, 22:02

Ik heb net even wat Toyota forums af lopen struinen en het schijnt inderdaad veel voor te komen.Het schijnt veel voor te komen bij de Celica's met de bouwjaren van 2000 tot 2002.Daar valt de betreffende Celica ook onder.

Bij de Celica's van 2000 tot 2002 schijnen de versnellingen heel dicht bij elkaar te liggen en dat hebben ze vanaf het bouwjaar 2002 aangepast.Het scheen toch wel HEEL vaak voor te komen.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 31 aug 2006, 00:17

en wordt dit nu onder garantie gefixt?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 31 aug 2006, 13:39

vandaag ff met een collega van me overlegd (in en in Toyota-man).

bekend probleem inderdaad bij deze auto, bij terugschakelen naar 4 gaat hij erg makkelijk naar 2 inderdaad.....Gevolg: overspeeding en kromme klepjes.

dus geen garantie inprinicpe. Maar toon het maar eens aan. Misschien onafhankelijk expert inschakelen als je er met je klant niet uitkomt.Succes!

Wij hebben er nu toevallig eentje stilstaan met een waterslag.....iets te diepe plas gepakt, motor zit ram vast. Wordt ook een duur geintje....

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 02 sep 2006, 17:08

Sjef schreef:en wordt dit nu onder garantie gefixt?
Nee,geen garantie.

Mijn baas vind het jammer dat de kleppen krom zijn maar hij wil niet voor de fouten van een ander opdraaien.Als het nu aan de auto gelegen had was het een ander verhaal geweest.Maar verkeerd schakelen ligt niet aan de auto maar aan de bestuurder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], SlowCo en 3 gasten