Kromme kleppen????
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Kromme kleppen????
Ik heb ff een vraagje.Misschien dat er hier mensen rondlopen die wel eens wat verhalen gehoord hebben over de Toyota t-sport motor.
Ik heb het volgende.Een klant van ons heeft een paar maanden geleden een Toyota Celica VVTIL bij ons gekocht.Zon hoogtoerig bler apparaat.Nu klaagt de klant over vermogens verlies.
De cilinderkop ligt er inmiddels af en blijken er 2 kleppen krom te zijn.
Nu mijn vraag.Komt dit vaker voor of heeft de klant waarschijnlijk gewoon verkeerd geschakeld?Bijvoorbeeld,niet van zn 5 naar 4 geschakeld maar van 5 naar 2.
Toyota staat bij mij bekend als super betrouwbaar en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het een productie fout is.Het lijkt mij gewoon dat er verkeerd geschakeld is maar mischien dat er hier iemand meer weet van die motoren.
Alvast bedankt.
Ik heb het volgende.Een klant van ons heeft een paar maanden geleden een Toyota Celica VVTIL bij ons gekocht.Zon hoogtoerig bler apparaat.Nu klaagt de klant over vermogens verlies.
De cilinderkop ligt er inmiddels af en blijken er 2 kleppen krom te zijn.
Nu mijn vraag.Komt dit vaker voor of heeft de klant waarschijnlijk gewoon verkeerd geschakeld?Bijvoorbeeld,niet van zn 5 naar 4 geschakeld maar van 5 naar 2.
Toyota staat bij mij bekend als super betrouwbaar en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het een productie fout is.Het lijkt mij gewoon dat er verkeerd geschakeld is maar mischien dat er hier iemand meer weet van die motoren.
Alvast bedankt.
- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Ik heb net even wat Toyota forums af lopen struinen en het schijnt inderdaad veel voor te komen.Het schijnt veel voor te komen bij de Celica's met de bouwjaren van 2000 tot 2002.Daar valt de betreffende Celica ook onder.
Bij de Celica's van 2000 tot 2002 schijnen de versnellingen heel dicht bij elkaar te liggen en dat hebben ze vanaf het bouwjaar 2002 aangepast.Het scheen toch wel HEEL vaak voor te komen.
Bij de Celica's van 2000 tot 2002 schijnen de versnellingen heel dicht bij elkaar te liggen en dat hebben ze vanaf het bouwjaar 2002 aangepast.Het scheen toch wel HEEL vaak voor te komen.
- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
vandaag ff met een collega van me overlegd (in en in Toyota-man).
bekend probleem inderdaad bij deze auto, bij terugschakelen naar 4 gaat hij erg makkelijk naar 2 inderdaad.....Gevolg: overspeeding en kromme klepjes.
dus geen garantie inprinicpe. Maar toon het maar eens aan. Misschien onafhankelijk expert inschakelen als je er met je klant niet uitkomt.Succes!
Wij hebben er nu toevallig eentje stilstaan met een waterslag.....iets te diepe plas gepakt, motor zit ram vast. Wordt ook een duur geintje....
bekend probleem inderdaad bij deze auto, bij terugschakelen naar 4 gaat hij erg makkelijk naar 2 inderdaad.....Gevolg: overspeeding en kromme klepjes.
dus geen garantie inprinicpe. Maar toon het maar eens aan. Misschien onafhankelijk expert inschakelen als je er met je klant niet uitkomt.Succes!
Wij hebben er nu toevallig eentje stilstaan met een waterslag.....iets te diepe plas gepakt, motor zit ram vast. Wordt ook een duur geintje....
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Nee,geen garantie.Sjef schreef:en wordt dit nu onder garantie gefixt?
Mijn baas vind het jammer dat de kleppen krom zijn maar hij wil niet voor de fouten van een ander opdraaien.Als het nu aan de auto gelegen had was het een ander verhaal geweest.Maar verkeerd schakelen ligt niet aan de auto maar aan de bestuurder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], SlowCo en 3 gasten