Bike engined cars

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bike engined cars

Bericht door Mathieu » 30 aug 2006, 12:44


Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 aug 2006, 12:53

De (oude) recordhouder 8)
De Tiger Z100 met twee Kawasaki ZX9 motoren en een sprinttijd van 0-100 km/u in 3 seconden.

http://www.youtube.com/watch?v=u3qtfY0Ps74

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 aug 2006, 12:54


Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 aug 2006, 12:54


Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 aug 2006, 14:32

Ik vindt de radical een van de mooiste.

Vergeet het ritje op bedford autodrome niet gauw weer. Van 3 rondjes had ik week last van mijn nek. Was een SR3 wat een G krachten en wat remt zo n ding.

Echt een top ding.

Alleen heb je er in nederland niks aan. Circuit dagen ook niet dan rij je namelijk tussen gare e30 en scorpio slopers en kan je nog niet lekker te keer gaan door het grote snelheids verschil.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 aug 2006, 14:39


Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 31 aug 2006, 13:11

Op pistonheads.com/sales ook nog een paar.
SR3 die te koop stond voor £23.000 is net verkocht, dat is wel jammer, leek wel een koopje.
En deze natuurlijk, staat er ook nog steeds, waanzinnig ding:
http://www.boost4you.de/radical.htm

Andre heeft een goed punt, waar kun je optimaal van dit soort performance (2G in bochten en bij aanremmen!) genieten?
Niet op een Nederlandse trackday, nee, of je moet het leuk vinden om in twee ronden iedereen anders in te halen. Zelfs Engelsen die tussen de Ferrari's/Porsches/M3's rijden klagen al over het veel te grote snelheidsverschil en daar rijden dan geen slopers en andere gebakjes rond.
Nordschleife TF? Idem, te veel langzaam verkeer.
Op de openbare weg dan? Daar optimaal gebruik maken van downforce? Een enkeltje strafkolonie kun je krijgen.
Blijft over: met een paar vrienden gewoon eens een circuit afhuren, kost wat, maar dan heb je wat, moet je met niet meer dan 10-15 man naar Assen of Papenburg of zo gaan en daar je heerlijk uitleven.

Ok, prima, je hebt dus een auto die je een paar keer per jaar optimaal kunt gebruiken, maar dan de volgende vraag. Waarom dan een Radical (of Westfield XTR4 of wat dan ook) en geen oude Formule Ford of Renault (als je vleugels wil) of F3 racer?
Geen kenteken nee, maar wat wil je met een Radical op de openbare weg?
Running costs zullen vergelijkbaar zijn (oude racers schrijven bijna niet meer af, Radicals wel en die is ook niet bepaald onderhoudsvrij) en voor het geld van een zo'n Radical koop je wel wat formule-auto geweld, wil je het lekker simpel houden dan zoek je ergens een Arcobaleno, 130pk Yamaha motor houdt het wel even vol en onderdelen zijn nog genoeg verkrijgbaar.

Enige nadelen die ik kan bedenken is dat je geen passagier meer mee kunt nemen en met een trailer naar het circuit moet (of daar ergens stallen en lekker met de daily driver op en neer knallen, helemaal ideaal), maar daar staan ook best wat voordelen tegenover.
Radicals zijn supergaaf, maar zitten wel een beetje in niemandsland. Te extreem voor een straatauto, te soft voor een hardcore racer, te snel voor een trackday auto.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 31 aug 2006, 13:21

Ja, maar de Fiat 500 met Ducati motor is daarentegen beslist ontzettend gaaf op de openbare weg!

En de Mini Cooper met motorfietsblok toch ook?
4 sec. op de 100 is altijd lachen :D Geldt ook voor de Fiat Ducati :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 31 aug 2006, 13:32

Waarom zou je met zo'n radical trackdays doen, als je er ook mee kunt racen?? Tussen de sakers en andere van dat soort hokken kun je je prima vermaken lijkt mij. Gewoon tegen Huub zeggen dat ie een Radical cup moet gaan opzetten (waarom heeft 'ie dat nog niet gedaan??).

Zelfde geldt voor de Ultima. Ook een auto waarmee je onwijs lol kunt hebben, zonder dat het de absolute supercar hoofdprijs kost. Geen kenteken erop scheelt weer gezeik met rdw en belastingen/keuringen.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 31 aug 2006, 13:37

Over de Ultima gesproken.

LANCEREVOCLUB, Hoehoeeeeeeeeeeee. Het kan nog gekker en sneller.
http://www.zcars.org.uk/ultima/comparison.htm :?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 31 aug 2006, 13:54

Nadeel van racen met Radical is dat het bodywork uit één stuk is. Word je dus niet blij van als je schade hebt, bij een formule-auto zijn dat tig kleinere stukjes en kun je dus best eens een vleugel eraf rijden zonder failliet te gaan.
En verschillende reglementen sluiten open auto's buiten (DSC bijvoorbeeld), dus dan zou je er een dak op moeten schroeven. :)
Een Ultima GTR heeft dat probleem niet nee, maar dat is ook veel meer straatauto dan een Radical (twee keer zo zwaar, de helft van het aantal G's in bochten etc.).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 31 aug 2006, 14:06

Ow ja, de Radical is er alleen als open auto. Niet aan gedacht...

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 04 sep 2006, 19:36

Ik vind die "Caterham-achtigen" met bike-engine echt super. Het lijkt me heel mooi om zelf zoiets te bouwen.

De aanschaf van de kit is alleen redelijk hoog, plus dat er veel tijd in zit en ik de ruimte niet heb :(

Mvg Steven

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 45 gasten