Zwarte Z06 te koop
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Zwarte Z06 te koop
Nu weer hier te koop: http://link.marktplaats.nl/411051503" onclick="window.open(this.href);return false; voor 55950 € met 39dkm bij lans auto's te Monster.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Zwarte Z06 te koop
Mooie auto. Ik had dit topic nog niet eerder gezien. De vorige eigenaar schijnt bij mij in de wijk te wonen en heeft ( of had) ook een zwarte Ferrari F430. Ik heb meerdere keren met bewondering naar die Corvette gekeken. Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar die motoren zijn. Ik heb in 2010 aardig wat rondjes op de Ring gereden en 3 van die dingen langs de kant zien staan met pech. Op snelheid werd ik met warm weer door een nieuwe paarse Camaro ingehaald, opeens een grote rookpluim en einde verhaal. Ik zal misschien wat mensen voor het hoofd stoten, maar als je het serieus gaat gebruiken heb ik weinig vertrouwen dat het heel blijft. Op de ring wordt het natuurlijk wel extreem belast, dat dan weer wel.Will F. schreef:Nu weer hier te koop: http://link.marktplaats.nl/411051503" onclick="window.open(this.href);return false; voor 55950 € met 39dkm bij lans auto's te Monster.
Laatst gewijzigd door Rnd op 08 jan 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Zwarte Z06 te koop
Die stonden langs de kant om dat de passagier moest kotsen.............Arnoud schreef:Mooie auto. Ik had dit topic nog niet eerder gezien. De vorige eigenaar schijnt bij mij in de wijk te wonen en heeft ( of had) ook een zwarte Ferrari F430. Ik heb meerdere keren met bewondering naar die Corvette gekeken. Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar die motoren zijn. Ik heb in 2010 aardig wat rondjes op de Ring gereden en 3 van die dingen langs de kant zien staan met pech. Op snelheid werd ik met warm weer door een nieuwe paarse Camaro ingehaald, opeens een grote rookpluim en einde verhaal. Ik zal misschien wat mensen voor het hoofd stoten, maar als je het serieus gaat gebruiken heb ik weinig vertrouwen dat het heel blijft.Will F. schreef:Nu weer hier te koop: http://link.marktplaats.nl/411051503" onclick="window.open(this.href);return false; voor 55950 € met 39dkm bij lans auto's te Monster.
De 430 heeft hij nog steeds.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: Zwarte Z06 te koop
Hm dat is een slecht plan... coole batmobiel inruilen op zo'n dom maanvoertuigMarkE92 schreef: Eigenaar Z06 schint een 535 GT gekocht te hebben....
Mark
Ik zou m nemen! vooral omdat je hem dan zo kan maken als die in Mathieu zn avatar
:banaan: en hop banaantje erbij
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Zwarte Z06 te koop
He, een draadje over de zwarte Z06...
Paar vragen:
- Is ie betrouwbaar?
- moet er toch iedere dag een liter olie bij?
- maakt ie onwijs veel herrie, bij cruising 100kmh?
- versnellingsbak, is dat wat?
Kortom, misschien wel vol met vooroordelen, je valt natuurlijk direct voor een Z06, maar is dat nu niet de grootste valkuil ....
Paar vragen:
- Is ie betrouwbaar?
- moet er toch iedere dag een liter olie bij?
- maakt ie onwijs veel herrie, bij cruising 100kmh?
- versnellingsbak, is dat wat?
Kortom, misschien wel vol met vooroordelen, je valt natuurlijk direct voor een Z06, maar is dat nu niet de grootste valkuil ....
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Zwarte Z06 te koop
Nou, het gaat hier natuurlijk om een zwarte en die zijn natuurlijk anders dan zilveren exemplaren.FerdiACS1 schreef:He, een draadje over de zwarte Z06...
Paar vragen:
- Is ie betrouwbaar?
- moet er toch iedere dag een liter olie bij?
- maakt ie onwijs veel herrie, bij cruising 100kmh?
- versnellingsbak, is dat wat?
Kortom, misschien wel vol met vooroordelen, je valt natuurlijk direct voor een Z06, maar is dat nu niet de grootste valkuil ....
Maar even over de zilveren Z06 die ik ken
Betrouwbaar, absoluut
Olie alleen tijdens olie verversen
Cruising 100 km/u doet dat ding bij stationaire loop in z'n zes
Short shift bak schakelt als deze warm is vrij normaal en dit is ook nog steeds het eerste exemplaar
Hans, vul maar aan.......................
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Zwarte Z06 te koop
Cruizen doen vrijwel alle Corvettes erg goed.
Dingen zijn toch bestemd om lange afstanden te rijden en kunnen op de snelweg met lage toeren prima voiruit komen.
Die oude corvette die te koop staat rijd oom makkelijk boven de 1:10 op de snelweg.
Dingen zijn toch bestemd om lange afstanden te rijden en kunnen op de snelweg met lage toeren prima voiruit komen.
Die oude corvette die te koop staat rijd oom makkelijk boven de 1:10 op de snelweg.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Zwarte Z06 te koop
You don't like me, you just want attention?
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Zwarte Z06 te koop
Zooooo, wat zal dat ding accelereren zeg.........
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41
Re: Zwarte Z06 te koop
Oh is hij uiteindelijk daar heen gegaan.... toch gezakt in prijs... stand bij de BMW voor 61450 !
Versnellingsbak is zwaar maar zeer trefzeker. Koppeling is niet extreem zwaar.
Ja hij maakt heel weinig toeren in zijn 6 bij 120 maar daar komt juist een groot probleem om de hoek kijken.... hij maakt dan een hele sonore brom waar je na een tijdje gek van gaat worden ECHTER (voor Hans mijn hoofd er afbijt) de zwarte Z06 heeft een schakelaar in de middenconsole zitten waarmee je kleppen in de uitlaat dicht kan zetten..... hierna zo stil als een Lexus. Ook handig als je een keer vroeg weg moet en je wil de hele buurt niet wakker maken
Gr,
Mark
Versnellingsbak is zwaar maar zeer trefzeker. Koppeling is niet extreem zwaar.
Ja hij maakt heel weinig toeren in zijn 6 bij 120 maar daar komt juist een groot probleem om de hoek kijken.... hij maakt dan een hele sonore brom waar je na een tijdje gek van gaat worden ECHTER (voor Hans mijn hoofd er afbijt) de zwarte Z06 heeft een schakelaar in de middenconsole zitten waarmee je kleppen in de uitlaat dicht kan zetten..... hierna zo stil als een Lexus. Ook handig als je een keer vroeg weg moet en je wil de hele buurt niet wakker maken
Gr,
Mark
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Zwarte Z06 te koop
Het was toch niet iets voor jou Mark?
- Arthur
- Berichten: 39756
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Zwarte Z06 te koop
Ja... zulk soort volk ken ik ook
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41
Re: Zwarte Z06 te koop
Was wel wat voor me Tom en had zeker interesse maar ik ga niet die verkoper achter zijn reet aanlopen. Nog eens een keer gebeld of hij de onderhoudsboekjes al gevonden had (zaten er niet bij terwijl ze hier trots mee adverteerden) + zou nog op zoek gaan naar de originele velgen..... handig voor in de winter echter nooit meer iets gehoord.
Ondertussen even de plannen voor een andere auto in de koelkast gezet........ ben bezig om een garage te laten bouwen bij mijn huis....... kan er mooi wat anders leuks komen... leuke oldtimer voor de zomer.....
Gr,
Mark
Ondertussen even de plannen voor een andere auto in de koelkast gezet........ ben bezig om een garage te laten bouwen bij mijn huis....... kan er mooi wat anders leuks komen... leuke oldtimer voor de zomer.....
Gr,
Mark
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Zwarte Z06 te koop
Er komen best vaak vragen over de z06 voorbij, niet zo gek daar het op het moment het goedkoopste supercar object is en tweedehands inmiddels voor redelijke prijzen op de markt te vinden. Is het de melige om een algemeen z06/tweedehands topic te starten? Volgens mij moeten er ook buiten Hans en Cor mensen hier zijn met gebruikerservaringen .
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 14:23
Re: Zwarte Z06 te koop
Ben ook erg benieuwd naar meer praktijk ervaringen.
Deze auto dwaald nu ook al veel te lang door mijn hoofd. Heb een keer een middagje met een nieuwe gereden en was helemaal verkocht. Toen min of meer besloten er over een paar jaar 2e hands een te kopen. Nu zijn de prijzen er naar maar durf de beslissing nog steeds niet te nemen.
Wat je wel eens gezegd wordt van schades aan de motor door circuitgebruik. In combinatie met straatbanden moet je hier wel heel hard je best voor doen. Ben je van plan om met semi-sliks te gaat rijden schijnt het verstandig te zijn een extra dry-sump pomp te instaleren en/of een schot in de carterpan te plaatsen. Anders zou bij lange doordraaiers de inlaat van de oliepomt tijdelijk droog kunnen vallen.
Koppeling/versnellingsbak zouden vrij sterk zijn. Echter moet je de bak niet te veel forceren en met een beetje gevoel schakelen. Een probleem met de koppeling is vaak te wijten aan de koppelingsvloeistof. Deze moet bij intersief gebruik (veel vol optrekken en bij de 7000rpm opschakelen) vaker ververst worden aangezien deze daar blijkbaar door vervuild raakt en sneller oververhit. Dan krijg je een soort "fading" in je koppelingspedaal.
Als laatste. En dat is waar ik graag mee over zou willen weten. Er gaan allemaal spookverhalen de ronte dat de kleppen en tuimelaars van deze motoren kwetsbaar zouden zijn. Een zo'n klep hoeft maar af te breken en je motor is totaal kapot. Maar ja... Zo hoor je van iedere auto natuurlijk wel iets.
Het blijft in iedergeval een erg erg indrukwekkende spectaculaire auto! :banaan: En voor dat bedrag heb ik nog steeds niets gevonden wat ik liever zou willen hebben...
Deze auto dwaald nu ook al veel te lang door mijn hoofd. Heb een keer een middagje met een nieuwe gereden en was helemaal verkocht. Toen min of meer besloten er over een paar jaar 2e hands een te kopen. Nu zijn de prijzen er naar maar durf de beslissing nog steeds niet te nemen.
Wat je wel eens gezegd wordt van schades aan de motor door circuitgebruik. In combinatie met straatbanden moet je hier wel heel hard je best voor doen. Ben je van plan om met semi-sliks te gaat rijden schijnt het verstandig te zijn een extra dry-sump pomp te instaleren en/of een schot in de carterpan te plaatsen. Anders zou bij lange doordraaiers de inlaat van de oliepomt tijdelijk droog kunnen vallen.
Koppeling/versnellingsbak zouden vrij sterk zijn. Echter moet je de bak niet te veel forceren en met een beetje gevoel schakelen. Een probleem met de koppeling is vaak te wijten aan de koppelingsvloeistof. Deze moet bij intersief gebruik (veel vol optrekken en bij de 7000rpm opschakelen) vaker ververst worden aangezien deze daar blijkbaar door vervuild raakt en sneller oververhit. Dan krijg je een soort "fading" in je koppelingspedaal.
Als laatste. En dat is waar ik graag mee over zou willen weten. Er gaan allemaal spookverhalen de ronte dat de kleppen en tuimelaars van deze motoren kwetsbaar zouden zijn. Een zo'n klep hoeft maar af te breken en je motor is totaal kapot. Maar ja... Zo hoor je van iedere auto natuurlijk wel iets.
Het blijft in iedergeval een erg erg indrukwekkende spectaculaire auto! :banaan: En voor dat bedrag heb ik nog steeds niets gevonden wat ik liever zou willen hebben...
- Wannes
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
- Locatie: heverlee belgie
Re: Zwarte Z06 te koop
wel ik kan hier denk ik ook wel al eens een deftige mening geven . Ik bezit een Z06 van 2008 waarmee ik reeds 24 u na aankoop op circuit zat . Door de jaren heen heb ik hem ook steeds meer op dit circuit werk afgesteld . Doch de eerste drie jaar bijna gewoon oem mee rondgereden en nooit problemen gekend . Steeds op de oem GY banden en de enige aanpassing kwam er na 15000 km , toen de voorste schijven aan vervanging toe waren heb ik ze verandert in stoptech BBK en na een klein probleempje aan de achterste kauw ( er was een vijs losgekomen en die had schade aangericht aan de binnenkant van de velg )heb ik ook daar die stoptech laten steken . I trouwens veel makkelijker om de remblokken te vervangen . Ik moet wel zeggen dat als je met de PF01 blokken gaat rijden dat die heel lang meegaan maar de keerzijde van de medaille is wel dat ze je schijven opeten ... dus na anderhalve set blokken ben je aan nieuwe schijven toe ... daarom ben ik wat beginnen experimenteren met andere soorten (carbo tech was goed van bit maar zo zacht als chocolade .. na twee intensieve trackdays waren ze weg ) en momenteel staan er yellow pagids rondom , maar daarmee heb ik nog maar 1 trackday gereden en kan ik nog niks over kwijt , behalve dat ze perfect remmen en dat de slijtage precies miniem is . ze maken wel een serieus piepgeluid bij gebruik op de baan .
Om verder te gaan op de evolutie van de wagen , vorig jaar heb ik er voor 10 K aanpassingen laten een aoden bij een garage in duitsland aan de ring . Gaande van andere ophangingsrubbers tot het plaatsen van een deftig schot in de oliekamer tot een in 16 standen regelbare ophanging van pfadt inclusief de sway bars voor en achter .
daarna heb ik de vette voorzien van semi slicks toyo R888 en 18" velgen rondom .
Tijden komen momenteel op spa uit op een kleine 2.48 en dat zou nog beter moeten kunnen maar de laatste tijd sukkel ik nogal met het snelle opwarmen van mijn olie ... binnen de 15 min staat die op 132 graden .. en dan begin ik bewust aan een uitloopronde want een vriend van me heeft al eens een motor opgeblazen bij 135 graden ...
ik probeer ook van nooit hoger in toeren te gaan dan 6250 rpm ... op aanraden van de duitser die de aanpassingen deed .
En van steeds goed het oliepeil in de gaten te houden .. ik moet toch steeds na iedere trackday een liter bijvullen .. maar eens je dat weet is dat geen probleem . Mijn vette rookt ook helemaal niet en er is ook geen afzetting van olie op de achterkant .
Nu ben ik dus op zoek naar een oplossing voor dit probleem , want het is niet leuk van telkens de strijd te moeten staken omwille van een te warme motor .
Voor de rest is dit al een zeer competitieve wagen gebleken waar ik steeds weer met plezier in ga rijden .
Om verder te gaan op de evolutie van de wagen , vorig jaar heb ik er voor 10 K aanpassingen laten een aoden bij een garage in duitsland aan de ring . Gaande van andere ophangingsrubbers tot het plaatsen van een deftig schot in de oliekamer tot een in 16 standen regelbare ophanging van pfadt inclusief de sway bars voor en achter .
daarna heb ik de vette voorzien van semi slicks toyo R888 en 18" velgen rondom .
Tijden komen momenteel op spa uit op een kleine 2.48 en dat zou nog beter moeten kunnen maar de laatste tijd sukkel ik nogal met het snelle opwarmen van mijn olie ... binnen de 15 min staat die op 132 graden .. en dan begin ik bewust aan een uitloopronde want een vriend van me heeft al eens een motor opgeblazen bij 135 graden ...
ik probeer ook van nooit hoger in toeren te gaan dan 6250 rpm ... op aanraden van de duitser die de aanpassingen deed .
En van steeds goed het oliepeil in de gaten te houden .. ik moet toch steeds na iedere trackday een liter bijvullen .. maar eens je dat weet is dat geen probleem . Mijn vette rookt ook helemaal niet en er is ook geen afzetting van olie op de achterkant .
Nu ben ik dus op zoek naar een oplossing voor dit probleem , want het is niet leuk van telkens de strijd te moeten staken omwille van een te warme motor .
Voor de rest is dit al een zeer competitieve wagen gebleken waar ik steeds weer met plezier in ga rijden .
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Zwarte Z06 te koop
Wie had nog meer niet meteen door een oud draadje te lezen !
- Arthur
- Berichten: 39756
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Zwarte Z06 te koop
Ik
En heb dat wel vaker tegenwoordig. Ligt (hopelijk) niet aan m'n leeftijd maar er zijn tegenwoordig veel opgediepte draadjes...
En heb dat wel vaker tegenwoordig. Ligt (hopelijk) niet aan m'n leeftijd maar er zijn tegenwoordig veel opgediepte draadjes...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten