Ja ik heb ook een rwd
- JeroenB3
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 23:43
Re: Ja ik heb ook een rwd
Zo, die wordt zeer grondig aangepakt ! 8)
- Kasteel
- Berichten: 5288
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Ja ik heb ook een rwd
Luco heeft wat crea maanden achter de rug (aanhanger/woning/loods/garage/Alpine), netjes chef!!
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Ja ik heb ook een rwd
Verrader! :fy:
Maare, mooie wagen, ben benieuwd naar het resultaat
Maare, mooie wagen, ben benieuwd naar het resultaat
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Ja ik heb ook een rwd
Is die 924 een fwd dan joh?Robertdj schreef:Verrader! :fy:
Gaaf project Freddy, lekker grondig!
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Ja ik heb ook een rwd
Die is voor de noodzakelijke ritjes naar de buurtsuper
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Ja ik heb ook een rwd
Super man ! Zo benieuwd !
Dacht eerst dat het een grap was !
Dacht eerst dat het een grap was !
Re: Ja ik heb ook een rwd
Volgende serie fotos volgt nog, is een hoop werk om die allemaal weer 1 voor 1 te uploaden en neer te zetten
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Ja ik heb ook een rwd
Dat is geen half werk Luco
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Ja ik heb ook een rwd
Het neerzetten is inderdaad lastig maar via bvb www.flickr.com kun je een hele directory selecteren Scheelt weer een boel tijdLuco schreef:Volgende serie fotos volgt nog, is een hoop werk om die allemaal weer 1 voor 1 te uploaden en neer te zetten
Re: Ja ik heb ook een rwd
De volgende serie.
Blokje verder opbouwen.
Injectoren met de nieuwe afdichtingen.
Gereviverfde injectoren.
Turbo met aanhang.
Flens was gescheurd dus netjes laten lassen.
Klein beetje roest op de voorwielophanging.
Blijft niet veel van over zo.
Aan het chassis/carroserie moeten ook wat dingen gebeuren.
Ook lichte vliegroest op het chassis
Hier kan je dus al een beetje zien dat het allemaal verlijmd is (kunststof/metaal) en dat je dus niet overal even goed bij kunt.
Plek van de pedalen, was behoorlijk slecht, ook weer een overgangspunt van kunststof en staal.
Tunnel zit ook helemaal verlijmd in het kunststof.
Ook leuk, de ophanging van het stuurhuis bijna helemaal doorgeroest, alleen zie je dat niet omdat het onder de tank en dergelijke zit,
De bodem is ook van kunststof en daar moeten wat stukken uit om bij het chassis te komen.
De driehoeksverbinding onder de auto wordt groter tegen bewegingen en van rvs.
De verstevigingen op maat gemaakt.
Waar die gelijmd wordt goed insmeren en waar die gelast wordt netjes blank laten.
Hier moeten die platen dus komen, de bodem is al een stuk opengemaakt.
En eronder geplakt en gelast.
Om het rvs aan het staal te lassen zijn speciale electrodes gebruikt.
Dit was dus de verroeste wielophanging van de voorzijde,
Voorlopig weer genoeg dacht ik zo.
Blokje verder opbouwen.
Injectoren met de nieuwe afdichtingen.
Gereviverfde injectoren.
Turbo met aanhang.
Flens was gescheurd dus netjes laten lassen.
Klein beetje roest op de voorwielophanging.
Blijft niet veel van over zo.
Aan het chassis/carroserie moeten ook wat dingen gebeuren.
Ook lichte vliegroest op het chassis
Hier kan je dus al een beetje zien dat het allemaal verlijmd is (kunststof/metaal) en dat je dus niet overal even goed bij kunt.
Plek van de pedalen, was behoorlijk slecht, ook weer een overgangspunt van kunststof en staal.
Tunnel zit ook helemaal verlijmd in het kunststof.
Ook leuk, de ophanging van het stuurhuis bijna helemaal doorgeroest, alleen zie je dat niet omdat het onder de tank en dergelijke zit,
De bodem is ook van kunststof en daar moeten wat stukken uit om bij het chassis te komen.
De driehoeksverbinding onder de auto wordt groter tegen bewegingen en van rvs.
De verstevigingen op maat gemaakt.
Waar die gelijmd wordt goed insmeren en waar die gelast wordt netjes blank laten.
Hier moeten die platen dus komen, de bodem is al een stuk opengemaakt.
En eronder geplakt en gelast.
Om het rvs aan het staal te lassen zijn speciale electrodes gebruikt.
Dit was dus de verroeste wielophanging van de voorzijde,
Voorlopig weer genoeg dacht ik zo.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Ja ik heb ook een rwd
Super Luco
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Ja ik heb ook een rwd
vind ik altijd zo mooi om te zien, hoe iemand met zoveel liefde een oude held weer hersteld zoals het hoort!!
Ga zo door!! Heerlijk om te zien.
Ga zo door!! Heerlijk om te zien.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Ja ik heb ook een rwd
Wel oppassen met RVS in contact met gewoon staal, dit kan het corrosieproces van je niet RVS delen aanzienlijk versnellen!!
Voor de rest goed bezig
Voor de rest goed bezig
Re: Ja ik heb ook een rwd
Ook het gedeelte wat aan/in de carroserie zit gelijmd moet gestraald en behandeld worden
De onderkant ging nog wel, maar voor diverse stukken moest er toch wat afgeplakt worden.
Geeft wel een hoop troep, maar het werkt wel.
De verzinkte en gepoedercoate kokers van de achterwielophanging moesten voor een gedeelte weer kaal om ze weer vast te kunnen lassen.
Hier moet 1 van de kokers komen.
De andere kant.
De tunnel gestraald en al gedeeltelijk behandeld.
1 van de kokers weer op zijn plaats en vastgelast.
Kokers zijn ook zo aangepast dat er geen water meer in kan blijven staan.
Ook alle toebehoren in de motorruimte weer pas maken.
Als alles gestraald en weer teruggezet is wat nodig is kan het behandelen beginnen.
De koker achter na de eerste behandeling.
De voorkant na de eerste behandeling.
De tunnel.
De onderkant.
Ook weer verder met de motorruimte.
Verder met de behandeling, de tweede laag dacht ik.
De motorruimte was echt een gatenkaas.
Tussen de bedrijven door ook wat dingetjes op maat laten maken.
Dit zijn de enige juiste gaten die in de achterzijde horen.
Als alle onderdelen op de juiste plaats zitten in de motorruimte moest die strak gemaakt worden.
Ondertussen overal waar naden zitten nog speciale olie laten lopen.
En weer verder met de motorruimte.
Totaal zit er iets van ruim 100 uur schuur en preparatiewerk in de motorruimte, maar Erwin is zon pietje precies, alles moest spiegelglad en strak zijn.
Ondertussen blijft de olie eruit druipen.
De laatste laag moet natuurlijk zwart zijn.
Meer foto's heb ik niet meer.
Nu is de auto zover dat de achterkant voor 90% klaar en pas is.
Als de voorwielophanging eronder gaat dan kan die in principe naar de spuiter.
De onderkant ging nog wel, maar voor diverse stukken moest er toch wat afgeplakt worden.
Geeft wel een hoop troep, maar het werkt wel.
De verzinkte en gepoedercoate kokers van de achterwielophanging moesten voor een gedeelte weer kaal om ze weer vast te kunnen lassen.
Hier moet 1 van de kokers komen.
De andere kant.
De tunnel gestraald en al gedeeltelijk behandeld.
1 van de kokers weer op zijn plaats en vastgelast.
Kokers zijn ook zo aangepast dat er geen water meer in kan blijven staan.
Ook alle toebehoren in de motorruimte weer pas maken.
Als alles gestraald en weer teruggezet is wat nodig is kan het behandelen beginnen.
De koker achter na de eerste behandeling.
De voorkant na de eerste behandeling.
De tunnel.
De onderkant.
Ook weer verder met de motorruimte.
Verder met de behandeling, de tweede laag dacht ik.
De motorruimte was echt een gatenkaas.
Tussen de bedrijven door ook wat dingetjes op maat laten maken.
Dit zijn de enige juiste gaten die in de achterzijde horen.
Als alle onderdelen op de juiste plaats zitten in de motorruimte moest die strak gemaakt worden.
Ondertussen overal waar naden zitten nog speciale olie laten lopen.
En weer verder met de motorruimte.
Totaal zit er iets van ruim 100 uur schuur en preparatiewerk in de motorruimte, maar Erwin is zon pietje precies, alles moest spiegelglad en strak zijn.
Ondertussen blijft de olie eruit druipen.
De laatste laag moet natuurlijk zwart zijn.
Meer foto's heb ik niet meer.
Nu is de auto zover dat de achterkant voor 90% klaar en pas is.
Als de voorwielophanging eronder gaat dan kan die in principe naar de spuiter.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ja ik heb ook een rwd
Wat is dit gaaf...............................
Machtig mooi project, succes ermee, maar na deze foto`s hoef ik dat eigenlijk niet meer te zeggen................................het succes knalt er van af.............................
Machtig mooi project, succes ermee, maar na deze foto`s hoef ik dat eigenlijk niet meer te zeggen................................het succes knalt er van af.............................
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ja ik heb ook een rwd
duh...wat een werk
maar wel goed dat je doorpakt nu je toch overal wat beter bij kan zo
heb je straks een echte auto
maar wel goed dat je doorpakt nu je toch overal wat beter bij kan zo
heb je straks een echte auto
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Ja ik heb ook een rwd
Deze pics zijn gemaakt voor het digitale tijdperk !
Nog recente updates ?
Nog recente updates ?
Re: Ja ik heb ook een rwd
DVH
Is een langdurig project en niet alle foto's zijn van voor het stenen tijdperk
Ondertussen gewacht op lastig te krijgen onderdelen van de ophanging voorzijde.
Ook is inmiddels het achtersubframe met toebehoren ingebouwd, als nu de voorkant afgemaakt kan worden kan die naar de spuiter.
Als we een goede kunnen vinden, die evt na het spuiten ook de auto kan slijpen/polijsten.
Is een langdurig project en niet alle foto's zijn van voor het stenen tijdperk
Ondertussen gewacht op lastig te krijgen onderdelen van de ophanging voorzijde.
Ook is inmiddels het achtersubframe met toebehoren ingebouwd, als nu de voorkant afgemaakt kan worden kan die naar de spuiter.
Als we een goede kunnen vinden, die evt na het spuiten ook de auto kan slijpen/polijsten.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Ja ik heb ook een rwd
Mooi wark Luco!
Ga je 'm helemaal origineel opbouwen of wil je betere wegligging krijgen?
Of is dat al in orde?
Ga je 'm helemaal origineel opbouwen of wil je betere wegligging krijgen?
Of is dat al in orde?
Re: Ja ik heb ook een rwd
Alleen een setje hardere en verstelbare shoks met veren.Peric schreef:Mooi wark Luco!
Ga je 'm helemaal origineel opbouwen of wil je betere wegligging krijgen?
Of is dat al in orde?
En de remmen zijn zwaar kut, maar er past niet zoveel in 16 inch he
Voor de rest origineel op de uitlaat na
Ik twijfel nog over een kooi en de Jan Lammers bestickering, maar wat betreft de kooi is duur en dan is een alpine ook niet echt makkelijk in en uit te komen.
Jan Lammers bestickering, ik denk dat je dan te erg opvalt en elke keer aan de kant gezet wordt.
Lijkt een beetje op deze
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Ja ik heb ook een rwd
Als je er toch niet mee gaat racen zou ik een kooi niet doen.
Weet niet óf je 'm ooit nog wegdoet, maar dat zou wel eens iets negatiefs kunnen zijn als je 'm wilt verkopen.
Er is denk ik zat te vinden voor 16 inch qua remmen hoor.
En ik zou er gewoon de originele kleur opdoen..
Weet niet óf je 'm ooit nog wegdoet, maar dat zou wel eens iets negatiefs kunnen zijn als je 'm wilt verkopen.
Er is denk ik zat te vinden voor 16 inch qua remmen hoor.
En ik zou er gewoon de originele kleur opdoen..
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 19:19
Re: Ja ik heb ook een rwd
hey oud achterbuurman goed bezig mooie bak was het toendertijd al. word nu alleen maar beter! groet elibert van dalen
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ja ik heb ook een rwd
Ik heb nog een A310 staan..............dus als je hierna niks te doen hebt.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Ja ik heb ook een rwd
Wat een onnoemelijk gaaf project zeg, complimenten dat je het zo goed en netjes aanpakt!