Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Luco

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Luco » 15 sep 2010, 11:18

GTRene schreef:je hoeft geen ronde te rijden want je kan er halverwege af toch?
dus tolweg kan ook...
als je maar niet vermeld in de brief van, ik was me toch aan het racen en verloor door men snelheid de macht over het stuur oid :lol: dat woord racen of ronden timen of tegen elkaar racen enz mag je nooit gebruiken, en oppassen dat ze het jou ook niet in de mond gaan leggen...
Jij deed deToeristefa... net als de bus e.d. gewoon rustig met de daar geldende max snelheden e.d. :angel: als je er maar niet te vaak komt zal dat moeten kunnen, en velen doen dat ook zo maar krijgen ondanks dat toch schade of door gladde baan oid of door eigen inschattingsfouten e.d.
Voor de echte racers die er veel zitten en aangepaste auto e.d. tja daar zal het moeilijk voor worden om zo braaf te lijken...
Rene, het gaat er niet om wat jij vind of wat kan, er is nu een rechter die er uitspraak over heeft gedaan, dat is het enige wat telt, op die basis kan en zal jouw verzekering ten alle tijde de uitkering weigeren, ga jij dan maar bewijzen dat je niet boven de 80 bent geweest en van de omgeving aan het genieten was.
Lijkt me een erg lastig verhaal worden, de soort auto zal van een hele kleine invloed zijn, want met een alto of justy kan je ook maximaal rijden.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Robertdj » 15 sep 2010, 11:19

Het was meer een reactie op Niels z'n post.
Niels schreef:Precies, en daarmee heeft de rechter het doel van de Ring vastgesteld namelijk hard rondjes rijden = snelheidsrit. En daarbij durf ik het nog wel verder te trekken: als het er op aankomt ben je niet eens WA verzekerd als je als NL-er op de Ring komt (evenals op een normaal circuit).
Op een normaal circuit kan je niet aansprakelijk gesteld worden. Waardoor de kosten blijven bij je eigen kosten, en het dus voor eenieder te overzien is. Natuurlijk heb je ook de vangrail nog, maar dat is ook te overzien. Vandaar mijn vergelijking met een WA verzekering, waarin je ook niet zelf hoeft op te draaien voor andermans schade/letsel.

Dat is natuurlijk puur het financiële gedeelte, ik zou het erger vinden om iemand anders schade/letsel toe te brengen dan mijzelf.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door GTRene » 15 sep 2010, 11:38

Luco schreef:
GTRene schreef:je hoeft geen ronde te rijden want je kan er halverwege af toch?
dus tolweg kan ook...
als je maar niet vermeld in de brief van, ik was me toch aan het racen en verloor door men snelheid de macht over het stuur oid :lol: dat woord racen of ronden timen of tegen elkaar racen enz mag je nooit gebruiken, en oppassen dat ze het jou ook niet in de mond gaan leggen...
Jij deed deToeristefa... net als de bus e.d. gewoon rustig met de daar geldende max snelheden e.d. :angel: als je er maar niet te vaak komt zal dat moeten kunnen, en velen doen dat ook zo maar krijgen ondanks dat toch schade of door gladde baan oid of door eigen inschattingsfouten e.d.
Voor de echte racers die er veel zitten en aangepaste auto e.d. tja daar zal het moeilijk voor worden om zo braaf te lijken...
Rene, het gaat er niet om wat jij vind of wat kan, er is nu een rechter die er uitspraak over heeft gedaan, dat is het enige wat telt, op die basis kan en zal jouw verzekering ten alle tijde de uitkering weigeren, ga jij dan maar bewijzen dat je niet boven de 80 bent geweest en van de omgeving aan het genieten was.
Lijkt me een erg lastig verhaal worden, de soort auto zal van een hele kleine invloed zijn, want met een alto of justy kan je ook maximaal rijden.
I know, maar neem toch aan dat ze dat niet bij je eerste gevalletje gaan uitzoeken...alhowel rekening houdende met altijd goed is :mrgreen:
daarbij kan een rijker iemand hoger beroep aantekenen en stel dat dat lukt met slimme advocaat dan kunnen wij daar ook weer een deel van profiteren (hoop echter dat ik nooit een schade krijg als ik eens op de Ring kom...die kans is niet zo groot...kom der helaas nauwelijks, maja scheelt weer centen :bag: das al lang geleden voor me, ik wilde dit jaar maar moet me dan wel goed genoeg voelen...wie weet :df: en anders next year nwe ronde nwe kansen :hosanna:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22261
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Niels » 15 sep 2010, 12:45

Robertdj schreef:Het was meer een reactie op Niels z'n post.
Niels schreef:Precies, en daarmee heeft de rechter het doel van de Ring vastgesteld namelijk hard rondjes rijden = snelheidsrit. En daarbij durf ik het nog wel verder te trekken: als het er op aankomt ben je niet eens WA verzekerd als je als NL-er op de Ring komt (evenals op een normaal circuit).
Op een normaal circuit kan je niet aansprakelijk gesteld worden. Waardoor de kosten blijven bij je eigen kosten, en het dus voor eenieder te overzien is. Natuurlijk heb je ook de vangrail nog, maar dat is ook te overzien. Vandaar mijn vergelijking met een WA verzekering, waarin je ook niet zelf hoeft op te draaien voor andermans schade/letsel.
Je kunt niet aansprakelijk gesteld worden omdat je daar afstand van doet dat is wat anders ook al komt dat financieel op hetzelfde neer. Voor op de Ring is het wat anders; je kunt beter door een Duitser dan een Nederlander aangereden worden als je pech hebt :hmmm:

@Rene: bij een eerste gevalletje wel of geen ellende zal afhangen van het schade bedrag. Reken er maar op dat een verzekering e.e.a. ff gaat uitzoeken als het bedrag daar hoog genoeg voor is :wink:

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Kees Bunk » 15 sep 2010, 23:23

Niels schreef:Nou gelukkig..... Het is voor interpretatie vatbaar imho. Als jij met 220km/h ergens op de Ring je hele auto uit elkaar klapt dan hoeft Unive (als ze het handig spelen voor zichzelf) dus niet uit te keren aangezien dat onder een snelheidsrit KAN vallen. En laat nu een verzekering bepalen of jij wel of niet een snelheisrit aan het doen was in een dergelijke zaak. Bewijs het tegenovergestelde dan maar eens.
Hallo, daar ga je al :mrgreen:

Jawel, er bestaan ook nog mensen op deze wereld die touristenfahrten nog zo letterlijk nemen als je het schrijft :thumbup:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door daNpy » 16 sep 2010, 11:44

Herkenbaar aan de "BTG" posts? :bag:

ErikS
Berichten: 18533
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door ErikS » 16 sep 2010, 14:27

Is dit dan niet een gat in de markt voor de DF mensen?
Die hebben track verzekeringen.
Combinatie road/track incl nurburgring moet toch mogelijk zijn?

Dan maar een wat hogere premie.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Aernoudt » 16 sep 2010, 15:19

Kees Bunk schreef:....

Jawel, er bestaan ook nog mensen op deze wereld die touristenfahrten nog zo letterlijk nemen als je het schrijft :thumbup:
En dat zijn er nog best een heleboel. Is de Subarurijder in hoger beroep gegaan, zou die uitspraak (temeer gezien Duitse verkeerswet geldt!) best wel willen weten.

Dat verzekeraars de naarste bedrijven zijn die een land rijk is behoeft niet veel toelichting; als er geld betaald moet worden zijn die zo wie zo niet thuis, als ze maar wel wel flink premie kunnen ontvangen... Kansberekeningetje hier, kansberekeningetje daar; de waarde van een mensenleven? Niet veel. Vanuit mijn werk een goede kijk achter de schermen gehad, kort samengevat: "zum kotzen" :protest:

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Erik dB » 03 nov 2010, 19:10

Hmm, dit draadje was ik even vergeten toen ik mijn M3 ging verzekeren......bij Centraal Beheer :?

Weet iemand nog een andere maatschappij die een "snelle (en leeeeeevensgevaarlijke)" auto voor een goede prijs verzekert? Dat ik zelf voor de schade van mijn auto moet betalen vind ik niet meer dan logisch, maar het WA risico wil ik gewoon niet lopen.

Ik heb overigens nog gebeld met CB hierover en hun uitleg was dat het geen wijziging van de voorwaarden, maar meer een nadere specificatie hiervan was. Het rijden op de Ring zou namelijk sowieso al onder "ritten waarbij het gaat om snelheid of behendigheid".

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7033
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Fabian » 03 nov 2010, 21:02

Makkelijk gezegd van ze nu, maar bij mij hebben ze 2x uitbetaald en verhaald op de tegenpartij. En het was meer dan duidelijk dat het op de Nordschleife was gebeurd (politie-rapport etc).

Dus ach.......

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Erik dB » 03 nov 2010, 21:23

Fabian schreef:Makkelijk gezegd van ze nu, maar bij mij hebben ze 2x uitbetaald en verhaald op de tegenpartij. En het was meer dan duidelijk dat het op de Nordschleife was gebeurd (politie-rapport etc).

Dus ach.......
Helemaal mee eens, maar is dit een discussie die je wil hebben na een ongeval op de ring? :(

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7033
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Fabian » 03 nov 2010, 21:58

Nee nee, zeker niet, zo bedoelde ik het niet.

Ook ik zoek dadelijk een andere verzekeraar op als CB op prolongatiedatum de polisvoorwaarden veranderd.

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Erik dB » 03 nov 2010, 22:05

Fabian schreef:Nee nee, zeker niet, zo bedoelde ik het niet.

Ook ik zoek dadelijk een andere verzekeraar op als CB op prolongatiedatum de polisvoorwaarden veranderd.
Dat is bij mij helemaal maal mooi. Ze hebben (ongevraagd) mijn polis van de 323ti, die ik 2 maanden geleden heb opgezegd maar pas sinds februari liep, nieuw leven ingeblazen en geven aan dat ik pas per februari 2011 kan wijzigen. Toch vreemd als ze mij daarvoor een brief hebben gestuurd waarin staat dat deze beeindigd is.... :protest:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39785
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Arthur » 04 nov 2010, 19:11

Wat wil je wijzigen of opzeggen. Als de 323ti weg is en je hebt je vrijwaring dan kan per direkt de verzekeing opgezegd worden. Of bedoel je dat niet?

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Erik dB » 04 nov 2010, 19:14

Nee, ik bedoel dat ik mijn 323ti verzekering (die liep van feb 2010 tot september geloof ik) heb opgezegd, en ik hier ook een bevestiging van heb gekregen, maar dat CB de polis heeft gereincarneerd naar 1 voor de E36 M3. 14 dagen bedenktijd voor een nieuwe polis geldt daarmee niet (volgens CB), en ik kan pas in feb 2011 opzeggen.

Wat een stel snurkers :?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39785
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Arthur » 04 nov 2010, 19:18

Hmm, okay. Had je een offerte gevraagd of meteen aangegeven dat je wilde verzekeren. Bij het laatste kan ik me voorstellen dat ze je oude verzekering nieuw leven inblazen.
Heb je er al achteraan gebeld dat dit de bedoeling niet was? En dat je het terug wilt draaien?

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Erik dB » 04 nov 2010, 19:24

Arthur schreef:Hmm, okay. Had je een offerte gevraagd of meteen aangegeven dat je wilde verzekeren. Bij het laatste kan ik me voorstellen dat ze je oude verzekering nieuw leven inblazen.
Heb je er al achteraan gebeld dat dit de bedoeling niet was? En dat je het terug wilt draaien?
Dat ik direct wilde verzekeren. Ik kan het me op zich ook wel voorstellen, maar dan wel obv de oude voorwaarden, en niet de nieuwe gewijzigde (die ze pas hadden mogen wijzigen per feb 2011). Nu is het een beetje van het ene, en een beetje van het andere.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39785
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Arthur » 04 nov 2010, 19:25

Tja,daar zijn ze verzekeringsmij voor. Ohja, ze zijn er ook voor om premie op te strijken maar liever niet om schade uit te keren :mrgreen: :wink:

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Erik dB » 15 dec 2010, 09:29

**skup**

Is er toevallig (al) iemand die iets meer weet van het hoedje en de rand mbt eerdergenoemde Unigarant casus? Mijn CB verzekering loopt heeft 1 feb als prolongatiedatum, maar de vraag is nu naar welke verzekeringsmaatschappij ik moet om toch nog soort van verzekerd rond te kunnen rijden op de ring.

Schade aan de auto en vangrail etc geloof ik allemaal wel (if you can't do the time, don't do the crime etc.), maar het niet hebben van een WA verzekering is toch wel een erg groot risico. Onverzekerd rondrijden op de openbare weg doen we tenslotte ook niet :roll:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39785
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Arthur » 15 dec 2010, 11:08

Ga niet weer het hele draadje teruglezen maar ik zit ook bij Unigarant. En de laatste wijziging die ik heb gekregen dateert van 01-2010 en daar wordt niet expliciet over de NS gesproken.

Het staat er overigens wel zo dat als ze zouden willen je gewoon onder de uitsluitingen valt natuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door PD power » 15 dec 2010, 19:39

Wel grappig, sprak vorige week, over dit onderwerp een verzekerings "expert", die gaf aan, dat een verzekering, niet zomaar een openbare weg kan uitsluiten, van een land waarin je wel verzekerd (groene kaart) bent, volgens hem moet de verzekering ten alle tijde bewijzen dat het hier een "snelheidsrit" of een "behendigheid" rit betreft. (dus je crashfilmpje op YT zetten kan in je nadeel werken....)
Aangezien de NS een openbare tolweg is, is een snelheidsrit niet een vanzelfsprekend heid, dus moet dit bewezen worden.
Volgens hem loop je minstens zoveel risco, als je met 230 op de autobahn crashed ,als wanneer je met 230 bij schwedenkruiz eraf vliegt, dat de verzekering dit onder het kopje "snelheidsrit" plaatst, zijn zoon had dit laatste zelf een jaar geleden gedaan, waarbij alles tot de laatste cent betaald is.
Politie rapport is wel belangrijk.

Maar misschien kan DF een goede verzekering bieden, waarbij je voor dit soort zaken geen discussie meer hebt.

Let op dit zijn niet mijn woorden of mening, maar het klinkt mij eigenlijk best logisch in de oren, maar d'r zitten hier vast wel juristen die daar meer van weten.

jwstuijv
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2010, 10:56

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door jwstuijv » 17 mar 2011, 21:18

Afgelopen week aan de mail geweest met de Nurburgring gmbH.
Hun standpunt is duidelijk en voor ons met al die uitsluitingen door de verzekeringsmij'en de doodsteek van de Touri's: Elke auto die aan de Touristenfahrt meedoet MOET verzekerd zijn. Daarom die 'streetlegal'eis van de Ring. Als buitenlander moet je bij een ongeluk dan ook je verzekeringspapieren kunnen laten zien. Heb je een verzekering die rijden op de ring uitsluit (en welke is dat niet)dan ben je, in de ogen van de Ring, in overtreding want je bent niet verzekerd voor het rijden op de Ring (want uitgesloten door je verzekeringsmij).
Zolang je geen dekking hebt voor het rijden op de ring (en met name het WA gedeelte is van belang) raden zij (Nurburgring gmbH) je aan een auto te huren bij Rent a race car.
Ik heb ze voorgesteld de ONDERLINGE AANSPRAKELIJKHEID te laten vervallen tijdens de touri's, zodat het WA-gedeelte (zoals bij normaal circuitgebruik) komt te vervallen. Je blijft uiteraard wel gehouden de schade aan de Ring zelf, vangrail, oliespoor, sluitingstijd etc. te vergoeden.
Maar om de een of andere reden volharden zij in hun standpunt van dat het 'normale'openbare weg is, waar je verzekering normaal geldig is, nou mooi niet dus.
Kortom: zolang dit niet geregeld is ben je bij een ongeluk waarbij de Ring jou als schuldige aanwijst (buitenlands kenteken, weet je nog?) en er sprake is van enige vorm van lichamelijk letsel of forse materiële schade flink de Sjaak!
Kunnen we met zijn allen een flink offensief richting Ring ondernemen met verzoeken om de onderlinge aansprakelijkheid te laten vervallen, ieder die op de ring gaat rijden neemt dan gewoon zelf zijn eigen risico!

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door daNpy » 17 mar 2011, 21:29

Uhh nee want dan is het dus geen touristenfahrten meer? :roll:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3680
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Paskal » 17 mar 2011, 22:13

jwstuijv schreef:Afgelopen week aan de mail geweest met de Nurburgring gmbH.
Hun standpunt is duidelijk en voor ons met al die uitsluitingen door de verzekeringsmij'en de doodsteek van de Touri's.....................richting Ring ondernemen met verzoeken om de onderlinge aansprakelijkheid te laten vervallen, ieder die op de ring gaat rijden neemt dan gewoon zelf zijn eigen risico!
Sorry, maar je verhaal rammelt aan alle kanten...... Alleen de aanname al dat iedere verzekering je op de Ring uitsluit raakt kant noch wal....

Deze vind ik ook wel :lol: "Ik heb ze voorgesteld de ONDERLINGE AANSPRAKELIJKHEID te laten vervallen"... Tuurlijk, ze gaan even het advies van één of andere Nederlander overnemen. Get alive...

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Nieuwe verzekeringsvoorwaarden - uitsluiting Nurburgring

Bericht door Rupie » 17 mar 2011, 22:34

Get alive of get a life? :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten