BMW 1 Serie M Coupé
- Jaws
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Na een aantal proefritten met verschillende auto’s (Alpine, i8, M2 comp, 718 Boxster) denk ik dat ik weet wat de opvolger van mijn 1M Coupe gaat worden. Met inmiddels 8 inruilvoorstellen vanuit binnen- en buitenland heb ik ook een goed beeld van de bandbreedte wat de 1M nog kan opbrengen. En dat valt zeker niet tegen. Maar mocht er toevallig nog iemand op dit forum een zeer goed verzorgde schadevrije witte 1M zoeken, dan mag die mij natuurlijk een PB sturen. Km stand 74000, 1e toelating 10-2012, voorzien van complete Akrapovic met soundkit.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nou Thys net wat!
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Gaaf Jaws, wat gaat het worden?
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ben erg benieuwd!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26744
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ben zeer benieuwd welke het wordt Jaws!
- Jaws
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Onze 2e auto gebruik ik voor fun ritjes en om naar werk te rijden als ik niet op de motor kan. Bij elkaar zo’n 8.000 km per jaar. Gemiddeld om de 2 jaar begint het te kriebelen en koop ik wat anders. Zo kan ik nog eens wat anders rijden en beleven.
M2 Comp leek een logische opvolger. Maar rijbeleving bracht niet meer dan de 1M al doet. Fantastische auto, prachtig om te zien. Nieuwer, moderner, ongetwijfeld sneller maar zo voelde het niet.
Toen de i8, daar heb ik altijd een zwak voor gehad. Prachtige auto en techniek. Maar net iets teveel risico op hoge kosten. En dat kippenleer als bekleding helpt ook niet.
Daarna de Alpine. Wat een leuke auto is dat! Doet eigenlijk alles goed en is nog zuinig ook. Maar de prijzen zijn serieus hoog en ik wilde daarom ook een heel stevig inruilbedrag. Dat lukte bijna, maar uiteindelijk bleven we een verschil houden van 2.000,-. En zo eigenwijs ben ik dan. Op een gegeven moment heb ik een plaatje in mijn hoofd en dat moet het dan ook zijn.
Toen een proefrit in de Z4 M40i. Heerlijke auto, ontzettend fijne motor. Maar die auto schrijft nog hard af.
En toen kwam ik bij de 718 Boxster uit. Ging kijken bij een heel fraai exemplaar en had er direct een goed gevoel bij. Proefrit gemaakt in een S maakte het beeld compleet. Een 718 Boxster wordt de opvolger. Ze zijn nog wel ernstig aan de prijs. heb diverse offertes en sta nu voor de keuze. Wordt heen een gewone Boxster, een Boxster S of een Boxster T? De T trekt het meest, geeft het gevoel in iets speciaals te rijden. Maar de keuze is beperkt en het is ook het model waarvan de prijzen het hoogst blijven.
M2 Comp leek een logische opvolger. Maar rijbeleving bracht niet meer dan de 1M al doet. Fantastische auto, prachtig om te zien. Nieuwer, moderner, ongetwijfeld sneller maar zo voelde het niet.
Toen de i8, daar heb ik altijd een zwak voor gehad. Prachtige auto en techniek. Maar net iets teveel risico op hoge kosten. En dat kippenleer als bekleding helpt ook niet.
Daarna de Alpine. Wat een leuke auto is dat! Doet eigenlijk alles goed en is nog zuinig ook. Maar de prijzen zijn serieus hoog en ik wilde daarom ook een heel stevig inruilbedrag. Dat lukte bijna, maar uiteindelijk bleven we een verschil houden van 2.000,-. En zo eigenwijs ben ik dan. Op een gegeven moment heb ik een plaatje in mijn hoofd en dat moet het dan ook zijn.
Toen een proefrit in de Z4 M40i. Heerlijke auto, ontzettend fijne motor. Maar die auto schrijft nog hard af.
En toen kwam ik bij de 718 Boxster uit. Ging kijken bij een heel fraai exemplaar en had er direct een goed gevoel bij. Proefrit gemaakt in een S maakte het beeld compleet. Een 718 Boxster wordt de opvolger. Ze zijn nog wel ernstig aan de prijs. heb diverse offertes en sta nu voor de keuze. Wordt heen een gewone Boxster, een Boxster S of een Boxster T? De T trekt het meest, geeft het gevoel in iets speciaals te rijden. Maar de keuze is beperkt en het is ook het model waarvan de prijzen het hoogst blijven.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat dacht ik al, logische opvolger
Heb je ook een 981 S/GTS overwogen?
Ze blijven toch best lang staan heb ik het idee, al is het ook een auto voor een veel kleiner segment natuurlijk…
Heb je ook een 981 S/GTS overwogen?
Ze blijven toch best lang staan heb ik het idee, al is het ook een auto voor een veel kleiner segment natuurlijk…
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- tomgtr
- Berichten: 10423
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik kan niet voor Jaws spreken maar gok toch dat inruil bespreekbaar is
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Racestuurtje plus flex apparaat en moderne superstraal douchecabine, kom je een heel end mee Thys:)
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26744
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Top! 718, altijd goed
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Echt precies wat voor Thys ja.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Is het al een youngtimer? Haha
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wie is toch die San der/dra
- Arthur
- Berichten: 39759
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Negeren...
- Jaws
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: BMW 1 Serie M Coupé
En daar gaat weer een 1M naar het buitenland….
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 1 Serie M Coupé
De jouwe verkocht?
Toch wel spijtig he....maarja.
Toch wel spijtig he....maarja.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zonde als je 'm zo ziet staan. Blijven zulke gave auto's!
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19 mei 2023, 10:03
- Auto: Te veel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Geen idee of ik hier moet posten of een apart nieuw topic moet starten. Ik heb nu sinds een paar maanden een 1M en ben er blij mee, gave bak die old school BMW voelt (direct, licht, zonder nutteloze gimmicks). Maar ik heb wat vragen.
1. Is het normaal dat de olie temperatuur zo langzaam oploopt? Er zit 5w-30 in. Het duurt nu makkelijk 10 minuten inclusief snelweg-kilometers om naar de 90 graden te gaan. Ik las ergens ter hoogte van bladzijde 270 dat een nieuwe eigenaar dacht dat het aan inloop-olie zou liggen. Maar vergeef me dat ik niet nog 150 bladzijdes heb doorgeklikt om het antwoord te vinden. De zoek functie gaf me zo snel ook geen antwoord.
2. Hebben jullie advies voor de uitlaat? Standaard is de start nog soort van ok, lage toeren ook nog wel. Maar hoger in de toeren is het te tam. Het mag meer grunt hebben. Tegelijk vind ik dat de standaard uitlaat dreunt op de snelweg tussen 2400-2800 toeren. Niet overdreven, maar het is er wel. Wat ik wil: gewoon iets meer volume, geen harde bwaaap bwaaap. Lieft met afstandsbediening om tussen zacht en luid te switchen (heb ik in mijn M5s ook, en dat werkt erg fijn voor mij en de buren). 'Pops and bangs' hoeft niet, mag wel een beetje. Ik lees online over simpele upgrades als een N55 midpipe. En er is nog een optie om een bypass te maken met klepje voor de einddemper - maar dat lijkt me direct heftig. Daarnaast allemaal merken die voor veel geld hele sets verkopen. Maarja, hoe klinkt dat in het echt? YT filmpjes geven niet goed weer hoe hard/aso het is. Dus ik dacht ik vraag het de DFers. En misschien is er wel een DFer waar ik mag komen luisteren.
3. Is het normaal dat je het slot van de achterklep hoort bij open/dicht actie? Ik heb vroeger alleen E81s gehad met een ander slot en daar was het niet zo.
Oh, ik een een Valencia Orange natuurlijk. De enige echte kleur voor deze auto
1. Is het normaal dat de olie temperatuur zo langzaam oploopt? Er zit 5w-30 in. Het duurt nu makkelijk 10 minuten inclusief snelweg-kilometers om naar de 90 graden te gaan. Ik las ergens ter hoogte van bladzijde 270 dat een nieuwe eigenaar dacht dat het aan inloop-olie zou liggen. Maar vergeef me dat ik niet nog 150 bladzijdes heb doorgeklikt om het antwoord te vinden. De zoek functie gaf me zo snel ook geen antwoord.
2. Hebben jullie advies voor de uitlaat? Standaard is de start nog soort van ok, lage toeren ook nog wel. Maar hoger in de toeren is het te tam. Het mag meer grunt hebben. Tegelijk vind ik dat de standaard uitlaat dreunt op de snelweg tussen 2400-2800 toeren. Niet overdreven, maar het is er wel. Wat ik wil: gewoon iets meer volume, geen harde bwaaap bwaaap. Lieft met afstandsbediening om tussen zacht en luid te switchen (heb ik in mijn M5s ook, en dat werkt erg fijn voor mij en de buren). 'Pops and bangs' hoeft niet, mag wel een beetje. Ik lees online over simpele upgrades als een N55 midpipe. En er is nog een optie om een bypass te maken met klepje voor de einddemper - maar dat lijkt me direct heftig. Daarnaast allemaal merken die voor veel geld hele sets verkopen. Maarja, hoe klinkt dat in het echt? YT filmpjes geven niet goed weer hoe hard/aso het is. Dus ik dacht ik vraag het de DFers. En misschien is er wel een DFer waar ik mag komen luisteren.
3. Is het normaal dat je het slot van de achterklep hoort bij open/dicht actie? Ik heb vroeger alleen E81s gehad met een ander slot en daar was het niet zo.
Oh, ik een een Valencia Orange natuurlijk. De enige echte kleur voor deze auto
- Jaws
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: BMW 1 Serie M Coupé
1. Ja, de mijne had een extra oliekoeler, waarmee de bedrijfstemperatuur bij normaal gebruik op 95 gr bleef ipv 120. Maar moest echt 20 km rijden voordat de olie op temp was.
2. Ik had er een volledig Akra systeem onder, met kleppen. Start was altijd open, dus de buren wisten wel wanneer ik op pad ging.
2. Ik had er een volledig Akra systeem onder, met kleppen. Start was altijd open, dus de buren wisten wel wanneer ik op pad ging.
- Booooh
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
1. Hier dezelfde ervaring met mijn VO versie
2. Ja het zou wat luider mogen maar daar heb ik de DMG versie voor ...
3. Ja die is duidelijk hoorbaar
4. Ik heb af en toe last van fuel cuts bij sportief rijden met weinig benzine op rotondes, zorgt er nu voor dat ik hem niet meer extreem leeg rijd ...
2. Ja het zou wat luider mogen maar daar heb ik de DMG versie voor ...
3. Ja die is duidelijk hoorbaar
4. Ik heb af en toe last van fuel cuts bij sportief rijden met weinig benzine op rotondes, zorgt er nu voor dat ik hem niet meer extreem leeg rijd ...
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19 mei 2023, 10:03
- Auto: Te veel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Had, dus je hebt de auto niet meer?Jaws schreef: ↑07 sep 2023, 00:12 1. Ja, de mijne had een extra oliekoeler, waarmee de bedrijfstemperatuur bij normaal gebruik op 95 gr bleef ipv 120. Maar moest echt 20 km rijden voordat de olie op temp was.
2. Ik had er een volledig Akra systeem onder, met kleppen. Start was altijd open, dus de buren wisten wel wanneer ik op pad ging.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 44 gasten