iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: iPhone

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2022, 14:51

tomgtr schreef: 13 sep 2022, 14:49 Hahah en dan erachter komen dat ze 20 cent tekort komen en dan pinnen. 🤪
:blink: :blink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: iPhone

Bericht door JP » 13 sep 2022, 14:51

Met zúlke problemen is het handig dat je op je Iphone je hartslag kan monitoren...... :coffee:

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: iPhone

Bericht door MParallel » 13 sep 2022, 15:04

Martijn_bmw schreef: 13 sep 2022, 14:44
Voor mij dé reden om altijd een zelfscanner te pakken, lekker snel :)
Zelfscanner. Ik trapte er in dat het sneller zou gaan, maar staat natuurlijk geen snelscannen bij.

Na uitgebreid testen voldoet mijn setje boodschappen altijd aan het algoritme vlaggetje van controle. En nog beweren dat het echt random is.

Dus tegenwoordig gaat het na scannen niet meer rechtstreeks in de tas, maar stal ik alles uit. Scheelt dat ze me hele vakkundig ingepakte tas binnenstebuiten moeten keren om het artikel op de bodem te kunnen controleren.

Zelfs een keer gehad dat ik maar twee artikelen had, dus controle, want je kan natuurlijk nooit maar twee dingen hebben.
Gaat die gepavlovd geconditioneerde medewerker (scholier) nog doodleuk beide artikelen controleren, terwijl op display beide artikelen te zien zijn.
Dat krijg je dus als je mensen een foefje leert ipv zelf laat nadenken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: iPhone

Bericht door JP » 13 sep 2022, 15:36

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: iPhone

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2022, 18:06

MParallel schreef: 13 sep 2022, 15:04
Martijn_bmw schreef: 13 sep 2022, 14:44
Voor mij dé reden om altijd een zelfscanner te pakken, lekker snel :)
Zelfscanner. Ik trapte er in dat het sneller zou gaan, maar staat natuurlijk geen snelscannen bij.

Na uitgebreid testen voldoet mijn setje boodschappen altijd aan het algoritme vlaggetje van controle. En nog beweren dat het echt random is.

Dus tegenwoordig gaat het na scannen niet meer rechtstreeks in de tas, maar stal ik alles uit. Scheelt dat ze me hele vakkundig ingepakte tas binnenstebuiten moeten keren om het artikel op de bodem te kunnen controleren.

Zelfs een keer gehad dat ik maar twee artikelen had, dus controle, want je kan natuurlijk nooit maar twee dingen hebben.
Gaat die gepavlovd geconditioneerde medewerker (scholier) nog doodleuk beide artikelen controleren, terwijl op display beide artikelen te zien zijn.
Dat krijg je dus als je mensen een foefje leert ipv zelf laat nadenken.
Dat controleren moet hij doen om überhaupt de steekproef door te kunnen komen.

En wat je zegt doe ik ook, eerder deed ik alles al netjes in de tas. Nu leg ik alles in de kar met streepjescode omhoog is de steek proef het snelste klaar :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: iPhone

Bericht door Arthur » 13 sep 2022, 19:08

Ze kunnen ook etnisch profileren ;)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: iPhone

Bericht door tomgtr » 13 sep 2022, 19:50

Gewoon je bonuskaart gebruiken. Na een paar keer checken weten ze goed volk en wordt je echt maar heel soms gechecked. Als je er een beetje betrouwbaar uitziet dan.

Gebruikersavatar
Prutser
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
Auto: Ford

Re: iPhone

Bericht door Prutser » 13 sep 2022, 20:10

tomgtr schreef: 13 sep 2022, 19:50 Gewoon je bonuskaart gebruiken. Na een paar keer checken weten ze goed volk en wordt je echt maar heel soms gechecked. Als je er een beetje betrouwbaar uitziet dan.
Maakt volgens mij bij AH geen reet uit... In het begin van het gasprijzen gedoe werd ik opeens constant gecontroleerd, daarvoor alleen heel af en toe bij totaalbedragen van <€20 en nu ook al weken eigenlijk niet meer.

Ik heb het gevoel dat het bij de Jumbo wel echt random is. Een tijdje terug nog met een behoorlijke kar ook steekproef, iets wat ik bij AH nooit heb gehad. Trekken ze je de hele kutzooi overhoop. "Meneer dit artikel is niet aangeslagen" terwijl deze wel in mijn lijst van aangeslagen producten stond. Vervolgens sta je daar met je diepvries kutzooi dik een kwartier te wachten omdat weet ik veel wat niet werkte en daarmee 2 kassa's hebben laten crashen.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: iPhone

Bericht door KoenM » 13 sep 2022, 20:24

MParallel schreef: 13 sep 2022, 15:04
Martijn_bmw schreef: 13 sep 2022, 14:44
Voor mij dé reden om altijd een zelfscanner te pakken, lekker snel :)
Zelfscanner. Ik trapte er in dat het sneller zou gaan, maar staat natuurlijk geen snelscannen bij.

Na uitgebreid testen voldoet mijn setje boodschappen altijd aan het algoritme vlaggetje van controle. En nog beweren dat het echt random is.

Dus tegenwoordig gaat het na scannen niet meer rechtstreeks in de tas, maar stal ik alles uit. Scheelt dat ze me hele vakkundig ingepakte tas binnenstebuiten moeten keren om het artikel op de bodem te kunnen controleren.

Zelfs een keer gehad dat ik maar twee artikelen had, dus controle, want je kan natuurlijk nooit maar twee dingen hebben.
Gaat die gepavlovd geconditioneerde medewerker (scholier) nog doodleuk beide artikelen controleren, terwijl op display beide artikelen te zien zijn.
Dat krijg je dus als je mensen een foefje leert ipv zelf laat nadenken.
Zo wat zuur zeg. Jij denkt dat ze zelf mogen aangeven dat het wel klopt, zonder de producten te scannen? Het apparaat geeft gewoon aan hoeveel producten er gescandeerd moeten worden voor de steekproef.

Overigens heb ik weleens gehoord dat je controle krijgt als je lang in de winkel bent ten opzichte van het aantal gescande boodschappen. Wellicht iets meer vaart maken dus de volgende keer ;)

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: iPhone

Bericht door smiley » 13 sep 2022, 20:26

Zo'n band met een kassameisje aan het eind klinkt ineens zo erg niet meer.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: iPhone

Bericht door Knot » 13 sep 2022, 21:14

Ik heb echt zelden controle, als ik m heb klopt alles ook. Wat je niet moet doen is teveel eraf en weer terug erop zetten etc dan grijpt de software in.

Fruit lichter maken heb ik ze nooit over gehoord trouwens 😎

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: iPhone

Bericht door JP » 13 sep 2022, 21:18

Dat inderdaad en als je eens een barcode hebt die onbekend is. Dan gaan ze er van uit dat je die meeneemt en niet terug in het vak legt. Krijg je ook controle. Verder heeft die scanner gewoon gezichtscontrole. Snap ik ook waarom de meeste hier er tussenuit gehaald worden :tooth:

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: iPhone

Bericht door MParallel » 13 sep 2022, 22:26

Nee dat moeten scannen is niet waar. Ik kreeg bij de AH eens een controle omdat ik één product had gekocht (was ik vergeten).

Dus ik krijg melding steekproef, ik kijk de persoon bij de scanners aan en houdt het ene product wat ik heb omhoog en zeg, ik heb alleen dit.

Drukt vervolgens op een iets op zijn apparaatje en kon vervolgens direct afrekenen. Dus dat verplicht moeten nascannen kunnen ze gewoon overrulen. LIDL idem dito als ik eens goed boos kijk dat ik alweer aan de beurt ben.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: iPhone

Bericht door Tom » 13 sep 2022, 22:43

Over de AH hier ben ik tevreden. Controle lijkt random te zijn, wel volgen ze dan altijd het protocol (wat de scanner aan geeft). Maar dat snap ik wel als je (gokje) 50+ scholieren in je personeelsbestand hebt zitten. Maar wel altijd netjes boodschappen optillen/op zelfde plek terug en altijd vriendelijk. Dat ze eens in de zoveel tijd (en soms is dat kort achter elkaar, soms lange tijd niet) controleren vind ik prima, dat weet je als je van de zelfscan gebruik maakt. Ik heb ook geen zin om hogere prijzen te betalen omdat het voor anderen te gemakkelijk is om dingen mee te jatten.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: iPhone

Bericht door Booooh » 13 sep 2022, 23:41

Heb ook wel het idee dat het random is, ik wissel een beetje af, meestal alles in de tas en als ik al een tijdje geen controle heb gehad dan het meeste in de wagen ...

OT afbeelding ;) van de iPhone nog even ...
Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: iPhone

Bericht door Knot » 14 sep 2022, 00:07

Oh Ja, het ging hier over telefoons 😎

Online
vester86
Berichten: 2672
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: iPhone

Bericht door vester86 » 14 sep 2022, 00:16

tomgtr schreef: 13 sep 2022, 19:50 Gewoon je bonuskaart gebruiken. Na een paar keer checken weten ze goed volk en wordt je echt maar heel soms gechecked. Als je er een beetje betrouwbaar uitziet dan.
dit :) al jaren en misschien 1 op de 10 keer steekproef.

en met alcohol (ook 0.5%) krijg je altijd een leeftijdscontrole.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: iPhone

Bericht door Eric Z » 14 sep 2022, 00:21

Messen/mesjes ook altijd controle of is dat alleen in de randstad? :bag:

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: iPhone

Bericht door MParallel » 14 sep 2022, 03:38

Dan controleren ze secundaire haargroei?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: iPhone

Bericht door Arthur » 14 sep 2022, 10:26

MParallel schreef: 13 sep 2022, 15:04 Zelfscanner. Ik trapte er in dat het sneller zou gaan, maar staat natuurlijk geen snelscannen bij.

Na uitgebreid testen voldoet mijn setje boodschappen altijd aan het algoritme vlaggetje van controle. En nog beweren dat het echt random is.

Dus tegenwoordig gaat het na scannen niet meer rechtstreeks in de tas, maar stal ik alles uit. Scheelt dat ze me hele vakkundig ingepakte tas binnenstebuiten moeten keren om het artikel op de bodem te kunnen controleren.

Zelfs een keer gehad dat ik maar twee artikelen had, dus controle, want je kan natuurlijk nooit maar twee dingen hebben.
Gaat die gepavlovd geconditioneerde medewerker (scholier) nog doodleuk beide artikelen controleren, terwijl op display beide artikelen te zien zijn.
Dat krijg je dus als je mensen een foefje leert ipv zelf laat nadenken.
Mijn dochter is zo’n gepavlovd geconditioneerde medewerker (scholier)… :roll: Maar wel op die manier een winkeldief gepakt. Ze had hem al op de korrel in de winkel. En zoals ik al zei kunnen ze iemand die zich verdacht gedraagt, en die naar de zelfscan gaat, aanvinken voor een steekproef. En zo kwam aan het licht dat hij alles 1x scande maar 2x in de tas had.

Etnisch profileren bedoel ik hier niet letterlijk, alleen om context te geven.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: iPhone

Bericht door MParallel » 14 sep 2022, 12:46

Er zullen altijd mensen zijn die misbruik van systemen maken.

Eig blijk is korting wel op zijn plaats. Je doet immers het werk van waar anders een betaalde kassière had gezeten.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: iPhone

Bericht door JP » 14 sep 2022, 13:25

iOS 16, ook nu voor die oudere (13Pro hier) te installeren. Draait die weer wat frisser….

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: iPhone

Bericht door Martin* » 14 sep 2022, 13:40

Ik zag de update ook staan op de telefoon. Ik wacht nog even met installeren. Automatisch installeren staat uit bij mij. Apple heeft nogal de neiging dat nieuwe updates fouten bevatten en batterijcapaciteit inleveren.

Online
Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 580
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: iPhone

Bericht door Dimitri » 14 sep 2022, 13:44

Minst spannende iOS update in jaren als je het mij vraagt..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: iPhone

Bericht door Knot » 14 sep 2022, 14:00

Zelfs op mijn 8 was ie al beschikbaar, installatie duurde wel wat lang(er dan bij een 13).....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bartje325i, beske, BMWDennis, Hans44, Joost H., Kadett, MarcF, MParallel, Paul76, sitechris, Will F. en 166 gasten