F1 2010 (PS3)

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Online
Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Richardt. » 23 sep 2010, 14:57

Hier bij de FRS al uitverkocht. Hij had gisteren maar 3(!) exemplaren binnen gekregen en waren gelijk weg. Wanneer de nieuwe lading kwam wist ie niet.

Dan maar online bestellen, scheelt ook weer 15eu :)

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Rivanov » 23 sep 2010, 15:07

Lijkt wel iPhone/iPad taferelen! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Macboy » 23 sep 2010, 16:30

Zie het spel ook niet als een simulatie, maar gewoon voor de fun. Dus hopelijk is het wat. Heb de game nog niet binnen helaas :(

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door VLA » 23 sep 2010, 18:40

Hmm vind hem zelf nogal tegenvallen. Dat het geen simulatie is dat wist ik, maar zelfs als arcade game vind ik hem niet echt lekker aanvoelen. Het (career) idee is super, de graphics zijn ook ok, maar de gameplay en besturing zelf vind ik nogal minder. Dit terwijl ik de meeste games van codemasters erg vermakelijk vind.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door ADV » 24 sep 2010, 10:08

VLA schreef:Hmm vind hem zelf nogal tegenvallen. Dat het geen simulatie is dat wist ik, maar zelfs als arcade game vind ik hem niet echt lekker aanvoelen. Het (career) idee is super, de graphics zijn ook ok, maar de gameplay en besturing zelf vind ik nogal minder. Dit terwijl ik de meeste games van codemasters erg vermakelijk vind.
Speel je op pc of console?

Er schijnt nogal een lag te zijn op pc tussen stuur en game.. Ik heb hier met Grid op de pc ook last van..

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Rivanov » 24 sep 2010, 10:15

PS3 i.c.m. Logitech Driving Force GT heeft totaal geen last van input lag. Rijdt super!

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door VLA » 24 sep 2010, 10:19

ArjandeV schreef:
VLA schreef:Hmm vind hem zelf nogal tegenvallen. Dat het geen simulatie is dat wist ik, maar zelfs als arcade game vind ik hem niet echt lekker aanvoelen. Het (career) idee is super, de graphics zijn ook ok, maar de gameplay en besturing zelf vind ik nogal minder. Dit terwijl ik de meeste games van codemasters erg vermakelijk vind.
Speel je op pc of console?

Er schijnt nogal een lag te zijn op pc tussen stuur en game.. Ik heb hier met Grid op de pc ook last van..
Ik heb hem voor de pc met G25. Grid vind ik vele malen beter sturen dan deze game trouwens. Ik ga hem wel eens op de ps3 uitproberen, want ik zat al lang uit te kijken naar een leuke F1 game, en baal wel een beetje dat deze zo tegenvalt.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door ADV » 24 sep 2010, 10:55

Rivanov schreef:PS3 i.c.m. Logitech Driving Force GT heeft totaal geen last van input lag. Rijdt super!
Same met g25 op ps3..

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Macboy » 24 sep 2010, 16:30

Heb het spel sinds gisteren in huis. Straks voor het eerst proberen PS3 + G25 !

Online
Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Richardt. » 24 sep 2010, 16:32

Ik heb geen G25, ben dus ook wel benieuwd hoe het met de controller op een PS3 speelt :)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door WJ » 26 sep 2010, 10:18

Gister op de PC geïnstalleerd, mijn god wat ziet dit spel er goed uit! Echt bizar mooi..

Ik heb met me Logitech GT stuur trouwens nergens last van. Ook niet bij Grid etc. Misschien settings die verkeerd staan?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Macboy » 27 sep 2010, 12:44

Er zitten behoorlijk vergevorderde stuurinstellingen in het spel ! Je MOET eigenlijk de dead-end (of he dit ook heet) aanpassen om beter gevoel in het stuur te krijgen. En als je dat doet, klopt het allemaal veel beter.

Ik ben wel onder de indruk van het spel. Het geeft ook echt een kick om te beginnen op Bahrein (een baan die ik niet ken) en dan P1 te doen en dan P2 (waar ik nu ben). De Q is nog niet voor mij weggelegd, want mijn tijden zitten rond de 12/13e plek. Kan beter dus.

Maar maakt het gewoon nu al spannend !

Superspel vind ik :thumbup:

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Rivanov » 27 sep 2010, 12:49

Hoe heb jij je Dead End staan dan?

k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door k33z » 27 sep 2010, 15:34

Ik heb nu ook wat meer tijd met de game doorgebracht. Gewoon op de Xbox360 met controller, geen zin om stuur aan te sluiten.

Eigenlijk is er weinig goeds aan dit spel buiten de graphics, maar toch spreekt het mij nog steeds aan om even te knallen. Spel gaat een bepaald gevoel dat een echte sim niet geeft (stukje beleving door de mooie graphics, meer casual te spelen, etc.).

Klinkt een beetje tegenstrijdig, maar ik vind het een leuk spel om af en toe eens tegen de computer te spelen.

Maar het spel is veel te vroeg uitgebracht, zit werkelijk VOL met bugs / onvolkomenheden. Hierbij even een paar voorbeelden:

- Pitstop bug (je kan niet meer weg als er anderen achter je in de pit komen, unsafe release)

- Tijden van AI kloppen niet. Tijden in bijvoorbeeld Q kloppen niet. Soms haal is een AI speler in (rij je dus een snellere ronde), maar toch zetten ze dan een snellere tijd neer. Tijden lijken voorgeprogrammeerd te zijn, tijden kloppen in ieder geval niet met de werkelijke pace. Hier nog een leuk filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=lEZ6InjuYGk" onclick="window.open(this.href);return false;

- AI is vreselijk slecht. Ze remmen te vroeg, rammen maar raak, etc etc. Zelfs GP1 (1990 ergens) had dit beter voor elkaar.

- Physics zijn erg raar. Rij eens een grindbak in, dan stop je en draai je om je as. Physics hoeven niet realistisch te zijn, maar het moet niet zo zijn dat er dingen gebeuren die niet logisch of spectaculair zijn.

- Schademodel is brak of ontbreekt volledig

- Straffen zijn vreemd

Zo zijn er nog veel meer dingen die totaal niet kloppen. Het spel zet een stap in de goede richting, maar ze zullen nog wel een paar jaar nodig hebben om een echt goede game te maken.

Ik kan 100 dingen noemen die echt slecht zijn, maar toch vind ik de game vermakelijk :)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door ADV » 27 sep 2010, 16:34

Zelfs op legend (moeilijkheidsgraad) gaat het eigenlijk best aardig. Heb nu een wat doorontwikkelde lotus en met de goede setups win ik gewoon gp's (monza en hockenheim gewonnen) Zijn wel dan weer circuits die niet veranderd zijn en ik goed ken. Circuits die ik minder ken rij ik rond de 10e plek..

Wel ABS en TC aan.. want nogmaals, zonder die hulpen mis ik de complete wagenbeheersing en is het in 1 keer weg..

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11744
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door WJ » 27 sep 2010, 17:32

k33z schreef:Ik heb nu ook wat meer tijd met de game doorgebracht. Gewoon op de Xbox360 met controller, geen zin om stuur aan te sluiten.

Eigenlijk is er weinig goeds aan dit spel buiten de graphics, maar toch spreekt het mij nog steeds aan om even te knallen. Spel gaat een bepaald gevoel dat een echte sim niet geeft (stukje beleving door de mooie graphics, meer casual te spelen, etc.).

Klinkt een beetje tegenstrijdig, maar ik vind het een leuk spel om af en toe eens tegen de computer te spelen.

Maar het spel is veel te vroeg uitgebracht, zit werkelijk VOL met bugs / onvolkomenheden. Hierbij even een paar voorbeelden:

- Pitstop bug (je kan niet meer weg als er anderen achter je in de pit komen, unsafe release)

- Tijden van AI kloppen niet. Tijden in bijvoorbeeld Q kloppen niet. Soms haal is een AI speler in (rij je dus een snellere ronde), maar toch zetten ze dan een snellere tijd neer. Tijden lijken voorgeprogrammeerd te zijn, tijden kloppen in ieder geval niet met de werkelijke pace. Hier nog een leuk filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=lEZ6InjuYGk" onclick="window.open(this.href);return false;

- AI is vreselijk slecht. Ze remmen te vroeg, rammen maar raak, etc etc. Zelfs GP1 (1990 ergens) had dit beter voor elkaar.

- Physics zijn erg raar. Rij eens een grindbak in, dan stop je en draai je om je as. Physics hoeven niet realistisch te zijn, maar het moet niet zo zijn dat er dingen gebeuren die niet logisch of spectaculair zijn.

- Schademodel is brak of ontbreekt volledig

- Straffen zijn vreemd

Zo zijn er nog veel meer dingen die totaal niet kloppen. Het spel zet een stap in de goede richting, maar ze zullen nog wel een paar jaar nodig hebben om een echt goede game te maken.

Ik kan 100 dingen noemen die echt slecht zijn, maar toch vind ik de game vermakelijk :)

Haha helemaal mee eens.
Ik ben ook niet zo'n grote F1 fan ofzo. Maar gewoon (ik speel het dan op de PC met alle gfx High) omdat het er zo goed uit ziet vermaak ik me er best mee. Eerste keer rondje Monaco in de regen, donderde bekant van me stoel.
De straffen en de AI gaan inderdaad nergens over, vooral idiote acties die de computer uithaalt waar jij voor gestraft word.
En waar ik me gister groen en geel aan zat te irriteren in de qualificatie is dat als ik in my flying lap zit en de computer komt de pits uitzetten, hij dus nergens rekening mee houd...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Mari Oh Oh! » 28 sep 2010, 00:38

k33z schreef:I

Maar het spel is veel te vroeg uitgebracht, zit werkelijk VOL met bugs / onvolkomenheden. Hierbij even een paar voorbeelden:

- Pitstop bug (je kan niet meer weg als er anderen achter je in de pit komen, unsafe release)

- Tijden van AI kloppen niet. Tijden in bijvoorbeeld Q kloppen niet. Soms haal is een AI speler in (rij je dus een snellere ronde), maar toch zetten ze dan een snellere tijd neer. Tijden lijken voorgeprogrammeerd te zijn, tijden kloppen in ieder geval niet met de werkelijke pace. Hier nog een leuk filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=lEZ6InjuYGk" onclick="window.open(this.href);return false;

- AI is vreselijk slecht. Ze remmen te vroeg, rammen maar raak, etc etc. Zelfs GP1 (1990 ergens) had dit beter voor elkaar.

- Physics zijn erg raar. Rij eens een grindbak in, dan stop je en draai je om je as. Physics hoeven niet realistisch te zijn, maar het moet niet zo zijn dat er dingen gebeuren die niet logisch of spectaculair zijn.

- Schademodel is brak of ontbreekt volledig

- Straffen zijn vreemd

Zo zijn er nog veel meer dingen die totaal niet kloppen. Het spel zet een stap in de goede richting, maar ze zullen nog wel een paar jaar nodig hebben om een echt goede game te maken.

Ik kan 100 dingen noemen die echt slecht zijn, maar toch vind ik de game vermakelijk :)

Nou ik vind het zoals in het jailbreak topic te lezen dus gewoon een minachting van je kopers om het product zo op de markt te brengen. Ik had me volledig ingesteld op een arcade knaller dus over de physics zal ik me niet druk maken(oke een open diff op een F1 is wel heel triest, maar ik zal de TC eens proberen). Maar dat veel zaken logisch gezien gewoon niet kloppen(er zijn veel meer voorbeelden dan jij noemt inderdaad), doet vermoeden dat men het nog geen 100 manuur getest is, of er een of andere financieel manager veel te veel invloed heeft. Met DIRT 2 heb ik(afgezien van de technische bugs die hier keihard nog inzitten(dankzij de DRM :evil: ))best wel plezier, gewoon een beetje over the top fun, maar F1 2010 is gewoon minder af dan een beta release van een community rFactor mod. Het is gewoon en belediging van de intelligentie van je klanten. IMHO natuurlijk... 2 collega's hebben hem ook en we hebben eigenlijk alledrie spijt. Het geld boeit niet, maar ik zie een ontwikkelaar die zo iets uitgeeft niet bepaald een goed doel.

Dat er op het codemasters forum al een bugtopic is met meer dan 120 pagina's zegt genoeg over hoe anderen er over denken. En straks maar klagen over piracy bij een volgende titel als ie minder verkoopt. Ja dat is de oorzaak. Heel hard roepen dan geloof je het zelf ook. :thumbup:

Oh ja en dan heb ik nog de minst erge versie. Gelukkig niet voor de Paystation gehaald want daar en op de x360 klagen ze ook nog over 30fps en dan ook nog stutters. Inferieure zooi :twisted: :wink:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Fernando » 28 sep 2010, 01:27

Ik cancel die bestelling... :whistle:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Macboy » 28 sep 2010, 13:32

Jeetje zeg dat klinkt schandalig Kees ! Maar goed heb zelf nog niet een keer een race gedaan. Nog geen bugs tegengekomen. Stelletje prutsers zeg als het niet goed getest is en die AI zo slecht is !

@ Mario: heb je een link naar 120 pagina's klachten dan ? Kan dat zelf niet vinden !

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Mari Oh Oh! » 28 sep 2010, 14:21

http://community.codemasters.com/forum/ ... -list.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijna 130 pagina's ondertussen... :-) Overigens zijn het maar 10 posts per pagina, maar bijna 1300 posts in 5 dagen in alleen dit draadje is toch best veel.

Ze beginnen nu alleen zelf toch ook wel door te hebben dat het niet helemaal lekker zit, dus ik ben benieuwd hoeveel de patch op gaat lossen. Ik heb ook al gezien dat er m.b.v. o.a. XML files veel in te stellen is, dus op de PC kunnen we waar nodig onszelf ook nog wel redden. :) Het is wat dat betreft misschien wel leuk om weer eens wat met modding te doen.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Roy » 28 sep 2010, 16:39

Opzich wel apart, heb echt helemaal geen last van bugs. Pitstop bug niet gehad, slechte AI die op me knalt niet gehad, tijden die niet kloppen niet gehad etc.

Vind het een zeer leuk spel :)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door ADV » 29 sep 2010, 08:37

Roy schreef:Opzich wel apart, heb echt helemaal geen last van bugs. Pitstop bug niet gehad, slechte AI die op me knalt niet gehad, tijden die niet kloppen niet gehad etc.

Vind het een zeer leuk spel :)
+1

Overigens is het handig om voor de laatste race van het seizoen een team te kiezen.. ik kon naar sauber, str, hrt en virgin. Ik lekker abu dhabi racen en denk ik kies daarna wel.. zijn sauber en srt weg..

zit nu in mn 2e seizoen dus bij virgin.. 1e race gewonnen en 2e race 2e.. en dat op legend..op melbourne reed ik met de virgin een 1.29.3 vervolgens eens met een red bull en mclaren in time-trial... reed ik een 1.23.9 :( Ik wil naar de topteams dus..

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 sep 2010, 10:12

Roy schreef:Opzich wel apart, heb echt helemaal geen last van bugs. Pitstop bug niet gehad, slechte AI die op me knalt niet gehad, tijden die niet kloppen niet gehad etc.

Vind het een zeer leuk spel :)
Ik kwam er gisteren eindelijk achter dat ik ook nog eens last had van de savegame corruptie bug. Ik had het eigenlijk moeten weten, maar ik had een R&D gedaan op Melbourne en daarna het spel netjes afgesloten, dus heb ik er verder niet meer bij nagedacht, maar twee dagen later knalde het spel er consequent gewoon uit voordat ik in de paddock kwam. €40 Onspeelbaar plezier. Wat het voor mij legaal gezien eigenlijk sowieso is omdat ik met een NO CD moet spelen, anders doet ie het namelijk niet vanwege Secuwrong(/Securom from only Sony). Ik loop dus eigenlijk ook nog het risico dat Steam en of GFWL mij gaat bannen. Moeten ze proberen, dat gaat een heel leuk mailtje worden..........

Ik kan me niet voorstellen dat geen enkele beta tester hier tegenaan gelopen is. Tenzij ze heel erg weinig en erg oppervlakkig getest hebben. Maar juist dat moet je niet doen met iets wat duidelijk een rushjob was.

Gewoon een tip voor mensen die het leuk willen houden: Als je heel zeker wil weten dat je niet tegen deze bug aanloopt, nooit R&D doen. Het schijnt te maken hebben met een aantal omstandigheden(zoals bijvoorbeeld stoppen na die practice sessie en niet doorgaan naar de kwalificatie), maar ik neem het risico niet tot het probleem opgelost is.

Ook dit probleem geldt trouwens voor alle platformen.

Ik blijf het in de huidige staat gewoon een blamage vinden, niet als sim(want dat mag je niet verwachten), maar als spel of eigenlijk gewoon als software.

Maar gelukkig doet hij het weer en kan ik met frisse moed opnieuw beginnen. :wink:

Ik snap....Ik bedoel ik weet dat er mensen zijn die zeer tevreden zijn, maar in de huidige staat ben ik dat absoluut niet.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 29 sep 2010, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Tom » 29 sep 2010, 10:13

Klinkt als die laatste Operation Flashpoint.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2010 (PS3)

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 sep 2010, 10:35

Tom schreef:Klinkt als die laatste Operation Flashpoint.
Daar heb ik nog geen problemen mee gehad(wel leuk, niet helemaal mijn ding). Maarrrr ik heb hem ook vrij laat gekocht, dus toen zullen de bugs er al wel uitgehaald zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten